Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2003, 13:41
D@mien
D@mien is offline
Sinds een jaar of wat organiseert de Universiteit Leiden 'cursussen' die je laten wennen aan examens, en spijkeren je bij waar dat nodig is.
Je moet wel een specifiek vak kiezen, maar des te beter wordt je training, en ze garanderen dat, mits je je ervoor inzet, slaagt voor die examens..
Ik heb voor wiskunde gekozen, maar het begint er op te lijken dat ik het nietecht nodig heb, maar lekker oefenen is nooit weg natuurlijk....want het blijft een feit dat ik zuig in wiskunde...

Nou vraag ik me af: Is de Univ. Leiden uniek hierin? of zijn er meerdere die dat doen?
En doet een van jullie ook zo'n cursus? Zo ja, welk vak?
Oud 19-03-2003, 18:24
*Novah*
*Novah* is offline
ik heb ook zo'n soort cursus gedaan, vorige zomer dan. Ik heb toen een stoomcursus economie in Leiden gedaan. Achteraf niet veel aan gehad (helaas!), wel alle stof goed besproken enzo, maar het was midden in de zomervakantie, de bedoeling was iets meer te leren van economie om dan in de 6e mn cijfer op te vijzelen. Is niet gelukt helaas..

Maar je krijgt de stof wel erg snel onder de knie daar, dat is absoluut handig. En zo'n examentrainig is vlak voor de examens he, dus je zit er dan nog helemaal in. Verder leer je in korte tijd zoveel, dat had je nooit allemaal thuis kunnen doen. Wat dat betreft heb je er veel aan denk ik. Paar vrienden van mij gaan dit jaar ook weer naar Leiden, en een kennisje van mij is vorig jaar gelsaagd dankzij die cursus.

Overigens biedt de universiteit twente ook dergelijke cursussen aan, een andere vriend van mij heeft daar een aantal jaar geleden gezeten en had er toen erg veel aan.
Oud 19-03-2003, 18:51
Verwijderd
nee, dat doe ik niet. heb er wel een briefje van meegekregen, maar kom op zeg. ik ga niet even €250 betalen voor een paar bijspijkerlessen!
Oud 19-03-2003, 20:01
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
SadisticSacredWhore schreef op 19-03-2003 @ 19:51:
nee, dat doe ik niet. heb er wel een briefje van meegekregen, maar kom op zeg. ik ga niet even €250 betalen voor een paar bijspijkerlessen!
Ik denk maar zo: Een keer zakken is vele malen duurder
Oud 19-03-2003, 20:36
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Nope.. ben ook niet echt zenuwachtig of bang ervoor ofzo, dus tsja.
Oud 19-03-2003, 20:50
the_man32
the_man32 is offline
Ook ik ga m doen. een paar opmerkingen alleen; ze garanderen helemaal niet dat je slaagt! T verleden echter heeft uitgewezen dat de leerlingen die meedoen gemiddeld 1 hele punt omhoog gaan qua cijfer. Het kost je idd wel 250 euro, maar probeer voor dat geld eens 36 uur bijles te vinden? Lukt je niet... met de hedendaagse (goeie) bijles ben je meer kwijt.
Ik hoop er iig dus wel mee te slapen
Oud 19-03-2003, 21:52
Verwijderd
ik oefen op school en thuis wel
Oud 20-03-2003, 06:32
Verwijderd
Nee, dat doe ik niet. Op school oefenen we bij verschillende vakken al regelmatig met examens, en dat zal de komende tijd alleen maar meer worden, denk ik. Verder zijn de docenten altijd bereid om bijles te geven, want ik merk bij ons op school wel dat de docenten echt heel erg met ons meeleven en er alles aan willen doen om ons te helpen voor de examens en om ons te laten slagen....
Oud 21-03-2003, 08:26
@Moon
@Moon is offline
nee ik ga t niet doen. Op school beginnen we nu echt met examentraining. Alle stof is behandeld, we krijgen nu alleen maar examens om te oefenen dus.... Het moet wel lukken denk ik, maak nu samenvattingen en ik heb ook een paar examenbundels van school en zelf ook een paar bijgekocht dus....
Oud 21-03-2003, 16:06
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 19-03-2003 @ 21:01:
Ik denk maar zo: Een keer zakken is vele malen duurder
geen 250€ betalen en ook slagen is nog goedkoper
Oud 22-03-2003, 21:29
Verwijderd
Ik ga denk de examens gewoon doen zonder die cursus al zou het bij mij voor wiskunde wel goed zijn. Als ik uiteindelijk zou zakken op wiskunde, maar wel een her mag doen, ga ik denk ik die herkansingscursus (zo heet het toch?) doen.
Advertentie

Regels voor berichten