Advertentie | |
|
![]() |
|
Hi meis,
Fijn dat het nu even goed gaat! Heb je toevallig al contact opgenomen met bijv. Jeugdzorg? Ze kunnen echt veel voor je betekenen... Probeer er maar voor open te staan! Sterkte! En hou vol! (het niet snijden) Knuf, Dashja
||
Citaat:
is een overlevingstechniek, maar werkt alleen op de korte termijn... Zoek alsjeblieft iets voor op de langere termijn! En dan iets wat constructief is... En idd, zoals secret girl al schreef; Praat er zoveel mogelijk over! Sterkte! Dashja
|
Verwijderd
|
Heey Mandy, Ik herken heel veel in je verhaal.. alleen heb ik geen vriend
![]() Maar het ging echt ontzettend goed, ze stelde me erg op m'n gemak en daardoor praatte ik vrij makkelijk. Ik hoop dat je ook die stap durft te zetten(want ik geef echt toe, het is wel even doorbijten.. maar je krijgt er zóveel voor terug!) en ik wens je heel veel sterkte! *knuf* |
![]() |
|
![]() |
ik heb nou ook geen vriend meer, want hij heb het vrijdag avond uitgemaakt..
me ouders zijn mensen met wie ik niet kan praten, maar ik praat met me broer. ik ga naar me huisarts, maar ik zie me zelf ( als minpunt) daar al aankomen. en dan door gestuurd worden. ik ben vaker bij de spych. geweest, bij verschillende, maar na 2 keer zeiden ze al: het komt door je leeftijd. dus daar heb ik nog niks aan ![]() maar in ieder geval bedankt dat jullie zo meeleven, in de hoop dat ik zover kom, dat ik met iemand ga praten, en echt goed, zodat ik weer van het leven kan genieten, in plaats van mezelf blijven haten en snijden..... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Naar welke hulpinstanties ben je nu al geweest..? Particuliere psychologen? Want instanties als het GGZ of het RIAGG zijn meestal wel goed geloof ik. |
![]() |
|
![]() |
de laatste tijd gaat het wel beter, ik slaap beter, me puistjes gaan weg, en ik word niet meer uitgescholden!
ik praat met vrienden, en dan met jullie, en dan merk ik, dat als je er over praat, dat het dan beter met je gaat... eerst kon ik er niet over praten, omdat ik niet kon huilen, als er vrienden bij me waren, maar nu ken ik het beter! ![]() |
![]() |
|
![]() |
Tja, inderdaad het beste om met een psycholoog te praten. Het is echter ook altijd goed om er met je vrienden over te praten. Het kwijt te kunnen bij mensen die je vertrouwt. Het is altijd beter je hart te luchten dan jezelf te verwonden, dus voel je de drang om te gaan snijden, probeer dan eerst een vriend te bellen.
En als je niet kunt huilen waar je vrienden bij zijn kun je er nog steeds met ze over praten. Als je wilt huilen moet je dat doen, maar anders vooral niet. Je moet het nooit dramatischer maken dan het is. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Alsof iedere puber zich constant rot voelt, snijdt enzo... Wat verschrikkelijk fout om te zeggen. Meestal zijn het mensen die er gewoon niet zoveel van snappen die dat vinden, maar een psycholoog... ![]() Maar ik kan je verzekeren dat ze dit niet allemaal zeggen, dus ga gewoon naar een andere!! Sterkte!!
|
![]() |
Ik kras ook in mezelf, net zolang tot het bloed en ik praat er ook met iemand over, maar het probleem is, ik weet niet precies waaróm ik het nou doe. Er zijn wel een aantal problemen die de oorzaak kunnen zijn, maar welke? Ze zeggen dat ik er misschien vanaf kom als ik ergens anders in ga krassen, maar dan wordt het alleen maar erger, dan krijg ik zelf weer die drang om in mijn armen te krassen... ze zoeken echt vanallerlei oplossingen, als ik er niet meer zou zijn... opluchting voor die mensen, maar ik weet het, zo mag ik niet denken... niemand weet dat ik liever dood ben...
![]()
|
Lieve Mandy,
Ik heb hetzelfde meegemaakt als jou! Alleen bij mij begon het op mijn 13de... Ik vond mezelf ook op een gegeven moment lelijk en dik en niemand mocht van mij houden!!!! Maar sinds ik myn verhaal kwijt kan , is het allemaal beter . Ik ben nu 16 en ik heb nog steeds van die momenten!!! Maar ik gebruik sinds 2 weken weer nieuwe medicijnen en heb sinds 3 maanden een hele lieve vriend en die steunt me heel erg... Dus ik raad je aan om erover te gaan pratne met je huisarts .... of met je vrienden en als je het kan ( en goed kan praten met je ouders.. heel veel suxses liefs , secretgirl3 en laat het me weten |
![]() |
|
![]() |
Hoi mandy,
als je je verhaal niet aan een vreemd iemand kwijt wil, moet je het zeker niet op internet zetten!nee, sorry, das flauw, want met internet heb je geen oogcontact. Ik ben Dinja, 15 jaar, en zag je stukje staan. als je niet naar een psycholoog wilt, moet je dat vooral niet doen, want als je er al een antipathie tegen hebt voordat je begint, werkt dat totaal niet. overigens, ik denk dat je tegen je vriend moet zeggen dat hij je niet meteen door moet wijzen naar een psycholoog, maar ook ander advies kan geven, of zorgen dat jij een beter gevoel over jezelf krijgt, want ik denk dat dat zeer zou helpen. ben je toevallig gepest vroeger, of kan je niets goed doen bij je ouders, zijn ze soms gescheiden??heb je veel vrienden verloren, dat ze zijn gaan roddelen ofzo en je hebben laten vallen??dat zouden allemaal redenen kunnen zijn.....ik zou het fijn vinden als je me mailde, ik geloof dat je mn mailadres zo kan vinden want ik heb t niet verborgen op deze site, want dan, als je dat wilt, kan ik proberen te helpen....ik hoop dat je me mailt!! groetjes, dinja |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Heej Mandy!
Ten eerste wil ik even tegen je zeggen dat ik het goed vind dat je niet meer snijdt. Dat is al een grote stap in de goede richting. Ik denk dat je wel hulp van een psych moet zoeken, want als je al zo ver bent gekomen dat je jezelf hebt gesneden, is er wel iets mis. Is er misschien een vertrouwenspersoon op je school waar je mee kunt praten? Zij kunnen je namelijk doorverwijzen naar bijvoorbeeld Bureau Jeugdzorg. Als er geen vertrouwenspersoon is op je school, of je wilt niet met diegene praten, zou je ook bij het JIP of bij je huisarts langs kunnen gaan. Ik weet niet of er een JIP (Jongeren InformatiePunt) bij je in de buurt zit, maar van daaruit kunnen ze je ook helpen. Veel succes in ieder geval en je kunt me altijd PM'en!
|
![]() |
dankjewel, dankjewel, dankjewel.
heel lief dat jullie allemaal zo tegen me praten, en ik zal zkr goede hulp gaan zoeken, want het snijden is weer begonne.. ja ik ben inderdaad heel erg gepest, en word het nou nog.. ze zeggen dan: uhl, kijk die puiste jij ben zoo lelijk snijden is jezelf, dat doe je alleen voor de aandacht dat is wat ze zeggen ik ben me ex verlore en een goeie vriend van mij is vorige week neergestoken, en nou ook dood. ik kan heel blij zijn, maar dan kijk ik in de spiegel en denk k: waarom leef ik eigenllijk nog? niemand wil zo'n lelijkert enzo.. k zal iedereen e-mailen die dat heb gevraagd, en ik hoop dat jullie ook msn hebben... willen jullie misschien ff je mail dorgeven als ik je msn-mail mag? nog bedankt... (kusje) kleine mendiej ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hij kan denk ik wel gelijk hebben, want zowieso, snijden doe je niet voor niks. Het is een teken van suicide. Het is wel goed dat je het niet meer doet eey! Houden zo! Maar je hoeft niet persee je verhaal aan een vreemd persoon vertellen. Als je nou gewoon eerst even een paar gesprekken kennismaakt met die psycholoog, dan zul je vanzelf zien, dat ze eigenlijk helemaal niet zo vreemd zijn ![]() Misschien kan je vriend je steunen door bij het gesprek te zitten en je te ondersteunen bij wat je zegt? Liefs Eendje
||
Citaat:
Liefs Eendje
|
Heej meis.
Als je niet met pschy wil praten kan ik me dat best voorstellen. Maar je bent egt niet lelijk (niemand iz dat btw) bovendien heb je een vrien gehad, dus dat houd wel in dat er mensen zijn die om je geven en dat je nie lelijk of stom bent. Kop op mandy. Probeer anders met je broer dr meer over te praten, of denk dr anders maar es over na om toch met n Psych te praten, mayb als je n goede hebt, kan het wel werken. Nou laat ff hiero weten hoe t met je gaat. Liefs en suc6 van baby smurfje
|
![]() |
hey hey
ik ben weer uitgescholden vandaag, en ik ging gewoon met een kut gevoel slape gister avond, werd met een kut gevoel wakker, en ging met een kut gevoel naar school... ik voel me gewoon minder dan andere mensen, en dan ook nog veeel lelijker en dikker enzo.. me arm staat weer helemaal vol met krassen enzo, en ik word er eg gek van.. k heb het gevoel dak heeel hard moet gille!!!!!!! ![]() dus het gaat niet zo goed met me.. ![]() ![]() ![]() *kusje* mandy |
![]() |
|
Hey meissie,
wat vervelend voor je. Egt heel klote voor je. Maar je moet mar zo denken: zij weten niet wat ze je aandoen, als ze dat zouden weten zouden ze egt wel anders doen. Ze moesten t zelf es meemaken. en of je nou dik bent of nie, je bent egt niet lelijk!! Kop op hé!! ![]() ![]() ![]() Nou sc6 dr mee meis. Oh en je mag mij idd ook wel toevoegen, kweenie of ie verborgen iz, zo wel dan ist: babysmurfsara@hotmail.com Liefs van Sara.
|
hey,
ik weet echt hoe je je voelt of voelde ik snijd soms ook maar niet als ik verdriet heb dan kan ik makkelijk wenen maar als ik woedend ben of zo moet ik me afreageren en dan zet ik mn muziek keihard en ga ik gewoon mn hele arm openkrassen tot ik gekalmeerd ben lijkt allemaal nogal psycho dacht ik tot ik op internet wat gedichtjes opzocht over snijden en zo kheb er van jou ook gevonden onder jouw naam (black widow) kdenk dat ze van jou zijn want ze gaan hier ook over. ksnap ook dat je niet wilt praten met een psycholoog of zo persoonlijk zou k wel graag stoppen omdat ik de littekens beu ben... vandaag had ik een tshirtje aan omdat t lekker warm was buiten maar toen ik mijn buurmeisje zag kijken naar mijn armen trok ik snel weer mn trui aan kvind het niet erg dat ik snij alleen de littekens en de reactie van andere mensen vind ik er beu aan. waar ik echt een hekel aan heb is dan van die betweters die gaan zeggen dat je ziekelijk bent of zo... alsof zij hun problemen wel zoo goed verwerken. liever zelf ermee omgaan dan ze op iemand kwetsbaarder uit te werken. ik hoop voor jou dat je niet verder gaat dan snijden of krassen, dat je geen zelfmoord pleegt of zo ... sterkte en weet gewoon dat er enorm veel mensen met tzelfde probleem zijn!!! dikke kus -sui(cidal)- |
![]() |
|
oh keb nog een tip voor je : ik kan veel verwerken door gewoon helemaal op te gaan in muziek. zoek een soort van muziek waarin je helemaal kan opgaan en luister daar echt naar en probeer alleen maar aan de muziek te denken. als je je rot voelt is koRn bvb zalig!!! als je zin hebt kun je nog staan meeschreeuwen ook en dan ben je toch eventjes van je zorgen verlost.
grote knuffel van suitje |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik zou antwoorden op de vraag: wat moet ik doen met mezelf?
ik zou proberen mezelf te accepteren. ik weet dat het makkelijk gezegd is en dat t niet zo simpel is, maar het is wel iets wat je zult moeten leren. ik heb dat ook moeten doen. maar mijn vriend is heel erg positief, ik ben gaan afvallen (ben 13 kilo kwijt, wat me echt in de weg zat en nu voel ik me een stuk zelfverzekerder etc), ben blijven paardrijden en word steeds beter en mensen die je complimentjes geven is ook heel belangrijk. heel veel succes. het zal moeilijk zijn, maar je moet ffies doorzette en dan kom je er wel. kus, ilona |
![]() |
||
Citaat:
hee, maar ik stuur je zo ff een privebericht...
|
![]() |
ik plaats hier nu een bericht wat over me zelf gaat.. ik krijg steeds de nijging om in me te snijden ik heb het een keer gedaan.. dit komt omdat ik nu al vanaf september rondloop met klachten als flauwvallen en het gewoon echt niet meer zie zitten.. ik vind het erg moeilijk om over te praten maar weet zelf ook wel dat het zo niet verder gaat. heb heel erg veel huilbuien en op school vragen ze dan wat er is maar dan zeg ik gewoon niks terug.. weet iemand waar ik terecht kan om hulp te krijgen? (sorry als ik een nieuw forum aan had moeten maken maar het was zo ongeveer het zelfde onderwerp)
|
![]() |
|
![]() |
als je erg veel snijdrang heb, moet je vrienden bellen, of naar dit forum gaan om het van je af te schrijven zeg maar...
je ken altijd met mij praten, omdat ik het ook heb, en dan praat het wat makkelijker vind ik dan hoor. ik zal me adres ff geven: tutu_borgir@hotmail.com voeg me maar toe, als je met me wil praten ok? succes meis |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
wat moet ik doen? lilian123456789 | 6 | 13-01-2010 16:14 | |
Psychologie |
Wat moet ik doen? Verwijderd | 12 | 08-02-2005 07:56 | |
Liefde & Relatie |
Wat moet ik doen :( Madgirl | 23 | 24-04-2004 12:03 | |
Liefde & Relatie |
Wat moet ik doen? (heel verhaal sorry toch bedankt als je het lezen wilt) HipHopSter | 9 | 17-10-2003 12:24 | |
Psychologie |
Wat moet ik doen? aboe | 13 | 09-08-2003 01:38 | |
Liefde & Relatie |
radeloos.........ex........wat moet ik doen? HelpMePlease | 4 | 02-02-2002 15:02 |