Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2002, 10:32
WolterB
WolterB is offline
...maar diegene waaraan je het uit wilt leggen begrijpt je niet, zelfs als je het op een paar verschillende manieren probeert.

wie heeft dit weleens en over welk onderwerp probeer je dan iets uit te leggen?
Advertentie
Oud 24-11-2002, 10:36
Quiana
Quiana is offline
inspiratie?
Dat heb ik heel vaak, aangezien ik nogal onduidelijk
praat enzo, of plotseling van gedachte
verander terwijl ik uitleg..
Gaat over van alles eiglijk..
Oud 24-11-2002, 10:36
gizmo
gizmo is offline
ehmzz.. ja ken het wel.
AAn vriendin ivm economie

en aan een zeer goede vriend dat ik toch wel iets meer voor hem voel maar niet verliefd.. jaja
Oud 24-11-2002, 10:41
WolterB
WolterB is offline
een voorbeeldje (met toestemming):

ik had het volgende gepost:

Citaat:
daar heb ik laatst nog een discussie over gehad met iemand.
we hadden het toen ook over dezelfde vraag. en hij kwam ook met het antwoord: 'gelukkig zijn'.

Maar als jij gelukkig bent, maak je daar je omgeving ook gelukkig mee? Hij dacht van wel, maar dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, want als gebeurtenis A jou gelukkig maakt, kan diezelfde gebeurtenis een hele goede vriend misschien zwaar ongelukkig maken, wat jou ook weer niet gelukkig maakt, maar omdat jij niet ongelukkig kunt zijn is hij dat ook niet en dus zou gebeurtenis A terug gedraaid moeten worden of niet gebeuren, waardoor jij weer niet gelukkig bent. Zo ga je dus maar door met deze cirkelredenatie en kom je altijd uit bij iets wat niet klopt!

dus de wens om gelukkig te worden voor altijd is een wens die zelfs als er wensen in vervullig zouden kunnen worden gebracht een ding wat niet uitvoerbaar is.
[17:55] Martijn - I hope to find my friend there and shake his hand. At the border. zegt: uitleg waarom jouw logica niet klopt

Citaat:
Maar als jij gelukkig bent, maak je daar je omgeving ook gelukkig mee?

Hij dacht van wel,

maar dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, want als gebeurtenis A jou gelukkig maakt, kan diezelfde gebeurtenis een hele goede vriend misschien zwaar ongelukkig maken,

>>dit klopt nog
wat jou ook weer niet gelukkig maakt,
>>klopt ook nog
maar omdat jij niet ongelukkig kunt zijn
>>dit niet. Waarom kan jij niet ongelukkig zijn? Geluk is tijdsbepaald. Het verandert naar mate de tijd vordert. Op moment X >>kan jij gelukkig zijn. Op moment X+1 kan jij ongelukkig zijn omdat die vriend ongelukkig is
is hij dat ook niet en
>>Hij is niet ongelukkig omdat jij dat niet bent?
dus zou gebeurtenis A terug gedraaid moeten worden
>>Waarom dat? dit is wat gebeurd:
>>A = Gebeurtenis A
>>I = persoon I (degene die gelukkig wordt van A)
>>II = persoon II (degene die ongelukkig wordt van A)
>>A
>>I wordt gelukkig
>>II wordt ongelukkig
>>I ziet II ongelukkig en word daardoor ongelukkig
>>Er is geen reden waarom A teruggedraaid moet worden, als dat al kan
of niet gebeuren,
>>zelfde verhaal
waardoor jij weer niet gelukkig bent.
>>huh? kan je alleen maar gelukkig worden van A dan?
Zo ga je dus maar door met deze cirkelredenatie en kom je altijd uit bij iets wat niet klopt
>> idd. jouw redenatie.
[17:57] Wolter - Ik heb geen idee... maar het voelt goed zegt: maar stel dat dr iets gebeurd en ik kan wensen dat ik altijd gelukkgi word
[17:57] Wolter - Ik heb geen idee... maar het voelt goed zegt: dus nooit ongelukkig
[17:57] Wolter - Ik heb geen idee... maar het voelt goed zegt: en iets maakt mij gelukkig
[17:57] Wolter - Ik heb geen idee... maar het voelt goed zegt: wat jou8 ongelukkig zla maken
[17:57] Wolter - Ik heb geen idee... maar het voelt goed zegt: wardoor ik ook niet meer gelukkig ben
[17:57] Wolter - Ik heb geen idee... maar het voelt goed zegt: dan kan dat dus niet
[17:57] Wolter - Ik heb geen idee... maar het voelt goed zegt: (i)
[17:57] Martijn - I hope to find my friend there and shake his hand. At the border. zegt: Maar dan nog: II is niet ongelukkig omdat I gelukkig is?
[17:58] Wolter - Ik heb geen idee... maar het voelt goed zegt: dat kan
[17:58] Wolter - Ik heb geen idee... maar het voelt goed zegt: stel ik sla jou omdat dat mij gelukkig maakt (ehel dom voorbeel maja)
[17:58] Wolter - Ik heb geen idee... maar het voelt goed zegt: sla jou in t ziekenhuis wat mij dan weer op zn beurt ongelukkig maakt
[17:58] Wolter - Ik heb geen idee... maar het voelt goed zegt: dan kan dat dus niet
[17:58] Wolter - Ik heb geen idee... maar het voelt goed zegt: is een heel erg dom voorbeeld maar wel duidelijk hoop ik
[17:59] Martijn - I hope to find my friend there and shake his hand. At the border. zegt: Maar wie is in deze I en wie II??
[17:59] Wolter - Ik heb geen idee... maar het voelt goed zegt: I ben ik II ben jij
[18:00] Wolter - Ik heb geen idee... maar het voelt goed zegt: niet gelukkkig
[18:00] Martijn - I hope to find my friend there and shake his hand. At the border. zegt: Maar dan nog: II is niet ongelukkig omdat I gelukkig is?
[18:00] Wolter - Ik heb geen idee... maar het voelt goed zegt: stond er een typo?
[18:00] Martijn - I hope to find my friend there and shake his hand. At the border. zegt: "maar omdat jij niet ongelukkig kunt zijn is hij dat ook niet en "
[18:00] Martijn - I hope to find my friend there and shake his hand. At the border. zegt: I kan niet ongelukkig zijn, en DUS is II dat ook niet?
[18:01] Wolter - Ik heb geen idee... maar het voelt goed zegt: om de reden waarom jij hem onelukkig hebt gemaakt waardoor ik weer ongelukkig word wat net kan
[18:01] Martijn - I hope to find my friend there and shake his hand. At the border. zegt: Het is niet zo dat II onmogelijk ongelukkig kan zijn OMDAT I gelukkig is. Als jij gelukkig bent betekent dat nog niet automatisch dat ik ook gelukkig ben
[18:02] Wolter - Ik heb geen idee... maar het voelt goed zegt: nee, maar omdat I II ongelukkig maakt komt dat ook nie ten goede aan I en wordt I ongelukkig, maar omdat dat neit kan kan alles niet
[18:02] Wolter - Ik heb geen idee... maar het voelt goed zegt: als II ongelukkig is wat niet van invloed op I is kan het wel
[18:03] Wolter - Ik heb geen idee... maar het voelt goed zegt: maar ik stel nu dat door de wens van I om gelukkig te zijn II doodongelukkig wordt wat ten koste gaat van de relatie tussen I en II en omdat dat I ongelukkig maakt (wat dus volgens de wens niet kan) kan het net
[18:03] Wolter - Ik heb geen idee... maar het voelt goed zegt: m niet
[18:04] Martijn - I hope to find my friend there and shake his hand. At the border. zegt: wacht ff; in jouw verhaal is het zo:
II wordt ongelukkig
I merkt dat en word daarvan ongelukkig, maar dat kan niet.
Omdat I niet ongelukkig kan zijn, is het II het niet meer? II merkt nog steeds de invloed van A.
[18:05] Wolter - Ik heb geen idee... maar het voelt goed zegt: nee
[18:07] Wolter - Ik heb geen idee... maar het voelt goed zegt: I wenst dat hij gelukkig wordt en blijft
I's grootste wens komt dan uit
maar door die wens wordt II doodongelukkig
II laat dat merken aan I
hierdoor krijgen I & II een conflict oid
en daardoor wordt I ook ongelukkig omdat de vriendschap tussen I & II dan uiteenvalt
maar:
I kán niet ongelukkig zijn door de wens
en dus kan die wens niet uitegvoerd worden die ervoor zorgt dat I gelukkig wordt, maar
[18:07] Wolter - Ik heb geen idee... maar het voelt goed zegt: door II toch een negative afloopt krijgt
[18:08] Martijn - I hope to find my friend there and shake his hand. At the border. zegt: I's grootste wens komt dan uit
Ik neem aan dat jij een lineaire perceptie van tijd hebt?
[18:08] Wolter - Ik heb geen idee... maar het voelt goed zegt: ja
[18:08] Martijn - I hope to find my friend there and shake his hand. At the border. zegt: Als iets gebeurd is, dan kan je dat niet meer terugdraaien
[18:08] Wolter - Ik heb geen idee... maar het voelt goed zegt: nee en dus kán de wnes niet worden uitgevoerd om altijd gelukkig te zijn
[18:08] Wolter - Ik heb geen idee... maar het voelt goed zegt: daar doel ik op
[18:09] Martijn - I hope to find my friend there and shake his hand. At the border. zegt: I wenst dat hij gelukkig wordt en blijft
I's grootste wens komt dan uit
maar door die wens wordt II doodongelukkig
II laat dat merken aan I
hierdoor krijgen I & II een conflict oid
en daardoor wordt I ook ongelukkig omdat de vriendschap tussen I & II dan uiteenvalt
maar:
I kán niet ongelukkig zijn door de wens
[18:09] Martijn - I hope to find my friend there and shake his hand. At the border. zegt: tot daar ga ik met je mee.
[18:09] Martijn - I hope to find my friend there and shake his hand. At the border. zegt: Maar dan:
I blijft gelukkig
II blijft ongelukkig.
[18:09] Martijn - I hope to find my friend there and shake his hand. At the border. zegt: je zegt zelf: I kan niet ongelukkig worden
[18:09] Martijn - I hope to find my friend there and shake his hand. At the border. zegt: en daar zit jouw logica scheef.
Oud 24-11-2002, 10:51
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
WolterB schreef:
hele chat met mijn persoontje
ff voor de duidelijkheid: dit is met mijn toestemming gepost.
Oud 24-11-2002, 11:20
qghp
qghp is offline
tering wat een verhaal
maar het komt me wel bekend voor ja en das heel irritant.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 11:24
the tourist
the tourist is offline
Hm ja, dat ken ik. Is idd best irritant, na een tijdje hou ik er dan ook gewoon mee op
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 11:44
Kitten
Na een tijdje ga ik er vervolgens zelf niet meer veel van snappen..
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 11:49
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
ja,als ik over mezelf praat
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 12:49
het dappere meisje
het dappere meisje is offline
ja heir heb ik alle dagen last van

misschien komt het omdat ik mezelf zo goed begrijp
Oud 24-11-2002, 13:00
Dminor
Dminor is offline
Ik heb het vaak met ene Cartman.

Soms valt mijn gedrag alleen te verklaren door mijn denkwijze op dat moment, en achteraf snap ik die dan zelf soms niet meer. Ik weet dan nog precies dat het op dat moment goed leek dat te doen, maar waarom.. dat weet ik dan niet meer. En dan krijg je hele vage uitlegprobeersels.
Oud 24-11-2002, 14:55
Talon
Talon is offline
heb ik vaak..
mensen begrijpen mij niet
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 15:10
Shock
Shock is offline
Ik ben best wel goed in vergelijkingen maken (desnoods door er honden bij te betrekken, hč Es ) dus dat is vaak wel makkelijk als je dingen uit wilt leggen en meestal lukt het me daar ook wel mee
Oud 24-11-2002, 15:34
Verwijderd
Heb ik heel vaak en ik word altijd zwaar geirriteerd als ze me na 3x nog niet begrijpen..
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 17:09
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef:
...maar diegene waaraan je het uit wilt leggen begrijpt je niet, zelfs als je het op een paar verschillende manieren probeert.

wie heeft dit weleens en over welk onderwerp probeer je dan iets uit te leggen?
Zo vaak >_> er zitten heel domme mensen hier op het forum. En bij mij op school. Heel irritant.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 18:23
Wijze vrouw
Wijze vrouw is offline
Citaat:
Talon schreef:
mensen begrijpen mij niet
Heb ik ook altijd last van...
Oud 24-11-2002, 18:30
Miracle
Miracle is offline
Ik heb het niet zo heel veel - maar als - dan is het meestal dat ik iets vind en de andere is het daar niet mee eens, maar dat van mij is gewoon echt waar. en dan willen ze gewoon niet snappen dat het klopt. daar wordt ik nogal ziek van. en tis niet dat ik dan m'n mening doordrijf hoor, maar gewoon een bewezen feit waar de ander tegenin gaat

met dat soort mensen heb ik ook geen zin om te discussieren. Want een discussie moet gewoon een keer ophouden en dat je achteraf kunt zeggen, hier heb ik wat aan gehad, maar in bovenstaand geval heb ik dat gevoel niet.

Maar als ik bijvoorbeeld iemand iets moet uitleggen dat diegene het gewoon niet begrijpt, zoek ik altijd eerst naar het laatste punt wat ze nog wel snappen. en vanaf daar probeer ik toch duidelijk te maken hoe ze verder moeten denken... ach ja, beetja onduidelijk, maar het lukt me meestal wel...
Oud 24-11-2002, 18:40
Verwijderd
Ik heb het af en toe..Ik heb soms het gekke verschijnsel dat ik mezelf hoor praten maar dat het lijkt alsof ik het allemaal niet zeg. En dan klopt er gegarandeerd helemaal niets van. Ik volg mezelf dan niet, maar hoop dat een ander het wel volgt.

En verder nog dat ik niet altijd zelf precies weet wat ik wil zeggen, dan is dat ook vrij lastig . Maar verder..jah..Ik weet het niet hoor. Wor ook vrij snel geirriteerd as iemand et niet snapt..Moet toch es wat geduldiger worden.

Tis maar wazig
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten