Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2003, 14:38
elledc
elledc is offline
Mijn hond is af en toe zeer wild (hij is 10 maanden jong), en we dachten eraan hem te laten castreren.

Weet iemand hoeveel het kost en of de hond veel pijn voelt na de ingreep?

Laatst gewijzigd op 12-05-2003 om 14:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2003, 16:58
Verwijderd
ik zou persoonlijk even de pubertijd afwachten.. na de pubertijd konden ze geloof ik nog flink veranderen
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 17:50
elledc
elledc is offline
De pubertijd duurt ongeveer 1 jaar?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 19:29
Rena
Rena is offline
Een vriend van mij, heeft zijn hond twee weken terug laten castreren! Hij is nu ongeveer 16 maanden oud, maar goed het kostte 175 EURO! Het was wel zielig, hij kreeg drie spuitjes en moest toen weer mee de wachtkamer in, daat zakte hij niet lang daarna als een vaatdoekje in elkaar! Hij bracht hem om half twee en drie uurtjes later kon hij hem weer ophalen, hij was erg suf daarna, wist niet goed waar hij het zoeken moest! Een week later werden overigens de hechtingen eruit gehaald!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 08:15
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 12-05-2003 @ 18:50:
De pubertijd duurt ongeveer 1 jaar?
uit mn hoofd wel.

je kan hem nu wel casteren maar het lijkt mij verstandiger even te wachten tot na de pubertijd

ik heb zelf het voorbeeld van een enorm drukke hond, die in de piubertijd, je kon dr geen grip op krijgen, hyperactief, luisterde totaal niet. . nu na eeen beetje training en een paar maanden later blijft hij staan om geaaid te worden en luistert veel beter en is hij ook veel rustiger

voor een deel zal het zn karakter blijven maar ze kunnen echt stukken rustiger worden na de pubertijd
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 09:37
elledc
elledc is offline
Hm ja, ik ga alleszins nog wachten. Hij is inderdaad nog jong en speels, hij kan nog veel veranderen, hij is trouwens al rustiger dan in het begin.
En zo'n operatie lijkt me alleszins niet zo leuk voor de hond.

Bedankt voor de reacties, ik zie nog wel wat ik doe
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 18:17
faan
faan is offline
puberteit *
Oud 16-05-2003, 07:59
Shade
Shade is offline
castratie kan ook het gedrag van een hond flink veranderen dus denk er maar goed overna....
Mijn hond is 1,5 jaar en ook niet gecastreerd hoor
Oud 18-05-2003, 10:44
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 13-05-2003 @ 10:37:
Hm ja, ik ga alleszins nog wachten. Hij is inderdaad nog jong en speels, hij kan nog veel veranderen, hij is trouwens al rustiger dan in het begin.
En zo'n operatie lijkt me alleszins niet zo leuk voor de hond.

Bedankt voor de reacties, ik zie nog wel wat ik doe
hij KAN inderdaad nog veranderen, maar dat hoeft dus niet perse.
Ik werk bij een dierenarts en heb al eens zo'n operatie gezien, dit is echt niet zielig.
Het dier krijgt 1 prikje, niet 3 zoals Rena zegt (waarschijnlijk een slechte dierenarts die de doseringen niet kent), en hij slaapt rustig in. Dan worden ze geopereerd en kan hij rustig bijkomen in een hok. Een paar uur nadat hij gebracht is mag je hem dan weer ophalen en dan is hij inderdaad nog wat suf, je moet hem dan gewoon rustig laten uitslapen. Meestal moeten ze nog een keertje terugkomen om te kijken of de wond goed geneest, en of de hechtingen goed blijven zitten. Ze krijgen over het algemeen oploshechtingen die dus vanzelf verdwijnen. Soms dan haalt de dierenarts ze er zelf uit.
Verder is een castratie erg makkelijk in de rest van het dagelijkse leven, hij is minder druk, hij sproeit niet meer (dat kunnen ze ook nog op latere leeftijd gaan doen), hij loopt niet meer weg als de teefjes loops zijn..Het is gewoon heel makkelijk!
Het kost inderdaad een euro of 100/150 (hangt af van de grote van je hond) maar dan is het ook een stuk makkelijker! Ik vind het wel aan te raden in elk geval!
Oud 18-05-2003, 10:46
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 16-05-2003 @ 08:59:
castratie kan ook het gedrag van een hond flink veranderen dus denk er maar goed overna....
het maakt de hond rustiger ja, maar zoals jij het brengt lijkt het net of het beest een agressieve rothond wordt!
niet dus, ze worden er rustiger van..
Reageren

Regels voor berichten