Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2003, 15:20
-Meisje-
-Meisje- is offline
Om een lang verhaal kort te maken:

Zouden mensen met anorexia meedoen aan Miss Verkiezingen? Zichzelf inschrijven om fotomodel te worden of om op de catwalk te gaan lopen???? Of zich vrij bloot kleden als ze uit gaan?

Mij lijkt het onwaarschijnlijk, maar een vriendin van me heeft "anorexia gehad", ze klaagt altij dat ze te dik is terwijl ze weet dat ze dat niet is. Ze zegt zelf "amaai, ik ben echt wel mager he, ge ziet mijn heup eruit steken", ze voelt zich soms echt walgelijk, maar TOCH wilt ze een bij-job als model....

Kan dit????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2003, 15:26
Upior
Upior is offline
Je zegt net dat je vriendin het doet, en dan vraag je of het kan.. rather retorical, don't you think?
Oud 14-02-2003, 15:31
-Meisje-
-Meisje- is offline
Nja, maar... kweet ni wa'k van die vriendin moet denken
De ene keer doet ze heel zielig over zichzelf, waar ze natuurlijk geen reden voor heeft, maar als ze dan begint over model dan heb ik zoiets van "Hallo? Ofwel ben je niet tevreden met jezelf en heb je een verschrikkelijk minderwaardigheidscomplex OFWEL ben je wel tevreden met jezelf...."
En ze heeft "anorexia gehad"... Dus het lijkt me gewoon heel raar dat je zo'n 2 kanten kan hebben...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 15:32
-Meisje-
-Meisje- is offline
Het klinkt gewoon zo ongeloofwaardig van haar.... Daarom vraag ik het is na omdat hier toch mensen komen die wat afweten van deze eetstoornis...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 15:34
Verwijderd
Nou, in het algemeen kan ik niet natuurlijk niet zeggen, maar ik ken in ieder geval 1 meisje met anorexia en die zou dat echt nooit doen, als model willen werken enzo.

Ze kleed zich ook altijd in heel wijde kleding om dus dr dikheid te verbergen, terwijl ze juist extreem dun is.. of ze nou uitgaat of niet
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 15:40
-Meisje-
-Meisje- is offline
Awel da bedoel ik juist.... Ik heb soms het gevoel dat ze gewoon aandacht wilt, dat ze die anorexia 'verzint' (ok, miss ietsje te hard gezegd)... Ik snap er gewoon niks van... Ze heeft altij al lopen klagen over haar uiterlijk, hoe 'dik' ze wel niet is (ze is 1m73 en weegt 53 kg en is dus totaaaaaaaaal niet dik!), hoe walgelijk ze zich voelt, dat ze zich soms zo rot schaamt om zich te vertonen, maar als we uitgaan draagt ze altij kleine topjes, een rok (terwijl haar benen zoooooo vet zijn ) en staat ze sexy te dansen (als ik me zou voelen zoals zij vertelt zich te voelen, ik zou me verstoppen in een hoekje en er ni uitkomen).

Wat moet ik hier nou van denken? Ik kan toch moeilijk zeggen; Mens, je stelt je aan???

Kvoel me er wel rot over hoor maar kwil het gewoon is weten.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 17:30
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
-Meisje- schreef:
Awel da bedoel ik juist.... Ik heb soms het gevoel dat ze gewoon aandacht wilt, dat ze die anorexia 'verzint' (ok, miss ietsje te hard gezegd)... Ik snap er gewoon niks van... Ze heeft altij al lopen klagen over haar uiterlijk, hoe 'dik' ze wel niet is (ze is 1m73 en weegt 53 kg en is dus totaaaaaaaaal niet dik!), hoe walgelijk ze zich voelt, dat ze zich soms zo rot schaamt om zich te vertonen, maar als we uitgaan draagt ze altij kleine topjes, een rok (terwijl haar benen zoooooo vet zijn ) en staat ze sexy te dansen (als ik me zou voelen zoals zij vertelt zich te voelen, ik zou me verstoppen in een hoekje en er ni uitkomen).

Wat moet ik hier nou van denken? Ik kan toch moeilijk zeggen; Mens, je stelt je aan???

Kvoel me er wel rot over hoor maar kwil het gewoon is weten.
Die Anorexia verzint ze echt niet hoor!
En dat ze juist dat soort kleding aantrekt bij het uitgaan snap ik
ook wel.. De aandacht die ze nodig heeft. Ze heeft het nodig dat
mensen tegen haar zeggen; Wat ben jij dun zeg! (=een compliment voor haar en een trigger om door te gaan)
En als mensen tegen haar zeggen; Wat ben jij dik denkt zij
waarschijnlijk, meer dansen, meer oefenen, nog minder eten.
Kortom, het is nooit goed wat er gezegt wordt.
Alles is een trigger. Tenminste, zo is het bij mij. Niet dat ik me
in topjes zou hullen, maar ik weet wel, dat ik dol ben op die
"complimentjes & triggers" en die dus wil krijgen, en ja hoe krijg
je die? mja...

En verder heb ik wel eens een model opdracht gedaan, maar toen
was ik nog wel wat jonger.. en niet zo lelijk als nu.

Oud 14-02-2003, 18:59
Yamyam
Yamyam is offline
Volgensmij wil ze model worden/zijn omdat ze gewoon gewaardeerd wil worden. Voor haar is het misschien onbewust een bewijs dat mensen haar mooi vinden als ze zo'n opdracht krijgt. Maar ik weet er verder niks van.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 19:31
dromerig elfje
dromerig elfje is offline
Ik denk niet dat mensen anorexia dat zo gauw zouden doen. Meestal vinden ze zichzelf lelijk, en zouden ze zich doodschamen als ze op de foto zouden moeten....

Maar het zou ook kunnen dat ze juist toch wel complimentjes willen krijgen...

Sorry ..., nutteloze bijdrage
Oud 14-02-2003, 21:54
gothicje
gothicje is offline
mijn zus heeft alle jaren anorexia
zker de eerste jaren liep ze in wijde dikke kleding en kon je haar zeker niet op de foto krijgen en in bikini verschrikkelijk...
maar nu de laatste tijd durft ze meer ze loopt vaker in sexy kleding maar ze is zeker nog heel onzeker over haar lichaam en altijd nog bezig met eten en vind zich nog steeds te vet
complimentjes heeft ze nodig wat me bij haar ook altijd opviel is dat ze onbewust altijd de aandacht trok
ik denkt dat het gewoon hoort bij mensen die anorexia hebben
ik ben zelf ook heel onzeker over mijn lichaam en het liefste heb ik ook veel kleren aan....
ik snap niet dat als iemand zo onzeker is dan het durft om er sexy bij te lopen...
ik zou het niet durven...
misschien inderdaad de aandacht en probeert ze complimentjes te krijgen om zichzelf beter te gaan voelen...
ik weet het niet ik vindt het maar raar...
okeej dit was onnuttig maar toch
Oud 14-02-2003, 23:17
A*
A* is offline
Ik vind t niet vreemd.
Elk meisje dat anorexia heeft hoort wel van haar omgeving dat t niet mooi is, dat ze zo dun is. Op de Catwalk vind men t juist mooi als modellen zo dun zijn, dat weet zij vast wel en zij zou dus ook mooi zijn als ze modeshows loopt.
En iedereen wilt wel mooi zijn, dus ik kan t me wel voorstellen dat iemand die anorexia heeft modeshows e.d. zou willen lopen.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 14:24
-Meisje-
-Meisje- is offline
Gisteren zijn we samen uitgeweest, naar een galabal. Zij in zwarte jurk, komt ze naar mij en zegt ze "Den Erik was weer bezig over hoe mager da'k wel ni ben "
En dan denk ik: "Kind, trek uw ogen open, ge weet da ge mager zijt!"

Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 11:01
Dashja
Dashja is offline
Dat ziet ze zelf dus niet, dat is haar probleem,
Het zal niet makkelijk zijn, maar misschien moet je
proberen daar respect voor te hebben, begrijp overigens
je reactie wel, want jij ziet dat heel anders, maar
zij ziet dat dus niet meer..
Reageren

Regels voor berichten