Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2003, 07:36
Deliveran委
Deliveran委 is offline
Ik heb regelmatig snachts of sochtends als ik in bed lig, dat ik ineens onwijze kwamp in mn kuit krijg..en dat doet zo'n pijn!

Heeft iemand daar ook wel eens last van en kun je daar nog iets aan doen ofzo?
Oud 18-04-2003, 08:26
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
*~*SuSHiJoW*~* schreef op 18-04-2003 @ 08:36:
Ik heb regelmatig snachts of sochtends als ik in bed lig, dat ik ineens onwijze kwamp in mn kuit krijg..en dat doet zo'n pijn!

Heeft iemand daar ook wel eens last van en kun je daar nog iets aan doen ofzo?
ik heb het enkele jaren geleden ook gehad... komt plots op en doet verschrikkelijk pijn, kan zelfs enkele minuten duren.. ik weet niet waaraan het ligt..

sorry
Oud 18-04-2003, 08:37
cyber ian
cyber ian is offline
het gebeurt in je puberteit meestal die krampen gewoon s'avonds en overdag je kan er nix aan doen het hoort er bij bij sommige mensen
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 08:55
Verwijderd
Kan het niet iets te maken hebben met groeispurts oid...? Wel eens wat over gelezen, volgens mij...maar 'k weet het ook niet meer 100%. Als je kramp hebt iig je voet tegen de rand van je bed oid aanzetten en daar tegen aan duwen met je been...doet ook pijn, maar 't helpt wel.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 08:57
Quiana
Quiana is offline
Heb ik vaak in m'n voeten/enkels..

Als 'k dan probeer om m'n voet te strekken,
helpt het wel, maar niet altijd..
Oud 18-04-2003, 08:59
Snufje
Snufje is offline
Je voet / kuit zoveel mogelijk proberen te strekken helpt het beste. Ik weet niet precies waar het mee te maken heeft. In het zwembad heeft mijn vriend het bijvoorbeeld vaak, zomaar opeens zonder verandering van omstandigheden...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 09:01
cyber ian
cyber ian is offline
ik heb het ook vaak in een zwembad maar dan moet je zo snel mogelijk het water uit want je kan er soms door verdrinken ik ga meestal naarhetondiepe en ga wat strek oveninningen doen
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 09:07
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
ik heb er ook wel eens last van, bij mij helpt het om met mijn hand mijn tenen vast te pakken en die naar me toe te trekken.
doet even pijn maar het helpt wel.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 09:19
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Snufje schreef op 18-04-2003 @ 08:59:
Je voet / kuit zoveel mogelijk proberen te strekken helpt het beste. Ik weet niet precies waar het mee te maken heeft. In het zwembad heeft mijn vriend het bijvoorbeeld vaak, zomaar opeens zonder verandering van omstandigheden...
ik heb idd ook dat het in het zwembad soms zo in mijn voet schit, dat doet echt onmeunig veel pijn! En het wil dan ook nie mer weg!
Oud 18-04-2003, 09:26
Deliveran委
Deliveran委 is offline
Ik loop nou ook al 2 dagen met pijn in mijn linkerkuit als ik erop loop...
Oud 18-04-2003, 09:27
Verwijderd
Citaat:
*~*SuSHiJoW*~* schreef op 18-04-2003 @ 10:26:
Ik loop nou ook al 2 dagen met pijn in mijn linkerkuit als ik erop loop...
Spierpijn...je spier heeft een iets anders gedaan dan hij gewend is en dus 'krijgt hij spierpijn', is ook zo als je opeens heel fanatiek gaat sporten.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 09:36
MoonWolf
MoonWolf is offline
Ja, dat heb ik ook af en toe 's nachts in bed ja. En dat doet echt onzettend veel pijn.
Je kan dan het beste gaan strekken, en je kuit warm maken. (maar dat laatste weet ik niet zeker, maar dat hoorde ik van een vriendin).
Oud 18-04-2003, 10:24
Miss Helena
Miss Helena is offline
Heb dat ook heel vaak in bed ja. En in het zwembad met mn tenen Probeer je kuiten ff te strekken, doet best pijn, maar t helpt wel.
Oud 18-04-2003, 10:26
mR
mR is offline
Vrij vaak last van gehad na het uitgaan.
's Nachts om 4 uur wakker worden met kramp in m'n kuit

Beste is om even strek oefeningen te doen voor het slapen gaan.
Werkt bij mij iig perfect !
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 16:43
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
cyber ian schreef op 18-04-2003 @ 10:01:
ik heb het ook vaak in een zwembad maar dan moet je zo snel mogelijk het water uit want je kan er soms door verdrinken
Dit is onzin. Je hebt niet voor niks 2 benen en 2 armen. Als er eentje wegvalt heb je er nog genoeg om je mee te redden.

Maar nu hoe het echt zit.
Kramp krijg je wanneer een spier geen energie meer krijgt aangeleverd. Hij trekt dan maximaal aan en dat doet uiteraard pijn.

Wat kun je er tegen doen?
eerst begin je de spier los te schudden met je hand. Je spreid je vingers over de hele spier en schudt de spier zo los.

Lukt dit niet dan probeer je de spier op te rekken door de tegenoverliggende spier aan te spannen: bij kramp in de kuit span je de spieren aan de voorkant van je scheenbeen aan, Kramp aan de triceps en je spant je biceps aan, enz.

Lukt dit ook niet dan probeer je de spier op te rekken. Let op, dit geeft wel flinke schade aan de spier. De andere twee methoden niet. Ben je met z'n tweeen, dan laat je je partner de handelingen uitvoeren.

duidelijk?
Oud 19-04-2003, 19:07
Boef
Boef is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef op 18-04-2003 @ 17:43:
Lukt dit niet dan probeer je de spier op te rekken door de tegenoverliggende spier aan te spannen: bij kramp in de kuit span je de spieren aan de voorkant van je scheenbeen aan, Kramp aan de triceps en je spant je biceps aan, enz.
in je kuiten gewoon je been strekken. Dan je hieievan je af duwen, en je tenen richting je neus. Als je dat goed doet voel je het vanzelf
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 08:54
Verwijderd
ik heb het ook, ik heb t op mijn werk nagevraagt en dat komt omdat je verzuring ineens krijgt in je spier,waardoor het krampachtig samenstrekt.

Ik zelf heb gemerkt dat je, hoe pijnlijk dan ook, het moet masseren,dan gaat het sneller weg
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 08:58
Verwijderd
Citaat:
jnieuwelaar schreef op 18-04-2003 @ 17:43:
Dit is onzin. Je hebt niet voor niks 2 benen en 2 armen. Als er eentje wegvalt heb je er nog genoeg om je mee te redden.

nee het klopt wel, als je veel pijn hebt, dan is het een reactie van je lichaam dat je ff niet doet, hoelang het duurt is bij de een langer dan de andere, het kan wel
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 09:48
Shitfly
Shitfly is offline
Ik heb het ook af en toe, vooral 's nachts. Bij mij helpt het ook als ik mijn voet naar mijn hoofd buig.. dus gewoon zeg maar naar mezelf toe trek.
Oud 20-04-2003, 15:14
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
dat hoort bij je groei of je hebt het wanneer je een hoge inspanning hebt gehad die je kuiten niet gewend zijn.
wat je kunt doen is je benen strekken en dan je voeten zo ver mogelijk flexen. en je kuiten een beetje los masseren. voor de rest wachten totdat het weggaat.
je kunt dit niet echt voorkomen. bijna iedereen heeft het wel eens, de 1 wat erger dan de ander. ik kan soms wel schreeuwend wakker worden van de pijn.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 20:05
Keneas
Keneas is offline
k heb ut ook wel is... dan spring k meestal uit bed en ga springen... serieus!!1 ut helpt bij mij wel ...
Oud 20-04-2003, 20:49
afrobitch
afrobitch is offline
Heej,

das echt klote jah, ik heb dr ook constant last van. Je kan het beste voorzichtig doen, niej bewegen, want dan is de kans groot dat je een spier verrekt (jaja, dat zei de doc)
Ik masseer mn kuit altijd ff (ongv 1 minuutje), dat werkt echt. Dan komt alles weer een beetje los enzow en de pijn gaat weg!
Echte aanrader!!!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 22:03
Big Brother
Big Brother is offline
vind het altijd wel geil gevoel

is de groei ofzo, boeiend.. zolang ze er maar niet afvallen
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 22:32
Ingemar
Ingemar is offline
Heb ik de laatste tijd ook weer vaaklast van, dat doet echt onwijs pijn. Maar wat 獯dereen'als' tip geeft dat je dan je been meot strekken ofzo, dat gaat bij mij echt neit he, daar doet het echt teveel pijn voor. Ik laat hem zo stil mogelijk liggen, als ik ook maar 1 mm dan doet het nog meer pijn. MAar na een tijdje gaat het vanzelf weer weg. En dan heb ik iid ook vaak psierpijn daarna, de volgende dagen, maar oke....
geen tips dus wat je eraan kan doen!
Oud 21-04-2003, 00:25
]{ing
]{ing is offline
hm nee daar heb ik nooit last van gehad. mijn voeten wel, en kramp kan echt heel vervelend zijn. het enige dat helpt is masseren en een emmer koud water (dat gebruikten we bij zwemwedstrijden, voor het geval dat je tijdens een run kramp in je voet kreeg)
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 10:24
Verwijderd
'k heb het wel eens met sporten, volgens mijn judoleraar kan het komen doordat je te weinig gedronken hebt.
dus: glaasje water voor het slapen gaan?! (-->volgende probleem: je wordt 's nachts wakker omdat je naar de wc moet....)
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 10:57
qghp
qghp is offline
Ik wordt ook regelmatig wakker met kramp in mn voeten,
maar in het water heb k het vaak in mn nek en daar ben ik wat minder blij mee.......
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 13:41
karamba
karamba is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 20-04-2003 @ 09:54:
ik heb het ook, ik heb t op mijn werk nagevraagt en dat komt omdat je verzuring ineens krijgt in je spier,waardoor het krampachtig samenstrekt.

Ik zelf heb gemerkt dat je, hoe pijnlijk dan ook, het moet masseren,dan gaat het sneller weg
Dus nu heb ik ook een klein beetje een idee hoe het komt. Maar het komt bij mij meestal doordat ze stijf zijn. Dan ga ik ze in 1 x gegruiken en dan doet het echt zooooooo'n onbeschrijfelijke pijn. Das nie meer normaal. Na mijn slaap heb ik sowieso de ergste pijnen. Als ik wakker word met kramp heb ik de ergste pijn. Overdag heb ik af en toe lichte krampjes maar nooit zo erg als 's morgens of 's nachts.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 17:30
Big Brother
Big Brother is offline
soms heb ik het ook zo erg dat ik daarna gewoon een week met spierpijn loop
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 17:34
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
byebye schreef op 21-04-2003 @ 11:24:
'k heb het wel eens met sporten, volgens mijn judoleraar kan het komen doordat je te weinig gedronken hebt.
dus: glaasje water voor het slapen gaan?! (-->volgende probleem: je wordt 's nachts wakker omdat je naar de wc moet....)
dat geld alleen als je aan t sporten bent, niet wanneer je 's nachts slaapt. dan staat je energiecentrale namelijk op een behoorlijk laag pitje, dus daar zal het op dat moment niet aan liggen. het is puur de groei, niks anders.
tijdens t sporten kan t wel daaraan liggen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten