Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Wij lezen nu met Latijn Vergilius, en wij worden daarin geacht een regel of 15 tot 20 in een uur te doen, en meestal haal ik dat wel.
Met Grieks lezen we Homerus (Ilias) waarbij we per uur ongeveer 25 regels moeten vertalen, maar hier ben ik meestal wel eerder mee klaar. De dactylische hexameter van Homerus leest naar mijn mening dan ook aanzienlijk makkelijker dan die van Vergilius. ![]()
||
Citaat:
|
Vorig trimester hadden we Cicero, dat ging echt niet snel bij mij, 10 regels per uur, op het eind wel wat sneller gelukkig.
Nu krijgen we Vergilius en wordt er verwacht dat we 25 regels per uur lezen, ik ben benieuwd. Van Herodotos kon ik wel 1 Oxford pagina in een uur doen, soms ging het wat sneller. Maar over het algemeen kan ik wel zeggen dat mijn vertaalsnelheid niet echt hoog ligt. |
![]() |
||
Citaat:
|
Wij zijn dit jaar begonnen met Caesar (het makkelijkst, schijnt), maar we hebben in de teksten uit ons boek ook al Livius gehad, en dat vertaalde dus echt sneller. Maar hoeveel dat per uur is? Ik zou het niet weten. Maar ik haal denk ik toch wel een tekst van 20 regels per uur...
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
regels folderwijk Verwijderd | 12 | 08-12-2010 11:08 | |
Algemene schoolzaken |
Het verschil tussen regels en voorschriften Verwijderd | 2 | 19-10-2006 15:50 | |
Algemene schoolzaken |
KWT-uren MI-lid | 13 | 21-03-2004 15:21 | |
Algemene schoolzaken |
Welke regels op jouw school??? HelpMePlease | 11 | 13-02-2004 23:19 | |
Algemene schoolzaken |
De school neemt uren in en verlaagd zo je slagingskans: MAG DIT? alpha | 28 | 31-05-2003 13:53 |