Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2003, 20:57
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
L,s,

Momenteel doe ik op het HBO de studie bedrijfskundige informatica.... Omdat ik me daar nogal verveel zit ik er aan te denken om naar de uni te gaan. Op school hebben ze mij er ook op gewezen op de mogelijkheid om bijvoord bedrijfseconomie te gaan doen. Zijn er mensen die hier van HBO naar de Uni zijn gegaan of een 2 opleiding zijn gaan volgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2003, 16:39
Blisss
Blisss is offline
Zelf geen ervaring, maar als je die keuze hebt zou ik sowieso naar de universiteit gaan. In mijn ogen net zoiets als voor de mavo slagen met allemaal negens en tienen, had je ook beter meteen havo kunnen gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 19:06
Vice
Vice is offline
Zelf heb ik geen ervaring, maar ik zou eerst proberen m'n HBO-diploma te halen en daarna de Uni proberen. Volgens mij zijn HBO en de Universiteit best wel verschillend omdat je op een HBO echt voor een beroep studeert en meestal op een Uni maar een aantal vakken.

Maar als je echt het gevoel hebt dat je op de Uni veel beter naar je zin hebt, kan je het altijd proberen. Op een school vervelen is eigenlijk ook maar zonde van de tijd.
Oud 24-03-2003, 19:44
Balance
Balance is offline
ik zou wel goed kijken naar het verschil tussen de studie op het hbo en die op de universiteit. je hebt als het goed is niet voor niets voor de hbo-studie gekozen. blijkbaar sprak iets je in die studie meer aan dan de studie op de universiteit. dat is mss omdat het daar wat theoretischer is. Bekijk dus goed of de studies wel hetzelfde zijn! Zijn die echt hetzelfde, dan zou ik voor de uni kiezen.
Zijn ze dat niet en spreek het hbo je eigenlijk toch iets meer aan, dan zou ik zeker voor die 2 studies kiezen.
Oud 24-03-2003, 19:52
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
linda85 schreef op 24-03-2003 @ 20:44:
ik zou wel goed kijken naar het verschil tussen de studie op het hbo en die op de universiteit. je hebt als het goed is niet voor niets voor de hbo-studie gekozen. blijkbaar sprak iets je in die studie meer aan dan de studie op de universiteit. dat is mss omdat het daar wat theoretischer is. Bekijk dus goed of de studies wel hetzelfde zijn! Zijn die echt hetzelfde, dan zou ik voor de uni kiezen.
Zijn ze dat niet en spreek het hbo je eigenlijk toch iets meer aan, dan zou ik zeker voor die 2 studies kiezen.
Ik ben naar het HBO gegaan omdat ik niet ander kon. Ik kom van het MBO vandaan. Ik zit nu in het eerste jaar van mijn opleiding BI en ik heb het gevoel dat ik meer aankan dan ik nu aangeboden krijg. Op zich heb ik het prima naar mijn zin..
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 15:15
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 24-03-2003 @ 20:52:
Ik ben naar het HBO gegaan omdat ik niet ander kon. Ik kom van het MBO vandaan. Ik zit nu in het eerste jaar van mijn opleiding BI en ik heb het gevoel dat ik meer aankan dan ik nu aangeboden krijg. Op zich heb ik het prima naar mijn zin..
Blaas niet te hoog van de toren, maar wees reeel. Ik wil na het HBO ook nog bedrijfskunden of een juridische studie gaan doen in het WO. Als je het zeker weet en je hebt de inzet ervoor, waarom zou je het dan niet doen?

Wel zou ik als basis je HBO opleiding wel afmaken, want waarschijnlijk kan je nu ook al wel instromen, maar dat lijkt me riskant.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 15:47
miro
miro is offline
Ik ken wel mensen die 2 studies aan de universiteit doen. Omdat de universiteit meer zelfstudie is lijkt me dit ook logischer in te plannen. Maar dat kan aan mij liggen. Heb zelf geen ervaring met de universiteit maar 2 hbo studies lijkt me toch moeilijk te doen dan 2 studies aan de universiteit, klinkt misschien dom.

Ik zou dus kiezen voor de universiteit en niet 2 HBO studies als ik jou was. Maar ja misschien is mijn redenering niet helemaal goed.

Laatst gewijzigd op 25-03-2003 om 15:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten