Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2003, 18:33
*~*
*~* is offline
Kweet niet waar het te plaatsen
Maar ik en mijn vriendin hebben dus ontdekt dat een van onze vrienden, ons al een jaar voorliegt dat een van zijn beste vriendinnen 2 jaar geleden overleden is, terwijl dat blijkt dat ze nog vrolijk leeft.

Sinds we dat te weten gekomen zijn, zijn we pissed off... We hebben namelijk ontelbare uren tijd in hem gestoken om erover te praten en om hem te troosten... en het verwerkingsproces te verzachten

Blijkt dat er nul de botten van waar is...

Nu, hij vindt onze reactie dus niet gepast (we zijn namelijk vreselijk boos en zien het niet zitten om dit nog door de vingers te zien)... En nu wou ik even aan jullie vragen hoe dat jullie zouden reageren...
Oud 26-04-2003, 18:39
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Waarom heeft ie dat gedaan dan? Aandacht of wat?
Oud 26-04-2003, 18:40
Big Brother
Big Brother is offline
je geeft zelf aan dat je talloze uren aan hem besteedt hebt om hem te helpen enzo, dat betekent dat je sowieso wat voor hem voelt (gewoon vriendschappelijk dan)
het is natuurlijk een kutleugen en vooral de soort leugen is al erg aso, maar ik zou proberen het met hem uit te praten en in ieder geval vrienden te blijven

er zijn ook verschillende redenen waarom hij het gedaan zou kunnen hebben, hij vond jullie leuk en wilde op een of andere manier beter met jullie in contact komen
of het was gewoon een schreeuw om aandacht

hmm eigenlijk weet ik het niet, maar pak hem maar gewoon niet té hard aan zou ik zeggen?

succes in ieder geval
Oud 26-04-2003, 18:41
Verwijderd
Ik zou hem laten vallen als een baksteen. Als iemand zo liegt over zoiets ergs..

Een beter oplossing is waarschijnlijk die persoon helpen met professionele hulp zoeken.. Volgens mij is meneer niet 100%
Met citaat reageren
*~*
*~* is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 26-04-2003 @ 19:39:
Waarom heeft ie dat gedaan dan? Aandacht of wat?
ik denk het... hij komt ook nogal vaak aanlopen dat hij gaat zelfmoord plegen.. heeft hij dit jaar al zo'n 8keer verteld en hij loopt er nog steeds... dus, mmmh, kreet om aandacht...

En hem niet te hard aanpakken is moeilijk hoor, al mijn vertrouwen in hem is weg
pure_evil
pure_evil is offline
Ik hoop dat je m goed de les hebt gelezen?? wat een zielig persoon zeg! Ik zou m lekker in zn vet gaar laten koken. of laat m in ieder geval goed merken dat je m nu dus niet meer vertrouwd. wat een sukkel!
Oud 26-04-2003, 18:44
pure_evil
pure_evil is offline
Citaat:
*~* schreef op 26-04-2003 @ 19:41:
ik denk het... hij komt ook nogal vaak aanlopen dat hij gaat zelfmoord plegen.. heeft hij dit jaar al zo'n 8keer verteld en hij loopt er nog steeds... dus, mmmh, kreet om aandacht...

En hem niet te hard aanpakken is moeilijk hoor, al mijn vertrouwen in hem is weg
Zelfmoord? hoezo? is er iets heel ergs met hem aan de hand/heeft hij iets ergs meegemaakt? ik denk dat hij bij nader inzien niet zielig is, maar gewoon een minderwaardigheidscomplex heeft. misschien dat hij liegt om aandacht te houden en is hij bang dat hij zonder die leugens jullie als vriendinnen kwijtraakt?
Oud 26-04-2003, 18:47
*~*
*~* is offline
Citaat:
pure_evil schreef op 26-04-2003 @ 19:44:
Zelfmoord? hoezo? is er iets heel ergs met hem aan de hand/heeft hij iets ergs meegemaakt? ik denk dat hij bij nader inzien niet zielig is, maar gewoon een minderwaardigheidscomplex heeft. misschien dat hij liegt om aandacht te houden en is hij bang dat hij zonder die leugens jullie als vriendinnen kwijtraakt?
och sorry dat ik het zo cru zeg, maar hij is zóveel brein kwijt...
Dit leugenTJE is nog maar 1 stukje van de zovele dingen die we voorgelogen zijn...
Minderwaardigheidscomplex? No way! Meneer weet dat hij knap is en laat dat ook merken en hij voelt zich echt té goed in zijn vel... 't is gewoon moeilijk om je hem voor te stellen, laat staan om hier te gaan uitleggen hoe hij in elkaar zit...
Ik weet dat dat nog niets zegt, maar ik "ken" hem, en kan met zekerheid zeggen dat hij geen minderwaardigheidscomplex heeft
Oud 26-04-2003, 18:51
pure_evil
pure_evil is offline
Citaat:
*~* schreef op 26-04-2003 @ 19:47:
och sorry dat ik het zo cru zeg, maar hij is zóveel brein kwijt...
Dit leugenTJE is nog maar 1 stukje van de zovele dingen die we voorgelogen zijn...
Minderwaardigheidscomplex? No way! Meneer weet dat hij knap is en laat dat ook merken en hij voelt zich echt té goed in zijn vel... 't is gewoon moeilijk om je hem voor te stellen, laat staan om hier te gaan uitleggen hoe hij in elkaar zit...
Ik weet dat dat nog niets zegt, maar ik "ken" hem, en kan met zekerheid zeggen dat hij geen minderwaardigheidscomplex heeft
Als hij zoveel gelogen heeft, zou ik m zachtjes laten varen, gewoon duidelijk maken dat je m niet meer vertrouwd. Voorbeeld: wanneer hij je iets vertelt, direct vragen: Is dit weer een van je leugens of vertel je dit keer wel de waarheid?
misschien dat hij dan óf langzaam afdruipt, óf dat hij zich realiseert dat hij zo al zijn vriendschappen kapot maakt en dat hij ermee ophoudt??

Maar heeft hij wel zijn excuses aangeboden? of vindtie alleen dat jullie niet goed reageren?
Oud 26-04-2003, 18:51
Verwijderd
wat een stomme gast zeg! daar lieg je tog niet over! ik heb een oudevriendin van mij verloren laatst, maar daar ga je tog niet over liegen? er is echt iets goed mis met hem hoor..
stuur hem maar naar een psych ofzo, want als hij zoiets doet zal hij waarschijnlijk wel iets hebben, anders roep je dat soort dingen niet...
in elk geval heel veel sterkte!!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 18:53
Verwijderd
dat kun je nooit met zekerheid zeggen... juist iemand die veel laat merken hoe knap-ie wel niet is, kan er onzeker zijn... mss is-ie wel bang dat mensen hem alleen zien als 'die knappe jongen' en verzint-ie verhalen om innerlijk ook nog interessant te zijn...
en als je eenmaal begint met liegen, dan is het moeilijk om zomaar op te houden...
Ik zou er met hem over praten, laten merken dat je vindt dat dit niet kan, maar proberen niet kwaad te worden... en vooral: hem vraagen waarom, en geen genoegen nemen met 'gewoon' en 'weet ik niet' en 'zeur niet zo'
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 18:57
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
*~* schreef op 26-04-2003 @ 19:33:
En nu wou ik even aan jullie vragen hoe dat jullie zouden reageren...
Zo'n persoon gaat bij mij

*ploink*
Oud 26-04-2003, 19:18
Sithan
Sithan is offline
Waarom vraag je m niet gewoon waarom precies dat heeft verteld...misschien kom je dan achter de échte waarheid en is het gewoon een cover-up story voor iets geheel anders...
Als ik jou was zou ik m niet meteen afschrijven, maar eerst het waarom uitzoeken en dan pas je oordeel geven...

Wat ik uit bovenstaande reacties ergerlijk vind is dat iedereen m als een slecht persoon omschrijft, terwijl er wellicht een veel diepliggendere reden achterzit, waar velen niet meer geinteresseerd zijn...
Oud 26-04-2003, 20:57
Big Brother
Big Brother is offline
hmm en ook al gedreigd met zelfmoord?
ik zou hem netjes de deur wijzen maar het wel subtiel houden

als je hem uitkaffert, voor zijn rotkop schopt en hem dan de deur niet wijst, maar uitslaat kan je er spijt van krijgen als hij dat zelfmoord gebeuren nog doorvoert ook
en dan niet echt spijt, maar je gaat jezelf een schuldgevoel aanpraten enzo
Oud 27-04-2003, 02:22
Maurice
Maurice is offline
aandachttrekker is die gozer, maar ja, als je 'm laat barsten voel je je ook weer schuldig.

zeg tegen meneer dat 'ie anderen niet moet gebruiken voor zichzelf, maar dat 'ie zichzelf moet gebruiken voor anderen
Oud 27-04-2003, 23:13
acpon
acpon is offline
Citaat:
Big Brother schreef op 26-04-2003 @ 21:57:
hmm en ook al gedreigd met zelfmoord?
ik zou hem netjes de deur wijzen maar het wel subtiel houden

als je hem uitkaffert, voor zijn rotkop schopt en hem dan de deur niet wijst, maar uitslaat kan je er spijt van krijgen als hij dat zelfmoord gebeuren nog doorvoert ook
en dan niet echt spijt, maar je gaat jezelf een schuldgevoel aanpraten enzo
ik zou hem vragen (soort van laatste kans om het uit te leggen),
als hij geen antwoord normaal antwoord geeft,
simpelweg niet meer met hem praten en laten vallen als een baksteen...
Oud 27-04-2003, 23:21
Mark
Mark is offline
Waarom doet die gozer dat in vredusnaam? Een beetje aandacht krijgen zeker van jullie?

Mark (die dit eigenlijk een beetje sneu vindt)
Oud 28-04-2003, 18:36
Loezzel
Loezzel is offline
Ieks, ik vind zulke mensen eng!!! Hoe kun je zo iets verzinnen, terwijl het helemaal niet waar is en er ook nog een voor zo'n lange tijd in meespelen??
Ik vind het niet gek dat jullie zo boos op hem zijn en zou me niets aantrekken van al die zielige, ernstige verhalen die hij ophangt. Het is geen wonder dat jullie niets meer van die verhalen geloven en als je het mij vraagt zijn die dan ook allemaal niet waar.
Laat die vriend dus varen, want hij is gewoon ziek in zn hoofd!
Reageren

Regels voor berichten