Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2001, 00:50
Krispys
Krispys is offline
Overal waar ik ben lijken mensen me we wel te keuren. In de tram onderweg naar school kijken mensen me aan, overal. Alleen omdat ik er anders uitzie ofzo. Dit maakt me echt heel erg onzeker, nog erger dan dat ik altijd al ben. Maar ik vraag me dan af waarom mensen dat doen, wat hebben ze daar nou aan?

Dan heb je ook nog de mensen die je naroepen of naar je toe komen en vreemd gaan lopen doen enzo.. waarom?
Ik hoop dat iemand me daar een beetje uitleg over kan geven

kus elise
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2001, 01:24
Bu$ta Burn
Bu$ta Burn is offline
Gewoon dit denken:

Jullie lachen mij uit omdat ik anders ben,
ik lach jullie uit omdat jullie hetzelfde zijn
Oud 27-12-2001, 05:36
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Bu$ta Burn schreef:
Gewoon dit denken:

wel een e spreuk maar geen goed advies; ga nooit hetzelfde doen. Je hoeft hun niet uit te lachen en dat is ook helemaal niet nodig

Het grote probleem is dat er maar twee dingen zijn die je kan doen en beide zijn vervelend ; je kan er voor kiezen te veranderen, om te zorgen dat ze je accepteren. Nadeel; je bent overduidelijk jezelf niet meer maar een slap aftreksel van de maatschappij. Echter wordt je er misschien wel gelukkiger van

Of het andere uiterste; niets doen. Gewoon jezelf blijven en kotsen over iedereen die dat niet bevalt. Je bent dan misschien vaak alleen, je zult harder moeten vechten en je meer moeten bewijzen maar je zult je dan nooit eenzaam voelen.

Vindt vrede met jezelf
Oud 27-12-2001, 05:42
Internationalist
en waarom ze je niet kunnen accepteren; Einstein zei het al: 'menselijke domheid is oneindig'.
Oud 27-12-2001, 07:34
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Krispys schreef:
Overal waar ik ben lijken mensen me we wel te keuren. In de tram onderweg naar school kijken mensen me aan, overal. Alleen omdat ik er anders uitzie ofzo.
In welke zin zie je er anders uit dan?

*nieuwsgierig*
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 07:34
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Internationalist schreef:
'menselijke domheid is oneindig'
Waar
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 10:58
femke222
femke222 is offline
mensen die andere uitlachen of naroepen omdat ze hem/haar lelijk/raar/anders vinden zijn vaak zelf heel erg slappe mensen die proberen hun eigen reputatie hoog te houden door andere de grond in te trappen.
Met anderre woorden, die mensen zijn zelf zo weinig dat jij met kop en schouders boven hun uitsteekt. Dus moeten ze jouw wel de grond in trappen om hun eigen hoofd boven water te houden......
Dat is pas zwak raar en anders!

En ik vind jouw alleen al super omdat je jezelf kunt zijn!!!

verder heb ik heleaas geen advies voor je hoewel ik altijd denk aan wat ik je net schreef......
dat denk ik haha ik ben toch veel sterker als hun... laat ze maar die mensen zonder hersenen, ze weten niet beter!

sterkte!! en ik vind vooral dat jij je niet moet gaan aanpassen aan de rest!

[Dit bericht is aangepast door femke222 (27-12-2001).]
Oud 27-12-2001, 11:17
Bekkie
Bekkie is offline
najah
ik heb maar een paar adviezen

of je probeert ze te negeren en je er niks van aantrekken..maar duidelijk is dat, dat nie goed lukt

en dit is een triest advies maar hij werkt wel

veranderen zodat men je wel accepteerd
dus dat ze niet kijken wat ziet zij eruit zeg...

majah...je moetut helemaal zelf weten ik zou iniedergeval wel wat gaan ondernemen als je er echt mee zit.

ik zou zelf nie weten wat je anders kan doen
want die mensen die je op een bepaalde manier keuren kun je moeilijk veranderen/of ze is even goed de waarheid vertellen heeft denk ik ook nie echt veel nut

Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 11:24
Verwijderd
Ik kijk ook wel eens naar mensen, onbewust, jij vast ook, dat doet iedereen. In eerste instantie ga je vaak af op uiterlijk, of je wilt of niet. Dat is ook het enige waar je op af kunt gaan als je iemand verder niet kent. Pas als je iemand beter leert kennen kun je op innerlijk afgaan. Ik zie er vrij normaal/degelijk/volgens de algemene 'norm' uit, maar ook naar mij kijken mensen en ze roepen me ook wel eens dingen na. Naar je toe komen, naroepen, vreemd gaan lopen doen, das nog irritanter dan alleen maar kijken. Vaak zijn ze jaloers, of zelf onzeker, of ze willen stoer zijn (denken dat dat stoer is), maar daar heb jij zo weinig aan, dat te weten, 't maakt het voor jou niet minder erg.

Probeer te blijven wie je bent, zo zijn (qua innerlijk en uiterlijk) zoals je je er zelf goed bij voelt, als mensen je eenmaal leren kennen en ze mogen je, dan mogen ze je toch wel, hoe je d'r ook uitziet.

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen. (Loesje)

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (27-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 12:01
Krispys
Krispys is offline
Citaat:
Het grote probleem is dat er maar twee dingen zijn die je kan doen en beide zijn vervelend ; je kan er voor kiezen te veranderen, om te zorgen dat ze je accepteren. Nadeel; je bent overduidelijk jezelf niet meer maar een slap aftreksel van de maatschappij. Echter wordt je er misschien wel gelukkiger van
[/B]
Ik denk opzich niet dat ik me er gelukkiger van gaan voelen door me aan te passen, maar ik denk wel dat ik veel minder gezeur zou hebben. Zoals ik me nu kleed en de soorten sieraden die ik draag daar voel ik me juist fijn in. Meestal probeer ik me er ook niet zoveel van aan te trekken, maar dat vind ik zelf wel erg moeilijk, sommige dingen komen gewoon hard aan.

Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 12:03
Krispys
Krispys is offline
Citaat:
Marc S schreef:
In welke zin zie je er anders uit dan?

*nieuwsgierig*

Anders is denk ik een groot woord, in ieder geval voor dit dorpje anders. Niet de normale kledinglijn, niet de normale make-up, hele armbandjes dat soort dingen.

niet meer nieuwsgierig nu?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Krispys schreef:
Anders is denk ik een groot woord, in ieder geval voor dit dorpje anders. Niet de normale kledinglijn, niet de normale make-up, hele armbandjes dat soort dingen.

Marc kennende nu alleen nog maar meer.

[edit]type foutje[/edit]

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (27-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 12:07
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Krispys schreef:
Misschien Gothic ofzo? Dan begrijp ik wel dat mensen naar je kijken...
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 12:08
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Marc kennenden nu alleen nog maar meer.
Euhm... mjah
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 13:42
Verwijderd
Dat heb ik nou met mijn familie. Met mijn ouders valt het wel mee maar mijn opa en oma en ooms en tantes zeiken altijd zo.
Ik heb ook wel eens gehad dat ik gewoon met mijn vrienden in de snackbar zat en dat ze dan ruzie gaan zoeken. Ik snap dat niet hoor
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 14:01
Krispys
Krispys is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Misschien Gothic ofzo? Dan begrijp ik wel dat mensen naar je kijken...

NIet gothic, een beetje van alles door elkaar heen
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 14:09
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Krispys schreef:
NIet gothic, een beetje van alles door elkaar heen

Versleten spijkerbroek met gekleurde vlakken erop, nette witte woltrui, maar dan nog spikes dragen en zwarte nagellak?

*probeert iets fouts te verzinnen*
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Marc S schreef:

Versleten spijkerbroek met gekleurde vlakken erop, nette witte woltrui, maar dan nog spikes dragen en zwarte nagellak?

*probeert iets fouts te verzinnen*

Z'n sig zegt genoeg. Vergeef het hem.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 14:20
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Z'n sig zegt genoeg. Vergeef het hem.
LoL

Mijn excuses, maar ik zie het plaatje nog niet voor me... begrijp niet 'waarom' ze nu juist 'anders' denkt te zijn
Met citaat reageren
Oud 28-12-2001, 20:43
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
Citaat:
Bu$ta Burn schreef:
Gewoon dit denken:

Wow MOoi!! gezegt!!
Oud 28-12-2001, 20:44
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
Citaat:
wel een e spreuk maar geen goed advies; ga nooit hetzelfde doen. Je hoeft hun niet uit te lachen en dat is ook helemaal niet nodig

Of het andere uiterste; niets doen. Gewoon jezelf blijven en kotsen over iedereen die dat niet bevalt. Je bent dan misschien vaak alleen, je zult harder moeten vechten en je meer moeten bewijzen maar je zult je dan nooit eenzaam voelen.

Vindt vrede met jezelf

maar er werd gezegt"; je moe dit denken duzz..men uitlachen in gedachte is wel goed vind ik ---> doe ik ook regelmatig
Oud 28-12-2001, 22:13
-Will-
-Will- is offline
Citaat:
Krispys schreef:
Overal waar ik ben lijken mensen me we wel te keuren. In de tram onderweg naar school kijken mensen me aan, overal. Alleen omdat ik er anders uitzie ofzo. Dit maakt me echt heel erg onzeker, nog erger dan dat ik altijd al ben. Maar ik vraag me dan af waarom mensen dat doen, wat hebben ze daar nou aan?

Dan heb je ook nog de mensen die je naroepen of naar je toe komen en vreemd gaan lopen doen enzo.. waarom?

kus elise
Zijn al een paar andere topics hierover, Elise. Zelf vind ik dat je niet altijd van mensen kan verwachten dat ze je niet op je uiterlijk aankijken, zeker als je moeite doet om er anders uit te zien. Dat verwachten is naïef.

...dat is het leven van de avant-garde.

p,l,u,r,

-604
Oud 30-12-2001, 18:48
blacky
blacky is offline
mensen, kijken/keuren altijd mensen die anders zijn dan zij, dat is gewoon een feit, maar dat hoeft niet slecht bedoeld te zijn. En als jij je er niet goed bij voelt, voel je je dan wel ok met hoe je er uit ziet. Pas als dat zo is kan het je weinig schelen hoe anderen over je denken.
Oud 30-12-2001, 19:47
legatus
legatus is offline
waarom maken mensen zich druk om geacepteerd worden in de eerste plaats?
Oud 30-12-2001, 20:02
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef:
waarom maken mensen zich druk om geacepteerd worden in de eerste plaats?
Niet iedereen, en na de puberteit speelt het vaak ook een minder grote rol. Maar in de leeftijd van een jaar of 10 t/m een jaar of 18 (verschilt) speelt dat wel degelijk een rol. Ook omdat je bezig bent jezelf te vinden en jezelf te accepteren. Ik denk dat dat bij jou ook heeft gespeeld toen je in die leeftijdscatogorie zat, weet het eigenlijk wel zeker. Alleen heb je het dan zelf niet zo in de gaten.

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (30-12-2001).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2001, 23:48
BlackMystery
BlackMystery is offline
Citaat:
Krispys schreef:

kus elise
weird dat ik dit zeg
en kan er ook niet echt uitleg bij geven
maar ik denk om zich beter te voelen
en je ergens te kunnen klaseren
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 19:03
marlies
marlies is offline
Ik heb hier ook heel vaak overnagedacht en doe het nog steeds als ik me rot voel, maar wat ik heb ervaren is dat wanneer je je onzeker voelt je dat uitstraalt en dan mensen je dan eerder "pakken"

Dat soort mensen zijn zwaar triest, maar daar heb je niet aan als je ze het doen, want jij bent de dupe.

Ik voel me nu ook nog vaak rot, maar niet meer zo heel vaak als vroeger, omdat ik bij mijzelf na ben gaan denken wat er leuk aan mijzelf was..Dat was in eerste instantie heel moeilijk, maar beetje bij beetje kwamen de positieve gedachten.

Ik had het ook heel erg (en nu nog steeds wel) dat ik door iedereen aardig gevonden wil worden, maar ik heb nu zo'n beetje door dat dat gewoon niet kan. Ik dacht eerst dat ik daar te stom voor was, maar de mens verschilt teveel van elkaar om elkaar allemaal te mogen.

Je moet genieten van de mensen om je heen die je zelf ook heel graag mag, want daar heb je je meeste aan..

Dit klinkt volgens mij nu heel betweterig, maar zo bedoel ik het absoluut niet.

Wat ik je wil zeggen is dat je moet proberen om van je onzekerheid beetje bij beetje af moet komen. Dat is heel makkelijk gezegd natuurlijk, maar ik heb gemerkt dat ik nu gelukkiger ben dan een paar jaar geleden.

Oud 05-01-2002, 14:02
Vi$TiKjûHtjûH
Vi$TiKjûHtjûH is offline
Citaat:
Krispys schreef:

kus elise

Weeju wat ik denk?? Mensen zijn gewoon zo.. als er een type barbie voorbij komp gaan ze fluiten en komp er ies voorbij wat ze niet aanstaat dan kijken ze erop neer , mensen hebben een beeld van de perfecte mens gemaakt.. hoewel de perfecte mens nooit bestaan heeft , dit beeld hebben ze zelf gemaakt en als je daar niet aan voldoet heb je pech.. ik vind het zelf belachelijk.. iedereen is knap.. want knap bestaat niet, zo is ook iedereen lelijk.. want niemand is lelijk... er bestaan droommensen en das de grootste fout van de wereld... barbies zijn NEP... *denk ik *
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 14:03
Vi$TiKjûHtjûH
Vi$TiKjûHtjûH is offline
Citaat:
femke222 schreef:
mensen die andere uitlachen of naroepen omdat ze hem/haar lelijk/raar/anders vinden zijn vaak zelf heel erg slappe mensen die proberen hun eigen reputatie hoog te houden door andere de grond in te trappen.
Met anderre woorden, die mensen zijn zelf zo weinig dat jij met kop en schouders boven hun uitsteekt. Dus moeten ze jouw wel de grond in trappen om hun eigen hoofd boven water te houden......
Dat is pas zwak raar en anders!

En ik vind jouw alleen al super omdat je jezelf kunt zijn!!!

verder heb ik heleaas geen advies voor je hoewel ik altijd denk aan wat ik je net schreef......
dat denk ik haha ik ben toch veel sterker als hun... laat ze maar die mensen zonder hersenen, ze weten niet beter!

sterkte!! en ik vind vooral dat jij je niet moet gaan aanpassen aan de rest!

[Dit bericht is aangepast door femke222 (27-12-2001).]
dat ook

Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 14:52
Internationalist
Citaat:
Krispys schreef:
Ik denk opzich niet dat ik me er gelukkiger van gaan voelen door me aan te passen, maar ik denk wel dat ik veel minder gezeur zou hebben. Zoals ik me nu kleed en de soorten sieraden die ik draag daar voel ik me juist fijn in. Meestal probeer ik me er ook niet zoveel van aan te trekken, maar dat vind ik zelf wel erg moeilijk, sommige dingen komen gewoon hard aan.

Dan vind je vanzelf de kracht om met opgeheven hoofd door te lopen. Als je echt jezelf bent (in hoeverre dat mogelijk is) dan pakt niemand je dat meer af.
Oud 05-01-2002, 15:01
Witch Lover
Witch Lover is offline
so what als ze je nakijken. jij bent jezelf
zo ben je geboren en zo zal je zijn ()
Oud 05-01-2002, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Krispys schreef:

in een klein dorpje val je veel meer op als je er anders uit ziet dan in rotterdam/amsterdam ofzow...

verhuizen dus

post es een foto
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 15:28
Verwijderd
mensen kijken vanzelf al naar elkaar..

dat kun bv. goed zien aan kleuters.
die roepen alles uit. "heeeej mama, moet je kijken wat een dikke mevrouw!"
"wat ziet die d'r raar uit!"

en grote mensen doen precies 't zelfde, alleen gaan ze dat niet hardop zeggen..
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 16:51
Verwijderd
tja, als je je anders kleedt dan anderen dan kuan je natuurlijk commentaar verwachten. Als dat negatief is ligt het echt aan die mensen die het commentaar geven. Mensen kijken mij vast ook raar aan enzo. Maar ik zie dat gewoon niet (meer) (zo opvallend zie ik er ook nie uit hoor) maar goed, het is een kwestie van zelfvertrouwen die je hebt en die je uitstraalt. Als mensen commentaar geven kan je het beste een grapje ofzow erover maken. Zo doe ik dat.
En je zit nu in een lastige leeftijds categorie (16 neem ik aan) Het zijn vast leeftijdsgenoten die dat doen (pubertijd, zijn zelf ook ontzettend onzeker)Wees gewoon jezelf en het komt vast goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten