Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2003, 15:49
**Bambi**
**Bambi** is offline
Ik heb sinds een paar dagen opeens overal jeuk...er is verder niks te zien waar 't jeukt en ik ben ook voor zover ik weet nergens allergisch voor ofzo. Dus...wat kan dit zijn??
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 15:51
Snufje
Snufje is offline
Gebruik je opeens andere producten? (ander wasmiddel, andere douchegel..) Het kan ook aan het weer liggen, dat je huid wat droog is en gaat irriteren..
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 15:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Er is ook een of andere kinderziekte (de vijfde ziekte dacht ik???) waar je heel erg veel jeuk van krijgt, dat heeft mijn broertje een keer gehad toen ie elf of twaalf was maar ik weet niet hoe oud je bent en ik weet niet tot wanneer je kinderziektes kunt krijgen. Poederen met mentholpoeder of lauw douchen werkt meestal wel goed tegen jeuk.
Oud 25-04-2003, 15:56
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 25-04-2003 @ 15:54:
Er is ook een of andere kinderziekte (de vijfde ziekte dacht ik???) waar je heel erg veel jeuk van krijgt, dat heeft mijn broertje een keer gehad toen ie elf of twaalf was maar ik weet niet hoe oud je bent en ik weet niet tot wanneer je kinderziektes kunt krijgen. Poederen met mentholpoeder of lauw douchen werkt meestal wel goed tegen jeuk.
5e ziekte houdt komt meestal voor het 15e jaar, net als bijna alle kinderziektes...

Heb je ook vlekjes dan? Verder nog ziek of alleen jeuk?
Oud 25-04-2003, 19:12
**Bambi**
**Bambi** is offline
nou ik had vorige week wat koorts, hoofdpijn, misselijk, maar die andere klachten zijn nu eigenlijk net over en nu krijg ik dit weer...arrghhh
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 19:27
Verwijderd
Citaat:
**Bambi** schreef op 25-04-2003 @ 16:49:
Ik heb sinds een paar dagen opeens overal jeuk...er is verder niks te zien waar 't jeukt en ik ben ook voor zover ik weet nergens allergisch voor ofzo. Dus...wat kan dit zijn??
whaa! Sinds donderdagmiddag heb ik dat ook. Toen zat ik heerlijk op het bankje op de bus te wachten. Toen ik echter in de bus zat, merkte ik opeens dat er een mier ergens in mijn nek zat. Daarna voelde ik eigenlijk steeds overal kriebels en nou je het zo zegt, daar heb ik volgens mij nou steeds last van.

afijn, zal wel weer over gaan.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 19:30
Miracle
Miracle is offline
het kan door de zon komen ofzo...
Als je er last van blijft houden kun je altijd naar de huisarts gaan
Oud 26-04-2003, 09:29
Somebody Special
Somebody Special is offline
Kan idd een zonneallergie zijn of je kan allergisch voor suiker zijn, daar kan je namelijk ook verschrikkelijke jeuk van krijgen!
Oud 26-04-2003, 09:54
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
**Bambi** schreef op 25-04-2003 @ 19:12:
nou ik had vorige week wat koorts, hoofdpijn, misselijk, maar die andere klachten zijn nu eigenlijk net over en nu krijg ik dit weer...arrghhh
Uh, hoe oud ben je?
Oud 26-04-2003, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 26-04-2003 @ 10:54:
Uh, hoe oud ben je?
8 tot 10 jaar is dat hertje toch al op tv?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 11:52
Verwijderd
ja ik heb dat ook. zal wel van de zon komen, heb ik vaker last van, of van het stof hier in huis (we zijn de boel aan het opknappen).
iemand zei iets over een suikerallergie, kan ik daar ergens info over vinden?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Ik schreef op 25-04-2003 @ 20:27:
whaa! Sinds donderdagmiddag heb ik dat ook. Toen zat ik heerlijk op het bankje op de bus te wachten. Toen ik echter in de bus zat, merkte ik opeens dat er een mier ergens in mijn nek zat. Daarna voelde ik eigenlijk steeds overal kriebels en nou je het zo zegt, daar heb ik volgens mij nou steeds last van.

afijn, zal wel weer over gaan.
Ja, maar als je aan beestjes gaat denken voel je het ook echt overal kriebelen.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 13:06
wazzup007
wazzup007 is offline
je hebt last van jezelf
Oud 26-04-2003, 16:39
**Bambi**
**Bambi** is offline
Citaat:
wazzup007 schreef op 26-04-2003 @ 14:06:
je hebt last van jezelf
nee eerder van jou, maar toch bedankt voor je opmerking

hmm en wat de kinderziektes betreft, ik ben 19...dus ik denk niet dat ik daarvoor in aanmerking kom
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 16:45
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Morgan schreef op 26-04-2003 @ 14:05:
Ja, maar als je aan beestjes gaat denken voel je het ook echt overal kriebelen.
als je een keer echt jeuk hebt gehad, dan weet je vaak ook het verschil wel weer tussen kriebel en jeuk

Hmm, ik had nog ff een vraagje, wat hier wel goed bij past. Ik heb als ik 's avonds, na een warme middag, naar buiten ga altijd erg veel 'kriebel'. Het jeukt dan niet... maar alles kriebelt enzo... hebben meer mensen hier last van? of ligt dit gewoon aan mezelf dat het net lijkt alsof het altijd 's avonds is.

ook gaat m'n hoofdhuid ontzettend jeuken als m'n haar/hoofd is natgeregend.. hebben meer mensen hier last van?
Oud 26-04-2003, 18:52
Fleurop
Fleurop is offline
Het kan heel veel oorzaken hebben, ik zal er een paar voor je op een rijtje zetten waar het aan kan liggen;
*contact met bepaalde stoffen, heb je toevallig een nieuw kledingstuk gekocht van een materiaal dat je normaal nooit draagt?
*huidaandoeningen als eczeem
*Bij diverse andere ziekten, zoals waterpokken, of aandoeningen van de interne organen zoals bijvoorbeeld afsluiting van de galafvoer
*Door veel baden kan je een jeuk krijgen doordat het té schoon wordt en de huid beschadigd
*Langdurig hoge temperaturen
*suikerziekte
*droge huid

Als de jeuk nieuw ontstaan is en langer dan enkele dagen of weken aanhoudt, of wanneer de jeuk erg heftig is en als de oorzaak van de jeuk voor jou onduidelijk is, zal ik even langs de huisarts gaan.

Probeer in ieder geval zo min mogelijk te krabben, daar kan het alleen erger door worden en je huis wordt beschadigd!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten