Advertentie | |
|
![]() |
|
Titels:
Ronja de roversdochter. De geheime olifant van Jimmy cooper Kati - Kato Alleen op de wereld, van Hector malot natasja, de zwarte engel, van konsalik. Geen echt kinderboek, maar ik las het toen ik nog een ukje was. ![]()
|
![]() |
Thea Beckman & Astrud Lindgren & Roald Dahl zijn helemaal geweldig!!
En Guus Kuijer natuurlijk: Madelief!!! Verder ook wel Tonke Dragt gelezen , en Jacques Vriens. Van de series las ik De Kameleon & De Vijf, dat was altijd heel spannend!!
|
Pluk van de Petteflet staat zeker op 1 bij mij..., nu vind ik het nog steeds een erg geweldig boek.
De Gebroeders Leeuwenhart van Astrid Lindgren vond ik toen ook heel mooi. Ik raad iedereen aan om hem te lezen. ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Jey
|
Thea Beckman absolute favoriet. En Tonke Dragt.
Vind sowieso Nederlandse kinderboeken veel leuker dan volwassenenboeken... Heb ik nu problemen mee met Nederlands... ![]() Verder ook: Jan Terlouw, Evert Hartman, Cynthia Voigt, Astrid Lindgren, Paul Biegel...
||
Citaat:
![]() Verder zijn veel leuke boeken hier al genoemd. Ik weet even geen toevoeging. Otje en Pluk van de petteflet zijn ![]() En één boek dat ik echt heeel vaak heb gelezen, volgens mij was het helemaal niet zo fantastisch, maar oke. 'Drie in de put' volgens mij. Komen drie kinderen op een bouwterrein vast te zitten in een soort van put/bouwkuil. De schrijver weet ik helaas niet meer.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Damn, ik las vroeger zo veel dat ik het allemaal nog eens zou moeten lezen. Maar alles van Thea Beckman vond ik echt super. Gister nog, heb ik 'schijndood' van Simone van der Vlugt. De kinderlijke schrijfstijl staat me, nu ik ouder ben, een beetje tegen, maar wat een prachtboek!
Ook 'door een spiegel, in raadselen' van Jostein Gaarder is mij lang bijgebleven. Ik las vroeger ook veel Enid Blyton. Echt cool vond ik dat ![]() Dirk Bracke is inderdaad ook erg goed! Lydia Rood zie ik ook voorbij komen, ook prachtig! Als ik 'The Hobbit' mag noemen, doe ik dat ook maar. Ik heb hem vorig jaar gelezen, maar ik weet zeker dat ik in mijn broek gescheten had als ik het eerder had gelezen ![]() Dat was het wel. |
![]() |
|
Thea Beckman (heb gisteren "Het helse Paradijs" nog uitgelezen), Evert Hartman (een boek als De Voorspelling blijft gewoon mooi, of je nu 10 of 20 bent), Roald Dahl.
Harry Potter is erg goed, maar kan voor mij niet tippen aan de "Grieselstate"-serie van Antony Horrowitz, volgens mij de beste kinderhorrorschrijver. Hij heeft trouwens ook één (brilliant) boek voor volwassenen geschreven (William S.) en is medeschrijver van de tv-serie "Midsomer Murders". En alles wat ik van hem gelezen heb (=alles wat er van hem in de bieb te vinden was) is simpelweg geniaal.
|
Verwijderd
|
Roald Dahl en dan vooral mathilda, de gvr, sjakie en daantje de wereldkampioen dat waren echt mijn favoriete boeken toen ik klein was, nu lees ik ze nog wel een sover hoor
![]() maar ik heb ook altijd erg genoten van ronja de roversdochter en gebroerders leeuwenhart van astrid lindgren.. ik werd thuis eigenlijk altijd voorgelezen of las zelf, dus ik ken eigenlijk wel heel veel kinderboeken die ik mooi vind/vond.. maar die zal ik maar niet allemaal opnoemen.. Laatst gewijzigd op 01-05-2003 om 10:07. |
![]() |
||
Citaat:
Enne, volgens mij heeft neimand t daar nog over gehad: Klaus Kordon. Vooral de trilogie van De Rode Matrozen enz. (ben de andere namen ff kwijt... de derde was iets met lente...). De Rode Mtrozen ben ik nu trouwens in het Duits aan t lezen, voor Duits dus ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Jeugdboeken als 'Blauwe maandagen' en 'Joe Speedboot' lukas15 | 20 | 10-12-2006 12:14 | |
Verhalen & Gedichten |
Welk jeugdboek vonden jullie fantastisch? lso | 91 | 06-08-2005 17:35 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
enquete jeugboeken alpha | 24 | 16-03-2004 16:33 | |
Verhalen & Gedichten |
het beste jeugdboek ooit gelezen* BELLEKE | 87 | 21-07-2003 22:30 | |
Verhalen & Gedichten |
Geen jeugdboek love is life | 3 | 01-01-2003 15:51 | |
Verhalen & Gedichten |
Sites waarop je online jeugdboeken leest? Mr.Oizo | 2 | 08-11-2002 19:32 |