Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2002, 20:19
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Ik haat dat onwijs!!!
Ik zie t al vaak genoeg; je bent nog maar 16 jaar en hebt volgens hun (die mensen) nog geen ruime kennis, inzicht of ervaring met iets bepaalds (mag je zelf invullen).

Het is zow irritant, bijvoorbeeld je weet over iets bijzonder veel, maar er wordt totaal niet geluisterd naar je omdat je nog jong bent. Neej ze halen liever een ouder iemand erbij of proberen het zelf. Keb er al wat ervaring mee en NIET alleen op school.

[Dit bericht is aangepast door Darkened Sky (20-03-2002).]
Oud 20-03-2002, 20:27
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Om eerlijk te zijn viel het me ook op, want in dat andere topic reageer je toch heel duidelijk en volwassen zeg maar. En toen zag ik dat je 16 was, dat vind ik wel jong, maar ik heb daar verder geen problemen mee hoor.
T was ook niet tegen jouw bedoelt hoor maar ik loop hier al onwijs lang mee dus...
Oud 20-03-2002, 20:38
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik snap wat je bedoelt :/
Ik ben nog maar pas 13, en dan vind iedereen me weer een wannebe, omdat ik te jong ben om true te zijn *blaaaaaaaaat*, en ze neme je gewoon niet serieus. Kep daar ook zo'n hekel aan.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 21:19
Verwijderd
Helemaal mee eens.
Mijn vriend is wat ouder dan mij, en zijn vrienden kijken me altijd zo aan van 'och, ze is nog maar zestien'. Wanneer ik dan iets zeg in een discussie, wat gewoon de spijker op z'n kop slaat, staren ze me zo aan en dan kan je gewoon zíen dat ze denken 'och, ze is nog maar zestien'. Dat is echt verschrikkelijk... ze luisteren gewoon niet naar wat ik te zeggen heb, omdat 'ik nog maar zestien ben'.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 02:25
miep
miep is offline
dat heb ik ook.........
die ogen "ze is nog maar 16"
of soms zeggen ze 't ook,
of laten 't op een andere manier duidelijk merken...
diep triest
mara goed, onthoudt maar goed hoe erg 't is dat je het later nooit bij anderen zult doen
Oud 21-03-2002, 08:53
Morphia
Morphia is offline
Ja. Dan denken ze dat je alleen maar standpunten van anderen overneemt en dat je zelf niets kan bedenken. Ik kan me nog goed herinneren dat ik een jaar of 12 was, ik had de meeste boeken van mijn moeder al gelezen en we hadden het over een boek dat net verschenen was. Ik had het al gelezen en ik zei dat ik het cliche vond. Ze zei letterlijk: "Hoe oud ben je, twaalf?" En sindsdien heb ik nooit meer wat gezegd.

Maar nu is het nog steeds zo. Terwijl ik 17 eigenlijk al zo oud vind. Veel te oud voor mij.
Oud 21-03-2002, 10:26
Verwijderd
Waarom wil iedereen van 16/17 toch zo graag serieus genomen worden? Ik ben 20 en ik heb er juist een vreselijke hekel aan dat mensen mij als complete, intellectuele volwassene zien...klein is fijn, ik wil niet groter worden
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 10:29
Nena21
Nena21 is offline
Hmm ik irriteer me er wel altijd aan dat als mensen naar m'n leeftijd vragen en ik 17 zeg,ze zich heel anders gaan gedragen richting mij.
Van "oh je bent nog maar een kind" word ik zo gestoord,ik ben net zoveel mens als iemand die een paar jaar ouder is hoor.
Maar het lijkt er op dat als ze m'n leeftijd horen ze me meteen niet meer als een normaal mens zien
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 10:30
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
wallflower schreef:
Ik snap wat je bedoelt :/
Ik ben nog maar pas 13, en dan vind iedereen me weer een wannebe, omdat ik te jong ben om true te zijn *blaaaaaaaaat*, en ze neme je gewoon niet serieus. Kep daar ook zo'n hekel aan.
.. wannabe .. true ..

arghhhhhh
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 10:31
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Hmm ik irriteer me er wel altijd aan dat als mensen naar m'n leeftijd vragen en ik 17 zeg,ze zich heel anders gaan gedragen richting mij.
Van "oh je bent nog maar een kind" word ik zo gestoord,ik ben net zoveel mens als iemand die een paar jaar ouder is hoor.
Maar het lijkt er op dat als ze m'n leeftijd horen ze me meteen niet meer als een normaal mens zien

Ben je nog maar 17 . Verklaart een hele hoop.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 10:35
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Ben je nog maar 17 . Verklaart een hele hoop.

*zucht* leuk hoor
Maar ff serieus,leeftijd zegt echt niks.
Ik zat eerst op een volwassenenopleiding waar de gemiddelde leeftijd tussen de 20 en de 25 lag,nou je zou dan denken dat die mensen zich dan ook een beetje volwassen gedragen,nou echt niet.
Het leken wel een stelletje bruggers.
Dus eigenlijk horen mensen niet op zo'n getalletje te letten,het gaat erom hoe iemand is.De ene persoon van 17 kan heel kinderachtig zijn,maar de ander bijvoorbeeld weer niet.
Niet iedereen is hetzelfde...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 10:41
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
nare man schreef:
Waarom wil iedereen van 16/17 toch zo graag serieus genomen worden? Ik ben 20 en ik heb er juist een vreselijke hekel aan dat mensen mij als complete, intellectuele volwassene zien...klein is fijn, ik wil niet groter worden

Nou ik hoef niet altijd serieus genomen te worden,maar af en toe wil ik weleens dat mensen naar me luisteren ja.
En verder,ik haat het als mensen mij "minder" vinden door m'n leeftijd.
Dat ik 17 ben wil niet zeggen dat ik nog verschrikkelijk kinderachtig ben,dat ik niks weet,en dat ik niks heb meegemaakt.
Dat zijn weer van die vooroordelen van mensen en daar irriteer ik me het meest aan

Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 10:45
Marcade
Marcade is offline
Leeftijd == tijd dat je rondloopt.

tijd dat je rondloopt ~ (tijd dat je ervaring op hebt kunnen doen + tijd dat je op school hebt kunnen zitten)

(tijd dat je ervaring op hebt kunnen doen + tijd dat je op school hebt kunnen zitten) ~ (kennis + intelligentie)

..
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 10:54
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Leeftijd == tijd dat je rondloopt.

tijd dat je rondloopt ~ (tijd dat je ervaring op hebt kunnen doen + tijd dat je op school hebt kunnen zitten)

(tijd dat je ervaring op hebt kunnen doen + tijd dat je op school hebt kunnen zitten) ~ (kennis + intelligentie)

..

Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 10:58
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Celesta schreef:

Ik werk nu al 3 jaar met 25-35 jarige mensen, wat een hele verlichting is, als met 14-20 jarige omgaan.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 11:48
Verwijderd
Iemand van zestien kan meer hebben mee gemaakt dan iemand van dertig.
Als je bijvoorbeeld iemand hebt verloren, en je bent er overheen gekomen voor je zestiende, weet ik zeker dat je dan heel anders denkt dan iemand van dertig die nog nooit zoiets heeft mee gemaakt.
Je kan dus wel zeggen dat 'hoe langer je meegaat hoe meer ervaring je opdoet' maar dat klopt van geen kant.

Zelf kan ik het beamen, ik heb genoeg meegemaakt om anders te denken dan een hoop andere zestien jarigen. Je moet gewoon iedereen serieus nemen, ongeacht de leeftijd.. Is toch niet zo moeilijk?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 11:56
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Ik werk nu al 3 jaar met 25-35 jarige mensen, wat een hele verlichting is, als met 14-20 jarige omgaan.

Ik geef je daar best gelijk in hoor,ik ga meestal ook om met mensen die 'n stuk ouder zijn,omdat ik meestal niet kan opschieten met leeftijdsgenoten.
Meeste mensen waar ik mee omga zijn in de 20
Maar dat wil niet zeggen dat alle mensen van 14-20 zo zijn.....

Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 13:38
BlackMystery
BlackMystery is offline
ik geef je groot gelijk
ik wou dat er een meter was voor geestelijke ouderdom en dat je naar dat werd beoordeeld
want er zijn gasten die op hun 18 zelfs nog niet volwassen zijn terwijl anderen dat al op hun dertien
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 13:59
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Ik geef je daar best gelijk in hoor,ik ga meestal ook om met mensen die 'n stuk ouder zijn,omdat ik meestal niet kan opschieten met leeftijdsgenoten.
Meeste mensen waar ik mee omga zijn in de 20
Maar dat wil niet zeggen dat alle mensen van 14-20 zo zijn.....
Er zijn altijd uitzonderingen op de regel.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 14:19
SpiT
SpiT is offline
Citaat:
BlackMystery schreef:
ik geef je groot gelijk
ik wou dat er een meter was voor geestelijke ouderdom en dat je naar dat werd beoordeeld
want er zijn gasten die op hun 18 zelfs nog niet volwassen zijn terwijl anderen dat al op hun dertien
ja pciez, het verschilt van persoon tot persoon hoe volwassen diegene is
Oud 21-03-2002, 16:45
Morphia
Morphia is offline
Citaat:
nare man schreef:

Ik hoop dat je doorhebt dat je zelf precies hetzelfde doet?

Oud 21-03-2002, 16:51
@pie
@pie is offline
Citaat:
Darkened Sky schreef:
Ik haat dat onwijs!!!
Ik zie t al vaak genoeg; je bent nog maar 16 jaar en hebt volgens hun (die mensen) nog geen ruime kennis, inzicht of ervaring met iets bepaalds (mag je zelf invullen).

Het is zow irritant, bijvoorbeeld je weet over iets bijzonder veel, maar er wordt totaal niet geluisterd naar je omdat je nog jong bent. Neej ze halen liever een ouder iemand erbij of proberen het zelf. Keb er al wat ervaring mee en NIET alleen op school.

[Dit bericht is aangepast door Darkened Sky (20-03-2002).]
muhaaa laat ze een poepie ruiken

ik zit hier voor mn stageopdracht tussen mannen van 30-50, met als origineel plan om een beetje alle papieren en notulen bij te houden

ik ben (omdat ik er zelf mn schouders onder heb gezet) inmiddels al zo'n beetje de projectleider, ik doe alles behalve de verantwoordelijkheid dragen
Oud 21-03-2002, 20:41
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
Marcade schreef:
.. wannabe .. true ..

arghhhhhh
Als je grappig wilt zijn.. doe dat dan niet op psychologie waar mensen een serieuze discussie proberen te voeren.
..
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 19:59
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
LOL dat sucked zwaaaaaaaaar!!!

Maar ja het is wel een beetje zo een oudere heeft meer ervaring en kennis maar dan vind ik toch dat de kind/jongen recht heeft om zijn mening te uiten oftewel te discuseren
Oud 23-03-2002, 20:59
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Daarom zeg ik mijn leeftijd (ik ben overigens 15) maar zelden ergens, tot ernaar gevraagd wordt, en dan nog met enige tegenzin Of als het er echt over gaat, zoals hier
Oud 24-03-2002, 10:20
Verwijderd
Leeftijd zegt eigenlijk maar 1 ding: hoe lang je op deze aardkloot rondloopt. Ik ken iemand (die ik hier niet bij naam zal noemen ) die ongeveer net zo oud is als ik, begin 17 dus. alleen die persoon heeft de geestelijke leeftijd van iemand die 14/15 is (ongeveer). Lichamelijke leeftijd moet je dus niet verwarren met geestelijke leeftijd!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten