Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
De p.c. wordt gebruikt om te vertellen:"Hier, je suis sorti à l' heure et j' ai rencontré mon ami Alain. Nous avons pris un café ensemble et il m' a raconté son dernier voyage".
De imparfait wordt gebruikt om1) de omstandigheden van een bepaalde actie weer te geven:" Tout le monde dormait quand il est rentré". 2) iets of iemand te beschrijven: *C' était un petit coin tranquille. Il y avait du soleil, de l' herbe haute et des oiseaux qui chantaient dans les arbres près de la rivière. *Monsieur Durand était grand et mince. Il portait un costume gris, une cravate en laine et un chapeau noir. Il avait son parapluie à la main. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat is ook zo maar in het nederlands is er niet veel onderscheid tussen heb gesproken en sprak
Van nederlands naar frans bijvoobeeld: Toen de lerares over frankrijk sprak kwam ik binnen. sprak (imparfait) kwam binnen (passé composé) Laatst gewijzigd op 16-02-2003 om 17:48. |
![]() |
|
![]() |
beetje oud topic misschien, maar dit viel me toch op.
denk toch niet dat 'ik kwam binnen' in die laatste voorbeeldzin een passé composé is!!! imparfait is een onvoltooid verleden tijd -> ik liep / ik sprak / ik ging / ik was .....etc passé composé is VOLTOOID verleden tijd -> ik heb gelopen / ik heb gesproken / ik ben gegaan / ik ben geweest. in de voltooid verleden tijd gebruik je een hulpwerkwoord. dit is het werkwoord hebben of zijn!!! na dit hulpwerkwoord volgt het voltooid deelwoord (gelopen / gesproken / gegaan / geweest)! hoop dat het nu allemaal wat duidelijker is geworden (= v.v.t. ![]() ~SKIP~ |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
franse uitgang imparfait & future simple Bezoeker_frans | 7 | 06-02-2012 18:48 | |
Imparfait en passé composé Lipstick1 | 1 | 19-08-2009 20:00 | |
frans... Mii annepanne | 2 | 11-12-2005 17:46 | |
[Frans] Passé Composé of Imparfait? Saarah | 5 | 09-12-2005 14:05 | |
Passe compose / Imparfait Jer0eeeeeen | 4 | 14-09-2005 13:43 | |
nog ff 1 vraagje over de imparfait aub! mucize | 17 | 08-03-2003 13:29 |