Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2003, 15:46
coopergirl
coopergirl is offline
Haaiz......

Wanneer je bij RIAGG van psycholoog wilt veranderen... Moet je dat dan ook beargumenteren t.o.v. je huidige psy? enne uhm.. Bij wie moet ik zoiets aankaarten?

--> ben onderhand al wel zo'n 6 × van therapeut(e) verandert, maar dat kwam telkens van hun kant.. (staat riagg sowieso bekend om )

Joyce
Oud 05-04-2003, 16:07
diane
diane is offline
Citaat:
Wanneer je bij RIAGG van psycholoog wilt veranderen... Moet je dat dan ook beargumenteren t.o.v. je huidige psy? enne uhm.. Bij wie moet ik zoiets aankaarten?
Ik en mijn ouders hebben niks hoeven uitleggen waarom ik wou wisselen.Ik zou gewoon een keer bellen en vragen wie er over het wisseln gaat zo hebben mijn ouders dat voor me geregeld

Groetjes Diane
Oud 06-04-2003, 01:21
idmind
idmind is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 05-04-2003 @ 16:46:
Haaiz......

--> ben onderhand al wel zo'n 6 × van therapeut(e) verandert, maar dat kwam telkens van hun kant.. (staat riagg sowieso bekend om )

Joyce
De therapeut die je het meest haat kan je vaak het beste helpen. Als je blijft swichen en uiteindelijk die psych vindt die je het meest naar de mond praat zal je daar niet echt veel baat bij hebben.

Maar voordat je uit je dak gaat... ik weet natuurlijk helemaal niet WAAROM jij een andere wilt. Dus los van het bovenstaande: jij hebt vrije keuze. Je hoeft niet aan te geven waarom je wilt switchen maar het is wel zo netjes om het wel te doen. Daar kan hij/zij ook van leren en de volgende weet wat hij/zij niet zou moeten doen.

Zelf heb ik geen hoge pet op van het RIAGG maar dat komt door mijn persoonlijke ervaringen hiermee.

Als je trouwens eens met me wilt PMmen is dat okay hoor. Misschien heb ik wel wat tips voor je....
Oud 06-04-2003, 17:31
kissssssss
kissssssss is offline
Ikzelf ben ook gewisseld van psy, ik vond die vrouw heel erg irritant! Ze kent mijn persoonlijke grenzen, en m.b.v. 'strikvragen' gaat ze dieper graven.

Nou weet ik best dat dat is wat ze moeten doen, maar zij gaat echt in 1 keer heel erg diep, naar mijn mening geen goede therapeute. Ik ben gewisseld en ook deze vrouw (ik wil geen mannen) vind ik vervelend, omdat ze doorvraagt. Maar dat is nou de bedoeling, en je wilt er aan werken of je wilt het niet.

Gesprekken met je psy zijn nou eenmaal heel erg zwaar, maar als je je er doorheen bijt, kom je er wel!
Mocht je behoefte hebben aan iemand om mee te praten, mag je me altijd mailen. Mijn mailadres is kissssssss1987@hotmail.com

Sterkte!!
Oud 06-04-2003, 17:37
C'est moi
C'est moi is offline
tuurlijk kan je veranderen!
en ook van mij uit sterkte!

groetjes chretienne
Oud 08-04-2003, 08:33
coopergirl
coopergirl is offline
Bedankt voor jullie reacties!!
Ben de balans aan 't opmaken of het dan wel of niet de moeite waard is.. Het voelt als een ethisch dilemma

Dag, Joyce
Reageren

Regels voor berichten