Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Helemaal mee eens.
Mijn vriend is wat ouder dan mij, en zijn vrienden kijken me altijd zo aan van 'och, ze is nog maar zestien'. Wanneer ik dan iets zeg in een discussie, wat gewoon de spijker op z'n kop slaat, staren ze me zo aan en dan kan je gewoon zíen dat ze denken 'och, ze is nog maar zestien'. Dat is echt verschrikkelijk... ze luisteren gewoon niet naar wat ik te zeggen heb, omdat 'ik nog maar zestien ben'. |
![]() |
|
dat heb ik ook.........
die ogen "ze is nog maar 16" of soms zeggen ze 't ook, of laten 't op een andere manier duidelijk merken... diep triest mara goed, onthoudt maar goed hoe erg 't is dat je het later nooit bij anderen zult doen ![]()
|
Ja. Dan denken ze dat je alleen maar standpunten van anderen overneemt en dat je zelf niets kan bedenken. Ik kan me nog goed herinneren dat ik een jaar of 12 was, ik had de meeste boeken van mijn moeder al gelezen en we hadden het over een boek dat net verschenen was. Ik had het al gelezen en ik zei dat ik het cliche vond. Ze zei letterlijk: "Hoe oud ben je, twaalf?" En sindsdien heb ik nooit meer wat gezegd.
Maar nu is het nog steeds zo. Terwijl ik 17 eigenlijk al zo oud vind. Veel te oud voor mij.
|
Hmm ik irriteer me er wel altijd aan dat als mensen naar m'n leeftijd vragen en ik 17 zeg,ze zich heel anders gaan gedragen richting mij.
Van "oh je bent nog maar een kind" word ik zo gestoord,ik ben net zoveel mens als iemand die een paar jaar ouder is hoor. Maar het lijkt er op dat als ze m'n leeftijd horen ze me meteen niet meer als een normaal mens zien ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ff serieus,leeftijd zegt echt niks. Ik zat eerst op een volwassenenopleiding waar de gemiddelde leeftijd tussen de 20 en de 25 lag,nou je zou dan denken dat die mensen zich dan ook een beetje volwassen gedragen,nou echt niet. Het leken wel een stelletje bruggers. Dus eigenlijk horen mensen niet op zo'n getalletje te letten,het gaat erom hoe iemand is.De ene persoon van 17 kan heel kinderachtig zijn,maar de ander bijvoorbeeld weer niet. Niet iedereen is hetzelfde... |
![]() |
||
Citaat:
En verder,ik haat het als mensen mij "minder" vinden door m'n leeftijd. Dat ik 17 ben wil niet zeggen dat ik nog verschrikkelijk kinderachtig ben,dat ik niks weet,en dat ik niks heb meegemaakt. Dat zijn weer van die vooroordelen van mensen en daar irriteer ik me het meest aan |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Iemand van zestien kan meer hebben mee gemaakt dan iemand van dertig.
Als je bijvoorbeeld iemand hebt verloren, en je bent er overheen gekomen voor je zestiende, weet ik zeker dat je dan heel anders denkt dan iemand van dertig die nog nooit zoiets heeft mee gemaakt. Je kan dus wel zeggen dat 'hoe langer je meegaat hoe meer ervaring je opdoet' maar dat klopt van geen kant. Zelf kan ik het beamen, ik heb genoeg meegemaakt om anders te denken dan een hoop andere zestien jarigen. Je moet gewoon iedereen serieus nemen, ongeacht de leeftijd.. Is toch niet zo moeilijk? |
![]() |
||
Citaat:
Meeste mensen waar ik mee omga zijn in de 20 Maar dat wil niet zeggen dat alle mensen van 14-20 zo zijn..... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ik zit hier voor mn stageopdracht tussen mannen van 30-50, met als origineel plan om een beetje alle papieren en notulen bij te houden ik ben (omdat ik er zelf mn schouders onder heb gezet) inmiddels al zo'n beetje de projectleider, ik doe alles behalve de verantwoordelijkheid dragen ![]()
|
Verwijderd
|
Leeftijd zegt eigenlijk maar 1 ding: hoe lang je op deze aardkloot rondloopt. Ik ken iemand (die ik hier niet bij naam zal noemen
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Enguête Discriminatie. XBenthe | 8 | 28-04-2007 19:20 | |
Drugs & Alcohol |
Alcoholverbod onder 21 jaar? Faerie | 37 | 30-11-2005 16:12 | |
Muziek |
Spineshank Love_Fulfilled | 59 | 22-12-2004 18:01 | |
Beleidszaken |
geslacht en leeftijd Shade | 21 | 10-08-2003 18:20 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Pim & Leefbaar Nederland. // Wat vinden de gelovigen/atheisten hiervan? Rhinus | 45 | 06-03-2002 16:32 |