Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2003, 21:03
black~light
black~light is offline
hoi, eehm... ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen. ik zoek iemand die mij kan helpen. iemand die mij kan stoppen...

het begon allemaal toen mijn vader een hartoperatie moest ondergaan. hij moest hierdoor stoppen met roken. na de operatie, lag hij dagen op de intensive care. wij (mijn moeder ik en mijn broer) waren dagen lang in zorgen. uiteindelijk bleek dat de operatie met succes was geslaagd. na de opertie is hij begonnen met drinken. toen was het nog niet echt veel, maar het kan ook dat ik er nog niet veel van merkte want ik zat pas in groep 6 ofzo. in groep 7 en 8 werd het pas echt erger. er ging steeds meer drank in. het was niet zomaar meer een glaasje wijn bij de maaltijd. maar het werd echt de veel. ik heb het nooit aan iemand vertelt in die tijd. en nu in mijn brugklas jaar, werd het nog erger, hij is iedere avond zowat dronken. als dat niet zo is, is het een record. en hij word dan vaak agressief. uit pure wanhoop ben ik mezelf gaan beschadigen (mezelf gaan snijden). ik heb er alles aangedaan om af te vallen. en mijn gewicht is inmiddels onder het gemiddelde. ook heb ik al een keer xtc geprobeerd. het bleef bij 1 x maar ik verlang er nog iedere dag naar. zelfmoord probeer ik bijna iedere dag. inmiddels is er kort geleden ook 1 van mijn beste vriendinnen overleden, dat maakte alles nog "extremer".

natuurlijk is dit alles niet onopgemerkt gebleven. mijn vrienden en vriendinnen hebben het heus wel door, ze zeggen iedere dag dat ik ermee moet ophouden. maar het stop niet. soms lijkt het alsof alles sterker is dan mezelf. mijn wil om op te houden en te stoppen met dit alles is verdwenen. mijn zelfvertrouwen is geslonken en op een laag pitje gezet. mijn leven is verpest. ík ben verpest. ik haat mezelf.

ik ben op aan raden van mijn vriendinnen naar de vertrouwenspersoon van school gegaan. maar dat lukte niet. het ging helemaal fout daarmee. omdat ik niet wilde dat de waarheid boven kwam, heb ik zomaar wat leugens opgehangen. die ik ook aan mijn vrienden en vriendinnen heb vertelt. uiteindelijk heb ik alles naar de waarheid vertelt. nu voel ik me nog meer klote. want naar wie moet ik nu gaan? ik weet bijna zeker dat de vertrouwenspersoon mij niet meer gelooft, na alles. kindertelefoon heb ik niet veel aan. zei zeggen dan: goh meid kut voor je. als je nou eens gaat praten met je vader? tja en dat wil maar niet lukken.

misschien vind je dat ik me aanstel, maar in mijn ogen is mijn leven een klotezooi. eigenlijk is dit bericht een soort noodkreet. ik weet namelijk niet hoe het verder moet. voor mij hoeft het ook niet verder, van mij mag het hier eindigen. maar mijn vrienden zijn er tegen, ik leef alleen nog voor hun. ik hoop dat iemand een ervaring of reactie kan sturen. ik wil mijn vrienden niet teleurstellen.

alvast bedankt, black~light.
Oud 02-07-2003, 21:08
Verwijderd
Zoek hulp, er zijn meer mogelijkheden dan een vertrouwenspersoon. Ga eens praten met je huisarts, die kan je er vast meer over vertellen. Bovendien kent die je vader ook, denk ik. Niet dat hij/zij het dan doorverteld (geheimhoudingsplicht), maar hij/zij weet wel over welke persoon je het hebt ed. En als je wilt dat het beter met je gaat, wees dan eerlijk en lieg niet alles aan elkaar. Daar schiet niemand iets mee op, jij nog het minste.

Sterkte en succes iig.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 21:20
black~light
black~light is offline
tja, nou zit het nog leuker.... we hebben nét een nieuwe huisarts. een hele enge... hij kent ons dus niet.
verder dank je voor je reactie

kisses, black~light.
Oud 02-07-2003, 21:21
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-07-2003 @ 22:08:
Zoek hulp, er zijn meer mogelijkheden dan een vertrouwenspersoon. Ga eens praten met je huisarts, die kan je er vast meer over vertellen. Bovendien kent die je vader ook, denk ik. Niet dat hij/zij het dan doorverteld (geheimhoudingsplicht), maar hij/zij weet wel over welke persoon je het hebt ed. En als je wilt dat het beter met je gaat, wees dan eerlijk en lieg niet alles aan elkaar. Daar schiet niemand iets mee op, jij nog het minste.

Sterkte en succes iig.
Sluit ik mij op aan. Zet 'm op!, laat zien dat je sterk bent!.

Xxx
Oud 02-07-2003, 21:27
Verwijderd
Citaat:
black~light schreef op 02-07-2003 @ 22:20:
tja, nou zit het nog leuker.... we hebben nét een nieuwe huisarts. een hele enge... hij kent ons dus niet.
verder dank je voor je reactie
Hij kent jullie niet, maar jij hem wel? En je weet al dat ie eng is? Misschien valt het wel hartstikke mee? Geef hem iig een kans, zou ik zeggen. En anders vraag je of je bij wijze van uitzondering nog een keer naar je oude huisarts mag? En als je huisarts echt niks voor je kan betekenen (wat ik overigens sterk betwijfel), dan zou je nog naar de schoolarts kunnen gaan, naar je mentor, een andere leraar, een familielid, een vriend(in), een vader of moeder van een vriend(in), je zou een telefonische hulpdienst (er is meer dan alleen de kindertelefoon en anders kunnen zij je ook wel andere nrs of adressen geven) kunnen bellen, je zou naar maatschappelijk werk kunnen gaan, je zou het jip kunnen bellen of er langs kunnen gaan, enz. enz. enz. Er zijn heel veel mogelijkheden.

(Wat vindt je moeder van de hele situatie? Of heb ik daar over heen gelezen...?)
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 21:31
black~light
black~light is offline
tja.... k weet niet echt de mening van mijn moeder, ik heb geen goed contact met haar, ik heb altijd ruzie.
men zegt dat ik aant puberen ben .

kisses, black~light.

ps: ja missch. kan hij toch wel iets betekenen. hij kent ons ook niet.
Oud 02-07-2003, 22:05
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
oei, klinkt allemaal niet zo best, k weet nie zo goed wat k moe zeggen, vind het echt heel rot voor je.. (en das gemeend)

hmm, jah, wat eigenlijk al gezegd is.. toch hulp zoeken..(bureau jeugdzorg oid) volgens mij kan je best nog een keer naar die vertrouwenspersoon gaan, hij/zij moet je toch serieus nemen...
Citaat:
zelfmoord probeer ik bijna iedere dag
hmm, jah miss een beetje raar dat k dit zeg, maar k hoor het ook vaak zat, zelfmoord is niet de oplossing, probeer te vechten tegen je problemen.. (hmm, en k weet das moeilijk)
verder weet k eigenlijk niks zinnigs te zeggen..
oh jah nog een ding, k vind niet dat je,je aanstelt...
kuzzies mir
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 22:16
black~light
black~light is offline
vechten doe ik al mijn hele leven, ik doe het nog steeds, alleen ik vrag me af hoelang ik het nog vol (wil) houd(en).

kiss, black~light.
Oud 02-07-2003, 22:19
Fantôme
Fantôme is offline
hoi black~light,

ik las het met open mond, en vind het echt vreselijk voor je!!
maar... hoe makkelijk het ook klinkt: MAAK ER GEEN EINDE AAN.

>>vecht!!
>> ga door!!
>> niet voor anderen, voor jezelf

meis, als het goed is heb je nog zo lang te leven.
en heus, ooit word het beter.
en dan denk je terug aan nu... en dat je dood wilde.
en geloof me, dan ben je blij dat je het NIET hebt gedaan.
er komen mooie en goede dingen, die je achteraf NOOIT hebt willen missen.
de vooruitzichten zijn nu misschien nog niet zo goed... maar het komt echt wel! het komt alleen niet aanwaaien... dus houd het vechten nog even vol.

het klinkt stom, en net of ik je niet begrijp.
maar ik heb me ook vreselijk down gevoeld. en nu, nu ben ik blij dat ik leef.

liefs, wendy
Oud 03-07-2003, 10:09
Nona
Nona is offline
Black~light, dit is niet leuk meer. Aan jouw situatie moet wat gedaan worden, en wel door jou.

- Stop met snijden
- Vertel de waarheid
- Eet goed
- Blijf van de drugs af
- Probeer geen zm te plegen!!!

- En zoek hulp inderdaad.

Het lijkt op dit moment alsof je een beetje lusteloos bent en helemaal geen puf hebt om er wat aan te doen. Maar je moet de moed toch bij elkaar rapen, want zo kan je niet door gaan! Er moet veel gebeuren, maar begin gewoon bij het begin. Dan lukt het uiteindelijk best!

Praat met iemand die er een beetje verstand van heeft. Nou en, dan heb je gelogen. Vind je het gek, in jouw situatie? Dat accepteert diegene maar. Het maakt ook niets uit wat diegene van jou denkt, je hebt gewoon hulp nodig en daar kom je voor. Hou je niet groot, vertel geen leugens en houd niets achter!

Stoppen met snijden is niet makkelijk. Maar zeg gewoon nu tegen jezelf: "Ik stop ermee". En denk niet twee minuten later dat het toch niet lukt, want je kan het! En of je daar nu nog vijf jaar hulp bij nodig hebt of je er binnen een half jaar vanaf bent, uiteindelijk lukt het! Vertrouw daar op, okay?

Je moet elke dag goed en gezond eten en van de drugs weg blijven. Ik weet niet of je het vaak hebt "geprobeerd", maar zorg gewoon dat je het niet hebt. Dan kun je het niet gebruiken ook.

Jemig, dit is veel...

Oh, en dan ook nog je vader... Hij is niet jouw verantwordelijkheid. Blijf erbij uit de buurt als hij dronken is, loop gewoon weg. Probeer hem geen vat op je te laten hebben. Vertel het aan anderen, volwassenen, dan kunnen die er wat aan doen. Jij hebt je eigen problemen op dit moment.

Echt heel veel sterkte meis!!!
Nona
Oud 03-07-2003, 10:54
black~light
black~light is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 03-07-2003 @ 11:09:

- Stop met snijden
- Vertel de waarheid
- Eet goed
- Blijf van de drugs af
- Probeer geen zm te plegen!!!

- En zoek hulp inderdaad.
hoi kruimel, ja ik weet het, ik moet stoppen met die domme dingen, maar ik heb het al zovaak geprobeerd, dat ik er niet meer in geloof. ik kan het best nog een keer proberen, en nog een keer en nog een keer.maar wanneer komt er een einde aan? ik bedoel, je zegt zelf: het kan 5 jaar duren vordat je er over bent maar ook een half jaar. tuurlijk is dit slechts een voorbeeld, dat weet ik ook wel, maar stel dat het echt 5 jaar gaat duren? daar heb ik dus geen zin in, ik ben bang, bang voor wat er allemaal gaat gebeuren. maar toch bedankt voor je reactie kruimel!

liefs, black~light.
Oud 03-07-2003, 11:02
smilegirl
smilegirl is offline
pppff wat erg voor je allemaal!!!!!
je moet echt gaan proberen goeie hulp te zoeken zoals iedereen hier al zegt.
dat je het aan je vriendinnen hebt fteld is al heel wat. stap 1 in de goeie richting al een beetje.
blijf van de drugs af..het haalt je problemen niet weg...
je voelt het voor even niet...als het uitgewerkt is voel je je alleen maar kutter!!!!!
en zelfmoord is geen oplossing...het is weglopen voor je problemen.problemen zijn er om opgelost te worden hoe moeilijk het ook is hoe down je je ook voelt.
je moet door vechten!! ooit komen er leuke dingen in het leven waar van je later gaat denken dat je dat nooit had willen missen.
nu klinkt het misschien wat onwerkelijk allemaal..
maar ooit stopt het allemaal..
jezelf snijden...tjah....snap wel waarom je het doet..je ziet het niet zitten..enz enz...maar je hebt geestelijk al zoveel pijn te voorduren dan ook nog jezelf snijden......
jaah klinkt misschien allemaal heel stom voor jou omdat je het niet kunt geloven...maar wens je echt heel veel stekte met alles
dikke kus smilegirl
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 11:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heej meissie,

Tuurlijk is dit niet zomaar iets. Dit is ernstig want je gaat er aan onder door als je lang zo door blijft sukkelen. Probeer iemand te vinden die je echt vertrouwd en praat daarmee, dat is heel belangrijk want dan sta je er niet alleen voor. Dit is te veel en te serieus om alleen aan te pakken.

Zorg goed voor jezelf want je bent het waard, al zie je dat nu niet in. Het leven kan zo mooi zijn maar iedereen heeft wel eens ups en downs al zijn bij sommigen de dalen veel dieper. Als je sterk genoeg in je schoenen staat kom je er heus wel uit. Je moet hulp zoeken zodat je het niet alleen hoeft te doen. Kan je niet met je moeder gaan praten??

Meissie, maak er geen einde aan: dat lijkt misschien een oplossing maar dat is het niet, je doet de mensen om je heen er zoveel pijn mee. Je zegt zelf dat je vriendinnen bezorgd over je zijn. Je kunt niet gemist worden in de maatschappij, in ieder geval nu niet. Al lijkt het soms een oplossing het is het absoluut niet.

Heel veel sterkte meid!

Liefs, Dana
Oud 03-07-2003, 11:14
Nona
Nona is offline
Citaat:
black~light schreef op 03-07-2003 @ 11:54:
hoi kruimel, ja ik weet het, ik moet stoppen met die domme dingen, maar ik heb het al zovaak geprobeerd, dat ik er niet meer in geloof. ik kan het best nog een keer proberen, en nog een keer en nog een keer.maar wanneer komt er een einde aan? ik bedoel, je zegt zelf: het kan 5 jaar duren vordat je er over bent maar ook een half jaar. tuurlijk is dit slechts een voorbeeld, dat weet ik ook wel, maar stel dat het echt 5 jaar gaat duren? daar heb ik dus geen zin in, ik ben bang, bang voor wat er allemaal gaat gebeuren. maar toch bedankt voor je reactie kruimel!

liefs, black~light.
Als het niet lukt blijf je proberen. Tot het over is. Tot je gelukkig bent en jezelf geen pijn meer doet. Want als je er niet aan werkt gaat het ook niet over, en daar heb je al helemaal niets aan. Als je er keihard aan werkt en het is na vijf jaar over heb je meer dan als je er niet aan werkt en het nooit over gaat. Kom op meissie, je kan het heus wel, hoe lang het ook gaat duren. En zoals ik al zei: dat hoeft niet heel lang te duren. Het kan snel over zijn, sneller dan je denkt. Maar dan moet je er keihard aan werken en genoeg hulp vragen.

Kom op black~light, je kan het echt!
Oud 03-07-2003, 12:39
black~light
black~light is offline
hoi, ik heb al iemand gevonde die reageerde op mijn bericht met een prive berichtje. en daar chat ik nu vaak mee. met haar kan ik goed praten. en ook met een goede vriendin en een goed vriend. we maken steeds afspraken, zo van je moet per dag minstens 1 boterham eten. en je mag niet meer snijden enzo. dat is natuurlijk een goed begin, maar ik hou me er gewoon niet aan. 1 boteram lukt me zelfs al niet. ik kan het gewoon niet. ik hou me niet aan mijn afspraken. ik weet nie hoe ik nu verder moet, als dit al niet helpt.verder bedankt voor jullie reacties

liefs, black~light.
Oud 03-07-2003, 12:41
/
/ is offline
Ej meid goed he al die reactie!!
Ik hoop dat ze je kunne helpe ,want ik weet niet egt iets
mja...je komt er wel. Liefs en sterkte mij -x-
Oud 03-07-2003, 12:46
black~light
black~light is offline
kusj, dank je!
luv, black~light.