Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2002, 17:36
me_myself
me_myself is offline
Hallo allemaal,

Heb 'n probleempje, mijn eetpatroon is de laatste tijd erg veranderd.
Kick erop als ik weinig eet, afval, en braak...
De mensen in mijn opgeving beginnen zich ermee te bemoeien en daarw ord ik echt gek van.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, en voel me erg onzeker hierdoor...
Aankomende week heb ik een wedstrijd met een vriendin, we schrijven alles op wat we hebben gegeten en hoe laat, en wie het minst gegeten heeft, en gedronken, behalve water heeft gewonnen!
Al mijn verdere vriendinnen vinden t gestoord!
Willen degene die hierin iets herkennen of weten wat er is, óf zelf een eetstoornis hebben reageren, zou ik erg fijn vinden!
Alvast bedankt!!

-XXX- van mij...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2002, 18:42
Verwijderd
Citaat:
me_myself schreef:

Kick erop als ik weinig eet, afval, en braak...

dat is niet best. dit+ wat hieronder staat lijkt inderdaad op een eetstoornis
je andere vriendinnen hebben gelijk.

Aankomende week heb ik een wedstrijd met een vriendin, we schrijven alles op wat we hebben gegeten en hoe laat, en wie het minst gegeten heeft, en gedronken, behalve water heeft gewonnen!

STOP DIE WEDSTRIJD!!!!
Dat is ECHT niet goed voor je. je hebt eten nodig.Je maakt je zelf zo gewoon helemaal kapot! ook je vriendin is verkeerd bezig. Ga samen es met iemand daarover praten, een mentor, schoolarts, psych, huisarts en weten je ouders dit wel? ik vrees van niet vertel 't ze, anders kan niemand je helpen.

[/B]
Sterkte
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 21:22
Verwijderd
Ik ben vaak misselijk dat ik gewoon niks door mijn strot krijg. En soms heb ik dan iets gegeten en dan krijg ik zo last van mijn maag, dat ik het wel laat om iets te eten.
Maar je moest eens weten hoe graag ik weer iets lekkers zou willen kunnen eten zonder problemen.
Ik vind jouw wedstrijd een beetje dom. Het lijkt me echt niet gezond. Want je moet wel voldoende energie hebben om de dag door te komen en om je te kunnen concentreren op school. Klinkt misschien een beetje kinderachtig wat ik zeg. Maar niet meedoen met die wedstrijd, tenzij je op de aandacht kikt...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 22:30
dystopia
dystopia is offline
Eettstornis kan een arts vaststellen. Wees niet bang, ga praten met een arts. Bijv. je huisarts. Daar kun je dan je hart bij luchten en die zal je ook kunnen doorversturen.
Oud 21-01-2002, 10:46
wicce
wicce is offline
dit is helemaal niet gezond. en die wedstrijd met je vriendin al helemaal niet. stop daar nu meteen mee.
ik raad ook idd aan om met een arts, een maatschappelijk werkster op een psycholoog te gaan praten. En het lijkt me ook verstandig om je vriendin meteen mee te nemen, voor steun en ook omdat zij misschien hetzelfde "probleem" heeft als jij.

sterkte
Oud 21-01-2002, 12:15
Verwijderd
een eetstoornis is een verloren wedstrijd... natuurlijk zijn er positieve zaken NA een eetstoornis... Je komt er gewoon erg sterk uit... ALS je eruit komt...

Geef het inderdaad alsjeblieft nu op, nu heb je nog een keuze, straks misschien niet meer...

Heel erg veel sterkte,

maanmeisje
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 12:32
me_myself
me_myself is offline
nou,de aandacht, daar kick ik zeker niet op, ik word er agressief van als iemand iets over m'n eten zegt.
En die wedstrijd is maar tussen 1 vriendin van mij en mij, ze heeft het aan een aantal vrienden gezegd, wat ik echt niet tof vond!
In ieder geval heel erg bedankt voor jullie reacties, maar ik weet nog niet wat ik ga/moet doen........

THANXXXX

-XXX-
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 14:03
me_myself
me_myself is offline
Ik moet zo wie zo afvallen van mezelf, weet iemand niet een dieet, zodat ik het op zo'n manier kan proberen?Ik wil er vanaf maar weet niet hoe, het geeft zo'n goed gevoel als alles er weer uit komt...Wat is het normale gewicht voor 1.70m?(ik weeg nu *schaam schaam* 52!Kost me veel moeite dat te openbaren!

Liefs
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 14:35
Verwijderd
Citaat:
me_myself schreef:
Ik moet zo wie zo afvallen van mezelf, weet iemand niet een dieet, zodat ik het op zo'n manier kan proberen?Ik wil er vanaf maar weet niet hoe, het geeft zo'n goed gevoel als alles er weer uit komt...Wat is het normale gewicht voor 1.70m?(ik weeg nu *schaam schaam* 52!Kost me veel moeite dat te openbaren!

Liefs
Dat is te weinig..

Een eetstoornis is een serieus en ernstig probleem, maar met de juiste begeleiding kan je weer 'beter' worden. Laat je helpen, zorg dat je der niet te ver in doorgaat..(en je bent al een eindje op weg om te ver te gaan..) Die wedstrijd is sowieso NIET goed..

Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 16:13
lateralis
lateralis is offline
52 kg voor 1m70?
da's te weinig

iemand van 1m68 hoort 60 kg te wegen ofzo, dus iemand van 1m70 nog meer.
nu hangt dat ook van je lichaamsbouw af, maar 52 is zeker te weinig!

als je het zeker moet weten zou ik langs een huisarts gaan ofzo
Oud 21-01-2002, 16:41
Verwijderd
Citaat:
lateralis schreef:
52 kg voor 1m70?
da's te weinig

iemand van 1m68 hoort 60 kg te wegen ofzo, dus iemand van 1m70 nog meer.
nu hangt dat ook van je lichaamsbouw af, maar 52 is zeker te weinig!

mja. toen ik 't laatst bij de schoolarts kwam woog ik eeh 51 kilo en was ik 1.72 meter, en dat was nog net goed. Dus ik ben 't er niet helemaal mee eens
maar, als je zo doorgaat wordt je WEL te dun.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 17:43
sanne60
sanne60 is offline
Citaat:
marianne22 schreef:
mja. toen ik 't laatst bij de schoolarts kwam woog ik eeh 51 kilo en was ik 1.72 meter, en dat was nog net goed. Dus ik ben 't er niet helemaal mee eens
maar, als je zo doorgaat wordt je WEL te dun.
Ja, maar jij bent n stuk jonger, dat scheelt nogal wat!!!!! 1.70 en 52kg is net op de ondergrens van ondergewicht/niet--> kortom: "me_myself" moet zéker echt absoluut nix dunner worden, dan wordt t gewoon medisch gezien echt ongezond en uiteindelijk zelfs gevaarlijk!!!!!
En btw, k vind t wel behóorlijk stom van je dat je nog ff lekker gaat zeggen van 'ik ben 172 en 51 da's nog net goed'...wil je dr eetstoornis stimuleren ofzo!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 18:57
basje!
basje! is offline
lieverd, zoals je er nu over praat lijkt het niet zo'n probleem maar dat wordt het echt wel als je niet hulp gaat zoeken( moet ik nodig zegge, na ja) echt waar zoiets begint voor de grap of uit nieuwsgierigheid maar je verkloot serieus je hele leven ermee. ik ken een meisje ( 1.70 m, 17 jaar) die 29 kg weegt en die ligt echt de hele tijd in het ziekenhuis, of op de bank omdat ze niet eens meer de kracht heeft een half uur recht op te zitten. en die deed het eerst ook als 'proef': zou ik een dag zonder eten kunnen? als ze zo doorgaat is ze binnen een jaar dood. echt, zo'n leven wil je niet dus ga er alsjeblieft met iemand over praten!!!
Oud 21-01-2002, 20:13
Verwijderd
Citaat:
sanne60 schreef:
Ja, maar jij bent n stuk jonger, dat scheelt nogal wat!!!!!

oke

En btw, k vind t wel behóorlijk stom van je dat je nog ff lekker gaat zeggen van 'ik ben 172 en 51 da's nog net goed'...wil je dr eetstoornis stimuleren ofzo!!!!!!!!
nee, tuurlijk niet. zie mijn eerdere post.
mischien heb je gelijk dat 't verkeerd is maar je moet een beetje reeel blijven als je snapt wat ik bedoel...

Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 08:35
Anne
Anne is offline
Probeer alsjeblieft weer normaal te gaan eten. Ik wil niet een wijs iemand uit gaan hangen nu, ik spreek helaas uit ervaring. Zit er zelf nu al een jaar mee, maar ik heb geen ondergewicht, dus niemand merkt het. Stop alsjeblieft, je weegt te weinig, ook al zie je het zelf niet. Stop met die wedstrijd, ook als is dat nog zo moeilijk. Stop met lijnen, er is meer in het leven dan een lichaam. Probeer jezelf te accepteren en zoek hulp. Want je kunt het niet alleen! Dat kan ik ook niet (ik zeg niet dat we hetzelfde zijn). Ik heb het al een jaar alleen geprobeerd en steeds viel ik terug. Als dat geen bewijs is dat hulp toch echt nodig is... ik ga nu die stap zetten en nu jij nog!

Heel veel sterkte! Je mag altijd mailen als je iets kwijt wil ofzo, want waarschijnlijk snap ik jouw gevoelens.

Liefs,Anne
Oud 23-01-2002, 17:11
me_myself
me_myself is offline
Dit is dus echt K*T, volgens mij deed die vriendin die wedstrijd alleen om te kijken hoe ik ermee om zou gaan, en nu...nu zeiken ze nog veel meer!!!!!!hoe lul ik me hier nou uit??????GEEF PLEASE TIPS!!!

-XXX-
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 17:19
sanne60
sanne60 is offline
Citaat:
me_myself schreef:
Dit is dus echt K*T, volgens mij deed die vriendin die wedstrijd alleen om te kijken hoe ik ermee om zou gaan, en nu...nu zeiken ze nog veel meer!!!!!!hoe lul ik me hier nou uit??????GEEF PLEASE TIPS!!!

-XXX-
Hoezo, wat zeiken ze dan????
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 17:36
Verwijderd
Citaat:
me_myself schreef:

-XXX-
dus je hebt die wedstrijd al gehad

en de vriendin met wie je de wedstrijd deed, zegt nu ook dat je verkeerd bezig ben?

ehm, als dit klopt: volgens mij moet ik je dan vooral niet helpen je eruit te lullen. Je vriendinnen zien dat het slecht met je gaat, en als je je eruit lult, dan helpen ze je ook niet (of je dat nou wilt, of niet)
vertel ze waar je mee zit. dat 'zeiken' is goed bedoelt!

als dit niet klopt, dan hoor ik 't wel
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 18:58
Anne
Anne is offline
Wat Marianne al zei: dat zeiken is goed bedoeld van je vriendinnen. Ze maken zich zorgen over je, anders zouden ze geen opmerkingen maken. Ze hebben iets door, iets dat jij misschien nog niet door hebt, namelijk dat het niet goed gaat met je eetpatroon. Alsjeblieft, probeer er iets aan te doen nu het nog kan! Ik wil niet wijs klinken, ik wil je alleen helpen. Probeer naar je vriendinnen te luisteren, ze doen het namelijk omdat ze om je geven!
Sterkte!
Oud 23-01-2002, 19:27
me_myself
me_myself is offline
Citaat:
sanne60 schreef:
Hoezo, wat zeiken ze dan????
Ze vragen of ik vind dat ik normaal bezig ben, en dat ik niet moet denken dat ze niks door hebben...ik merk gewoon dat ze aan het roddelen zijn en daar voel ik me niet echt fijn onder!!!

Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 19:32
me_myself
me_myself is offline
Citaat:
marianne22 schreef:
dus je hebt die wedstrijd al gehad

en de vriendin met wie je de wedstrijd deed, zegt nu ook dat je verkeerd bezig ben?

ehm, als dit klopt: volgens mij moet ik je dan vooral niet helpen je eruit te lullen. Je vriendinnen zien dat het slecht met je gaat, en als je je eruit lult, dan helpen ze je ook niet (of je dat nou wilt, of niet)
vertel ze waar je mee zit. dat 'zeiken' is goed bedoelt!

als dit niet klopt, dan hoor ik 't wel
Nou, wedstrijd dus niet, heb gewoon voor mezelf bijgehouden wat ik gegeten heb, da's alles.Ik geloof best dat 't goed bedoeld is, maar het is wel irritant...maak je ergens anders druk om denk ik dan!maar goed. -X-
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten