Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2003, 16:44
Upke
Upke is offline
Nou komt tegenwoordig wel vaker voor, en ik zag het al meer dan een jaar aankomen. Ik zelf vind het niet zo heel erg dat ze gaan scheiden want het is veel beter zo. Ons mam gaat ergens anders wonen en wij blijven bij ons pap wonen, en wisselen steeds af met mijn moeder. De rede van de scheiding was dat mijn moeder geen liefde meer voelde, en heeft er een andere vriend op na gehouden. Ons pap is er kapot van (en begint de laatste tijd meer te drinken) en word steeds agressiever en gaat er iets niet naar zijn zin, dan vloekt hij meteen de hele buurt bij elkaar. Wat mij ook opviel is dat mijn moeder dreigt me te slaan als ik me niet gedraag, slaan deed ze toen ik klein was, dus met mijn moeder is volgens mij ook iets aan de hand. Ze hebben de laatste tijd nog vaak ruzie mijn vader en moeder over het papierwerk en dergelijke... Dit loopt meestal op huilen uit. Maar nu het probleem, als ik ze zie ruzie maken dan krijg ik zo'n agressieve gevoelens dat ik ze allebei wel in elkaar wil gaan slaan. Ik weet niet waarom ik zo boos word maar ik krijg ontzettende haatgevoelens! Mijn vader droomde altijd van het perfecte gezin, maar hij weet dondersgoed dat dat nooit zo is geweest, met vakanties was het nooit gezellig. Alleen maar huilen en ruzie maken, er moest gewoon ook andere mensen mee. Zo een voorbeeld op de ski-vakantie. Ons gezin gaat samen met een oom van mij, en een nicht en daar de vriend van. Nu merk ik dat het gewoon heel leuk is op de vakanties en niks geen ruzie. Maar hun gingen 2 dagen eerder naar huis, het geval ons gezin word meteen weer chagerijnig, en we willen ook maar naar huis omdat het toch niet meer gezellig word. Behalve ons pap, die schijnt maar niet in te zien dat het niet gezellig kan worden, en dan word hij boos begint te vloeken en dwingt ons plezier te hebben. VUILKE KUTFAMILIE!!!! Ik haat het verdomme als ik eraan terug denk!! Ik begin steeds agressiever te worden de laatste tijd, tegenover mijn ouders begin ik gek te doen en ik moet ze niet meer. Waarom?? Waarom krijg ik deze gevoelens? Wat is er met me aan de hand?? Kan hier iemand me helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2003, 18:25
Verwijderd
ik denk dat het een logische reactie is... misschien wel onbewust.
omdat ze gaan scheiden zit jij dr natuurlijk mee. ookal denk je zelf van niet, kan toch best dat t daar aan ligt.
verder weet ik t eigelijk ook niet.
sterkte, *knuff* san.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 18:34
Quiana
Quiana is offline
Ik denk idd dat het een logische reactie is,
het is niet niks als je ouders scheiden (ook al verwachtte je het al), plus dat je het gedrag van je vader ook niet fijn vindt ed.

Denk dat je best kan proberen om met ze te praten,
dat jullie misschien regels/afspraken kunnen maken,
(voor het hele gezin(?)), om iig te proberen om
de sfeer een beetje draagbaar te maken...

Het is iig belangrijk om niet alles op te kroppen,
praat er met iemand over oid, blijf er niet mee rondlopen..
Oud 02-08-2003, 19:18
Verwijderd
Als er al zo een tijd ruzie is en er uiteindelijk een scheiding volgt zijn de gevolgen ingrijpend. Bij wie ga je wonen, hoe zal het verder gaan met je ouders, worden ze ooit nog vrolijk, hoe zal het met mij verder gaan?
Ik vind het een normale reactie dat je kwaad bent, je ouders zijn volgensmij nooit echt vrolijk geweest en de laatste tijd gaat het helemaal slecht. Gun het de tijd, die kwaadheid zal er nog een hele tijd blijven zitten.
Ik ben het met Quiana eens dat je moet proberen te praten met je ouders. Probeer wat afsrpaken te maken over hoe het met jou zal gaan in de toekomst. Ik denk wel dat je moet begrijpen dat ook je ouders het niet makkelijk hebben, je vader is natuurlijk heel erg gekwetst omdat je moeder vreemd gegaan is en er een eind aan maakt plus dat zijn droom van het perfecte gezin niet uitgekomen is. Dat laatste geldt ook voor je moeder. Iedereen heeft tijd nodig dit te verwerken. Ga daarom in dat gesprek dan ook niet beschuldigen en wordt niet kwaad. Daar bereik je weinig mee.
Als laatste wil ik nog even zeggen dat ik het heel vervelend voor je vindt maar ook blij voor je ben. De komende tijd zal een moeilijke tijd worden maar als je er door heen komt zal je geen ruziende ouders meer hebben en dat is ook heel wat waard. Heel heel heel veel succes de komende tijd en hou ons op de hoogte wat er gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 19:51
Fantôme
Fantôme is offline
een scheiding komt tegenwoordig inderdaad vaak voor, wat niet wil zeggen dat het niets is. Niet alleen het feit dat ze niet meer bij elkaar wonen en dat jij van de een naar de ander moet... maar ook de achterliggende reden is vaak vervelend of soms zelfs gewoon heel erg! en dan heb ik het nog niet eens over de gevolgen die een scheiding met zich mee brengt. Nee... ookal gebeurd het heel vaak, het is niet niks!

Ik kan de plank helemaal misslaan.
maar ik denk dat je moeder een beetje bang is jullie (de kinderen) kwijt te raken... jullie blijven immers bij je vader wonen. Op zich lijkt haar reactie dan onlogisch, maar toch reageren veel mensen dan op zo'n manier.

je vader is gewoon écht kapot van de achterliggende reden dat jou ouders gaan scheiden. wat hij voelt en denkt kan ik (helaas) ook niet voor je ruiken, maar het is in ieder geval niet positief.
heeft je vader serieus een drankprobleem, of is het gewoon dat hij meer drinkt dan vroeger. probeer hier eens onderscheid in te maken. ook dit is een menselijke reactie... veel mensen drinken om zich goed te voelen, wat helaas tot een verlslaving kan lijden.
hoe moeilijk het ook is, probeer helder te blijven nadenken, en allebei enigzins te helpen of iig te steunen. zeg eens tussen neus en lippen door dat je van ze houd en breng eens (niet te vaak he) een kleinigheidje mee.

gaan uitjes wel als je ouders niet bij elkaar in de buurt zijn?
dan kan je misschein eens weg met een van beiden, gewoon bijv. met je vader een stuk hardlopen of mountainbiken. wanneer jij hen het gevoel geeft van ze te houden, zullen zij zich ook beter zijn. ik ben er bijna van overtuigd dat ze allebij wat angstgevoelens hebben jou en evt. broertje/zusje te verliezen aan de ander, die ze nu, vooral midden in de scheiding, als een rivaal zien. probeer dus ook allebei evenveel aandacht te geven.

ik zeg nu alleemaal dingen die van jou kant moeten komen, maar je zult zien dat ze ook relaxter tegen jou zullen gaan doen.

sterkte met deze situatie.
en oja.. als je vader wat afleiding heeft zal hij ook niet zoveel tijd hebben naar de drank te grijpen..

liefs, wendy
Oud 03-08-2003, 07:37
Verwijderd
ik ben om min of meer een soortgelijke reden 4 jaar geleden het huis uit gegaan.

Ik kan je vooralsnog alleen heel veel sterkte wensen, en mocht je het nodig achten, PM of mail maar.

Succes,

Maarten
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 11:35
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Een scheiding (ookal zie je hem aankomen of niet) is altijd moeilijk...Het is een keihard bewijs dat het al een lange tijd niet goed gaat thuis en vooral dat is moeilijk te accepteren...

Mijn ouders zijn ook gescheiden...Nu 2 jaar ofzo, maar de jaren daarvoor was t alles behalve gezellig bij ons thuis...Mijn vader werd psychisch ziek en moest vaak opgenomen worden...Toen m'n moeder besloot weg te gaan (dat klinkt heel *hoe zeg je dat?* dat je diegene dan laat zitten, maar samen in 1 huis leven ging gewoon niet meer)
voelde ik geeneens verdriet...Ik was juist blij dat we eindelijk weggingen van de man die een onbekende voor me was geworden...Misschien herken je dit een beetje, misschien niet, dat weet ik niet

Nu woon ik met mijn moeder en broer ergens anders en mijn moeder heeft een nieuwe vriend...
Dat alles gaat goed, het is weer gezellig in huis...Als je ouders niet meer samenwonen zul je denk ik merken dat dat voor jou ook weer komt, gezelligheid in huis...Maar besef wel, dat gezelligheid niet door 1 persoon wordt gemaakt, daar zul jij ook aan mee moeten werken!

De reden dat ze wel gezellig waren toen er anderen bij waren, was misschien om te laten zien aan hun dat t wel goed was...Als ze dan eenmaal weg zijn, kunnen ze hun masker afdoen en weer net als normaal doen...

Ik hoop dat je gauw weer geluk zal vinden in je leven!
xxx en als je nog meer over mijn situatie wil weten, kun je me altijd pmen...
Oud 03-08-2003, 11:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn ouders zijn nu bijna vier jaar geleden gescheiden en toen vond ik het een opluchting, ik was net als Blueeyez03 eigenlijk wel blij dat ze uit elkaar gingen. Maar nu denk ik vaak: waren ze maar bij elkaar gebleven, tis nu vier jaar geleden maar nog steeds kunnen ze elkaar niet luchten of zien en ik en mijn broertje zitten daar tussen.

Het hoeft niet bij iedereen zo te gaan, ze kunnen natuurlijk ook als goede vrienden uit elkaar gaan, dat ligt heel erg aan de situatie.

Ik wil je heel veel sterkte wensen want het is echt geen pretje, hoe normaal sommige mensen het ook vinden, blij hoef je er niet mee te wezen.

Heel veel sterkte, en als ik je kan helpen mag je me altijd PM-en ofzo.

Groetjes Dana
Oud 03-08-2003, 12:00
Upke
Upke is offline
Citaat:
... schreef op 02-08-2003 @ 20:51:
een scheiding komt tegenwoordig inderdaad vaak voor, wat niet wil zeggen dat het niets is. Niet alleen het feit dat ze niet meer bij elkaar wonen en dat jij van de een naar de ander moet... maar ook de achterliggende reden is vaak vervelend of soms zelfs gewoon heel erg! en dan heb ik het nog niet eens over de gevolgen die een scheiding met zich mee brengt. Nee... ookal gebeurd het heel vaak, het is niet niks!

Ik kan de plank helemaal misslaan.
maar ik denk dat je moeder een beetje bang is jullie (de kinderen) kwijt te raken... jullie blijven immers bij je vader wonen. Op zich lijkt haar reactie dan onlogisch, maar toch reageren veel mensen dan op zo'n manier.

je vader is gewoon écht kapot van de achterliggende reden dat jou ouders gaan scheiden. wat hij voelt en denkt kan ik (helaas) ook niet voor je ruiken, maar het is in ieder geval niet positief.
heeft je vader serieus een drankprobleem, of is het gewoon dat hij meer drinkt dan vroeger. probeer hier eens onderscheid in te maken. ook dit is een menselijke reactie... veel mensen drinken om zich goed te voelen, wat helaas tot een verlslaving kan lijden.
hoe moeilijk het ook is, probeer helder te blijven nadenken, en allebei enigzins te helpen of iig te steunen. zeg eens tussen neus en lippen door dat je van ze houd en breng eens (niet te vaak he) een kleinigheidje mee.

gaan uitjes wel als je ouders niet bij elkaar in de buurt zijn?
dan kan je misschein eens weg met een van beiden, gewoon bijv. met je vader een stuk hardlopen of mountainbiken. wanneer jij hen het gevoel geeft van ze te houden, zullen zij zich ook beter zijn. ik ben er bijna van overtuigd dat ze allebij wat angstgevoelens hebben jou en evt. broertje/zusje te verliezen aan de ander, die ze nu, vooral midden in de scheiding, als een rivaal zien. probeer dus ook allebei evenveel aandacht te geven.

ik zeg nu alleemaal dingen die van jou kant moeten komen, maar je zult zien dat ze ook relaxter tegen jou zullen gaan doen.

sterkte met deze situatie.
en oja.. als je vader wat afleiding heeft zal hij ook niet zoveel tijd hebben naar de drank te grijpen..

liefs, wendy
Klopt, als ik met mijn moeder alleen ga winkelen is het altijd wel gezellig. Met haar kan ik ook over liefde praten en zo. Maar met ons pap lukt dat niet. Het enige waar wij boeiende gesprekken kunnen over voeren is boksen, of hoe het menselijke lichaam werkt en bij sporten en zo. Dus met allebei "alleen" lukt het wel.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 16:30
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 03-08-2003 @ 13:00:
Dus met allebei "alleen" lukt het wel.
Dat is goed! Als ze uit elkaar gaan/zijn zul je het verschil merken met hoe t eerder was! Ik hoop dat je beter voelt...
Oud 03-08-2003, 19:45
Upke
Upke is offline
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 03-08-2003 @ 17:30:
Dat is goed! Als ze uit elkaar gaan/zijn zul je het verschil merken met hoe t eerder was! Ik hoop dat je beter voelt...
Heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 22:53
bartjehill
bartjehill is offline
een tip voor je ga niet denken het deert me niet zoals ik
ik dacht het wel te kunnen verbergen hoe het me raakte............mooi niet dus ik belande bij de ene amateur psych naar de ander
als je ermee zit neem iemand in vertrouwen met je verhaal en luister naar de opties die ze je bieden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten