Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2003, 17:19
very drunk driver
very drunk driver is offline
wie is op het idee gekomen om dat plantje met da leuke blaadje te laten groeien. die rare dingen die eraan zitten eraf te halen en te laten drogen. en dan nog in je sigaret of pijp(ik denk dat het daarmee is begonne) en dan eerst 3 keer over je nek te gaan en keelpijn te hebben. en dan erachter komen dat je daar raar van gaat zitten doen.

hoe kom je daar op
Oud 20-03-2003, 17:55
S
S is offline
Hoe kom je op het idee om een aardappel op te eten.

Hoe kóm je erbij om je leuter in een vrouw te hangen.

En wát dachten ze toen ze een koe begonnen te melken?

Tja...

Dat zijn de vragen van het leven .
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 18:20
Isa
Isa is offline
God, toen hij tegen Adam zij dat hij niet de plant des levens mocht oproken.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 18:25
toto
toto is offline
misschien was er ooit wel een heel veld vol...en kwam er toen bosbrand en stond zo het hele hennep veld in vuur en vlam en alle omwoners hadden zo'n lol daar van gekregen dat ze het zelf ook maar gingen roken...

nee ik weet het niet...weet wel dat de indianen er mee begonnen waren...geloof ik...zo heb ik mij laten vertellen
Oud 20-03-2003, 18:27
Blenderhead
Blenderhead is offline
een of andere vage indiaan
Oud 20-03-2003, 18:38
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
birthmark schreef op 20-03-2003 @ 19:27:
een of andere vage indiaan
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 18:42
very drunk driver
dus de indianen zijn de hippies voorgegaan.

wicked

misschien zijn er wel nog meer planten die je kunt roken en high van wordt

*rent naar buiten om de viooltjes uit te tuin te trekken en te drogen*
Oud 20-03-2003, 20:13
Mark87
Mark87 is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 20-03-2003 @ 19:42:

wicked

misschien zijn er wel nog meer planten die je kunt roken en high van wordt

*rent naar buiten om de viooltjes uit te tuin te trekken en te drogen*
Hehe... je kunt de plant ook nog eten... De indianen zijn en waren echte thrill seekers met hun peyote! Die gozers waren dan medicijn man, hoefde alleen soms met een mes de jungle in gaan om met een stuk purple haze terug te komen en zo mensen genezen en dan weer gezellig door smoken en trippen. Heel gezellig!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 20:34
apekop123
apekop123 is offline
Ik denk idd dat zo'n beetje alle drugs (plantaardig) zijn ontdekt door indianen. Ze probeerden heel veel kruiden en combinatie's enz. Om hun stam "vrolijk" en gezond te houden
Oud 20-03-2003, 21:07
very drunk driver
hmm wat stond er dagelijks op het menu van de indiaan.

we beginnen met pado soep.
daarna volgt een heerlijke sla van purple haze en een snufje zout.
gevolgd door wietijsjes zoals afroman ze ook had

yeah daar ga ik naartoe als ik een uitwisseling heb
Oud 20-03-2003, 21:40
Mark87
Mark87 is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 20-03-2003 @ 22:07:
hmm wat stond er dagelijks op het menu van de indiaan.

we beginnen met pado soep.
daarna volgt een heerlijke sla van purple haze en een snufje zout.
gevolgd door wietijsjes zoals afroman ze ook had

yeah daar ga ik naartoe als ik een uitwisseling heb
En als er weer eens iemand jarig was, gezellig allemaal stuk peyote, de kleintjes kregen natuurlijk maar een klein beetje! (net als wij een slokje bier geven aan de kleintjes)
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 22:03
Verwijderd
Citaat:
S schreef op 20-03-2003 @ 18:55:

Hoe kóm je erbij om je leuter in een vrouw te hangen.
DAT heet instinct
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 09:02
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
Mark87 schreef op 20-03-2003 @ 21:13:
Hehe... je kunt de plant ook nog eten... De indianen zijn en waren echte thrill seekers met hun peyote! Die gozers waren dan medicijn man, hoefde alleen soms met een mes de jungle in gaan om met een stuk purple haze terug te komen en zo mensen genezen en dan weer gezellig door smoken en trippen. Heel gezellig!
Oud 21-03-2003, 09:27
Baylock
Baylock is offline
Volgensmij waren het toch echt de Chinezen hoor..
Correct me if I'm wrong
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 12:01
Griller
Griller is offline
De germanen gebruikte het ook al..... Het groeide overal dus het is niet zomaar door 1 iemand uitgevonden..
Oud 21-03-2003, 12:28
Mark87
Mark87 is offline
Citaat:
Griller schreef op 21-03-2003 @ 13:01:
De germanen gebruikte het ook al..... Het groeide overal dus het is niet zomaar door 1 iemand uitgevonden..
Hier werd en misschien nog steeds toch touw gemaakt van de cannabis plant?

(Hehe, ik ga ff op een touw kauwen! )

Laatst gewijzigd op 21-03-2003 om 16:25.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 13:36
ConnX
ConnX is offline
Henneptouw jah... je kunt er ook papier van maken...

En wiet word al sinds mensenheugenis overal ter wereld gerookt, ook in azie etc...

Ze hebben in marco polo's pijp zelfs cannabisresten gevonden....
Oja, shakespear ook d8 ik....
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 16:27
Mark87
Mark87 is offline
Citaat:
ConnX schreef op 21-03-2003 @ 14:36:
Henneptouw jah... je kunt er ook papier van maken...

En wiet word al sinds mensenheugenis overal ter wereld gerookt, ook in azie etc...

Ze hebben in marco polo's pijp zelfs cannabisresten gevonden....
Oja, shakespear ook d8 ik....
En nostradamus met z'n groene strakke broek maar nootmuskaat eten!

Best wel chill, veel creative mensen die ik ken blowen regelmatig.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 18:09
S
S is offline
Citaat:
Bazz schreef op 20-03-2003 @ 23:03:
DAT heet instinct
Hmm, ik dacht eraan toen ik het typte .
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 20:14
SkAnOuK
SkAnOuK is offline
Citaat:
Mark87 schreef op 20-03-2003 @ 21:13:
een ding...probeer het nooit met tulpen blaadjes hahaha...
ervaring ervaring...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 20:34
Mark87
Mark87 is offline
Citaat:
SkAnOuK schreef op 21-03-2003 @ 21:14:
een ding...probeer het nooit met tulpen blaadjes hahaha...
ervaring ervaring...
Hmm, ben nu diep aan het nadenken wat je er mee bedoelt, je hoort er nog van als ik het snap...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 19:53
very drunk driver
khad laatst een portemonnee gezien gemaakt van wiet vezels ofzo?? ik ging verder zoeken en ik vond ook een trui helemaal gemaakt van wiet.
Oud 26-03-2003, 19:57
Faery
Faery is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 26-03-2003 @ 20:53:
khad laatst een portemonnee gezien gemaakt van wiet vezels ofzo?? ik ging verder zoeken en ik vond ook een trui helemaal gemaakt van wiet.
Hennep, noemen we dat.
Oud 26-03-2003, 19:57
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 20-03-2003 @ 19:42:
nee joh, er werd niet geblowd voor de sixties. sterker nog, toen bestond wiet nog niet eens.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 20:45
very drunk driver
tuurlijk bestond er al wiet. en het werd rijkelijk geblowd maar ze deden het natuurlijk niet op de manier zoals wij het doen. een sjekkie bestaat volgens mij nog niet zo lang.

mensen kenden wiet al jaren lang. ze gebruikten het in hun pijpen en hadden natuurlijk niet zo'n kick als nu maar wel wat rustig gevoel en daar ging het bij die indianen om waarschijnlijk. een soort van kalmeringsmiddel.
Oud 27-03-2003, 10:19
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 26-03-2003 @ 21:45:
tuurlijk bestond er al wiet. en het werd rijkelijk geblowd maar ze deden het natuurlijk niet op de manier zoals wij het doen. een sjekkie bestaat volgens mij nog niet zo lang.

mensen kenden wiet al jaren lang. ze gebruikten het in hun pijpen en hadden natuurlijk niet zo'n kick als nu maar wel wat rustig gevoel en daar ging het bij die indianen om waarschijnlijk. een soort van kalmeringsmiddel.
...zucht.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 10:26
psilo
psilo is offline
empyrian heeft het zwaar
Oud 27-03-2003, 19:08
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
psilo schreef op 27-03-2003 @ 11:26:
empyrian heeft het zwaar
idd.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 16:05
Blenderhead
Blenderhead is offline
Oud 02-04-2003, 14:11
Verwijderd
Ze rookten al wiet in de tijden van Julius Ceasar.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 15:04
Mark87
Mark87 is offline
Citaat:
Evil Activities schreef op 02-04-2003 @ 15:11:
Ze rookten al wiet in de tijden van Julius Ceasar.
En daarvoor ook al, en voordat de mensen op aarde rondliepen waren in the stone age ook al dinosauriers (de planten-eters) die knetter stoned waren...

Laatst gewijzigd op 02-04-2003 om 15:09.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Mark87 schreef op 02-04-2003 @ 16:04:
En daarvoor ook al, en voordat de mensen op aarde rondliepen waren in the stone age ook al dinosauriers (de planten-eters) die knetter stoned waren...
...ik ben serieus hoor...

Ook de aboriginals maakten gebruik van verdovende middelen, en nog wel veer meer mensen in oude tijden.

Ook stammen gebruikten verdovende middelen om in contact te komem met hun goden..
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 14:19
very drunk driver
Citaat:
Kort antwoord:

De hennepplant vervuld al eeuwenlang vele functies. Het is grondstof voor textiel, medicijn, middel in religieuze ceremonies en drug.

Lang antwoord:

De hennepplant komt oorspronkelijk uit Azië. Daarna is hij door nomaden in andere streken geplant. In de geschiedenis heeft de henneplant veel functies vervuld: als grondstof voor textiel, als medicijn, als middel in religieuze ceremonies en drug.
Op Chinese potten van 4000 jaar voor Christus zijn al afdrukken van de hennepplant te zien. De Chinezen gebruikten hennep vooral voor textiel maar ook wel als medicijn. In 2737 voor Christus werd het al beschreven in Chinese medische boeken.
In India werd het gebruikt in religieuze ceremonies. De god Shiva (de schepper en vernietiger van de mensheid) was dol op cannabis. Op bepaalde festivals wordt cannabis geofferd aan de Hindoegod Shiva. In oude religieuze geschriften wordt een cannabisdrankje beschreven als een goddelijke drank, goed voor alles wat de mens nodig heeft.

De Grieken gebruikten cannabis als middel om de spijsvertering te bevorderen.
De Romeinen waren ook bekend met hennep. De vrouwelijke hennepplant zou goed zijn tegen oorpijn en menstruatie. Ook was het gebruikelijk om, ter verhoging van de algehele vrolijkheid, gasten na de maaltijd hennepkoekjes aan te bieden.
In de Arabische wereld werd in de negende eeuw hasj als genotmiddel al gebruikt. Vanuit de Arabische wereld verspreidde het zich over Afrika. De Romeinen hebben het middel naar Engeland gebracht.
De Engelsen gebruikten de hennepplant weer voor het maken van textiel. Zij gebruikten het niet als drug.
In de Amerikaanse kolonies van Engeland werd de teelt actief gestimuleerd o.a. voor de productie van touw en scheepstuig.
Bij George Washington, de eerste president van de Verenigde Staten, groeide hennep in de tuin. Hij was op de hoogte van de medische eigenschappen. Ook de lijfarts van Koningin Victoria zag het als een geneesmiddel voor hoest, hoofdpijn, astma en menstruatiepijnen.
In die tijd was cannabis in de VS ook gewoon te krijgen. Het werd o.a. verwerkt in een snoepje. Er zijn ook advertenties bekend waarbij 'Indian Cigarettes of Cannabis' aangeprezen worden als middel tegen astma en slapeloosheid.

In Frankrijk was er een dokter die meende dat hij, door gebruikers goed te observeren meer te weten kon komen over de oorzaken van krankzinnigheid. Hij nodigde een groepje schrijvers uit om het te gebruiken (zij noemden zich de Club des Hachachins). Een van hen was Baudelaire. Hij schreef een verhaal over hasj en wijn als middel om je bewustzijn te verruimen.

In 1912 vond in Den Haag een internationale opiumconferentie plaats. Hier werden afspraken gemaakt over de handel in opium. De Volkenbond, de voorloper van de Verenigde Naties had de taak toezicht te houden op de handel. In 1914 werd in de Verenigde Staten een drugswet aangenomen die opium verbood. In 1937 volgde cannabis met als argument dat het zou leiden tot moord en krankzinnigheid. In 1919 kwam in Nederland de eerste opiumwet tot stand, in 1928 de tweede. Onder deze tweede wet vielen ook de hennepproducten. Dat hennep daaronder viel was vreemd want Nederland kende op dat gebied geen enkel probleem. In 1925 werd in Génève een internationaal opiumverdrag gesloten. Dit werd in 1961 vervangen door het Enkelvoudig verdrag van New York. Drugs mogen dan alleen nog maar gebruikt worden voor medische doelen en wetenschappelijk onderzoek.

In de jaren '60 begon ontstond ook in Nederland een nieuwe jongerencultuur. Hasj werd populair. Aanvankelijk werd hiertegen opgetreden maar de kritiek daarop nam steeds meer toe.
In 1970 las Koos Zwart voor de radio de prijzen van softdrugs voor.
In 1972 werd de eerste coffeeshop in Amsterdam geopend. In datzelfde jaar verscheen het rapport van de commissie Baan. In dat rapport wordt al een onderscheid gemaakt tussen drugs met een onaanvaardbaar risico en hennepproducten.
In 1975 kwam er weer een aantal coffeeshops bij. Inmiddels opereerden in jongerencentra ook huisdealers die hasj verkochten.
In 1976 werd in Nederland de opiumwet gewijzigd en werd het onderscheid in hennepproducten (softdrugs) en drugs met een onaanvaardbaar risico (harddrugs) ook wettelijk vastgelegd. Toen werd ook besloten om de huisdealers voortaan met rust te laten. Zij moesten wel aan een aantal voorwaarden voldoen: geen harddrugs, geen reclame en ze mochten niet teveel hasj bij zich hebben. In 1980 werden deze voorwaarden (richtlijnen) voor het eerst gepubliceerd. Duidelijk werd toen dat opsporing door de politie, mits men zich aan deze voorwaarden hield, weinig prioriteit meer had. Velen trokken hieruit de conclusie dat dat ook gold voor verkoop in coffeeshops en begonnen een shop. Dat leidde in de jaren '80 en '90 tot een enorme uitbreiding van het aantal coffeeshops.
In 1995 kwamen de eerste tegengeluiden. Het aantal coffeeshops zou te sterk zijn toegenomen en de coffeeshops zouden overlast veroorzaken.
In 1996 werden de richtlijnen verscherpt. Deze zijn nu: geen reclame, geen harddrugs, geen toegang in de coffeeshop aan personen onder de 18 en geen verkoop van meer dan 5 gram per persoon per dag.
In 1997 trad in Amsterdam een nieuw coffeeshopbeleid in werking. Aan coffeeshops wordt een exploitatie vergunning gegeven die bij overtreding van de richtlijnen ingetrokken kan worden.
Op dit moment zijn er in Amsterdam rond de 300 coffeeshops.

Een boek waarin je veel over de geschiedenis kunt lezen is geschreven door Hans van Scharen, de cannabisconnectie, uitgeverij Hadewijch (isbn 90 5240 387 2)
Een aardig boekje over de Nederlandse geschiedenis is geschreven door Kurt van Es, De coffeeshop, uitgeverij Jan Mets (isbn 90 5330 214 x)

zo weten we nu genoeg over de geschiedenis van wiet
Oud 10-04-2003, 11:18
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
er kwam een rare plant met een gemuteerde stengel aangelopen, die liep tegen een hakmes, en het eerste stekkie was geboren
Reageren

Regels voor berichten