Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2013, 17:42
pvvliet
pvvliet is offline
Hallo mensen,

Kennen jullie mijn gevoel? Alles genuanceerd in je leven. Dit dus: Niemand heeft een hekel aan je, maar echte vrienden ken je niet. Niets vind je heel vervelend, maar heel leuke dingen maak je ook zelden mee. In m het studiekeuzeproces zie je ook geen enkele studie die bij je past.
Ik wil mijn leven leuker maken.

Alleen ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Ik denk dat ik een identiteitscrisis ofzo heb.
Is dit normaal?

Heeft iemand tips

Ik ben trouwens 17, misschien handig erbij te vermelden.

Groetjes,

Peter
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2013, 17:55
Elin3
Elin3 is offline
Identiteitscrisis is een groot woord, maar op jouw leeftijd is het helemaal niet vreemd om je af te vragen wie je bent en waar je naartoe wil in je leven.

Wanneer je van mening bent dat er niet genoeg leuke dingen gebeuren, bedenk je dan ook dat je zelf leuke dingen op kunt starten. Dat vraagt een beetje lef en wat tijd, maar je krijgt er ook geweldige ervaringen voor terug. Blijf niet wachten tot er leuke dingen op jouw pad komen, bedenk ze zelf!

Voor vrienden geldt een beetje hetzelfde. Je kunt niet meer als een klein jochie achter mama wegkruipen terwijl zij een speelafspraakje voor je regelt. Ga er zelf op uit, leg contacten en misschien hou je daar wel hele fijne vriendschappen aan over. Stel je open voor anderen!

Een studiekeuze is lastig, maar laat je er niet door ontmoedigen. Er zijn professionals die je er bij kunnen helpen en ik kan me niet voorstellen dat er niet één studie is die aansluit bij jouw capaciteiten en interesses.
Oud 02-11-2013, 18:10
pvvliet
pvvliet is offline
Dankje Elin3 voor je snelle antwoord. ik vind je reactie erg mooi, je hebt helemaal gelijk. Alleen nu nog in de praktijk te brengen...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2013, 19:23
Unknown123
Unknown123 is offline
Hhm indd, je weet niet precies wat je wilt. Ik weet dat van m'n studie wel dan, en verder denk ik weinig over toekomst (alleen dat ik zo vroeg mogelijk een auto wil). Verder heb ik een meisje leren kennen, ben echt blij dat ik d'r ken en wilde eigenlijk een relatie met haar wat niet mogelijk is... daar baalde ik wel van, maar ondanks ben ik toch soort goeie vrienden met d'r en toen ben ik erachter gekomen dat zoiets best fijn is om zo'n iemand te kennen. We praten al een half jaar elke dag met elkaar op whatsapp (eerst deden we chatten op facebook). Ik heb er echter wel m'n twijfels over m'n band met haar, maar die kan je lezen in mijn topic onder 'Liefde & Relaties'.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2013, 17:22
latindancer91
latindancer91 is offline
Dat gevoel is helemaal niet gek. Ik herken me er zelf ook wel in. Maak je geen zorgen, het komt wel. Er komt een moment waarop je wel iets tegenkomt waar je echt enthousiast over bent. Waarschijnlijk ben je het gewoon nog niet tegen gekomen. Misschien kan je met mensen (familie, vrienden) uit je omgeving een keer een dag meelopen met werk, studie of sport/hobby. Wie weet kom je op die manier iets tegen.

Het lastige is alleen wel dat je op een gegeven moment een studie moet kiezen en dan kom je er niet meer onderuit. Als je dan nog steeds niets weet waar je heel blij van wordt, kies dan iets wat breed is en waarmee je nog alle kanten op kunt. En zeker in deze tijd: iets waar banen in te vinden zijn...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten