Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2003, 18:26
Robert Jan
Robert Jan is offline
Hoi,

Ik wil graag reacties horen op de stelling:

Huiswerk vrij op maandag na het weekend

Eens of oneens en graag een argument erbij.

Groetjes RJ

Mijn mening.
Eens, omdat het weekend voor mij heel druk is i.v.m. hobby's en werk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2003, 18:33
Verwijderd
Oneens, de spreiding wordt dan beperkt. Waardoor er een hogere concentratie komt te liggen, hogere werkdruk
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 18:37
sexylexy
sexylexy is offline
Mee eens, je moet weer bijkomen na vrijdag en zaterdag tot diep in de nacht tv kijken en computeren, dus je moet op zondag weer vroeg naar bed
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 18:46
Verwijderd
Citaat:
darkshooter schreef:
Oneens, de spreiding wordt dan beperkt. Waardoor er een hogere concentratie komt te liggen, hogere werkdruk
Oneens. Plus dat je dan nu vast kunt leren plannen voor straks (voor als je studeert bv).
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 18:48
Robert Jan
Robert Jan is offline
Hoi,

wie plant er hier?? Geef ook even de mening over de stelling

Groetjes RJ
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 18:51
Verwijderd
oneens.. het begint het heir mee. wat word het volgende? geen huiswerk op vrijdag zodat je je kan voorbereiden op het weekend. week voor de proefwerkweek geen les zodat je thuis kan leren?
+de redenen die er al staan

en ik plan een beetje.. als ik weet dat ik een moeilijk proefwerk krijg begin ik wel te leren van tevoren (en hiemree bedoel ik niet de ochtend voor het proefwerk) en soms doe ik van tevoren ookwel wat. alleen ik ga niet alles heel erg bijhouden, gewoon zoveel als ik moet doen en ik zorg ervoor dat ik het op tijd af heb en nog wat vrije tijd over hou

Laatst gewijzigd op 10-02-2003 om 18:53.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 18:52
Verwijderd
Dat zou ik wel fijn vinden; ik heb een hekel aan huiswerk maken op zondag en werk meestal al op donderdag vooruit om het nauwelijks te hoeven doen. Als je voor maandag huiswerkvrij hebt, kan het later worden opgegeven. Dat dit de werkdruk beinvloedt doordeweeks kan dan wel zo zijn, maar als je het meer wilt spreiden kun je dat natuurlijk ook zelf doen, dus dat je dan voor maandag alvast een deel maakt.
Meer vrijheid is gewoon handig, omdat je zo zelfstandiger kunt werken, en zelf je werk meer moet/kunt plannen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 18:53
Robert Jan
Robert Jan is offline
Wat te doen bij veel huiswerk op maandag en je bent zweefvlieger en modelvlieger waar al je tijd in gaat zitten in het weekend??
Vrijdag moet je werken??

Groetjes RJ
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Robert Jan schreef:
Wat te doen bij veel huiswerk op maandag en je bent zweefvlieger en modelvlieger waar al je tijd in gaat zitten in het weekend??
Vrijdag moet je werken??

Groetjes RJ
beter leren plannen doordeweekt.. OF minder fanatiek aan je hobby werken. prioriteiten stellen.. wat vind je belangrijker.. later een goede baan kunnen krijgen of later met een hobby doorgaan waar je neit verder mee kan.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 19:09
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
beter leren plannen doordeweekt.. OF minder fanatiek aan je hobby werken. prioriteiten stellen.. wat vind je belangrijker.. later een goede baan kunnen krijgen of later met een hobby doorgaan waar je neit verder mee kan.
Precies. 'Vroeger' had ik in het weekend ook amper tijd voor m'n hw (zat bijna het hele weekend in het zwembad), dus deed ik dat doordeweeks of zorgde ik dat ik er iig tijd genoeg voor had. Je moet idd plannen en prioriteiten stellen. Als jij je hobby's belangrijker vindt dan je school en je toekomst, dan is dat jouw keuze. Vind je school toch ook wel belangrijk, dan zul je er wat voor moeten doen. Later werkt vaak het ook zo, dan wordt ook niet alles zo aangepast als jij het graag zou zien.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 19:17
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Robert Jan schreef:
Vrijdag moet je werken??

Groetjes RJ
Je kan niet alles hebben.
Oud 10-02-2003, 19:19
Verwijderd
Oneens, ten eerste boeit het echt niks of je het bij ons af hebt of niet. Nou ja, heel soms, maar dat boeit ook weinig.
Ten tweede let ik nooit echt op datums. Ik maak gewoon wanneer ik 'zin..' heb, dus als ik in het weekend geen zin heb, dan doe ik ook niks. Uiteindelijk ben jezelf verantwoordelijk over je proefwerk-resultaten. Dus als je maar goed genoeg leert, kan je zelf gewoon bepalen wanneer je het doet. En als je geen zin hebt in het weekend dan doe je het dan niet.
Dat is mijn mening dan.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 19:34
Boogie
Boogie is offline
Oneens, spreiding is moeilijker, slechtere planningsvaardigheden en een gevolg zou kunnen zijn dat er minder stof wordt gevraagd, waardoor het onderwijs waarschijnlijk verslechtert.
Oud 10-02-2003, 21:38
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Boogie schreef:
Oneens, spreiding is moeilijker, slechtere planningsvaardigheden en een gevolg zou kunnen zijn dat er minder stof wordt gevraagd, waardoor het onderwijs waarschijnlijk verslechtert.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 22:05
Suqeunse
Suqeunse is offline
Oneens,
correctie: Huiswerk vrij op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag,
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 12:54
Breg
Breg is offline
oneens.
1. Dan krijg je van dinsdag t/m vrijdag alleen maar meer huiswerk.
2. Bijvoorbeeld het vak Frans1 heb ik alleen op maandag, hoe zou je dat dan willen doen? Helemaal geen huiswerk meer voor dat vak?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 15:05
lukas15
lukas15 is offline
Citaat:
Breg schreef:
oneens.
1. Dan krijg je van dinsdag t/m vrijdag alleen maar meer huiswerk.
2. Bijvoorbeeld het vak Frans1 heb ik alleen op maandag, hoe zou je dat dan willen doen? Helemaal geen huiswerk meer voor dat vak?
Helemaal mee eens, huiwerk vrij na een vakantie is iets anders, maar iedere maandag, dat kan niet.

Tip: Maak nooit huiswerk
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 17:39
Verwijderd
Nou ja ik vind het een beetje onzin. Er zijn mensen die het heel relax vinden om in het weekend hw te maken...

Daarnaast als je hwvrij wilt zijn, maak je toch gewoon je hw niet, zo pak ik het dan tenminste aan als hw me niet uitkomt/ als ik geen zin hebt...

Na een vakantie vind ik het dan logischer om hw vrij te zijn!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 17:43
Robert Jan
Robert Jan is offline
nou mevrouwM dan zul je goede punten halen als je GEEN huiswerk maakt......

Ik sluit dit onderwerp, want ik weet genoeg.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Robert Jan schreef:
Volgens mij kun je dat zelf niet.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Robert Jan schreef:

lol
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Robert Jan schreef:
nou mevrouwM dan zul je goede punten halen als je GEEN huiswerk maakt......

O dus daarom ben ik blijven zitten ...
Nee maar af en toe geen huiswerk maken, dan hoef je niet gelijk slechte punten te halen hoor! Als je de rest van de week heel hard aan school werkt...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 18:58
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef:
Nee maar af en toe geen huiswerk maken, dan hoef je niet gelijk slechte punten te halen hoor! Als je de rest van de week heel hard aan school werkt...
Ik wou zeggen. Ik heb m'n p in één jaar gehaald en ook nu haal ik alles in één keer, maar dat betekend echt niet dat ik altijd m'n huiswerk maak (wat iedereen wel denkt, maar goed, dat doen ze dan maar).
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 18:59
dit = mijn naam
dit = mijn naam is offline
uhm what about helemaal geen huiswerk en wel de toetsen--> zoek zelf uit hoe je het leert en wannneer
Oud 12-02-2003, 19:15
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
dit = mijn naam schreef:
uhm what about helemaal geen huiswerk en wel de toetsen--> zoek zelf uit hoe je het leert en wannneer
ik heb een testje lopen met geen ANW opdrachten doen, enkel halfuurtje leren, het resultaat hoor ik vrijdag.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten