Advertentie | |
|
![]() |
|
Mijn moeder is een tijd geleden ook depressief geweest. Het was een enorm nare tijd, niet alleen voor haar, maar ook voor mij en mijn broer, maar ook voor haar toenmalige vriend, mijn vriend en iedereen uit haar omgeving. Het leek alsof ze iedereen meesleepte in haar zelfmedelijden.
Dat klinkt heel hard, maar het was wel zo. Ze zat hele dagen thuis en vertelde aan iedereen die het horen wilde hoe vreselijk ze zich voelde en wat een nare kinderen mijn broer en ik waren. Ook tegen ons was ze chagrijnig of negeerde ze ons volkomen. Hierdoor kreeg ik niet echt het idee dat ik haar eruit kon helpen, en wist ook niet hoe ik dat dan doen moest. Wanneer ik met haar probeerde te praten schold ze me uit en zei ze dat ik toch niet wist wat er aan de hand was. Dat was heel moeilijk, vooral omdat ik nou eenmaal veel van mijn moeder houd, hoe ze ook tegen me doet. Maar ondertussen begonnen mijn schoolresultaten en ook de relatie tussen mij en mijn vriendje eronder te lijden. School ging achteruit, en ik probeerde daar een beetje hulp te zoeken omdat ik aan mezelf begon te twijfelen door alle dingen die ze tegen/over me zei. Ik ging naar de counsellor op school en zij zei tegen me dat ik me een beetje moest proberen af te sluiten voor haar buien. En dat moest ik gaan doen d.m.v een symbolisch kruis op mijn gehemelte te zetten met mijn tong. Het was de bedoeling dat ik probeerde haar negatieve woorden en gedachten niet binnen in mijn eigen hoofd zou laten komen en niets terug te zetten. Maar wanneer mijn moeder me positief benaderde, moest ik proberen met haar te praten. Maar nu terug naar jou; mijn raad aan jou is eigenlijk dezelfde die ik heb gekregen. Probeer jezelf voor haar negatieve woorden en gedachten af te sluiten (missch door dat kruis), anders ga je er zelf aan onderdoor. Als ze merkt dat jij er niet op reageert, zal ze misschien wel stoppen. Maar wanneer ze positief tegen je is en een goed gesprek met je wil aanknopen, kun je proberen haar een beetje raad te geven en goed met haar te praten en moed in te praten, zoals zij dat vroeger deed, en dat ook vooral veel herhalen. Heel, heel veel succes! ![]() Kusje! Romy ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder dan dat zou ik niet gaan. Wanneer jij je moeder erg gaat aansporen dingen te doen en dergelijke worden de rollen een beetje omgedraaid en neem je veel op je schouders. Jij bent haar dochter, zij is jouw moeder, en zo moet het ook blijven. Je kunt wat suggesties doen, voorstellen samen dingen te doen en dergelijke, maar verder moet zij zelf actie ondernemen. |
![]() |
|
![]() |
My god, wat klinkt dit allemaal bekend, al is het dan niet mijn moeder maar mijn schoonmoeder..
Is het bij jullie uiteindelijk weer helemaal goed gekomen, en hoe lang heeft het geduurd.. En veel sterkte!!
|
![]() |
Ik weet precies wat je bedoeld mijn moeder (en dus Dark Enchantress haar schoonmoeder
![]() En ze heeft 4 maanden in de kliniek gezeten maar vanaf gister is ze weer thuis en dat klopt niet volgens mij. Mijn vader en ik hebben ook veel ruzie en no vond ik gister een blaadje waarop stond dat de oplossing van dit was de kant van mijn vader kiezen! Nou vraag ik je! Ik weet het allemaal ook niet meer... heel veel sterkte, Roman-Paul |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Mijn moeder is geslagen LW | 19 | 02-12-2010 20:22 | |
Werk, Geld & Recht |
advies gevraagd: alleen wonen op je 16e Velvet Green | 1 | 01-03-2010 23:31 | |