Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Zoals iemand anders ook al zei, voor mezelf, voor het leven.. Voor alle fijne dingen die ik meemaak, die ruim opwegen tegen de niet fijne dingen..
Ik heb wel een tijd geredeneerd zoals jij daar boven doet, op zoek gegaan naar 'de zin van het leven', maar die is er niet. De zin van het leven is leven en je leven dus zo leuk mogelijk maken, en daar doe ik zo hard mogelijk mn best voor. Er zal altijd wel weer iets vervelends gebeuren, maar daarna zullen er ook altijd weer leuke dingen komen en daar leef ik dus voor. Dat is waar ik het voor doe, omdat ik op die momenten intens van het leven hou en dat is veel sterker dan de momenten waarop ik het leven haat. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Uiteindelijk is ieder mens zichzelf het naast. De overlevingsdrang is sterker dan wijzelf, zelfopoffering is zeldzaam en vaak evenzeer gebaseerd op egoistische motieven. Je offert je alleen op voor degenen die je liefhebt, omdat je het niet zou kunnen verdragen dat hen iets overkomt. Iedere moeder gat door het vuur voor haar kind, omdat haar liefde zo sterk is dat ze niet zonder dat kind zou kunnen leven.
Hoewel dat mechanisme waarschijnlijk ook evolutionair is van oorsprong. Wij zijn hier om 1) te overleven en 2) de soort in stand te houden, ons voort te planten.
||
Citaat:
|
kben na een tijdje opgehouden te leven voor de mensen om me heen
ok ze hebben me wel nodig, maja soms als ze dan onaardig doen of het niet goed gaat stort je in zo'n gat. ik leef inmiddels voor het leven dat klinkt misschien vreemd, maar ik leef, omdat ik het allerbeste van mijn leven wil maken en wil laten zien dat ik een leven waard ben. kben een echte levensgenieter en zelfs al zit ik in een onwijze dip dan nog denk ik: en nu ga ik laten zien dat ik dit leven waard ben! kben dus wat je noemt intrinsiek gemotiveerd ![]() hoewel de meeste excentriek gemotiveerd zullen zijn...
|
wel das een goei vraag
voor af en toe eens iets te smoren en alles vergeten en in de hoop dat het leven ooit misschien wel ooit zal beteren en deels ook in de hoop als ik moet sterven het dan niet zelf te moeten doen maar dan teminste door iets anders dood te gaan Laatst gewijzigd op 28-04-2003 om 17:50. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
of is dit voor je eigen persoon gesproken en niet algemeen? |
![]() |
|
Ik leef...soms voor niks en soms voor alles. Dat hangt maar net van mijn stemming af (die heel veel wisselt).
Dus leef ik om te ervaren wat het is om heel veel dingen te voelen,denken en te leren. Ik leef om te ervaren wat het leven is ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Altijd positief denken, dat heb ik wel geleerd de voorbije jaren maartoch... Opstaan en een dag beginnen, het blijft een verplichting, een gewoonte, iets waar je niet al te veel bij moet nadenken. Soms wil ik blijven liggen, maar kan het niet omwille van mijn studies en werk. Dus je blijft altijd belemmert in je denken en doen. Dus eigenlijk wel een vanzelfsprekende gewoonte, ookal had ik het soms anders gewild. Waar ik wel altijd met enthousiasme voor opsta is om samen op te staan met mijn vriend en samen een dagje kunnen genieten zoals een zondag. Ik moet elke dag vrij vroeg op voor mijn hond dus dat is ook een zekere verplichting, maarja voor zo'n lieve hond moet je iets voor over hebben. Maar moest ik nu totaal vrij zijn ZONDER enige verplichting dan gun ik mezelf eens een goeie dosis vrije tijd en rust zonder dat iemand me daarin kan belemmeren. |
![]() |
|
'Gewoon' om te leven.
![]() Het is moeilijk uit te leggen maar waar t op neer komt is dat ik graag mn familie en vrienden om me heen heb. Verder wil ik nog zoveel doen in mn leven: er alles uithalen wat er in zit (hmm, waarom doet dit me aan een reclame denken, soort van slogan ofzo? ![]() ![]() Nu denk je misschien waarom al die moeite doen als je toch een keer moet 'gaan'? Ach, dit is gewoon wat ik wil. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waar leef jij voor? Verwijderd | 16 | 10-07-2010 12:19 | |
Psychologie |
Hoe denk jij over het leven? oelekeboeleke | 56 | 12-08-2007 23:51 | |
Verhalen & Gedichten |
Waar leef je van? [verhaaltje] Verwijderd | 6 | 28-06-2006 10:37 | |
Psychologie |
Wat maakt voor jou het leven de moeite waard? Shadyboy-Ray | 57 | 10-06-2006 17:59 | |
Psychologie |
Een doel hebben in je leven moon | 24 | 14-11-2003 11:36 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Zin van het leven Soes | 20 | 21-09-2002 16:25 |