Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2003, 19:14
Aletheia
Aletheia is offline
Heeft iemand daar wel eens een probleem mee gehad? Ik ben heel goed in het maken van voornemens met de beste wil, maar het uitvoeren is een groot probleem. Is echt heel vervelend, want ik wil het dan wel maar het lukt niet. Het gevolg is dat je je schuldig gaat voelen. Ik ben zeer benieuwd naar reactie's..
Oud 11-01-2003, 19:17
Verwijderd
mijn zelfdiscipline zit onder het absolute nulpunt
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 19:17
Verwijderd
Ligt eraan op wat het betrekking heeft. Als het gaat over dat ik bijv me heb voorgenomen om eindelijk eens beltegoed te halen stel ik het vaak genoeg nog een week langer uit. Maar als het gaat over op tijd op belangrijke afspraken komen, beloftes houden, redelijk op tijd naar bed gaan omdat ik werk enz dan heb ik toch wel redelijk wat zelfdiscipline. Dus gewoon de dingen wat ik belangrijk vind, de onbenullige en onbelangrijke dingen doe ik wel wanneer en of het me uitkomt
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 19:19
Mara
Mara is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 19:24
Aletheia
Aletheia is offline
Citaat:
Wes schreef:
Ligt eraan op wat het betrekking heeft. Als het gaat over dat ik bijv me heb voorgenomen om eindelijk eens beltegoed te halen stel ik het vaak genoeg nog een week langer uit. Maar als het gaat over op tijd op belangrijke afspraken komen, beloftes houden, redelijk op tijd naar bed gaan omdat ik werk enz dan heb ik toch wel redelijk wat zelfdiscipline. Dus gewoon de dingen wat ik belangrijk vind, de onbenullige en onbelangrijke dingen doe ik wel wanneer en of het me uitkomt
Ik heb het dus over dingen die op zich wel belangrijk zijn, maar waar ik op dat moment gewoon geen zin in heb. Ik ben gewoon verslaafd aan lezen, dus dat is eigenlijk de grootste boosdoener. Beloftes kom ik wel altijd na, omdat ik vind dat je het niet kan maken om andere mensen te laten wachten. Ik kom VAAK net op tijd, zo van "met de tweede bel" binnen en proefwerken etc. zijn helemaal een ramp. Ik haal wel voldoendes, maar zou veel beter kunnen. Tja.. Wat doe je daar nou aan???
Oud 11-01-2003, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Aletheia schreef:
Ik heb het dus over dingen die op zich wel belangrijk zijn, maar waar ik op dat moment gewoon geen zin in heb. Ik ben gewoon verslaafd aan lezen, dus dat is eigenlijk de grootste boosdoener. Beloftes kom ik wel altijd na, omdat ik vind dat je het niet kan maken om andere mensen te laten wachten. Ik kom VAAK net op tijd, zo van "met de tweede bel" binnen en proefwerken etc. zijn helemaal een ramp. Ik haal wel voldoendes, maar zou veel beter kunnen. Tja.. Wat doe je daar nou aan???
Ik herken dat wel een beetje. Reden genoeg voor mij geweest om te kappen met school want op dat moment had ik veel meer plezier in me werk dan ik in een lange tijd in veel dingen had gehad. Juist door me werk heb ik verantwoordelijkheid gekregen dus dat betekende voor mij dat ik ook de werkzaamheden moest doen die ik niet leuk vond. Dat heeft bij mij wel meer zelfdiscipline gekweekt. Het is ook bij mij zo dat ik eerst moet ervaren wat voor schade het meebrengt als ik iets niet doe voordat ik de volgende keer ik het wel doe. Ben gelukkig geen ezel want stoot me geen 2 keer aan dezelfde steen
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 19:50
the tourist
the tourist is offline
Hangt eraf waar het om gaat, soms lukt het heel goed, soms echt absoluut niet.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 19:52
Quiana
Quiana is offline
Hangt ervan waarover het gaat..
Meestal bezit k dat niet.
Oud 11-01-2003, 19:57
morlock
morlock is offline
Mijn zelfdiscipline houd het meestal 3 pagina's uit
Oud 11-01-2003, 19:57
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
hier nog niet zó erg, maar t zit er ook niet heel erg veel vanaf
Oud 11-01-2003, 20:07
Verwijderd
Ik heb geen zelf discipline Ik doe alleen dingen als ze leuk zijn of écht moeten. Anders doe ik het niet.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 20:10
Shock
Shock is offline
Citaat:
Wes schreef:
zo gaat het bij mij precies hetzelfde
Oud 11-01-2003, 22:30
Aletheia
Aletheia is offline
Citaat:
Wes schreef:
Ik herken dat wel een beetje. Reden genoeg voor mij geweest om te kappen met school want op dat moment had ik veel meer plezier in me werk dan ik in een lange tijd in veel dingen had gehad. Juist door me werk heb ik verantwoordelijkheid gekregen dus dat betekende voor mij dat ik ook de werkzaamheden moest doen die ik niet leuk vond. Dat heeft bij mij wel meer zelfdiscipline gekweekt. Het is ook bij mij zo dat ik eerst moet ervaren wat voor schade het meebrengt als ik iets niet doe voordat ik de volgende keer ik het wel doe. Ben gelukkig geen ezel want stoot me geen 2 keer aan dezelfde steen
Tja kijk, dat bewonder ik nou. Niet speciaal de beslissing dat je met school bent gekapt, maar dat je die beslissing überhaupt durft te nemen. Maar ik zou nooit met school stoppen, ten eerste vind ik dat zonde van alles wat ik tot nu toe al heb bereikt en ten tweede, zo erg is het ook weer niet.
Twee keer aan dezelfde steen stoten is het ergst, maar telkens eerst een fout maken voor je het goed doet is ook niet alles. Je hebt toch zo'n spreuk; "achter de wolken schijnt de zon"? Daar ga ik maar van uit. Nu zijn sommige dingen niet leuk, maar ik hoop dat dat wel iets oplevert voor later. Zeker weten doe je het natuurlijk nooit.
Dit klinkt allemaal heel logisch enzo... Het probleem is dat ik dit dus denk, maar mijn gevoel accepteert het vaak niet. En daar heb je die zelfdiscipline weer... Pfff
Oud 12-01-2003, 09:03
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Zelfdiscipline? Waar kan je dat kopen??
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 09:06
Qamra
Qamra is offline
Dat heb ik echt totaal niet.. Op de havo niet en nu ik de hbo doe, ook niet.. Maar ja dan is die opleiding ook wel heel erg kut.. En is het me enige weg om bij de Keuringsdienst van Waren te komen..

Ung...
Oud 12-01-2003, 11:34
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
heb ik bijna niet
zelfbeheersing wel
Oud 12-01-2003, 11:57
stout!
stout! is offline
Ik heb iig niet genoeg zelfdiscipline om mezelf nu van t forum af te schoppen en als de donder aan het werk te gaan (profielwerkstuk, 2 boekverslagen en een leesdossier, jaarboekstukje, 3 hoofdstukken wiskunde..) *zucht*. Nee ik ben echt een hopeloos geval. Alleen als ik iets echt heel interessant en leuk vind, kan ik mezelf aan t werk zetten. Maar t probleem is dat ik nog zoveel dingen moet doen waar ik een hekel aan heb voordat ik ze voorgoed mag vergeten.
Oud 12-01-2003, 12:18
Souris
Souris is offline
heb ik niet echt
tenzij ik het leuk vind om dat gene te doen wat ik met mezelf heb afgesproken.
mja kadootje voor een vriendin kopen iis leuk
alleen huiswerk maken of afvallen,ik zeg prima hoe ik het wil alleen voer ik het niet uit
Oud 12-01-2003, 12:44
Dminor
Dminor is offline
Ik had het in de eerste, tweede en begin derde klas. Daarna werd het per dag minder en nu zit ik op een héél laag niveau. Computers ook...
Oud 12-01-2003, 13:15
Thomas
Thomas is offline
Ik heb geen zelfdiscipline.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 13:16
het dappere meisje
het dappere meisje is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Ik heb geen zelfdiscipline.
Oud 12-01-2003, 13:23
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik heb totaal geen zelfdiscipline...
Bijvoorbeeld bij huiswerk begin ik altijd de avond van te voren, omdat ik weet dat het dan ook echt moet. En onder stress gaat het alleen maar beter.
Wat morgen kan, doe ik niet vandaag, laten we het zo zeggen
Oud 12-01-2003, 14:35
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Elke dinsdagmiddag na mijn gitaarles neem ik me voor om deze week toch echt goed te gaan oefenen.

Dit voornemen herinner ik me meestal op zondagmiddag, waarna ik 3 minuten gitaar oefen en dan het gevoel heb ik mijn voornemen voldoende is vervult. Om die dinsdag weer mezelf voor te nemen de volgende week toch echt beter te oefenen...

Maar aan de andere kant: als ik iets echt wil, dan ga ik ervoor. Als ik een 3,7 sta voor Engels (=slik) ga ik voor de volgende toets me echt supergoed voorbereiden, dan wìl ik dat ook echt, hoewel ik Engels verschrikkelijk vind. Dan blijkt dat ik toch wel weer wàt zelfdicipline heb....
Oud 12-01-2003, 14:44
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
ik had gister mezelf voorgenomen na het werken huiswerk te maken, even wat te regelen en dan weer ander huiswerk maken, om dan savonds gewoon rustig tv te kunnen kijken.

Ik heb de hele middag geforumd en savonds idd tv gekeken Gadverdamme. Nu moet ik 4 hoofdstukken leren voor eind volgende week en ik ben nu nog niet eens op de helft na 3 uur en ik heb geen zin meer en ze kunnen de poep krijgen

Is dat een voorbeeld van geen zelfdiscipline hebben?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 18:49
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2003, 19:31
Aletheia
Aletheia is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
ik had gister mezelf voorgenomen na het werken huiswerk te maken, even wat te regelen en dan weer ander huiswerk maken, om dan savonds gewoon rustig tv te kunnen kijken.

Ik heb de hele middag geforumd en savonds idd tv gekeken Gadverdamme. Nu moet ik 4 hoofdstukken leren voor eind volgende week en ik ben nu nog niet eens op de helft na 3 uur en ik heb geen zin meer en ze kunnen de poep krijgen

Is dat een voorbeeld van geen zelfdiscipline hebben?
Hahaha ja precies DAT is dus geen zelfdiscipline hebben. Maar het probleem is dan ook dat je op een gegeven moment zoiets hebt van: jaaaah het is goed, flikker maar op, ik zie wel. Dan kom je dus echt nergens. Maar wat ook erg is, is dat als je eigenlijk verdient om flink een probleem te hebben omdat je niks hebt gedaan, het toch op de een of andere manier helemaal goed komt. Dat is wel super relaxed, maar dan doe je het de volgende keer dus meteen weer. En dat heb ik ook heel vaak. Spijbelen bijvoorbeeld gaat bij ons op school echt veel te simpel. En telkens als ik dan 's morgens wakker word, is het makkelijk om te denken.. pffff nee toch maar niet. En dan weer niet naar school gaan...
Oud 12-01-2003, 20:02
qghp
qghp is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Hangt ervan waarover het gaat..
Meestal bezit k dat niet.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 20:05
qghp
qghp is offline
Citaat:
Aletheia schreef:
Hahaha ja precies DAT is dus geen zelfdiscipline hebben. Maar het probleem is dan ook dat je op een gegeven moment zoiets hebt van: jaaaah het is goed, flikker maar op, ik zie wel. Dan kom je dus echt nergens. Maar wat ook erg is, is dat als je eigenlijk verdient om flink een probleem te hebben omdat je niks hebt gedaan, het toch op de een of andere manier helemaal goed komt. Dat is wel super relaxed, maar dan doe je het de volgende keer dus meteen weer.

Dit zou ik geschreven kunnen hebben!
echt dat heb ik heel vaak dan leer je ergrens niet voor en jke haalt een 6, dan heb je zoiets van waarom zou ik in godsnaam nog gaan leren!
Of met luisterdossiers en woorddossiers die je nog even in een kwartier in elkaar flanst en dan meteen naar behoren hebt !
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 20:10
Aletheia
Aletheia is offline
Jaaa kijk dat is wat ik bedoel.. Maar kijk, dan heb je een 6, maar dan had je eigenlijk een 9 kunnen hebben. Soms (soms dus ) zit me dat dwars. Maar het ergste vind ik dus nog steeds dat als je je met goede wil zoveel hebt voorgenomen, en dat daar dan niks van komt. Dan voel ik me schuldig, en dat is dus bijna altijd. Echt fucking irritant is dat.
Oud 12-01-2003, 20:18
Gothic
Gothic is offline
Ik wacht tot ik er niet meer onderuit kan, en dan zal ik ook echt doen wat nodig is. Maar ik heb geen zelfdiscipline als het niet echt nodig is of als het op een later moment nog kan...
Oud 12-01-2003, 20:32
Verwijderd
vandaag had ik dus echt geen zelfdiscipline. Ik moest leren, maar ik kon me er echt niet toe zetten... bah
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 20:44
Verwijderd
Op schoolgebied is deze zeer slecht . Op andere gebieden wel aardig.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 12:42
Aurora
Aurora is offline
Ik heb echt totaal, absoluut geen zelfdiscipline. Helaas
Oud 13-01-2003, 13:03
El Kim
El Kim is offline
het woord zelfdiscipline komt helaas niet in mn woordenboek voor....wat me nu een beetje op gaat breken met school. Dat krijg je als je nooit wat uitvoert. Moet 32 studiepunten hebben en k heb er nog maar 5. vraag me af hoe ik dat ga doen...
Oud 13-01-2003, 13:31
Verwijderd
Zelfdisipline ontbreekt bij mij. Ik kan heel goed plannen maken voor bijvoorbeeld het leren van een tentamen (wanneer welke stof doornemen enz enz)
Maar vaak komt er niets van terecht.
Ik was van plan hard te gaan blokken in de kerstvakantie voor een tentamen, maar er is bijna niets van terecht gekomen

Hetzelfde probleem heb ik nu weer, Ik moet voor mijn stage een een productrapport schrijven, en dat is best veel werk. Ik was van plan er op tijd aan te beginnen, maar nu heb ik nog maar een week en moet ik me dus een slag in de ronte gaan werken om het nog af te krijgen. Echt balen
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 14:09
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
dat heb ik niet
maar ik ben vandaag ondanks dat ik pas om 3 uur thuis was de hele dag naar school geweest en ik ben wel erg trots op mezelf.
Oud 13-01-2003, 21:20
Aletheia
Aletheia is offline
Ja! Soms lukt het dan ineens weer wel, maar dat komt ook doordat andere mensen je 'dwingen'. Heel fijn als je vrienden hebt die zeggen dat je moet werken. Soms heeft dat dan ook nog zin
Oud 14-01-2003, 10:40
Hukkie
Hukkie is offline
Ik kan wel van mezelf zeggen dat ik zelfdiscipline heb, ook al is daar een stukje gewenning aan vast gegroeid: ik eet 2 en een half jaar geen vlees meer, ik drink 2 jaar niet meer, ik heb nooit gerookt, ik gebruik geen drugs.
Soms dringen mensen behoorlijk aan op het gebruik van het een en ander, maar ik weet het wel te laten staan en daar ben ik best wel blij om. Overreding is een van de grootste oorzaken van ten prooi vallen aan de verleiding zeg maar.

Ik heb mezelf laatst wel voorgenomen wat meer aan lichaamsbeweging te doen, maar daar is nog niks van terecht gekomen, ik zit liever op de bank Spongebob te kijken Dus wat dat betreft is er nog wel werk te verzetten...
Oud 14-01-2003, 12:57
Abstract
Abstract is offline
mwah, ik zit al een paar maanden thuis zonder echte reden, dat is wel een beetje jammer... als ik wat meer zelfdiscipline op zou kunnen brengen, tsja... morgen
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 15:04
T.e.s.s
T.e.s.s is offline
ik had een paar jaar geleden echt superveel zelfdicipline....Als ik iets zei, deed ik dat ook....dat is nu helaas niet meer zo
Reageren

Regels voor berichten