Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2003, 15:14
Verwijderd
ik heb al zowat anderhalf jaar gesprekken bij het GGZ... en een tijdje geleden vroegen ze me wat ik voor een praatgroep zou voelen...
ik heb toen gezegt dat ik dat wel wou proberen...
maar nou ben ik in een groep geplaatst en woensdag moet ik kennismaken met dat vrouwke en 12 maart dan beginnen de gesprekken...
maar t probleem is.. nou krijg ik mijn twijfels...
ik bedoel... t kunnen mensen zijn die ik ken (van school ofzo) en dalijk gaan ze vanalles lullen over mij...
en ik wil ook niet dat ze alles weten over mij... ik bedoel...als ze daar zitten hebben ze hun eigen problemen en dan kom ik daar aan gezet...
ook is het zo... als ik daar bij t GGZ ben... dan wil ik wel praten over hoe t gaat enzo... maar dat lukt gewoon niet!
ik weet niet, tis alsof ik blokkeer ofzo...
heeft iemand hier ervaring mee (praatgroep)?

t gaat de laatste tijd ook steeds slechter...
me vriend heeft t pas uitgemaakt, na 1.3jr.. hij wou vrijgezel zijn en allemaal vage redenen... en nou hoorde ik gister dat ie een vriendin heeft...
heb ook weer steeds vaker nachtmerries...
dat er iets ergs gebeurt... of dat ik word aangerand of verkracht... (heb ik 2 jaar geleden ook heel veel last van gehad, waarschijnlijk omdat ik toen (okt 2000) ben aangerand) en ik heb ook zo'n soort rare angst....
dat dat weer gebeurt... of dat dat gebeurt met een van me vriendinnen ofzo...
ik weet niet hoe t komt... maar voel me gwoon zo klote ... en niet zo'n beetje ook niet...
en ik ben echt bang....
dat er iets ergs gebeurt... k weet niet wrom... maar t voelt niet goed...

sorry ik wil jullie niet lastig vallen met mijn gezeik maar ik moest t echt ff kwijt...
als jullie geen last van mij willen hebben moet een fb maar slotje zetten ofzo..
sorry
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2003, 15:23
gewoon ik
gewoon ik is offline
Hey, ik zit ook in een (soort van) praatgroep. Ik ga niet op je hele verhaal in, alleen de dingen waar ik antwoord op weet. Je hoeft ten eerste niet alles over jezelf te vertellen, dat mag je zelf weten. Ten tweede kun je als er mensen in de groep zitten die je kent of waar je absoluut niet bij in de groep wilt zitten meteen overplaatsing aanvragen of gewoon kappen met de groep. Het is overigens wel zo dat er meteen al afgesproken wordt (bij de eerste bijeenkomst) dat wat er in de groep besproken wordt, in de groep blijft.

Ik heb hiervoor ook bij een maatschappelijk werkster gelopen, daar durfde ik in het begin niet echt alles te vertellen, heb ik ook niet gedaan, alleen over de onderwerp waar ik hulp bij wilde. Ik weet niet echt hoe je makkelijker kan praten, dwing jezelf iig maar niet. Voor de rest kan ik je niet echt helpen. Ik wil wel even zeggen dat dit forum er juist voor is om problemen te bespreken, je stelt goede gerichte vragen, dus ik zie voor de forumbazen geen reden om dit topic te verwijderen. Het is niet echt goed voor je zelfvertrouwen om je om deze manier weg te cijferen. Veel suc-6 en vooral sterkte!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 15:29
Verwijderd
Ik sluit me aan bij gewoon ik. En over dat laatste 'als jullie geen last van mij willen hebben moet een fb maar slotje zetten ofzo..', das natuurlijk onzin en dat weet je zelf net zo goed als ik (en dat is niet kwaad bedoeld, al lijkt het zo misschien).

Ga er heen, kijk of het bevalt (kun je na één keer denk ik nog niet echt zeggen). Is het echt niks, dan kun je altijd nog kijken wat je doet, maar ga je nou niet van te voren nog banger ed zitten maken, wie weet valt het hardstikke mee. En wat heb je te verliezen?

Sterkte en succes.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 15:34
Verwijderd
Citaat:
gewoon ik schreef:
Hey, ik zit ook in een (soort van) praatgroep. Ik ga niet op je hele verhaal in, alleen de dingen waar ik antwoord op weet. Je hoeft ten eerste niet alles over jezelf te vertellen, dat mag je zelf weten. Ten tweede kun je als er mensen in de groep zitten die je kent of waar je absoluut niet bij in de groep wilt zitten meteen overplaatsing aanvragen of gewoon kappen met de groep. Het is overigens wel zo dat er meteen al afgesproken wordt (bij de eerste bijeenkomst) dat wat er in de groep besproken wordt, in de groep blijft.
ohw thnx! dan ist goed... *opluchting*

Citaat:

Ik heb hiervoor ook bij een maatschappelijk werkster gelopen, daar durfde ik in het begin niet echt alles te vertellen, heb ik ook niet gedaan, alleen over de onderwerp waar ik hulp bij wilde. Ik weet niet echt hoe je makkelijker kan praten, dwing jezelf iig maar niet. Voor de rest kan ik je niet echt helpen. Ik wil wel even zeggen dat dit forum er juist voor is om problemen te bespreken, je stelt goede gerichte vragen, dus ik zie voor de forumbazen geen reden om dit topic te verwijderen. Het is niet echt goed voor je zelfvertrouwen om je om deze manier weg te cijferen. Veel suc-6 en vooral sterkte!
ja ik heb hier voor ook een paar gesprekken gehad bij maatsch. werkster... maar ik kan er nooit goed over praten... nergens... thuis niet.. bij GGZ niet... tegen me vriendinnen zelfs niet eens!
alleen zo op internet wel... ik denk dat dat komt omdat men mij dan niet kan zien ofzo... k weet niet...
en ik weet wel dat je hier je problemen kwijt wil maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die denken van: oohw daar heb je weer zo'n zielig kind...
daarom zeg ik erbij dat t gesloten mag worden als iedereen dat wil ofzo...

en heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik sluit me aan bij gewoon ik. En over dat laatste 'als jullie geen last van mij willen hebben moet een fb maar slotje zetten ofzo..', das natuurlijk onzin en dat weet je zelf net zo goed als ik (en dat is niet kwaad bedoeld, al lijkt het zo misschien).
ja ik weet t... ik snap ook wel dat t nergens op slaat... maar soms heb ik gwoon t id dat niemand mij moet en dan mensen dan ook niet naar mijn gezeik willen luisteren (mjah lezen eigelijk)

Citaat:

Ga er heen, kijk of het bevalt (kun je na één keer denk ik nog niet echt zeggen). Is het echt niks, dan kun je altijd nog kijken wat je doet, maar ga je nou niet van te voren nog banger ed zitten maken, wie weet valt het hardstikke mee. En wat heb je te verliezen?

Sterkte en succes.
ja je hebt gelijk...
ik ga t wel proberen... en dan kan ik altijd nog zien...
al krijg ik toch nog wel de rillingen als ik er aan denk....

nahjah... dr is onderhand zoveel aan de gang bij mij... verbaast me niet eens meer... ik leer dr wel mee leven zoals altijd....
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 15:39
Verwijderd
Citaat:
*luna* schreef:
hoi
ik heb toen ik een jaar of 12 was in een praatgroep gezeten. en ik heb er zeer goede ervaringen mee. als het je niet lukt om te praten wordt je geholpen of probeer je 't de volgende x nog ''s ofzo. en ik was ook heel bang dat er mensen die ik ken zaten, maar je hebt zo en zo geheimhoudingplicht en die mensen zitten daar ook niet voor niks dus zullen ze als het goed is ook niet lullig gaan doen. er zaten in mijn groep wel een paar mensen die elkaar idd van school kenden, maar dat was geen probleem eigenljik. het is anders als je echt familie bent of bij elkaar in de klas zit.
en ze zitten juist in een praatgroep om ook jou te kunnen helpen, dus het is niet zo dat jouw problemen er ook nog ff bij komen, want dat weten ze als ze in een praatgroep zitten dat dat nou eenmaal zo is.

en je hoeft jezelf zoals gewoon ik al zei niet zo weg te cijferen hoor...
jij ook heel erg bedankt voor je reactie...

dus ik kan er gwoon mee stoppen wanneer ik zelf wil?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Dark Girl! schreef:
ja ik weet t... ik snap ook wel dat t nergens op slaat... maar soms heb ik gwoon t id dat niemand mij moet en dan mensen dan ook niet naar mijn gezeik willen luisteren (mjah lezen eigelijk)
Hmm, dat snap ik wel, maar probeer omdat hier op het forum tot het minimale te beperken, want het is niet nodig. En als mensen het niet willen lezen, dan moeten ze je topic niet openen, dat is hun probleem, niet het jouwe. En voor een forumbaas alles behalve een reden om een topic te sluiten. (lmd )

Citaat:
ik ga t wel proberen... en dan kan ik altijd nog zien...
al krijg ik toch nog wel de rillingen als ik er aan denk....
't is ook logisch dat je er mee bezig bent, maar je moet jezelf niet banger gaan zitten maken dan nodig is. Dat is een beetje wat ik wil zeggen. Je kunt van te voren toch niet voorspellen hoe het zal gaan ed, wacht dus gewoon af (en tuurlijk denk je er over na en ben je er veel mee bezig enz.).
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 15:50
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik heb zelf een praatgroep geleid (voor autisten), en eerste insteek is altijd dat je niet moet komen, of dat je persé veel over jezelf moet vertellen.
Sommige durven niks te zeggen (zeker in het begin niet), maar later gaan ze meestal wel praten, en dat is erg leuk om te zien, hoe iemand zich toch op zijn gemak gaat voelen in de groep, omdat er over veel herkenbare punten word gepraat. Als gespreksleider moet je natuurlijk het hele gesprek in zo'n geval wel op dreef houden, maar ik neem aan dat er in jouw praatgroep ook iemand zit die er bij zit, om in te vallen als het gesprek niet echt verder wil.

Wat ik zag, is dat vele zich op hun gemak gingen voelen en ronduit wilde praten over zichzelf, en de andere luisterden dan aandachtig, dat is ook het doel, omdat er mensen zitten met hetzelfde "probleem", en zo ervaringen uit kunnen wisselen.

Dus ik zou zeggen (net zoals iedereen hier), probeer het gewoon, als het niet bevalt, houd je er gewoon mee op, maar ik denk dat in de meeste gevallen zoiets zeker kan werken.

Laatst gewijzigd op 24-02-2003 om 15:53.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 15:58
Verwijderd
heel erg bedankt voor jullie reacties!!!

en als iemand zijn ervaringen nog hier neer wil zetten:
GRAAG!
dan weet ik tenminste wat ik ermee aan moet....
thnx!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 16:02
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik zou gewoon gaan, je hebt 12 maart eerst een gesprek, ik zou dat even aanhoren, je zult wat meer informatie krijgen (als je dat al niet gehad hebt), en dan kun je altijd nog zien, als je het niet zo ziet zitten, kun je dat gewoon tegen haar zeggen hoor.
Oud 24-02-2003, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Ik zou gewoon gaan, je hebt 12 maart eerst een gesprek, ik zou dat even aanhoren, je zult wat meer informatie krijgen (als je dat al niet gehad hebt), en dan kun je altijd nog zien, als je het niet zo ziet zitten, kun je dat gewoon tegen haar zeggen hoor.
nee nou woensdag een gesprek en 12 maart begint de groep zeg maar..
dus ja ik zie wel....
iig eerst kennis maken met die vrouw die ja dat gesprek leidt ofzo
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 16:39
Verwijderd
ik heb vandaag kennis gemaakt met die mevrouw die bij de gesprekken is altijd ennuh ze lijkt me wel aardig enzow...
ze heeft ook wat uitgelegd enzow...
dus ja ik zie wel hoe t gaat...
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 23:11
Verwijderd

Succes.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 17:52
C'est moi
C'est moi is offline
toen ik in een praat groep zat mochten ze niks op school of tegen vrienden over de groep zeggen.

is dat nu dan niet meer zo?

groetejs chretienne
Oud 27-02-2003, 19:09
Verwijderd
jawel... dat zei dat mevrouwtje ook: alles wat daar wordt gezegt blijft tussen die 4 muren zei ze....
achjah ik zie wel...
bedankt voor jullie reacties!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten