Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2003, 16:45
chaque
chaque is offline
1e jaar?
2e jaar?
al examens gehad??
en zoja, vond je ze moeilijk en waar liep je tegenaan?
Oud 26-05-2003, 21:46
michelle_flo
michelle_flo is offline
ik doe spw 4 eerstejaar, en heb 2 examens gehad die helemaal niet moeilijk waren, en waarbij de puntentelling ook nog hartstikke soepel was. Ik had weinig geleerd en had een 7.2 en 7.8 geloof ik..

michelle
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 22:26
Janneke1
Janneke1 is offline
Ik doe spw4, nu eerste jaar...maar het werkt hier heel anders, en dat is echt niet leuk.
Niet met cijfers en examens, maar studiepunten en proeven van bekwaamheid (rollenspel, voor een jury, vreselijk dus!)..nou dat is allemaal echt 10 keer nix.
ook omdat:
*een 5.5 evenveel studiepunten is als een 10.
*ookal heb je al je studiepunten en je doet je proeve niet goed
dan heb je kans dat je blijft zitten...en dat hoor je dan pas een
half jaar later in Januari

andere minpunten:
*er wordt echt vreselijk op je houding gelet.
*het gaat allemaal vreeeeeeselijk traag
*5 maanden niets doen en dan alles in 1 keer (dat heeft niet met plannen te maken, dat is gewoon wat de leraren doen enzo)...
*spw4 is er niet als onderwijsassistent, maar als spw3 en daar kun je weer niet mee naar de pabo.

Maar goed, dit vind ik..Ik ga volgend jaar ook spw ergens anders doen, want de stof is wel leuk enzo (maar ik wil onderwijsassistent niveau 4 doen). Nou ja, ik wil naar de Pabo, maar dat kan nog niet
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 05:51
chaque
chaque is offline
ik zit in spw 3, t 1ste jaar. En ook ik heb al 2 examens gehad, en volgende week de laatste drie.

Ik vind wat Janneke1 verteld echt heel vreemd allemaal, dan kan ik wel zeggen dat er bij ons veel beter en eerlijker geteld wordt.
Oud 28-05-2003, 07:06
Verwijderd
Citaat:
Janneke1 schreef op 26-05-2003 @ 23:26:
Ik doe spw4, nu eerste jaar...maar het werkt hier heel anders, en dat is echt niet leuk.
Niet met cijfers en examens, maar studiepunten en proeven van bekwaamheid (rollenspel, voor een jury, vreselijk dus!)..nou dat is allemaal echt 10 keer nix.
ook omdat:
*een 5.5 evenveel studiepunten is als een 10.
*ookal heb je al je studiepunten en je doet je proeve niet goed
dan heb je kans dat je blijft zitten...en dat hoor je dan pas een
half jaar later in Januari

andere minpunten:
*er wordt echt vreselijk op je houding gelet.
*het gaat allemaal vreeeeeeselijk traag
*5 maanden niets doen en dan alles in 1 keer (dat heeft niet met plannen te maken, dat is gewoon wat de leraren doen enzo)...
*spw4 is er niet als onderwijsassistent, maar als spw3 en daar kun je weer niet mee naar de pabo.

Maar goed, dit vind ik..Ik ga volgend jaar ook spw ergens anders doen, want de stof is wel leuk enzo (maar ik wil onderwijsassistent niveau 4 doen). Nou ja, ik wil naar de Pabo, maar dat kan nog niet
Als je hierna hbo gaan doen, wen er dan maar aan, want daar werken ze gedeeltelijk net zo (studiepunten, dat 'niet-plannen'', op je houding letten (niet vreselijk, maar wel wat), soms rollenspelen).
Met 'gewoon' spw kun je ook naar de pabo, tenminste, wij hebben mensen met 'gewoon' spw op de pabo zitten. Het enige voordeel van spw-oa is voor zo ver ik weet, dat pabo daarna verkort kan. Maar misschien zijn er nu nieuwe eisen oid, die ik gemist heb...of was al het andere spw nu niveau 3 en alleen oa niveau 4?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 19:00
Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-05-2003 @ 08:06:
Als je hierna hbo gaan doen, wen er dan maar aan, want daar werken ze gedeeltelijk net zo (studiepunten, dat 'niet-plannen'', op je houding letten (niet vreselijk, maar wel wat), soms rollenspelen).
Met 'gewoon' spw kun je ook naar de pabo, tenminste, wij hebben mensen met 'gewoon' spw op de pabo zitten. Het enige voordeel van spw-oa is voor zo ver ik weet, dat pabo daarna verkort kan. Maar misschien zijn er nu nieuwe eisen oid, die ik gemist heb...of was al het andere spw nu niveau 3 en alleen oa niveau 4?
Ja kijk, opzich als ik iets moet leren wat mij echt interesseert (pabo) kan ik er hard voor werken en ik leer snel.
Hier is dat zo moeilijk voor me Dus dan valt het hard werken extra op. Nee, de pabo zie ik wel zitten.
En volgens mij heb ik al vaker de discussie spw3/4 met jou gehad Hier zit het anders dan in de rest van het land. Daarom ga ik nu naar de rest van het land
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Janneke1 schreef op 28-05-2003 @ 20:00:
Ja kijk, opzich als ik iets moet leren wat mij echt interesseert (pabo) kan ik er hard voor werken en ik leer snel.
Hier is dat zo moeilijk voor me Dus dan valt het hard werken extra op. Nee, de pabo zie ik wel zitten.
En volgens mij heb ik al vaker de discussie spw3/4 met jou gehad Hier zit het anders dan in de rest van het land. Daarom ga ik nu naar de rest van het land

Toen ik je nick nu zag staan, schoot me ineens weer wat te binnen. Maar wat ga je nu dan doen en hoezo nu 'naar de rest van het land'? Op de pabo zijn er btw ook heel veel saaie en oninteressante dingen ed... En spw moet je doen voordat je pabo kunt doen ed...is dat dan geen 'extra' motivatie...?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 20:56
Eva*
Eva* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-05-2003 @ 20:02:
En spw moet je doen voordat je pabo kunt doen ed...is dat dan geen 'extra' motivatie...?
Volgensmij kun je met elke MBO-opleiding op niveau 4 naar de PABO.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 21:00
Verwijderd
Citaat:
E.v.a schreef op 28-05-2003 @ 21:56:
Volgensmij kun je met elke MBO-opleiding op niveau 4 naar de PABO.
Hmm, volgens mij ook, naar elke hbo-opleiding, volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 21:33
Eva*
Eva* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-05-2003 @ 22:00:
Hmm, volgens mij ook, naar elke hbo-opleiding, volgens mij.
Maar net 'zei' je wat anders.

Je kunt met MBO 4 niet naar elke HBO-opleiding, net als dat je met een HAVO-diploma niet naar elke HBO-opleiding kunt. Want voor sommige HBO's moet je in bepaalde vakken examen hebben gedaan. Zo kun je (uitzonderingen daargelaten) zonder economie 1 bijvoorbeeld geen bedrijfseconomie studeren.

Afijn, we gaan offtopic.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 21:37
Verwijderd
Citaat:
E.v.a schreef op 28-05-2003 @ 22:33:
Maar net 'zei' je wat anders.
Nee hoor, we begrijpen elkaar alleen verkeerd. Ik bedoelde dat ze een mbo4-opleiding moest doen voor pabo en in haar geval is spw dan het makkelijkst, omdat ze daar al mee bezig is ed.

Citaat:
Je kunt met MBO 4 niet naar elke HBO-opleiding, net als dat je met een HAVO-diploma niet naar elke HBO-opleiding kunt. Want voor sommige HBO's moet je in bepaalde vakken examen hebben gedaan. Zo kun je (uitzonderingen daargelaten) zonder economie 1 bijvoorbeeld geen bedrijfseconomie studeren.
Ja, okee, daar heb je gelijk in...dat bedoelde ik ook niet ed...'k was niet heel duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 21:43
Eva*
Eva* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-05-2003 @ 22:37:
...'k was niet heel duidelijk.
Je reageert dan ook extreem snel.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 19:15
Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-05-2003 @ 20:02:

Toen ik je nick nu zag staan, schoot me ineens weer wat te binnen. Maar wat ga je nu dan doen en hoezo nu 'naar de rest van het land'? Op de pabo zijn er btw ook heel veel saaie en oninteressante dingen ed... En spw moet je doen voordat je pabo kunt doen ed...is dat dan geen 'extra' motivatie...?
Ik blijf ook Spw doen! Alleen nu ga ik het anders doen...
Ik woon in Den Helder, en ga volgend jaar naar Alkmaar op school.
Ik moet nu nog 1 jaar spw3 doen daar en dan nog 1 jaar een aparte opleiding onderwijssassistent. Daarmee kan ik naar het 2e jaar van de pabo.

Snappie??
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Janneke1 schreef op 02-06-2003 @ 20:15:
Ik blijf ook Spw doen! Alleen nu ga ik het anders doen...
Ik woon in Den Helder, en ga volgend jaar naar Alkmaar op school.
Ik moet nu nog 1 jaar spw3 doen daar en dan nog 1 jaar een aparte opleiding onderwijssassistent. Daarmee kan ik naar het 2e jaar van de pabo.

Snappie??
Ongeveer.

Bij ons beginnen mensen met oa nl gewoon in het eerste jaar.
Daarna (jaar 2/3) gaan ze versnellen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 09:43
Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-06-2003 @ 20:37:
Ongeveer.

Bij ons beginnen mensen met oa nl gewoon in het eerste jaar.
Daarna (jaar 2/3) gaan ze versnellen.
Ik kan juist op de pabo weer als het goed gaat ook jaar 3/4 in 1 jaar doen
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 09:51
Verwijderd
Citaat:
Janneke1 schreef op 07-06-2003 @ 10:43:
Ik kan juist op de pabo weer als het goed gaat ook jaar 3/4 in 1 jaar doen
Dus dan de pabo in twee jaar...?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren