Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Let er trouwens wel op dat als je 2 log 8= x moet uitrekenen met de rekenmachine, dat je dan log8/log2=x moet intypen... succes drmee!!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() je moet 't gewoon net zo vertrouwen als '1 + 1 = 2' ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Bedankt allemaal, vooral Andijvie was d ebeste, maar het is nog niet veel makkelijker geworden...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik vraag het nog wel op school, of als je het nog op een makkelijkere manier weet uit te leggen ook goed, bedankt... ![]()
||
Citaat:
Als glog(a) (de logaritme van a met grontal g) gegeven wordt door glog(a)=x, dan geldt: gx=a. x is dus het getal waartoe je g moet verheffen om a te krijgen, vandaar mijn opmerking dat een logaritme als een exponent van een macht kan worden opgevat.
|
![]() |
ik snap het zo:
Je moet het zo zien iemand had: 10^x=100 toen dacht diegenen van weetjewat ik schrijf het zo op dat er bij antwoord x uitkomt, en hij bedacht dit 10 log 100=x er zit geen geen ingewikkelde logica achter behalve dat hij het doodleuk omgedraaid heeft. hij dacht: weetje wat we nemen het woord log, we zetten er het eerste getal voor, en we zetten de uitkomst van het eerste getal er achter, en dit geheel staat voor het cijver dat 10 moet veranderen om 100 te krijgen dusssssssss g^(g log x) = x
|
Verwijderd
|
Hier nog wat rekenregels, leer deze gewoon uit je hoofd;
g log a + g log b = g log ab g log a - g log b = g log a/b g log a^n = n * g log a g log a * a log b = g log b a log b = (g log b)/(g log a) Bestudeer ze eventjes, schrijf ze over en maak een paar oefeningen ermee (bedenk gewoon zelf wat getallen). Dan onthoud je het makkelijker. En onthoud ook ; g^x = a Je weet g en a, maar je wil x weten. g log a = x Oefen daar ook mee. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] Logaritmen formules help morgen examen hm01 | 6 | 21-05-2012 19:35 | |
[WI] Wiskunde A, moderne wiskunde, logaritmen Laura_x_ | 7 | 18-05-2012 19:42 | |
[WI] Logaritmen Niet gereg. | 3 | 16-01-2010 20:31 | |
De Kantine |
Het soortelijk gewicht van saaiheid #147 Verwijderd | 502 | 02-03-2008 20:55 | |
[wis] logaritmische functies Quincy | 7 | 03-10-2004 13:46 | |
aantal vragen over logaritmen en exponenten Daantje_0705 | 18 | 18-11-2003 17:28 |