Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2003, 08:56
rugbyspeelster
ik zou graag willen weten of er iemand
voor of tegen de doodstraf is
ik heb ook argumenten nodig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2003, 09:22
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
moderne talen
tip: bekijk het afgelopen examen nederlands vwo
Oud 22-05-2003, 10:32
Nomen Nescio
Nomen Nescio is offline
Tegen, te makkelijk. Je straft ze (in mijn ogen niet) niet, je geeft ze een uitweg.
Oud 22-05-2003, 14:15
Verwijderd
Let niet op de fouten:

Citaat:

My opinion about capital punishment.

My opinion about capital punishment is that it’s very bad, because killing people is always barbaric. In fact, you reduce your own level to the level of the one who gets capital punishment. And you never know sure if the one you kill is a real murderer. Innocent people get killed, because of they have been found guilty in court, and the capital punishment can’t be recovered…
Besides, capital punishment costs so much investigation, administration, and time, that the whole process is, for example in Florida, as six times as expensive as lock up 1 person for the rest of his life.
That’s why I think you better not give people capital punishment.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 18:06
Lionheart
Ik vind dat je r mee moet uitkijken. Stel je voor dat je de doodstraf ergens voor kon krijgen en je krijgt m ook, terwijl je ervoor was. Op zon moment zou je (lijkt mij) daar niet blij mee zijn! En je kan dan niet zeggen dat t je nooit zal overkomen, want alles kan gebeuren, denk maar aant simpele feit dat mensen die dronken zijn domme dingen kunnen doen bijv.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 19:48
loezel
loezel is offline
Ik vind dat men eerst heeeel goed moet nagaan of de dader ook echt de dader is. Die dader moet dan natuurlijk ook bekennen, maar niet onder druk of om ergens vanaf te komen, want anders dan is het geen echte bekenning. Als ze echt heel, heeeel zeker weten dat de dader echt de dader is, en de misdaad was heel erg zoals dat hij veel mensen heeft vermoord, en de dader heeft het heel bewust gedaan, dan ben ik ervoor.
Oud 24-05-2003, 10:55
Verwijderd
Citaat:
loezel schreef op 23-05-2003 @ 20:48:
Ik vind dat men eerst heeeel goed moet nagaan of de dader ook echt de dader is. Die dader moet dan natuurlijk ook bekennen, maar niet onder druk of om ergens vanaf te komen, want anders dan is het geen echte bekenning. Als ze echt heel, heeeel zeker weten dat de dader echt de dader is, en de misdaad was heel erg zoals dat hij veel mensen heeft vermoord, en de dader heeft het heel bewust gedaan, dan ben ik ervoor.
En daarvoor heb je heel veel onderzoek nodig, en een lange rechtzaak. En dat kost heel veel geld. Dan kun je dus beter iemand gewoon levenslang opsluiten, veel goedkoper.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 16:33
marsie
marsie is offline
Ik ben het er wel en niet mee eens.
Voornamelijk ben ik het er niet mee eens, omdat als je iemand de doodstraf geeft er nooit meer een terugweg is. Als na de executie dan toch blijkt dat diegene onschuldig was, kun je het niet meer terugdraaien. Je hebt dan gewoon een onschuldig iemand vermoord, en dat is net zo erg als wat hij waarschijnlijk heeft gedaan.
Een een argument dat laat zien dat ik tegen ben is dat je iemand met levenslange (dus niet 14 jaar, net als wij in nederland hebben, maar echt levenslang!!) gevangenisstraf beter straft.

Een argument om voor de doodstraf te zijn. Als iemand de doodstraf zou krijgen, heeft hij iets ergs gedaan. En om te voorkomen dat dat weer gebeurt(bv, een ontsnapping) kan hij misschien beter de doodstraf krijgen. Maar dan moet hij echt op heterdaad betrapt zijn ofzo.

xx, marlon
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 23:20
Verwijderd
tegen:

- leven van iemand anders moet je vanaf blijven
- het is te simpel en ligt te ver bij gevangenisstraf vandaan
- iemand ontnemen van zijn leven is ook moorden
- voordat een doodstraf voltrokken is gaan er veel te veel jaren voorbij (dit kan niet anders, anders komen organisaties in actie)
- het is niet democratisch

ik geloof in god, dus dan komen er nog andere argumenten bij:

- alleen god mag beslissen over de dood
- door iemand om te brengen door middel van de doodstraf ontneem je hem de mogelijkheid om tot andere inzichten m.b.t. het geloof te komen
- je moet je naasten liefhebben als jezelf, jezelf zet je ook niet op de electrische stoel.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 10:12
Quasi
Quasi is offline
Doodstraf is te makkelijk. Anders een bepaald persoon iemand heeft vermoord moet ie gewoon de rest van zijn leven rotten in de cel. Dat is veel erger dan de doodstraf (vind ik) Dan ben je gelijk overal vanaf : Maar adt is maar een quasite van smaak
Oud 03-06-2003, 10:13
Quasi
Quasi is offline
questie van smaak bedoel ik
Oud 03-06-2003, 10:15
Quasi
Quasi is offline
marsie tegenwoordig is levenslang ook echt levenslang. 2 jaar geleden was het nog 21 jaar maar dat is d8 ik nou veranderd
Reageren

Regels voor berichten