Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2002, 09:02
Marc S
Marc S is offline
Als dingen tot een punt komen waarop je tegen jezelf zegt dat het zo niet meer verder kan, heb je het dan ook dat je aan de ene kant denkt dat het allemaal wel meevalt, maar aan de andere kant bang bent dat er veel mis kan zijn? :/

Ik heb voor morgen een afspraak met de huisarts gemaakt, in eerste instantie voor een blessure aan mijn been, maar tegelijkertijd wil ik meer vertellen...

Best vaag... ik ben bestwel een zooitje, vaak krijg ik om de kleinste dingen al een hoop stress en dan voel ik me daardoor vaak misselijk, of dan heb ik weer ergens een bobbeltje en vraag me af of het kanker is, enz, enz, enz *zucht*

Dan denk ik: stel ik beeld het mij allemaal in, dan ga ik er voor jan lul heen, maar stel dat er toch iets is?

Pfff *ziet op tegen morgen*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2002, 09:30
Verwijderd
Citaat:
Marc S schreef:

Dan denk ik: stel ik beeld het mij allemaal in, dan ga ik er voor jan lul heen, maar stel dat er toch iets is?

heb ik ook. in de praktijk komt het er op neer dat ik bijna nooit naar de dokter ga. alleen wanneer dat echt nodig is. Ik denk soms ook wel dat ik, stel dat ik kanker heb, dat ik dat misschien liever niet eens zou weten. op 't moment dat je dat weet, weet je dat het een tijd heel slecht zal gaan. terwijl als je het op dat moment niet had geweten je gewoon had doorgeleeft, (met alle gevolgen van dien). naar de dokter gaan blijft toch 't beste denk ik

Pfff *ziet op tegen morgen*

sterkte
[/B]
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 09:49
Liz
Liz is offline
Goed zo Marc, vertel nou maar de belangrijkste dingen. Je zult zien dat het oplucht.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 09:54
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Liz schreef:
Je zult zien dat het oplucht.
Laten we dat maar hopen :/
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 10:02
Iotje
Iotje is offline
Ik hoop dat het inderdaad oplucht, veel succes!!!!!!!!!!!
Oud 22-01-2002, 12:40
Doc
Doc is offline
Hey Marc,

Ga er morgen gewoon met een open mind naar toe, en vertel wat je dwars zit...desnoods print je een stukje uit wat je op 't forum hebt gepost en laat je 't aan de dokter lezen.

In iedergeval heel veel sterkte!

Paul
Oud 22-01-2002, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Marc S schreef:
*knip*

waarom zie je er tegenop? Daar is een huisarts toch voor?!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 13:52
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
Waarom zie je er tegenop? Daar is een huisarts toch voor?!
Er zijn een paar dingen waar ik bang voor ben, in die zin dat ik vermoed dat er bepaalde dingen met mij mis kunnen zijn (vooral lichamelijk, maar ook mijn stress die vaak klachten veroorzaakt), maar dit niet zeker weet...

Waar ik tegen op zie:
1) Ik zal moeten vertellen waar het over gaat *duh*
2) De mogelijkheid dat ik toch gelijk heb :/

Dus, *of* ik ben morgen opgelucht en voel me beter, *of* ik voel me slecht... en dat laatste is dus niet echt iets waar ik naar verlang...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 14:27
Liz
Liz is offline
Je zult je waarschijnlijk niet rot voelen. Als jij je drukt maakt om bubltjes kan de dokter die zorgen vast wegnemen. En het is ook fijn als een professioneel en objectief iemand naar jouw problemen luisterd.

En ik ben het wel met het idee van Doc eens, neem een stukje tekst mee als je niet zo'n prater bent.

[Dit bericht is aangepast door Liz (22-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 15:11
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Liz schreef:
En het is ook fijn als een professioneel en objectief iemand naar jouw problemen luisterd.
Daar gaat het vooral om... een professionele mening. Mijn ouders weten in principe wel waar ik mee zit en vinden het deels ook gewoon onzin. Na ja, voor mijn blessure aan mijn been niet; mijn enkel is vanzelf blauw geworden

Ik zit nog met mijn misselijkheid steeds en nog iets anders wat al langer speelt, maar wat ik nog nooit aan een arts verteld heb.

Dus ja, het wordt tijd dat ik die onzekerheid wegneem en tegelijk maar hopen dat het niets is

Dat waarvoor ik er oorspronkelijk heen ga, mijn been dus, boeit me nog niet eens zo veel; 't is namelijk niet de eerste keer dat daar alles verrot getrapt is
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 15:32
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
A loved one schreef:
Of denk ik te simpel?
Veels te simpel

Het psychische van deze topic is de angst voor een lichamelijke kwaal. Als de dokter niets vindt, kun je spreken van Hypochondrie (waar ik onder andere ook last van heb)...

Dat waar ik bang voor ben, omschrijf ik hier niet

En ik weet dat ik een probleemgeval ben
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 09:33
Marc S
Marc S is offline
Dit hypochondertje blijkt gewoon gezond te zijn
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 11:38
Doc
Doc is offline
Citaat: