Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2003, 10:38
gothicje
gothicje is offline
heej
wat kan ik het beste volgens jullie doen?
gistere heeft mijn beste vriendin gezoend met een jongen die ik al heel lang leuk vindt (zij hem ook al een poosje) die jongen is ook nog eens mijn ex...
normaal gesproken zou ik er wel tegen kunnen maar ja aangezien het niet echt goed met me gaat (lang verhaal zie psychologie)
ik ben heel happy voor ze, maar diep in mijn hart vindt ik het een naai streek en ben ik heel kwaad...
nou hebben ze vandaag weer afgesproken (om s'avonds te gaan carnavallen) en ze willen perse dat ik mee ga...
aan de ene kant wil ik wel (ga hierdoor niet mijn vakantie laten verpesten) maar aan de andere kant ik zit al zo in de knoop met mezelf dat het daardoor niet beter zal worden...
hij weet niet dat ik hem ook weer leuk vindt en zij weet niet dat ik depri ben en bij een psycholoog loop...
wat vinden jullie?
thx kussiessxxx
Oud 02-03-2003, 10:44
*mystery*
*mystery* is offline
ik vind dat je eerlijk en open tegen hen moet zijn. zoals je zelf al zegt is het een vriendin en je ex. ze kennen je en je kan ze vertrouwen (neem ik aan). ga gewoon een keer met ze praten. leg ze uit dat je wel blij voor hun bent, maar dat je nog steeds gevoelens voor je ex hebt, en dat je het moeilijk vind hun samen te zien. leg er wel de nadruk op dat je blij voor ze bent, anders komt het misschien fout over bij je vriendin. ik denk ook wel dat je moet vertellen dat je psychisch in de knoop zit, dus dat je sommige dingen nu gewoon even niet kan hebben.
veel sterkte!!!
Oud 02-03-2003, 10:55
feest
feest is offline
weet zij dat je hem nog leuk vindt..?
als dat zo is dan ist idd een kutstreek.
maar als't zo'n enorm goede vriendin van is vraag ik me wel af waarom je niet gewoon verteld dat je niet ok in je vel zit. is toch niks om je voor te schamen??
-- clear things up before you'll stuck in it --
succes!
Oud 02-03-2003, 11:05
gothicje
gothicje is offline
ja ze weet dat ik hem al heel lang leuk vindt...
waarom ze niet weet dat ik niet lekker in mijn vel zit omdat we vorig jaar een tijd hebben gehad dat onze hele vriendschap daar om draaide we hebben toen ook ruzie gekregen omdat zij vond dat ik hulp moest zoeken we hebben toen samen een hele moeilijke tijd gehad ik kan haar er niet weer mee lastig vallen kwil zowieso mijn vrienden er niet mee belasten...
ik weet ook dat het alles alleen maar moeilijker zal maken en dat onze vrienschap weer een hele erge deuk op zal lopen ze is zo een beetje alles wat ik nog heb en wil haar echt niet kwijt...
en hem vertellen dat ik hem weer leuk vindt is denkt in zo'n situatie niet echt verstandig...
ik gun ze elkaar en wil ze niet uit elkaar drijven...
Oud 02-03-2003, 11:11
feest
feest is offline
denk 'es een keer aan jezelf!!
je gunt het ze niet 100%, kan gewoon niet.
en dat zou ik ook niet doen!!
kom ff op voor jezelf hey.
vertel haar gewoon ff wat je doormaakt want das voor iedereen echt veel makkelijker.
waarom zou je't niet doen?
om hun te sparen en jezelf steeds verder achteruit te zien gaan?
ga naar dr toe, zo snel mogelijk, vertel dr gewoon alles.
echt het lost zoveel op... eigenlijk moet iedereen gewoon altijd zn bek open durven trekken.. je kwetst ze er niet mee hoor, je zegt alleen hoe jij over de dingen denkt en daar heb je recht op.
Oud 02-03-2003, 11:14
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
feest schreef:
denk 'es een keer aan jezelf!!
je gunt het ze niet 100%, kan gewoon niet.
en dat zou ik ook niet doen!!
kom ff op voor jezelf hey.
vertel haar gewoon ff wat je doormaakt want das voor iedereen echt veel makkelijker.
waarom zou je't niet doen?
om hun te sparen en jezelf steeds verder achteruit te zien gaan?
ga naar dr toe, zo snel mogelijk, vertel dr gewoon alles.
echt het lost zoveel op... eigenlijk moet iedereen gewoon altijd zn bek open durven trekken.. je kwetst ze er niet mee hoor, je zegt alleen hoe jij over de dingen denkt en daar heb je recht op.
okeej je heb er wel gelijk in...
maar het gaat er niet alleen om dat ik bang ben dat ik hun kwets maar ook dat ik haar kwijt raak, heb alles al eerder mee gemaakt met haar, en dat was geen succes...
ik ben gewoon niet zo iemand die aan zichzelf denkt ook nooit zo geweest...
en nee ik gun het ze zeker niet 100%
thx
Oud 02-03-2003, 11:21
feest
feest is offline
schat, als ze je nie meer wil zien door dat jij ff zegt waar je mee zit, DAN WORDT HET TIJD DAT JE ES FF ANDERE VRIENDEN ZOEKT!
klinkt lomp (ist ook ) maar ze moet wel ff begrijpen dat jij gewoon hiermee zit en dat zal misschien ff moeilijk zijn maar als ze een beetje respect in zich heeft begrijpt ze dat.
echt je moet ff voor jezelf op komen, misschien is dat ook Je Hele Probleem wel..?
vertel haar gewoon wat je hier ook zegt, ik zou het helemaal accepteren alsk haar was en samen naar een oplossing gaan zoeken.
go 4 it!
Oud 02-03-2003, 11:46
Unexplained
Unexplained is offline
Jij denkt dat het redelijk is dat je het leven van je ex en je beste vriendin kunt beheersen door hen te verbieden met elkaar te zoenen? Jij denkt dat het redelijk is om hun leven te beperken ten bate van jouw zwakke tolerantie?

Aha.

Zoek (professionele) hulp.
Oud 02-03-2003, 11:52
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Jij denkt dat het redelijk is dat je het leven van je ex en je beste vriendin kunt beheersen door hen te verbieden met elkaar te zoenen? Jij denkt dat het redelijk is om hun leven te beperken ten bate van jouw zwakke tolerantie?

Aha.

Zoek (professionele) hulp.
waarom vat ik het ff niet meer...
ik zeg juist dat ik helemaal niet wil dat het zo loopt... ik zeg ze toch niet voor niks niets over wat ik voel, hallo lees eens ff goed...
ik zal zo ook nooit maar ook nooit verbieden om met elkaar te zoenen...
enne heb al hulp

Laatst gewijzigd op 02-03-2003 om 11:56.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 11:56
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
feest schreef:
schat, als ze je nie meer wil zien door dat jij ff zegt waar je mee zit, DAN WORDT HET TIJD DAT JE ES FF ANDERE VRIENDEN ZOEKT!
klinkt lomp (ist ook ) maar ze moet wel ff begrijpen dat jij gewoon hiermee zit en dat zal misschien ff moeilijk zijn maar als ze een beetje respect in zich heeft begrijpt ze dat.
echt je moet ff voor jezelf op komen, misschien is dat ook Je Hele Probleem wel..?
vertel haar gewoon wat je hier ook zegt, ik zou het helemaal accepteren alsk haar was en samen naar een oplossing gaan zoeken.
go 4 it!
ach dat van misschien word het tijd dat je andere vrienden zoekt heb ik al vaker gehoord, maar klinkt misschien stom maar kweet niet meer hoe het moet...

en tis allemaal maybe ook wel een deel van mijn problemen maar zker niet alleen dat hoor kheb redelijk wat mee gemaakt in mijn leven maar moet het allemaal nog leren verwerken ...

ik spreek haar dadelijk en zal proberen het een ander te vertellen...
harstikke bedankt voor je hulp *kuffel*
Oud 02-03-2003, 12:08
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
gothicje schreef:
heej
wat kan ik het beste volgens jullie doen?
Vertel ze maar dat jíj in de knoop zit met jezelf. Dat je, om de trend van vandaag de dag te volgen, jezelf een probleem hebt aangepraat en dat je nu helemaal van slag van bent omdat hun wel 'gelukkig' zijn. Een traantje links en rechts terwijl je ze dit vertelt maakt het overtuigender.

Of je leert ermee omgaan dat het uit is tussen jou en je ex en doet niet meer zo zielig. Ow en bezuip jezelf vanavond maar je hebt nog een excuus ook, carnaval.
Oud 02-03-2003, 12:39
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
gothicje schreef:
waarom vat ik het ff niet meer...
ik zeg juist dat ik helemaal niet wil dat het zo loopt... ik zeg ze toch niet voor niks niets over wat ik voel, hallo lees eens ff goed...
ik zal zo ook nooit maar ook nooit verbieden om met elkaar te zoenen...
Je spreekt het misschien niet uit wat je ervaart, maar innerlijk ervaar je het als zeer vervelend en vreet het je op. Dat verschilt niet met het hebben van onredelijke wensen. Behalve dan dat je jezelf maskeert naar de buitenwereld.
Zelf zou ik ontzettend moe worden van zo'n masker waardoor je niet kunt zeggen wat je vindt, ongeacht hoe redelijk het is wat je vindt. Het lijkt erop dat je gevangen zit tussen je eigen ideaalbeelden en 'sociale wenselijkheid' en er zijn twee manieren om daaruit te komen: het veranderen van de ideaalbeelden of het doorbreken van de sociale wenselijkheid.
Oud 02-03-2003, 16:45
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
AtHell schreef:
Vertel ze maar dat jíj in de knoop zit met jezelf. Dat je, om de trend van vandaag de dag te volgen, jezelf een probleem hebt aangepraat en dat je nu helemaal van slag van bent omdat hun wel 'gelukkig' zijn. Een traantje links en rechts terwijl je ze dit vertelt maakt het overtuigender.

Of je leert ermee omgaan dat het uit is tussen jou en je ex en doet niet meer zo zielig. Ow en bezuip jezelf vanavond maar je hebt nog een excuus ook, carnaval.
hum weet niet of ik dit nou juist aardig moet opvatten of juist niet
ik heb met ze allebei gepraat en ga ook met ze vanavond op stap, ik zie hun liever gelukkig en ik moet zeggen dat ik nu na veel praten er ook al veel meer vrede mee heb...
en nee ze weten niet dat ik in de knoop zit me mezelf daar ga ik niemand mee belasten behalfe dat mijn psych en therapeut...
maarre ik doe het zker niet om te trende te volgen anders zou ik geen hulp hebben gezocht en dan zou de hele wereld het weten, ik schaam me er juist voor...
enne nee ga mezelf niet bezuipen vanavond althans niet expres, ik kan weer lachen
Oud 02-03-2003, 16:46
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Je spreekt het misschien niet uit wat je ervaart, maar innerlijk ervaar je het als zeer vervelend en vreet het je op. Dat verschilt niet met het hebben van onredelijke wensen. Behalve dan dat je jezelf maskeert naar de buitenwereld.
Zelf zou ik ontzettend moe worden van zo'n masker waardoor je niet kunt zeggen wat je vindt, ongeacht hoe redelijk het is wat je vindt. Het lijkt erop dat je gevangen zit tussen je eigen ideaalbeelden en 'sociale wenselijkheid' en er zijn twee manieren om daaruit te komen: het veranderen van de ideaalbeelden of het doorbreken van de sociale wenselijkheid.
tis ook heel moeilijk maar ik werk er aan... kwil er van af wil weer gewoon vrolijk zijn..
daarom ga ik vanavond gewoon stappen en gewoon lol maken...
thx
Oud 02-03-2003, 19:30
faith666
faith666 is offline
Klinkt misschien stom maar ik denk dat ik heeeel kwaad op jou zou zijn als je met een van mijn exen zou zoenen, van eentje zou ik het vooral dom van je vinden maar goed......
En helemaal als ik die gene nog leuk zou vinden, kom op lon, je hebt ook recht op een leven en laat niet zo makkelijk over je heen lopen
Daarbij, als danielle echt zo'n goede vriendin is heeft ze er respect voor dat jij het er moeilijk mee hebt en geeft ze hem op, al is het alleen maar voor jou, hoe leuk ze hem ook vind, maar vrienden doen dat voor elkaar!
(Ik heb echt goed over die kuttige situatie destijds nagedacht en eigenlijk is dit nog erger als toen.... )
Hmm spreek je morgen nog wel, zorg maar dat je om 11 uur je bed uit ben want dan sta ik ongeveer aan de deur te kloppen
Oud 02-03-2003, 19:40
Verwijderd
Citaat:
faith666 schreef:
Klinkt misschien stom maar ik denk dat ik heeeel kwaad op jou zou zijn als je met een van mijn exen zou zoenen, van eentje zou ik het vooral dom van je vinden maar goed......
En helemaal als ik die gene nog leuk zou vinden, kom op lon, je hebt ook recht op een leven en laat niet zo makkelijk over je heen lopen
Daarbij, als danielle echt zo'n goede vriendin is heeft ze er respect voor dat jij het er moeilijk mee hebt en geeft ze hem op, al is het alleen maar voor jou, hoe leuk ze hem ook vind, maar vrienden doen dat voor elkaar!
(Ik heb echt goed over die kuttige situatie destijds nagedacht en eigenlijk is dit nog erger als toen.... )
Hmm spreek je morgen nog wel, zorg maar dat je om 11 uur je bed uit ben want dan sta ik ongeveer aan de deur te kloppen
Het is maar net vanuit welk oogpunt je het bekijkt he..

Je zou kunnen zeggen als zij echt om jou geeft dan zou ze dit niet doen, maar je kunt ook zeggen als gothicje echt om haar geeft zou ze haar dit gunnen..

Het is maar net hoe je het bekijkt.. Ik vind overigens geen van beiden juist hoor..

Ik sluit me verder eigenlijk aan bij wat Unexplained schrijft..

@gothicje: wel goed dat je gepraat hebt en dergelijke, mooi dat je er daardoor meer vrede mee hebt, houden zo! Het zou hoe dan ook een moeilijke situatie zijn, en hierbij zijn er 2 mensen nog gelukkig mee moet je maar denken dan.

sterkte
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 17:47
faith666
faith666 is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Het is maar net vanuit welk oogpunt je het bekijkt he..

Je zou kunnen zeggen als zij echt om jou geeft dan zou ze dit niet doen, maar je kunt ook zeggen als gothicje echt om haar geeft zou ze haar dit gunnen..

Het is maar net hoe je het bekijkt.. Ik vind overigens geen van beiden juist hoor..
Ik ken ze allemaal persoonlijk en ik zie de situatie denk ik ietsje anders...

Wat ik ook bedoelde met de kuttige situatie destijds was dat gothicje verliefd was op een vriend van haar, hij alleen niet op haar.
Even later werd hij verliefd op mij en dat was wederzijds, en ook al zei gothicje dat zij het niet erg zou vinden, ik vond het gewoon niet kunnen als ik wat met hem zou krijgen ofzo...gewoon omdat ik wist dat ik het andersom ook niet leuk zou vinden en ik kon me wel een beetje indenken hoe het voor gothicje zou zijn om ons samen te zien...

Wat er nu aan de hand is zie ik een beetje hetzelfde, en ik denk dat die vriendin van gothicje het andersom echt niet gepikt zou hebben, ze kan op zijn minst wat meer begrip opbrengen.....helemaal nu ik net hoorde dat ze gisteren heel de avond met de ex van gothicje heeft staan kleffen...voor haar neus....ik vind het gewoon echt niet kunnen.
Oud 04-03-2003, 13:17
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Au, it hurts.

Echt een kutsituatie. Heb laatst ongeveer hetzelfde meegemaakt.
En ik hoorde het meisje waarik verliefd op was 2 keer klaarkomen in het bed van mijn buurjongen wat toendertijd toch wel ongeveer mijn beste vriend is, en ik woon op kamers dus je hoort het goed.

De volgende dag werd ik wakker zette Cd op waar ik ultiem vrolijk van werd (ter info, alanis morissette) en begon vervolgens vet hard mee te zingen en te springen tot alle frustraties er uit waren.

Die dag was serieus een van mijn meest vrolijke dagen, hoewel ik vanaf die tijd eigenlijk alleen maar vrolijker ben gewrorden, Ik heb nog maar weinig met mijn buurjongen gesproken, en alles wat ie zegt klinkt alleen nog maar lomp in m'n oren. Terzijde, 't was een vriend die ik kon missen. Vuile eikel...

Achteraf bleek het toch een ander meisje te zijn, vet lomp ook weer, maar ik wist toch bijna zeker dat ik 'r stem hoorde en ik wist ook dat mijn buurjongen haar leuk vond. Dus.

Kortom ik heb m'n vriendschap gebroken en aan dat meisje had ik een dag te vette schijt, tot ik wist dat het haar niet was. Volgende week stuur ik 'r een bos rozen en vraag 'r mee uit eten.
Oud 11-03-2003, 08:45
dino84
dino84 is offline
Ik heb hetzelfde meegemaakt.

Ik had het uitgemaakt met mijn vriendin en de dag erna wat met haar vriendin waardoor (mijn ex) jaloerse dingen begon te doen.

Toen op een zondagavond had mijn ex wat tegen mijn toemalige vriendin gezegd en die was dus pissed op me.

We hebben daarna een goed gesprek gehad en dat heeft geholpen

maar suc6
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten