Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2002, 10:00
Liz
Liz is offline
Wat is nu ga schrijven kan misschien een beetje wazig overkomen, maar ik weet zelf niet zo goed hoe ik het onder woorden moet brengen. Maar ik ga het proberen

Vorig jaar was er een meisje in de klas waar ik heel veel mee om ging. Werkstukken ed deden we altijd samen. Maar dat meisje is een erg rustig meisje, de meeste vonden haar 'raar of 'truttig'. Ze had altijd goede cijfers en was altijd braaf. Ik ben niet zo. Ik ben zeker niet altijd rustig en m'n cijfers zijn ook niet altijd zo geweldig Na een tijdje werd ik haar gedrag een beetje zat. Ik wilde wat meer lol in m'n leven en met haar lukte dit niet. Ze liep altijd achter me aan en ik kon nooit met anderen praten.

Dit jaar werden we allebei in een andere klas geplaatst, waar ik eigenlijk wel blij mee was. Ik ging nog steeds gewoon met haar om. Ik kreeg wat meer contact met een meisje die ik vanaf de eerste al ken maar waar ik nooit veel mee om ging omdat ik haar gedrag niet altijd leuk vond. Maar dit jaar heb ik steeds meer contact met haar gekregen en ook met haar beste vriendin. Maar na een tijdje kwam ik er achter waarom ik nooit veel met ze om ging. Ze doen vervelend tegen andere mensen die wat minder populair zijn. Ze begonnen ze ook mijn vriendin van vorig jaar af te zeiken. Ik stond daar gewoon bij en deed daar niks aan. Ik zag dat mijn vriendin gekwetst was. Ik voelde me er heel lullig bij en heb haar 's avonds opgebeld en we hebben alles uitgepraat. Ze zei dat ze ok wel wist dat ik niet zo was. Maar anderen weten dat dus niet, die denken dat ik ook een 'rotwijf' ben.

Bovendien is m'n gedrag ook heel anders als met hun om ga. Ik doe dan dingen waarvan ik later denk ze ben je helemaal niet, doe normaal. Maar op de een of andere manier lukt dat niet, ik ben aan het veranderen maar wil het eigenlijk niet.

Zodoende lig ik vaak na te denken wie ben ik nou, en voor welke partij moet ik kiezen. Ik wil helemaal niet veranderen ik was blij met degene die ik was. IK WIL DIT NIET, Help
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2002, 13:02
Funky-Punky
Funky-Punky is offline
Je schrijft zelf dat je je helemaal niet prettig voelt hoe je je de laatste tijd gedraagt. Ik vind het erg goed van je dat je die vriendin van vorig jaar had opgebelt om te zeggen dat je er spijt van had.
Ik denk dat het belangrijk is om bij alles wat je met die "nieuwe vrienden" doet, je steeds af te vragen: "Wil ik hier wel aan meedoen?" "Voel ik me hier wel bij me op m'n gemak?"
Loop gerust weg als je het er echt niet mee eens bent, ook al kan dat heel moeilijk zijn. Stel je eigen grenzen, dat is belangrijk. Laat je niet verplichten aan dingen mee te doen wat je helemaal niet zou willen. Je kunt ook lol hebben zonder anderen omlaag te halen, en ik verzeker je dat dat veel leuker is dan dit!

Groetjuzz Funky Punky
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 14:10
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Liz schreef:
Bovendien is m'n gedrag ook heel anders als met hun om ga. Ik doe dan dingen waarvan ik later denk ze ben je helemaal niet, doe normaal. Maar op de een of andere manier lukt dat niet, ik ben aan het veranderen maar wil het eigenlijk niet.
Je schrijft zelf herhaaldelijk dat je dit niet wilt, dat je gewoon jezelf wilt blijven. Dan kan ik er ook maar 1 ding op zeggen:

Blijf jezelf!

Ook al heb je dan minder 'lol' of iets dergelijks, maar je kunt dan tenminste in de spiegel kijken zonder je te schamen voor je eigen gedrag.

Marc... die vandaag niet online was, omdat hij zijn router / server helemaal omgebouwd heeft...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 15:37
Liz
Liz is offline
Citaat:
Marc S schreef:

Blijf jezelf!

Ook al heb je dan minder 'lol' of iets dergelijks, maar je kunt dan tenminste in de spiegel kijken zonder je te schamen voor je eigen gedrag.

Je hebt helemaal gelijk. Maar het is zo moeilijk. Zelf ben ik nog al onzeker, en dan is het wel fijn om vrienden te hebben die nogal zeker over hunzelf zijn. Die mij over m'n onzekerheid heen helpen. Maar ik vind niet dat ze hun machtspositie moeten misbruiken om andere daarmee de grond in te boren.

Het is echt moeilijk *zucht*

Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 16:12
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Liz schreef:
Je hebt helemaal gelijk. Maar het is zo moeilijk. Zelf ben ik nog al onzeker, en dan is het wel fijn om vrienden te hebben die nogal zeker over hunzelf zijn. Die mij over m'n onzekerheid heen helpen. Maar ik vind niet dat ze hun machtspositie moeten misbruiken om andere daarmee de grond in te boren.
Toen ik in de 2e brugklas zat, ging ik ook altijd op stap met enkele populaire gasten. Ze vonden mij vreemd genoeg zelfs cool

In ieder geval, zij deden bepaalde dingen die mij mee naar beneden haalden. We gingen samen jatten, vernielden dingen, vielen anderen op school lastig, enzovoorts...

Ik had het bestwel naar mijn zin toen, maar tegelijkertijd deed ik niets meer aan school. Ook werd ik, net zoals zij, nogal ongeliefd bij de rest van de leerlingen...

Hoewel ik dat jaar grondig verziekte, was het genoeg om over te gaan naar de HAVO, terwijl zij afvielen naar de MAVO (2 van hun, de derde ging van school).

Het gevolg was dat van mijn nieuwe klas eigenlijk niemand mij mocht en daar ik zowiezo niet zo sociaal aangelegd ben, werd het ook niet veel meer.

Na ja, dat was 1 van de vele factoren waarom ik mij steeds meer afzonderde na verloop van tijd.

Hoe je het ook wend of keert, meestal heeft het meelopen met populairdere mensen alleen maar negatieve gevolgen, zeker als je anderen neerhaalt.

Ik werd toen ook gezien als de 'meeloper', een parasiet die alleen maar shit uithaalde. Het was dan ook bijna ongeloofwaardig dat ik als een ander persoon op school terugkwam in de 3e (na de zomer bij mijn pa te hebben gewerkt), maar goed. Ik dwaal alweer af
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 18:11
Winner
Winner is offline
Je had er ten eerste iets van moeten zeggen toen ze je vriendin uitscholden, en ten tweede denk ik dat je beter af bent zonder hun. Nu lijkt het heel cool en zo om met ze op te trekken, maar na verloop van tijd verander je zelf ook, en die grieten stellen over 10 jaar toch niks meer voor (trust me, zulke lui worden later heel sneu)
Reageren

Regels voor berichten