Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb hem veranderd met behulp van de kritiek. En ik kan wel tegen kritiek hoor, leer ik op me opleiding die ik waarschijnlijk ga halen.......issie zo beter me gedichtje?
Noem mij maar hyperactief, impulsief of niet fijn Zoals ik ben geboren, zo zal ik nu ook zijn Op school niet rustig zitten, niet even rustig lezen, Niet weten hoe het voelt, om een minuutje stil te wezen, JE PEN! Handen stil, leg dat nu eens neer! De hele dag hetzelfde, iedere keer weer Als ik me in de les, probeer te concentreren, Hoor ik telkens wat, maar ik moet blijven proberen, Proberen niet om te kijken, te draaien of te spreken, Ach gaat mij dit lukken? Nee dat duurt uren, dagen, weken Waarom willen mensen, gewoon niet accepteren, Dat ik niet ‘even rustig’ op mijn stoel kan leren Want ik kan het heus wel, maar dan op mijn manier, Nee hoor, ‘Patricia, zit nou rustig, kijk nou even hier! Laat mij gewoon gaan, en alles komt wel goed Waarom moet ik rustig zijn, ik snap niet waarom dat moet En ja ik ben bewegelijk, gewoon een heel druk kind, Maar moet ik hieronder lijden, omdat dit hen niet zint? O nee, me beroepshouding he, daar gaat het allemaal om, Want nee dit drukke gedrag, dat gaat niet, ach wat stom! Ik weet toch dat ik het kan, of ik nu rustig ben of druk! Maar wat kan hen dat schelen, ze maken mij nog stuk, Ik ben toch zo geboren, en zo zal ik nu ook zijn! Maar nee, dit kan niet hoor, dit vinden hun niet fijn. En ja soms heb ik ook wel schijt, aan wat zij van mij zeggen Maar zij zijn wel degenen, die met z’n allen overleggen Van: ‘Hoe gaat het met Patricia, gaat het nog wel goed? Nee? Onvoldoende beroepshouding, is dan weer wat moet Oh wat word ik gek, ik kan wel schoppen, schreeuwen, gillen, Van buiten blijf ik rustig, maar voel van binnen alles trillen. Behandel mij niet zo, ik ben ook maar een mens Gewoon geaccepteerd worden, dat is mijn grootste wens, Het is écht niet prettig, om zo naar school te gaan, In de klas doe ik maar vrolijk, maar in de wc gaat snel een traan En oh daar komt een juf, hup ik zit weer voor geluk. Bijna hardop hoor ik haar denken, oh zij, zij is zo druk Maar ook al zit ik zo in stress, en gaat het niet zo goed, Ik hou de moed erin, want mijn diploma halen moet, Maar wat heeft die moed voor zin? Wat kan ik nu nog zeggen… Zij zijn toch degene, die straks weer overleggen…. Dan krijg ik vast weer een gesprek, en dan zijn we vast snel klaar…… Er wordt dan vast gezegd, ‘Patries, voor jou geen volgend jaar’…..
|
die tweede loopt al een stuk beter. de inhoud is duidelijk en komt goed over. IMO is ie wat lang, er word veel dubbel
gezegt: Dat ik niet ‘even rustig’ op mijn stoel kan leren Op school niet rustig zitten, niet even rustig lezen, Ik ben toch zo geboren, en zo zal ik nu ook zijn! Zoals ik ben geboren, zo zal ik nu ook zijn dit haalt de snelheid van het ritme er wat uit en word het wat langdradig. Die laatste twee zinnen van hierboven kunnen wel heel mooi zijn in herhalingen, als je het wat consepuenter (ofzow) toe zou passen. Precies hetzelfde schrijven (die laatste loopt naar mijn idee het best) en daar het accent op leggen, door dat soort dingen kan een gedicht een hele goede indruk achterlaten... ik hoop dat je er wat aan hebt, nu of in latere gedichten xxx
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kun je ze het op school niet uitleggen btw? (Sorry, voor deze nutteloze reply...) [Dit bericht is aangepast door Leonoor (16-01-2002).] |
![]() |
|
![]() |
uitleggen? ik doe niks anders, loop constant verklaringen voor mijn gedrag uit te leggen, en OH wat snappen ze het goed, ze hebben vroeger zelfs les gegeven aan kinderen met ADHD en ze geven ons toch ook les in wat adhd is en hoe je ermee omgaat, maar het accepteren of echt met me weten om te gaan? nee hoor, geen sprake van, er is een juf die mij wel begrijpt, maar ook zij zal niet zeggen tijdens een vergadering, laat dat meissie lekker gaan, komt wel goed.....
Alleen ik weet dat, en ik vrees dat dit altijd zo zal blijven
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Deur dicht? kaaspepsel | 12 | 08-12-2012 17:52 | |
De Kantine |
Gesprekken die je opving in de metro, of ergens anders. Uice | 500 | 30-03-2008 12:35 | |
Liefde & Relatie |
Bang mn broertje kwijt te raken aan ADHD Verwijderd | 21 | 30-06-2004 17:27 | |
Psychologie |
ALWEER een uitbarsting.........wat kan ik toch doen! HelpMePlease | 12 | 23-09-2002 13:11 | |
Algemene schoolzaken |
IK moet mijn publiek boeien !! Maar hoe?? Frida | 8 | 05-05-2002 11:31 | |
Verhalen & Gedichten |
stagiaire............ HelpMePlease | 3 | 17-02-2002 00:01 |