Identiteitscrisis is een groot woord, maar op jouw leeftijd is het helemaal niet vreemd om je af te vragen wie je bent en waar je naartoe wil in je leven.
Wanneer je van mening bent dat er niet genoeg leuke dingen gebeuren, bedenk je dan ook dat je zelf leuke dingen op kunt starten. Dat vraagt een beetje lef en wat tijd, maar je krijgt er ook geweldige ervaringen voor terug. Blijf niet wachten tot er leuke dingen op jouw pad komen, bedenk ze zelf!
Voor vrienden geldt een beetje hetzelfde. Je kunt niet meer als een klein jochie achter mama wegkruipen terwijl zij een speelafspraakje voor je regelt. Ga er zelf op uit, leg contacten en misschien hou je daar wel hele fijne vriendschappen aan over. Stel je open voor anderen!
Een studiekeuze is lastig, maar laat je er niet door ontmoedigen. Er zijn professionals die je er bij kunnen helpen en ik kan me niet voorstellen dat er niet één studie is die aansluit bij jouw capaciteiten en interesses.