Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2003, 19:10
Eend
Eend is offline
Wie kent t?

Ik ken eigenlijk alleen het voedsel van mn kliniek en dat was vers van de kok Maar hoorde dat het echte ziekenhuis voedsel nogal bah kon zijn

Wie heeft er ervaring mee?
Oud 20-05-2003, 20:08
Verwijderd
Ik vond het best redelijk te eten.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 20:41
Vlooienband
Vlooienband is offline
het was lekker
Alleen was de thee echt ranzig. De aardappelpuree was lekker.
Oud 20-05-2003, 23:13
TIGEK
TIGEK is offline
Ziekenhuis voedsel ken ik niet. Maar eten op een Internaat waar ik nu zit is niet eten. Ik heb net nog nog mogen proeven maar de Geur was al te erg om te kotsen. Zelfde als de toetjes die licht geven.
Oud 21-05-2003, 14:15
Verwijderd
het is eetbaar
niet echt superlekker ofzo, maar eetbaar.

Alleen jammer dat ze in de meeste ziekenhuizen maar 3 soorten maaltijden kennen, dus als je lang int ziekenhuis ligt, dan eet je erg vaak hetzelfde, en dan zal het vast niet eetbaar meer zijn...
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 15:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb het zelf nog nooit gegeten, maar mn broertje heeft een jaar in een psychiatrische inrichting gezeten en hij vond het eten daar niet te eten, hij is zelfs een periode vegetarisch gaan eten omdat hij het vlees helemaal niet te eten vond.
Oud 21-05-2003, 18:41
MoonWolf
MoonWolf is offline
Ik heb in een revalidatie centrum gezeten wat aan het ziekenhuis vast zat, en we kregen ongeveer het zelfde eten.
En iedereen zat er altijd over te klagen, maar ik vond het best goed te doen hoor,... alleen als je d'r lang bent krijg je elke keer het zelfde.
Oud 22-05-2003, 09:24
TIGEK
TIGEK is offline
Maar waren geen aardappels waar mee je een vensterbank mee kapot kan slaan of Bonen die eerder Puree waren.
Oud 22-05-2003, 13:11
gizmo
gizmo is offline
Vond het nou niet echt bepaald lekker.
Dacht dat ik eindelijk lekker aardappelen kon gaan eten, was het puree
Maarja.. ik at altijd stukken minder in het ziekenhuis ivm het eten, bah!!
Oud 22-05-2003, 14:38
Eend
Eend is offline
Wij mochten in de kliniek altijd zelff bepalen wat we gingen eten Dus was heel afwisselend. Je maakte met de afdeling een lijst van de hele week en iedereen had wel iets wat ie enorm lekker vond
Oud 22-05-2003, 17:53
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Ik ... *gatverdomme*

Maar het allerergste is het ziekenhuis-thee, dat is ZO ongelofelijk vies. Zo dun als wat, eigenlijk dus lichtjes bruin gekleurd water, met afwasmiddel/desinfectie smaak er aan

Het beste eetbaar zijn in ziekenhuizen gerechten die niet gekookt worden, ofwel brood met beleg enzo ... dat is nog wel te eten (als ze niet 'toevallig' WEER beleg uitkiezen die jij niet lust, die NIEMAND lust ).
Oud 22-05-2003, 18:36
Verwijderd
oooooh, nou, sommige waren nog te eten maar ik heb me ook maaltijden meegemaakt.... getverdekkie. zelfs zo erg dat de groepsleiding het niet at. dat moest iets van prei voorstellen maar het leek echt op reuzensnot. en alles in het midden is tot pap gekookt en aan de randjes is het nooit gaar. ik was altijd blij als het zaterdag was want dan mochten we zelf koken (of op weekend natuurlijk).
nou in het echte ziekenhuis (om het zo maar ff te noemen) kon je tenminste nog een beetje kiezen wat je at, maar op de groep moest je gewoon eten wat er kwam. was ik ff blij dat bij mijn laatste opname ze steeds vergaten door te geven dat ik weer opgenomen was en dat ik vegetarisch at, dan bakte ze me een eitje, das tenminste lekker weet je. op de groep kochten we wel altijd zelf ons onbijt en lunch in, dus dat was altijd brood met fatsoenlijk vers beleg (nja, tmoest natuurlijk wel allemaal goedkoop zijn) en smiddags mochten we een tosti maken.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 20:14
TIGEK
TIGEK is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 22-05-2003 @ 19:36:
oooooh, nou, sommige waren nog te eten maar ik heb me ook maaltijden meegemaakt.... getverdekkie. zelfs zo erg dat de groepsleiding het niet at. dat moest iets van prei voorstellen maar het leek echt op reuzensnot. en alles in het midden is tot pap gekookt en aan de randjes is het nooit gaar. ik was altijd blij als het zaterdag was want dan mochten we zelf koken (of op weekend natuurlijk).
nou in het echte ziekenhuis (om het zo maar ff te noemen) kon je tenminste nog een beetje kiezen wat je at, maar op de groep moest je gewoon eten wat er kwam. was ik ff blij dat bij mijn laatste opname ze steeds vergaten door te geven dat ik weer opgenomen was en dat ik vegetarisch at, dan bakte ze me een eitje, das tenminste lekker weet je. op de groep kochten we wel altijd zelf ons onbijt en lunch in, dus dat was altijd brood met fatsoenlijk vers beleg (nja, tmoest natuurlijk wel allemaal goedkoop zijn) en smiddags mochten we een tosti maken.
Van die prei dat ken ik. Gelukkig heb ik het nooit hoeven te proeven. alleen maar geroken dat is al er zat
Oud 23-05-2003, 07:14
Verwijderd
ik heb in een ziekenhuis gewerkt en het zag er wel normaal uit

gewoon 2 boterhammen, 2 plakjes ham, 2 plakjes kaas en 2 soorten jam kreeg je erbij.. (dit is het ontbijt dus)

Laatst gewijzigd op 23-05-2003 om 07:19.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 07:19
Verwijderd
toen mn oma in het ziekenhuis lag had ze ook best lekker eten.. ik heb als klein kind dr toetje op mogen eten en ik vond het heerlijk.. het zag er ook absoluut neit ranzig uit ofzo
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 10:24
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 23-05-2003 @ 08:19:
toen mn oma in het ziekenhuis lag had ze ook best lekker eten.. ik heb als klein kind dr toetje op mogen eten en ik vond het heerlijk.. het zag er ook absoluut neit ranzig uit ofzo
de toetjes en het ontbijt zijn ook het ergste niet. die warme maaltijden, die zijn erg. omdat ze (bij ons op de groep dan) op zon plaat werden opgewarmd, waren de randjes altijd maar half gaar en in het midden was het gewoon pap (veel te gaar dus). daarom was de macaroni nooit te eten.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 10:50
Verwijderd
Citaat:
bloempjuh schreef op 22-05-2003 @ 11:39:
Vies vies vies, maar dat komt omdat ik het te vaak gegeten heb. Mijn ouders eten meestal mijn ziekenhuiseten, ik eet iets anders
of je zusje eet het
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 15:37
Suziewafel
Suziewafel is offline
Toen ik in het ziekenhuis lag heb ik niet veel kunnen eten: kaakoperatie! dus dat was gewoon vla (die was nog wel te eten) en een vies drankje wat allerlei voedingsstoffen bevatte. Ach, ik heb het overleefd.
Oud 26-05-2003, 17:53
X
X is offline
bah bah bah bah BAH!
Ik vind dat zo smerig.
Alles ruikt hetzelfde.
Ik vond en vind het echt verschrikkelijk smerig.
Toen ik in het ziekenhuis lag vroeg ik mijn moeder gewoon zelf eten van thuis mee te nemen.
Maar misschien kwam het ook wel omdat ik alleen al misselijk was van medicijnen.
Voor mij echt nooooooooit meer van die vieze troep!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 18:03
Liesje2
Liesje2 is offline
het ontbijt en het smiddagseten vallen goed mee, maar middags HELEMAAL NIET. De aardappelen waren gewoon niet te vreten en dan was er nog iets dat op vis leek met mostersaus. Ik heb gewoon niks gegeten en mama heeft dan de helft opgegeten
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 19:52
Boogie
Boogie is offline
Ik heb er nooit problemen mee gehad.
Oud 27-05-2003, 11:09
poesiefox
poesiefox is offline
In het verpleegtehuis van mijn oma was alles tot snot gekookte hollandse pot, omdat die oudjes dat nou eenmaal lekker vonden en omdat hun tanden niet meer willen en hun mag ook niet meer.

Maar mijn vitale opa zit in een verzorgingsflat, en dat is echt superlekker, beter dan wat ze zelf vroeger kookten, en ik kan het zelf ook niet verbeteren. En je mag nog zelf kiezen en samenstellen ook. Verrukkelijk, het is dat ik nog geen 65 ben, anders verhuisde ik morgen!
Oud 27-05-2003, 13:44
fib
fib is offline
Zowiezo ben ik al niet gewent om s'middags, om 12 uur WARM te eten.
Verder zat er ontzettend veel kruiden op mijn boontjes en slavink, de jus was waterig, de apelmoes zuur. Als toetje kreeg ik een sinesappel die smaakte naar plastic (nog nooit zo'n gore gehad)

Het beleg op brood krijg je in aparte kuipjes of papiere zakjes maar dat is vet weinig. De kaas is trouwens te droog.

Drinken: te weinig keus, vooral als je geen melk, thee, karnemelk en koffie lust.
Oud 27-05-2003, 15:13
Verwijderd
ik heb het één keer gehad, toen ik vier was. kan me er niets van herinneren, zal dus geen grote indruk hebben gemaakt......
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 17:48
Stefan Power!
Stefan Power! is offline
this heel lekker en ik kan het weten. Ben er zo vaak geweest.
Oud 28-05-2003, 18:00
kweety
kweety is offline
'k heb vooral veel ijsjes gehad, maar het warme eten zag er echt niet uit. heb maar op pudding geleefd
Oud 28-05-2003, 19:14
Verwijderd
Ik vond het niet lekker, soms ging het wel, maar vaak .. ik had een keer zure andijvie, boterboontjes die hun naam eer aan deden op een manier dat het niet moest.. mwjah, ik was er niet erg kapot van, gelukkig namen mensen wel eens wat voor me mee

Maar ik hou er niet van gewoon.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 11:26
Nieni
Nieni is offline
Ik vond het echt té ranzig. Mijn ouders (meestal mijn vader) aten het altijd op.
Toen ik in Leeuwarden lag, vroegen ze 's middags: "Wat wil je eten? Alles wat je nodig hebt door een rietje of aardappels met gehaktbal en bonen?"
Nou ja, geef dan die aardappels maar...
Mijn vader heeft het opgegeten en ik ging beneden een moorkop halen. Gelukkig lag ik daar maar een dag...
Verder houd ik sowieso niet van dat soort eten, ook niet in de autoslaaptrein of in het vliegtuig...
Oud 07-06-2003, 13:32
Snow White
Snow White is offline
Ik vond het toen ik een week in het ziekenhuis lag, best wel goed te eten. ze hielden er ook rekening mee dat ik vegetarisch was. maar....ik heb me toch een keer een ranzig iets gegeten. het was een vegetarische kroket met hele ranzige tofu en een vage meelachtige smaak, die was echt verschrikkelijk!!!!!

verder vond ik het altijd geweldig dat ik zelf kon kiezen wat ik wilde eten en ook de hoeveelheden. super toch?

snowy
Oud 07-06-2003, 13:35
Verwijderd
Citaat:
fib schreef op 27-05-2003 @ 14:44:
Drinken: te weinig keus, vooral als je geen melk, thee, karnemelk en koffie lust.
Dan neem je water. Of je eigen pak sap.
't is en blijft natuurlijk wel een ziekenhuis: dus gezond.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 10:52
ireentjuhp
ireentjuhp is offline
ik vond t maar vies! toen ik de boullion soep al rook moest ik al overgeven!!alleen de peperkoek vond ik lekker!!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 13:12
Pietura
Pietura is offline
Ik weet nog wel dat ik voor blindedarmontsteking in het ziekenhuis moest zijn en een nachtje moest slapen daar. Kreeg ik 's middags lunch, ik vond het keilekker.
Oud 09-06-2003, 13:13
Pietura
Pietura is offline
Citaat:
Scimmia schreef op 20-05-2003 @ 21:41:
het was lekker
Alleen was de thee echt ranzig. De aardappelpuree was lekker.
Ik kreeg toen voor het eerst in mijn leven aardappelpurree.
Echt lekker.
Oud 10-06-2003, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Pietura schreef op 09-06-2003 @ 14:13:
Ik kreeg toen voor het eerst in mijn leven aardappelpurree.
Echt lekker.
haha, maar 1 dagje dat voedsel is zo erg nog niet, maar als je het een paar maanden moet eten dan piep je wel anders!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 02:10
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 10-06-2003 @ 16:48:
haha, maar 1 dagje dat voedsel is zo erg nog niet, maar als je het een paar maanden moet eten dan piep je wel anders!
Ik vroeg zelfs toen ik met kerstmis (wat jaren geleden) in het ziekenhuis lag om aardappelpuree, i.p.v. de zooi die ze de anderen voorzetten.
Oud 11-06-2003, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Scimmia schreef op 11-06-2003 @ 03:10:
Ik vroeg zelfs toen ik met kerstmis (wat jaren geleden) in het ziekenhuis lag om aardappelpuree, i.p.v. de zooi die ze de anderen voorzetten.
ja maar ik bedoel dat het niet lekker is als je elke dag dat ziekenhuisvoedsel krijgt, of elke dag aardappelpuree, daar krijg je toch ook genoeg van?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 11:20
Pietura
Pietura is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 10-06-2003 @ 16:48:
kweenie hoor, ik eet toch ook mijn hele leven het voedsel dat mijn ouders mij voorzetten en hun kookkunsten zijn door de jaren niet veranderd dus ik denk dat ik die aardappelpurree ook heerlijk had gevonden als ik het zo goed als elke dag voorgeschoteld kreeg.
Oud 12-06-2003, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Pietura schreef op 12-06-2003 @ 12:20:
kweenie hoor, ik eet toch ook mijn hele leven het voedsel dat mijn ouders mij voorzetten en hun kookkunsten zijn door de jaren niet veranderd dus ik denk dat ik die aardappelpurree ook heerlijk had gevonden als ik het zo goed als elke dag voorgeschoteld kreeg.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 17:35
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik heb het wel eens op van men oma... Echt lekker was het niet maar ja ik had honger en zij wou het niet.....
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 16:33
da leentjuh
da leentjuh is offline
Volgens is het voedsel niet echt goor daar, maar lijkt het zo omdat vaak als je ziek bent het eten je niet lekker smaakt..
Oud 19-06-2003, 16:35
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 19-06-2003 @ 17:33:
Volgens is het voedsel niet echt goor daar, maar lijkt het zo omdat vaak als je ziek bent het eten je niet lekker smaakt..
ik heb dat eten ook een hele tijd gehad toen ik alleen psychisch ziek was en het was nog steeds niet echt lekker hoor.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 10:42
@Moon
@Moon is offline
Geen idee. Nooit gegeten. Ben na mn geboorte niet meer in ziekenhuis belandt Maar volgens mijn moeder was het op zich wel te eten.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 11:05
ajaccio
ajaccio is offline
ik heb geen hap genomen daar.. het zag er niet uit.. en voelde me zwaar "kut"
Oud 20-06-2003, 11:34
Verwijderd
Ik vond het juist super lekker
Ik kreeg gewoon broterhamen met kaas, met jam, met smeerworst (echt jummie!). En als avondeten gewone aardappels met appelmoes en doperwtjes & worteltjes. Was erg goed te eten, goed warm enzo...
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 17:04
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 19-06-2003 @ 17:33:
Nou, ik lag daar terwijl ik niet echt ziek was en ik had enorm trek in dingen (waarschijnlijk door de antibiotica die ik 24/7 kreeg), maar dat eten smaakte me echt niet hoor.. jagh.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 12:30
Andora
Andora is offline
ik vond t juist lekker, heb zelfs nog een recept gevraagd van een vegetarisch iets. Alleen t ontbijt ging zo vervelen na een tijdje. Steeds t zelfde en dan 's avonds ook weer.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 12:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Toen mn moeder in het ziekenhuis lag, voor ik geboren werd kreeg ze spinazie te eten terwijl er net was verteld dat je geen spinazie meer mocht eten vanwege de straling (ben geboren vlak na de ramp in Tjernobyl), en dat dan in het ziekenhuis!
Reageren

Regels voor berichten