Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Je moet op donderdag KWT intekenen. Dan kan je bijvoorbeeld bij een leraar van Natuurkunde, omdat je iets niet snapt. Of je kan bij een leraar die geen orde kan houden (feestuhhh) Of in de mediatheek, voor huiswerk. In de Bieb. Lekker rustig. Tenminste dat is de bedoeling... Ik vind het niet zo erg. Het is wel handig, maar soms niet. Meestal maken we geen huiswerk, maar gaan we gewoon wat leuke dingetjes doen.
||
Citaat:
Hoezo genaaid?? Wat is er zo erg aan?? Ik kane r toch ook niks aan doen dat dat er is....
|
Ik ken dit nog van de havo, moesten we met z`n allen in de klas zittenen dan was er een leraar bij die op ons "lette" en dan konden we huiswerk maken
en wat gaan vragen bij die leraar enzo, je moest er altijd heen maar ik vons het nooit zo erg we gingen er altijd praten of kaarten ofzo ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Wij hebben dit al sinds het invoeren van die Tweede Fase.
Kort gezegd: 6 lesuren per week zelf een les uitkiezen en iets gaan doen. Het ultieme doel van de Tweede Fase!! Alleen..... de leraren zijn er niet geschikt voor, en ze misbruiken KWT ten gunste van hun eigen vak, denk aan leerlingen verplicht oproepen, of leerlingen die naar hun vak komen maar er niets gaan doen verplicht andere opdrachten geven (dat mag bij ons eigenlijk niet, je mag in theorie ook naar vakken die je niet eens (meer) hebt...). Verder is het NOOIT rustig genoeg om te werken in KWT, althans, in de rest van het gebouw is het stiller --> Resultaat: 4e klassers vinden het interessant (nouja, het eerste halfjaar dan), 5e klassers vinden het irritant (want je mag niet doen waar je zin in hebt, zoals men claimt...) en 6e klassers gaan gewoon niet meer (op hen wordt toch niet meer scherp gelet bij ons). Of die 6e klassers nu een stille plek zoeken of in de aula gaan 'studeren', laat ik terzijde. Ik wens je school veel sterkte ![]() ~JOOST ![]() |
![]() |
|
Die hadden wij zelf ook.
Keuze WerkTijd toch? Alhoewel dat bij ons op school eerder toegepast werd als Kletsen Wauwelen en Teuten. Kunt ze soms nog wel eens heel handig gebruiken als de uren waarin je het huiswerk maakt voor de les erna (lees: Overschrijft ![]()
|
ik heb het 3 uur per week. Soms is het verschrikkelijk nutteloos---->niks te doen. Maar vandaag had ik het ook 2 uur, heb ik een natuurkundeverslag gemaakt. Dan is het wel handig, anders had ik het thuis moeten doen.
|
![]() |
Wij hebben dat al een aantal jaar...
In de onderbouw krijgen de leerlingen te maken met KBT (Keuze Begeleidings Tijd), die bestaan uit 4 uren per week. Dit zijn ook wel vrije uren, alleen je moet op school blijven. Je kan uit 2 dingen kiezen: - Naar een vak gaan voor begeleiding. - Zelfstudie in een studeercentrum. In de bovenbouw krijg je bij ons te maken met KWT-uren, dat zijn dus die Keuze Werk Tijd-uren. Ik heb er 7 in de week!! Het is echt superkut want je moet al die uren op school blijven. Je wordt gecontroleerd door middel van stempels die docenten aan het einde van deze uren in je agenda zetten. Geen stempel? Nakomen, en niet 1 uur, maar wel 8 uurtjes: dit wordt op school ervaart als spijbelen... ECHT ZWAAR KUT ![]() |
![]() |
|
bij mij op school hebben we ook kwt-uren. Ik vind dat wel handig, dan kun je dus zelf weten naar welke les je gaat. Dan kun je je huiswerk maken, vragen stellen en leren voor een proefwerk dat je misschien later die dag hebt. Het scheelt aardig wat tijd, je hoeft een stukje minder thuis te doen. Verder vind ik het wel handig (en leuk!) want dan zit je (bij ons dan) ook met de havo samen (ik zit op 't vwo). Dan kun je ook met die mensen bijkletsen enzo, maar daar is de kwt dus eigelijk niet voor he?!!!
![]() ![]()
|
![]() |
Grootste onzin-"vak" dat ze ooit hebben bedacht. Het is gewoon een tussenuur, maar dan eentje waarbij je verplicht je tijd gaat verzieken. Normaal kun je er in een tussenuur voor kiezen of je wel of niet iets voor school gaat doen of tegelijk zoals in de mediatheek, maar als je nu geen behoefte hebt aan dingen voor school dan zit je dus een uur lang op een stoel stil te zijn. Ja stil zijn, want de schoolleiding is zo slim om zeer strenge leraren, dan wel leraren die je der snel uitgooien op die kwt-uren te zetten.
AFSCHAFFEN DUS!!! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
klinkt een beetje als verijdelde tussenuren.
kzie het nut d'r niet van in, want al heb je dat niet nodig, dan zit je dus gewoon een uur te veel op school (net als met tussenuren dus, alleen zijn deze expres ingeroosterd).
|
snif, ik heb 8 KWT uren en 4 tussenuren. dan ook nog 2 uur ckv, 1 uur maatschappijleer. oja, en ik vergeet dan nog dat onze lerares engels het leuk vind om 1 les in de week een stilte les te maken, waarin iedereen rustig aan zijn/haar huiswerk kan werken.
16 uur in de week dus waarin ik absolute verveling meemaak. mijn mening over KWT: extra uren verveling waarvoor men je kan opschrijven als je er niet bent. extra informatie: bij opschrijven gaat het briefje in de richting van een leraar in een hogere salarisschaal(die leraar geeft ook nog maatschappijleer). deze man telt het aantal briefjes en maakt lijsten van mensen die opgeschreven zijn. deze mensen moeten zich bij hem melden. Dat wordt door ons niet gedaan, en zo hebben we het systeem vakkundig om zeep geholpen. ik vrees echter dat men ongeveer eind mei mij gaat vertellen dat ik nog 30 KWT uren moet inhalen. wanneer dat het geval is sneuvelen er enkele dingen. |
![]() |
|
![]() |
ja hebben wij ook, is gewoon hetzelfde als z-uren. is wel goed voor van die mensen die altijd op tijd naar huis willen
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Als reactie op: 'woudenberg' , 'linda85' , 'cartman666'
Ik zie het probleem niet. Bij ons tenminste heeft iedereen een week van 30-31 uur, en dit is verplicht dacht ik. Als ik dan 20 uur les heb, en daarbij nog eens 6 kwt uren. Dan heb je nog een korte week eigenlijk. ( wel 30 uur op school door nog 3-4 tussenuren ) Maar ik vind KWT in principe een heel goed principe. De mensen die serieus hun school willen afmaken zien voor zichzelf echt wel in dat KWT een vereiste is in het studiehuis. Je hebt in principe je tijd hard nodig en of je het thuis doet, of op school met begleiding van een gekozen vakdocent, nou dan weet ik het wel. En als je dan huiswerk af kan maken op school, is alleen maar beter, vragen kan je stellen ( evt. naar een andere docent lopen ) zodat je het niet thuis hoeft te doen. En vaak mag je in de les niet aan een ander vak, en hier kan je als je gemotiveerd ben een veel productiever uur hebben door achterelkaar alle vakken te doen die je moet doen. En als je dan een keer niks te doen hebt. Dan kan je lekker niks doen, ook wel eens lekker. KWT Rulezzzzzzzzzzzzzz ![]() ![]() |
![]() |
|
Wij hadden vorig jaar z-uren met een plansysteem in de computer stonden dan alle vakken waarvoor je extra uitleg kon vragen en daar kon je dan voor inplannen (bestond een maximum voor). Op het uur zelf werden dan de namen gecontroleerd van een computeruitdraai. Dat systeem is afgeschaft omdat bijna niemand wat deed. We hebben nu z-uren waarbij je verplicht in de mediatheek moet zitten en je moet je daar aanmelden bij de balie en dan wordt je naam afgevinkt.
|
Verwijderd
|
Oh, ik heb zelf ook al zo'n vraag gesteld... ('Keuzewerktijd' door 'Kris')
Keuzewerktijd, ze willen het dus ook bij ons invoeren, veel leraren en leerlingen zijn er fel tegen, ik ben ook erg tegen... Wij zijn nu bezig met een een soort strijd om het tegen te houden, 't kan niet, 't is te massaal, je wordt afgeleid etc. Dinsdag hebben we een gesprek met onze rector, luistert niet, maar toch... Bij ons gaat KWT iig op een corrupte manier ingevoerd worden... het werkt gewoon niet, maar dat leg ik al bij die andere uit... bij 'keuzewerktijd' dus... |
![]() |
|
![]() |
Wij hebben ook kwt op school, dit is het 2e jaar. Mij bevalt het eigenlijk wel
![]() ![]() Bij mij op school is het wel redelijk goed geregeld. Voor mij werkt het iig goed. |
![]() |
|
Dat hebben ze bij ons op school ook, alleen noemen ze het daar banduren...2 uren op maandag,2 op woensdag en 2 op vrijdag. Verplicht voor de hele bovenbouw als je gemiddeld lager dan een 7 staat....
Maar inderdaad, je hebt er vrij weinig aan. Er is bij ons op school tenminste Kwalitatief Weinig Te Doen. ![]()
|
![]() |
Wij hebben verplicht 8 uur KWT per week. Als je er niet bent, wordt je opgeschreven en moet je je later melden... Ze zijn hier erg streng dus. Een week van te voren kun je inteken op een computer. Je kan max. 3 keer naar de mediatheek. Je kan bijv. naar vakken die je moeilijk vind (frans, natuurkunde, wiskunde etc.) en er is ook een lokaal waar je helemaal voor jezelf kan werken (er is dus niemand om iets uit te leggen als je het niet snapt) en waar je stil moet zijn.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Keuze WerkTijd (KWT) Kitten | 15 | 29-02-2008 23:11 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |