Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik ben half nederlands en half kaapverdiaans. Mijn moeder had vroeger ook die problemen. "oooh kijk ze gaat met een buitenlander" ondertussen zijn ze wel 25 jaar getrouwd.
M'n vader wil liever niet dat ik met een buitenlander neem (go figure ![]() Niemand heeft vreemd gereageerd op mijn Nederlandse vriend. Alleen Marokkanen die denken dat ik ook een Marokkaan ben, willen me nog wel eens vies aankijken. Boeit niet. |
![]() |
|
![]() |
Ik ken je "probleem" wel, ik val snel op Afrikaanse jongens, en ik krijg dan ook vaak te horen "Als je maar uit kijkt", "Dat is een player" en "Die is niet te vertrouwen". Ik denk dat het per persoon verschilt. Een jongen die ik wel leuk vind, wordt door vriendinnen erg zwartgemaakt (ghehe leuke woordkeuze, maar je snapt wat ik bedoel). Volgens hen gaat hij achter alles aan wat blond is, en ben ik dus "één van velen". Ik weet niet of dit wel zo is, tuurlijk ben ik door hun mening wel wantrouwiger, maar misschien valt het allemaal wel mee.
Ik denk trouwens wel degelijk dat er verschillen zijn tussen zwarte jongens die in Nederland opgegroeid zijn en zwarte jongens die pas net in Nederland zijn. En dan vooral qua culturele achtergrond. Ik zie het in mijn omgeving dat Afrikanen zich vaak gedwongen voelen een Afrikaans meisje te trouwen, omdat zij anders verstoten worden door hun familie (sommigen door het islamitisch geloof, sommigen door het verschil in huidskleur.) Tuurlijk is dit een generalisering, en is dat heus niet bij alle Afrikanen. Conclusie van dit verhaal: geef hem een kans, luister wel naar anderen, als je denkt dat ze weten waar ze over praten, maar laat je niet helemáál beïnvloeden door anderen. Als het fout gaat, merk je het idd vanzelf.
||
Citaat:
ff vraagje...hoe kun je op meer post tegelijk reageren??? ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Daar kan ik me zoo kwaad om maken he!Wat nou dat doe je niet??Waarom niet??Omdat ie een kleur heeft??Dat zeg ik ook hor als ze dat zeggen!Dan bijt ik wel ff van me af!Zelfs mn beste vriendin vind het eng! ![]() Het is misschien wel ''normaal'' dat ze dat zeggen maar ze snappen niet dat ze mij er mee kwetsen!!
||
Citaat:
||
Citaat:
Bedankt! *knuffel*
|
![]() |
Nix van aan trekken joh, ik heb zelf ook 4.5 maand wat met een buitenlander (turk) gehad en het is echt een super gozer. Niet alle buitenlanders zijn hetzelfde en ik heb ook buitenlandse vrienden gewoon doen wat jijwil als jij je er prettig bij voelt waarom zou het niet kunnen.... Mensen zijn tog mensen????
ciao |
![]() |
||
Damn, ik wil ook een vriendin uit Angola! KoeL! Sorry, ik val op donker. Nee, hartstikke leuk toch dat jullie iets hebben! Gewoon mee doorgaan, mensen die het niet accepteren zijn jouw aandacht en omgang niet waard.
![]() Mag ik trouwens wel even vragen... Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mr, het zijn idd toch de cultuurverschillen die 't 'm doen. Als een vriendin van mij verkering zou krijgen met een buitenlander die ook echt hierheen is gekomen, zou ik haar toch wel vragen op te passen (als ik de jongen dan niet zelf ken, he!)... maar dat komt voornamelijk omdat ik vrijwel geen buitenlanders ken, niet die echt groepen vormen. D'r zitten een paar meiden uit Azië en Afrika bij mij in het jaar, maar die zijn voor zover ik ze ken zo Nederlands dat ... ok, ik weet eigenlijk ook niet wat ik wil zeggen. Het ligt er maar net aan hoe lang ze hier zijn, denk ik.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat je niet in de knoop komt met cultuurverschillen als het serieus wordt.
Zo heeft een vriendin van mijn moeder al meer dan tien jaar een vriend uit Griekenland (die daar geboren is maar twintig jaar terug ofzo hierheen is gekomen), woont er mee samen, ze hebben kinderen, allemaal leuk en aardig maar zij zitten al met problemen door de cultuur, en hij komt gewoon nog uit Europa. Hij voert bijvoorbeeld vrijwel niets uit thuis, wil de kinderen nauwelijks verzorgen en wil nu dus eigenlijk terug naar Griekenland. Dat lijkt mij het moeilijkst, als ze terug willen. Zal bij 2e en latere generaties wel meevallen, maar als iemand als 1e generatie hier woont... ik zou zelf terug willen naar mijn land, ookal woon ik nog zo lang ergens anders, dus ik kan me heel goed voorstellen dat iemand anders dat zou willen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Die vraag is best moeilijk die je me stelt....Ik zeg nee en ja want als hij niet aardig zou zijn zou ik het uitmaken das logisch maar dat zou niets met zn kleur te maken hebben...Ik haat het als mensen discrimineren...Als er iets is gesloopt of gestolen; ''Jaa ik weet t cker dat was een buitenlander!!" gatver!!Ik walg daarvan! ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
toch wel terug verlangt naar Afrika of Portugal, waar hij voordat hij naar Nederland ging 1,5 jaar heeft gewoont... Ik hoop het niet natuurlijk maar dat zal ook wel meevallen denk ik hij is nog jong...
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ja, ik snap het. Je moet je constant verdedigen tegen negatieve kritiek die je van de buitenwereld krijgt. Dat wordt op den duur heel vervelend, telkens te moeten uitleggen dat híj nou net een 'goede buitenlander' is. Mensen zijn soms zo kortzichtig.
Tis trouwens wel een probleem waar je vrij weinig aan kunt doen. Ik kan wel zeggen 'je moet je voor die reacties afsluiten' maar dat is lang niet altijd mogelijk. Je ziet dus gewoon dat op deze manier iemands verkering verziekt wordt door anderen, en dat vind ik uitermate triest. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dat is zo irritant he!Gelukkig zit er ook een meisje bij me in de klas (wel een paar meer hoor maar de meeste reageren negatief) die het wel heel leuk vind en die ook nie tegen dicriminatie kan net als mij...Met haar kan ik goed praten en das heel fijn!
|
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=188288
misschien heb je daar wat aan Heb dus hetzelfde probleem gehad, dus komt het me heeeeel bekend voor...ben er wel uitgekomen, heb het gewoon aan iedereen verteld die er naar vroeg, veel domme reacties gehad maar weet nu wel wie mijn echte vrienden zijn en wie niet ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 29-01-2003 om 21:17. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ook een paar keer overkomen. Ik heb het btw wel andersom meegemaakt. K ben hier geboren en heb weinig binding met m`n Kaapverdiaanse roots (op de muziek & wat familie na) Anyways, heb een lange relatie gehad met een Nederlandse jongen & werd absoluut niet door mijn schoonfamilie geaccepteerd. Ze hadden liever dat hij het bij "zijn eigen soort zocht" Jammer dat mensen vaak zo kortzichtig zijn, maja die hou je er gewoon altijd bij ![]() Sja wat doe je eraan.. ik heb geprobeerd om in de smaak te vallen, maar alles wat ik deed leek een averechts effect te hebben. Uiteindelijk ben ik daar dan ook mee gestopt en heb ik het contact zoveel mogelijk beperkt, maar dat zorgt wel voor veel spanningen in de relatie. *Realiseert zich dat dit niet echt een positieve en/of stimulerende reply is * ![]() Er zijn ook heel veel relaties waarbij het WEL goed gaat!! Veel succes! |
![]() |
||
Citaat:
Geeft niet hor!Kan gebeuren ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Ik denk ook wel dat t bij ons wel goed zal gaan!dan maar rare gezichten als we samen lopen...zal ik maar aan moeten wennen denk ik... ![]()
|
Jah ik snap wat je bedoelt!Ik krijg nu nog wel rare blikken...De opmerkingen worden minder maar men ziet ook wel dat we het heel fijn hebben samen!Als iemand me raar aankijkt kijk ik ook gewoon ego terug zo van; ''Wat nou?Omdat hij een kleur heeft?Jah so??!''
Ach, ik ben er nu ook wel aan gewend geraakt.... Zal altijd wel zo blijven... ![]()
||
Citaat:
Gelukkig zeggen ze dat nog net niet bij mij... Ik krijg soms ook wel leuke reacties hor maar de vervelende zijn in overloed!! das egt heel vervelend!Ik zou als ik jou was het ook cker niet uitmaken, omdat je, zoals je zelf al zegt, veel van Kevin houd...! Trek je niks aan van de mense die er iets op tegen hebben en doe waar jezelf zin aan hebt! ![]() Veel succes!
|
Heej mede-forummers!
Het is een tijdje geleden dat ik hier iets in hebt gezet maar het leek me wel weer ff leuk ![]() Ik heb nog steeds met dezelfde buitenlandse jongen en het bevalt me prima!In het begin was hij best stil maar hij heeft dan ook oorlog en andere vervelende dingen meegemaakt in zijn vaderland dus is heel bang om afgewezen te worden enzo...Het had dus absoluut nix met mij te maken wat ik eerst altijd d8! Hij begint nu zelfs hele verhalen uit zichzelf te vertellen en dat vind ik heel fijn! Ik heb ook heel erg het gevoel dat zijn pleegouders me accepteren enzo...Ze zijn heel gastvrij en ik kan vooral goed met zijn pleegmoeder opschieten...Nu al hele gesprekken over alles! Wel krijg ik nog steeds vage blikken en opmerkingen van mensen die het gewoon niet snappen... Ik heb nu zelfs ook een beetje gezeur met een jongen uit m'n klas die een keer door de klas 'vieze neger' schreeuwde en mij aankeek hoe ik zou reageren.Ik hield me in maar mijn handen trilden om hem heel hard te gaan slaan... Ik hou dan de eer aan mezelf en doe net alsof ik het niet hoor... Hij zei nogmaals iets lulligs en toen ontplofte ik zowat! Hij zei; 'Wat heb je nou aan zo'n zwarte?Wat moet je daar nou mee?Heej Suus, heb je al lekker sex met um gehad?' De hele klas was stil...Ik wist niet hoe ik moest reageren en misschien moest ik m'n mond houden maar ik was zo woest! Ik schreeuwde; ''En wat heb ik nou in godsnaam aan jou??Vieze Hollander!'' Of zoiets heb ik geschreeuwd...Weet t nie meer precies... Wat ik dus niet snap...Hij is zelf ook in t buitenland geboren.Alleen als je um ziet zou je denken dat het gewoon een Nederlander was... Naja boeieuh, ik probeer me er zo min mogelijk wat van aan te trekken maar dat gaat soms moeilijk! Als hij niet oppast krijgt hij echt nog een keer klappen en anders wel van mn vriend en zn vrienden... Niet dat dat wat oplost, dat weet ik, wel maar het maakt me gewoon zo kwaad dat mensen discrimineren!! Heb jij hier ervaring(en) mee?
||
Citaat:
|
@ topic opener..
Ik ben zelf een halfbloedje, maar heb wel zwart haar & bruine ogen. Ik zie er dus ook vrij buitenlands uit. En heb altijd met meisjes dat voor ze me kennen dat ze denken dat ik niet aardig ben ofzow.. en een aso. Maar zodra ze me kennen keren ze helemaal bij. Dus ik begrijp je probleem wel. Maar als jij er op valt is dat je eigen keuze |
![]() |
|
![]() |
Hmmm... het enige verschil is dus eigenlijk zijn huidskleur, bedoel, hij is toch opgevoed door die Nederlandse ouders? (ik heb na post 25 ofzo niet meer verder gelezen)
Zie het probleem niet in van je klasgenoten... toegegeven, sommige culturen leveren problemen, als in verband gebracht met de Nederlandse cultuur, omdat ze gewoon weg andere normen en waarde hebben. (ongeschreven normen en waarden) Maarre... ik denk niet dat dat hierop van toepassing is... ![]() Anyway... dacht ergens heel anders aan, toen ik de titel van je topic las ![]() ![]() ![]() Pletterprater (die morgen weer gezellie naar zijn Italiaanse vriendin gaat)
||
Citaat:
||
Citaat:
Toen ik mn vriend voor het eerst zag was ik ook direct verliefd!Echt liefde op het eerste gezicht en dat was de eerste keer voor mij dus extra speciaal! Het enige nadeel eraan is de recties van andere mensen!Daar baal ik zo van!Voor jou zal dat ook niet makkelijk zijn!
||
Citaat:
Het verschil tussen ons is idd zijn huidskleur!Meer niet...Onze 'andere culturen' botsen absoluut niet...! Mensen (vooral uit mn klas en dan met name de jongens (de meiden vinden het allemaal prachtig!) zeuren erover). Wat bedoel je emt je 2e alinea?Moet ik het probleem van mn klasgenoten niet inzien of doe jij dat niet?! ![]() blueeyez03 (veel plezier bij je vriendinnetje, hoop dat je dit nog leest)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
geld geleend aan buitenlandse vriend. geheimpje | 11 | 23-10-2009 16:00 | |
Liefde & Relatie |
buitenlandse vriend amstelbabe | 7 | 18-01-2004 14:22 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Bezoek aan de Tweede Kamer Gatara | 73 | 15-09-2003 20:21 | |
Liefde & Relatie |
wel of niet naar t feest? Hij vind t niet leuk... CoveredEyes | 26 | 27-07-2003 13:14 | |
Liefde & Relatie |
Waarom doen ouders ineens moeilijk als.. Kleintjeyakult | 23 | 03-05-2003 20:50 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
dan gooien we die kankerkoningin er ook meteen uit Unexplained | 175 | 16-02-2003 14:58 |