Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2002, 09:10
diane
diane is offline
Hoi
Ik zit 5 dagen te piekeren over een uitspraak van mijn mentor.
Ik had opdracht gekregen om met hem te gan praten van mijn oude school.Toen ik vertelde dat ik weer vaker de klas uit loop (door schelden en schoppen in de klas maar ook andere klassen doen dat iedere dag) en mijn huiswerk nauwelijks maakte kreeg ie een big smille.Hij zei over dat schelden en schoppen het volgende:Het is maar plagen en e moet niet zo overdrijven.Hij zei dat het een periode is en dat ie aan het einde van het schooljaar wel afgelopen is en dat 3e klassers altijd zo zijn.Ik zat daar toen met een mond vol tanden ik wou hem zoveel zeggen en ik wou schreewen huilen want ik had het niet meer.Hij zei daarna nog maar eens nadrukkeljk dat ik het verschil tussen plagen en pesten maar goed moest inzien.Ik zelf wordt al vanaf mijn 10e gepest en weet goed het verschil tussen plagen en pesten. Maar ik kon hem dta niet zeggen ik was toen compleet ingestort .Nu zit ik al vanaf woensdag de hele dag te denken van heeft hij niet gelijk en stel ik me aan.Wat vinden jullie en wat is jullie advies om van dat piekeren af te komen
Oud 07-04-2002, 10:15
Kat
Kat is offline
Als je mentor niet naar je wil luisteren, en dat soort rare dingen zegt, kun je denk ik beter met een andere leraar of een vertrouwenspersoon bij jou op school, of misschien een psygoloog ofzow gaan praten. iemand die wel naar je luisterd, en misschien met een oplossing kan komen.
Op het moment dat jij het 'plagen' echt niet meer leuk vind, en de personen die 'plagen' dan niet ophouden als jij dat zegt, vind ik het 'plagen' meer op pesten lijken, en jij dus ook. dat moet hij (je mentor) dan ook begrijpen, anders is hij een nogal slechte mentor (vind ik).
Oud 07-04-2002, 11:28
Verwijderd
ga met iemand anders praten ja
bv,. afdelingsleider, schoolarts, leraar, decaan.
en heb je verder nog wel vrienden op die school, of helemaal niet? Dan zou je met een van hen samen kunnen gaan. Dat is misschien makkelijker.
en je bent blijven zitten, gezien je leeftijd? kwam dat ook door 't pesten?? misschien kun je 'm of iemand anders dat ook vertellen. Want door je berichtje krijg ik de indruk dat 't nu ook niet echt goed gaat met je cijfers.

en niet alle derdeklassers zijn zo nee. Ik zit ook in de derde klas, en er wordt wel wat achter de rug om gepraat , maar verder gaat 't heel aardig. Aan schoppen wordt niet gedaan inelkgeval.

misschien kun je ook contact proberen te zoeken met de "ouderejaars"
daar schiet je niet direct iets mee op, qua pesten in je eigen klas, maar krijg je inelkgeval vrienden op school (als je die niet hebt )
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 13:29
diane
diane is offline
Ik heb geen vrienden
4e klassers moetn mij helaas ook hebben
en mijn cijfers tja die zijn allemaal zo en zo 1 punt gezakt
Ik ben blijven zitten toen ik van basisschool naar lom school ging en ik ben van speciaal onderwijs overgestapt naar normaal onderwijs en dta betekent een jaar over doen
Oud 07-04-2002, 13:57
mathfreak
mathfreak is offline
Als je vanaf je tiende jaar gepest bent kun je er inderdaad van uitgaan dat je het verschil tussen plagen en pesten wel kent. Misschien is het een goed idee dat je je mentor vertelt dat je al vanaf je tiende jaar gepest wordt en dat je graag hulp wilt om er van af te komen. Laat in ieder geval blijken dat je graag serieus genomen wenst te worden. Mocht dat niets uithalen, dan zou je de rector een brief kunnen schrijven waarin je aangeeft wat je hier op het forum hebt verteld en dat je het op prijs stelt om door je eigen mentor serieus te worden genomen.
Indien je er behoefte aan mocht hebben om er met mij over te praten, dan kun je me bereiken op mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
Reageren

Regels voor berichten