Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2002, 21:02
la vache qui rit
la vache qui rit is offline
Ik kan de laaste tijd heel erg moeilijk in slaap komen. Ik weet niet precies waar het aan ligt, maar ik heb gehoord dat je door middel van meditatie of andere dingen rustiger wordt en beter kan slapen.
heeft iemand tips???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2002, 21:13
legatus
legatus is offline
mediteren is niet echt mystiek, en wellicht heeft het 'moeilijk in slapen komen' gewoon psychische oorzaken.

Tien "beter slapen" tips in het engels:
http://www.bettersleep.org/sleep_guide/tentips.html
Oud 22-03-2002, 08:52
watermannetje
watermannetje is offline
wat ik altijd doe als ik niet kan slapen:
ik zie dan een roltrap naar beneden, dan ga ik er boven aan staan en de roltrap komt in beweging naar beneden, ik ga erop staan en tel langzaam tot tien, dan ben ik beneden en zie ik een heel lekkere stoel, ik er erop zitten/liggen en voor me zie ik een scherm, daarop zie ik mezelf, ik slaap, ik krijg ook heel veel zin om te gaan slapen, ik zie een lift en ga erin, die gaat naar beneden, als hij stopt, en ik stap eruit ben ik in my place(een plaats die je helemaal kan in richten zoals je wil zodat je de perfecte plaats hebt) daar staat een huis, ik loop het huis in en loop naar me bed en ga slapen
meestal ben ik al in slaap voordat ik in my place ben gekomen, dit lukt misschien niet in 1x, maar bij mij helpt het
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 08:22
Wendy7
Wendy7 is offline
Ja als je moeilijk in slaap kan komen kan mediteren wel helpen. Wat je kan doen is op je bed gaan zitten en je ogen dicht doen. Je ademt rustig in en uit. En je blijft een hele tijd zo zitten. Op een gegeven moment zal je je rustiger voelen. Er kunnen gedachten voorbij komen. Daarna kan je gaan liggen en doorgaan met het rustig ademen.
Oo ja ik weet nog wel wat je kan voor het slapen gaan ook een boek lezen. En doorblijven lezen tot je moe bent dan gelijk stoppen met lezen en gaan slapen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 10:44
wicce
wicce is offline
psych ---->
Reageren

Regels voor berichten