Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2002, 15:56
Shadina
Shadina is offline
Woon je liever in een stad.. of.. dorp? Enne waarom.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2002, 15:59
Verwijderd
dorp....

(nee is niet waar maar ik doe net alsof ik blij ben dat ik in zeeuw-vlaanderen woon.... anders komt er helemaal niemand...)
(is hier ook wel leuk hoor... als je van rust houdt... of hele kleine kinderen hebt... of bejaard bent... maar het mag wel wat levendiger )
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 15:59
Kermit the frog
Kermit the frog is offline
Stad, want een dorp is doodsaai. Trust me on that Serieus, een dorp is leuk voor kroegmensen..... Ik wil drukte en levendigheid. Geen straat waar 2 auto’s en 1 koe per dag langs komen...
Oud 09-11-2002, 16:04
qghp
qghp is offline
[QUOTE]Kermit the frog schreef:
Stad, want een dorp is doodsaai. Trust me on that Serieus, een dorp is leuk voor kroegmensen..... Ik wil drukte en levendigheid.

denk na voordat je wat zegt geit

er zijn steden met een paar 1000 inwoners.
ik woon in een dorp met 85000 inwoners en dat is best druk geloof me.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 16:06
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
een stad als nijmegen vind ik het leukst. je hoeft geen uren te fietsen naar een stad, komt nog eens iemand tegen, je kent je buren wel maar het is weer niet zo dat iedereen van elkaar weet wat hij/zij doet

steden als amsterdam lijken me weer te groot
Oud 09-11-2002, 16:14
Kermit the frog
[QUOTE]mat-ice schreef:
Citaat:
Kermit the frog schreef:
Stad, want een dorp is doodsaai. Trust me on that Serieus, een dorp is leuk voor kroegmensen..... Ik wil drukte en levendigheid.

denk na voordat je wat zegt geit

er zijn steden met een paar 1000 inwoners.
ik woon in een dorp met 85000 inwoners en dat is best druk geloof me.
Wat moet je nou . Ik ben geen geit, zwerver . Dat zeg je maar tegen je moeder, als je die tenminste hebt. En er wordt hier gevraagd naar een persoonlijke mening. Iedereen interpreteert de situatie op zijn eigen manier. Drukte is relatief. Dus ga niet komen met je praatjes vuile stinkerd. Denk zelf eerst even na voordat je wat zegt.....
Oud 09-11-2002, 16:16
qghp
qghp is offline
ongesteld?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 16:18
Verwijderd
Dorp Ik hou ook wel van steden, maar ... hum tja. Bepaalde steden. Het mensen kijken en veel leuke winkels is wel leuk, maar ik hou toch meer van tuinen en ruimte en bomen en frisse lucht.
Rome is natuurlijk een uitzondering op de regel
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 16:18
martijn1985
martijn1985 is offline
officieel is Emmeloord een stad...maar t stadseffect valt te verwaarlozen....
Oud 09-11-2002, 16:20
PV
PV is offline
hmm denk toch dorp.. dan is t leuk om naar 'de stad' te gaan, nu ik zelf in een stad woon is t zo gewoontjes.. maar aan de andere kant is een stad wel weer gemakkelijker
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 16:20
Kermit the frog
Citaat:
mat-ice schreef:
ongesteld?
Kun je niets beters verzinnen. Dit zeggen die kleine meisjes ook altijd als even niets meer te vertellen hebben. Ik kan duidelijk merken dat je niet vaak de bewoonde wereld buiten je eigen dorpje ziet.....schaap....
Oud 09-11-2002, 16:25
qghp
qghp is offline
Citaat:
Kermit the frog schreef:
Kun je niets beters verzinnen. Dit zeggen die kleine meisjes ook altijd als even niets meer te vertellen hebben. Ik kan duidelijk merken dat je niet vaak de bewoonde wereld buiten je eigen dorpje ziet.....schaap....
wauw! dat je dat kan merken aan het woordje ongesteld
man ik heb respect voor je !

maar ik hou maar even op met dit offtopic geblaat
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 16:27
Verwijderd
dorp of in een rustige stad/aan de rand van een stad

Midden in de stad lijkt me verschrikkelijk...al die drukte enz. Ik woon aan de rand van Rotterdam, daar kan ik wel mee leven, wel de voorzieningen van in een stad wonen, maar niet constant die drukte ed.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 16:30
Denise84
Denise84 is offline
stad, ik woon nu in een dorp, maar wil later wel in een stad wonen
Oud 09-11-2002, 16:35
Verwijderd
Officieel is het dorp waar ik in woon (zo'n 4 bij 4 kilometer) een stad. Dat kun je ook wel merken aan de grote hoeveelheid sirenes die je de hele dag hoort gaan (die ambulances gaan allemaal naar omliggende dorpen, centrale is paar straten verderop )

Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 16:44
Esmée
Esmée is offline
Aan de rand van de stad Om te wonen wil ik wel lekker relaxte rustige omgeving maar ik moet niet in een dorp gaan wonen dan word ik gek..
Oud 09-11-2002, 16:45
Sithan
Sithan is offline
Een dorp naast de grote stad ...daar woonik en dat is ultiem relaxed vink zelf...want:
A. Je kent iedereen
B. Altijd rustig en op 5 minuten afstand een grote stad + uitgaansleven + winkels
C. Dorpen hebben feestweken
D. Als je een feestje houdt, iedereen kent elkaar dus klagen is er niet echt bij
Oud 09-11-2002, 16:47
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Aan de rand van de stad Om te wonen wil ik wel lekker relaxte rustige omgeving maar ik moet niet in een dorp gaan wonen dan word ik gek..
Ja, precies
Ik woon nu in een dorp, dat vind ik niets, want ik kan nergens heen zonder een auto of bus en dat is vervelend. In een stad lijkt me ook niets, omdat dat te druk is en net naast de stad lijkt me perfect.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 17:33
Shock
Shock is offline
Wat maakt het uit of een plek vroeger dorp of stad genoemd is? Als je alles maar een beetje in de buurt hebt vind ik het best, niet dat je eerst anderhalf uur met het ov moet voordat je een beetje fatsoenlijk kunt winkelen ofzow
Oud 09-11-2002, 17:35
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
dorp dichtbij de stad
het dorp voor de rust, stad voor de drukte
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 18:13
Fleurop
Fleurop is offline
groot dorp of kleine stad
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 18:42
Verwijderd
Dorp.

Meer rust, minder asociaal volk.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 18:49
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Stad, maar wel ergens aan de rand, anders word het me te druk.
In een dorp zou ik nooit willen wonen, geen idee waarom eigenlijk.
Oud 09-11-2002, 18:51
gizmo
gizmo is offline
EHmzz weet alleen hoe het is om in een dorp te wonen, en dat vind ik niet kewl.. dus geef mij maar een stad...
Oud 09-11-2002, 18:58
Roozie
Roozie is offline
De stad is perfect!

In Nijmegen woon ik in een relaxte wijk, maar daar zou ik het liefste in de stad wonen. Het is daar namelijk niet zo lekker om 's nachts over straat te moeten

Mijn ouders wonen aan de rand van de stad, lekker rustig en echt op dé perfecte plek

mijn oude school op 2 min afstand en de stad op 10!!

Prima
Oud 09-11-2002, 19:04
the tourist
the tourist is offline
Daar heb ik al veel over nagedacht, maar ik ben er nog steeds niet uit. Ik vind het allebei wel leuk, middelgrote plaatsen niet.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 19:12
Verwijderd
dorp

daar heb je een weide achter je huisje terwijl je in een dorp woont.. in de stad heb je dat niet...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 19:17
Verwijderd
Citaat:
StefanLovertje schreef:
dorp

daar heb je een weide achter je huisje terwijl je in een dorp woont.. in de stad heb je dat niet...
Als dat voor iedereen in een dorp geldt, dan heb je het eerder over een gehucht-met-uitsluitend-lintbebouwing. Een dorp van een paar duizend inwoners heeft dat absoluut niet.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 19:27
=xxx=joyce=xxx=
=xxx=joyce=xxx= is offline
Staddddd, ik woon zelf in Den Haag en ik zou r niet aan moeten denken in een dorp te wonen tussen de koeienstank, de tractoren en je school is 80 miljoen km verderop en dan kan je niet met de tram nee, dan moet je lopen.
trouwens in een stad heb je veeeeeeeeel meer winkels.
conclusie: ik ga zal ze lang zal ze leven niet in een dorp wonen.

bij de weg mensen die zeggen dat Den Haag ook een dorp is hebben wel een klein beetje gelijk maar Den Haag is al zo groot dat het zichzelf een dorp mag noemen dus daarom mensen die denken dat Den Haag ook een boerengehucht is. JULLIE HEBBEN HET FOUT. Den Haag is een gezellige stad met een heleboel mensen, auto's, trams, bussen, scholen in de buurt avn je huis, bioscopen en een heleboel andere leuke dingen.
Oud 09-11-2002, 19:34
Aaaaaart..
Aaaaaart.. is offline
Stad, hoewel ik later wel een groot huis ergens op het platteland zou willen hebben..
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 19:59
Quiana
Quiana is offline
Stad.
Omdat ik van de drukte hou,
van de winkels, eettentjes,
de verlichting 's avonds,
alles van de stad gewoon
In een dorp zou ik gek worden denk ik,
rustig, weinig mensen, weinig winkels,
blaaaaah
Oud 09-11-2002, 20:13
maar
maar is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Dat wilde ik net zeggen Niet te ver weg van 'alles', en toch een beetje ruimte en rust
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 20:16
Blubje
Blubje is offline
Stad, maar niet midden in t centrum hoor, waar ik nu woon is precies goed alles is 10 minuutjes fietsen, school de stad enz.
ik zou echt niet in een klein buitenaf gelegen dorp willen wonen, dan kun je nooit s zomaar fftjes naar de stad gaan, je moet lang naar school fietsen enzo blehh nix voor mij en daarbij zou ik gestoord worden van verveling...
Oud 09-11-2002, 20:36
luckyleo
luckyleo is offline
dorp, mooi volk woont er en mooie kroegen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 20:40
Verwijderd
In de stad maar dan in een nette rustige wijk, en niet zo ver van het centrum.
Als het Rotterdam word, Kralingen of Hillegersberg.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 22:21
Piccola
Piccola is offline
Een grote drukke stad! Zoiets als A'dam enzo! Lijkt me super!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 23:03
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Een dorp wat wel goed te bereiken is......
Oud 09-11-2002, 23:18
Amidala
Amidala is offline
Vanwege de rust en 'knusheid' => dorp
Vanwege de mogelijkheden en vrijheid => stad
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 08:47
Dwarfie
Dwarfie is offline
Waar ik nu woon vind ik wel prima, klein stadje (26.000 inwoners) met de meeste voorzieningen op dichtbij. Als iets hier niet is, is Arnhem op 14 minuten afstand met de trein. Prima
Oud 10-11-2002, 08:52
Qamra
Qamra is offline
Ik denk toch dat ik liever in een dorp woon..
Oud 10-11-2002, 10:11
Verwijderd
Stad, no doubt. Woon nu in het oosten van het land, maar zonder twijfel dat ik na m'n studie in Nijmegen lekker naar Leiden ga om verder te studeren en later in den Haag wonen...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 10:24
SuperS
SuperS is offline
ik ben voor dorp, in de stad wonen meestal allemaal van die zeikerds, dorp is ook veel rustiger
Oud 10-11-2002, 13:25
WolterB
WolterB is offline
ik woon in een hele kleine stad (ca 4500 inwoners)
is wel gezellig, maar je hebt er niet echt daverend veel

als je dingen wilt doen, moet je weg, dan is t wel lekker om in een stad te wonen
Oud 10-11-2002, 13:30
T.e.s.s
T.e.s.s is offline
Citaat:
wuppie schreef:
Als dat voor iedereen in een dorp geldt, dan heb je het eerder over een gehucht-met-uitsluitend-lintbebouwing. Een dorp van een paar duizend inwoners heeft dat absoluut niet.
mijn dorp lekker wel, ik woon ook wel aan het eind van het dorp, dat scheelt misschien

Ik wil later iig een groot huis met een grote tuin (als ik het kan betalen), in een dorp wonen zou absoluut geen straf voor me zijn.
Oud 10-11-2002, 16:19
Tofke_H
Tofke_H is offline
dorp..... Is het rustig, dicht bij de natuur, dus plaats om oa te fietsen...
Oud 10-11-2002, 17:22
ESCO
ESCO is offline
Stad positief bioscoop,disco,kroegen zat,optredens,scholen lekker dichtbij,winkels.
Dorp positief em even denken ja het is er stil, oh ja je kan wel lekker hard muziek draaien want meestal staan de huizen los van elkaar,weinig politie.

Stad negatief veel agressie,dingen worden snel gejat,chagerijnig zijn meestal de mensen,
Dorp negatief scholen liggen vaak ver weg,je kan er bijna niks doen in het weekend,veel rascisten.

Toch wel zeker de stad, ben ik even blij dat ik in een stad woon.
Oud 10-11-2002, 17:42
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ligt eraan wat je met dorp bedoelt: gewoon een gat 5 of 10 kilometer van de binnenstad af, of een echte wijk van de stad dat maar 10 minuten fietsen of zo van de stad af is.

Dat eerste, dan leef ik liever in de stad. In zo'n klein gat kent iedereen elkaar. Als je dus iets hebt gedaan weet binnen een dag het hele dorp het, vinnik nix. En dan heb je misschien ook nog pech dat je alle winkels en leuke dingen ver van je af hebt.

In het tweede geval liever in zo'n wijk. Groter dan zo'n gat, ook wat winkels en accomodatie in de buurt en minder druk dan de binnenstad.
Oud 10-11-2002, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef:
Ligt eraan wat je met dorp bedoelt: gewoon een gat 5 of 10 kilometer van de binnenstad af, of een echte wijk van de stad dat maar 10 minuten fietsen of zo van de stad af is.

Dat eerste, dan leef ik liever in de stad. In zo'n klein gat kent iedereen elkaar. Als je dus iets hebt gedaan weet binnen een dag het hele dorp het, vinnik nix. En dan heb je misschien ook nog pech dat je alle winkels en leuke dingen ver van je af hebt.

In het tweede geval liever in zo'n wijk. Groter dan zo'n gat, ook wat winkels en accomodatie in de buurt en minder druk dan de binnenstad.
Geen van beiden, DUH. Alsof alle dorpen alleen wijken van steden zijn. *kijkt beledigd*
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 18:24
Verwijderd
Stad, ja waarom. Ik denk omdat ik me hier heel prettig voel en er veel te beleven is, bovendien ben ik erg trots op de stad waar ik woon. Vandaar dus de stad.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 20:18
Verwijderd
stad heb nooit in een dorp gewoont..ben ik nouw zielug..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten