Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Een nieuwe vriend, zou denk ik alleen maar erger maken. |
![]() |
||
Citaat:
![]() nieuwe vriend al helemaal niet. En ik heb het riagg nu al 2 mensen helemaal naar de klote zien helpen, dus ik vraag me af of dat wel zo'n goed plan is. Eerst misschien even naar een psycholoog / desnoods huisarts, om te kijken wat die voor hulp kan bieden?? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Wees gewoon lief voor haar, niet zeuren over dingen die er niet toe doen. (Maar jezelf ook niet vergeten.) En als echt niks helpt, is het misschien verstandig om eens met je huisarts te overleggen. Maar gun haar ook de tijd om het te verwerken, het lijkt me eigenlijk logisch dat ze niet meteen weer vrolijk, gelukkig en blij ed is. Hoe lang is het uit? Een paar dagen, een paar weken, een paar jaar? Zolang het nog maar kort uit is, zou ik d'r ook gewoon even de tijd geven om de dingen weer op een rijtje te krijgen en te zetten. "Praten heeft geen zin." Ik denk ook niet dat ze met haar zoon van 15 jaar dat soort dingen gaat bespreken. Niet omdat ze jou niet zou mogen of wat dan ook, maar omdat ik niet denk dat goede ouders dat soort dingen uitgebreid gaan doorspreken met hun nog vrij jonge kinderen en dat is maar goed ook. Misschien dat als ze met iemand anders (vriend(in), collega, broer, zus, moeder, wie dan ook) zou praten, dat het dan nog best iets zal helpen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En dat tweede is ook niet bijzonder, alsof het zo makkelijk is een nieuwe partner te vinden, ga dus maar elders je ondoordachte praatjes verkopen! Wat dokters zeggen is vaak ook niet de oplossing, pillen voorschrijven en naar een psych sturen dàt kunnen ze wel maar het probleem aan de grond aanpakken dat is tegenwoordig té moeilijk voor hen. Ik hoor het al te vaak, pillen slikken dat werkt maar jahh de dagen dat je dan wilt stoppen met pillen slikken, dàn pas val je in een zwarte put! Mijn mening is dus dat je pas aan medicatie moet beginnen en pas naar een psych moet gaan als je te kampen hebt met een langdurige depressie, en als je al lang geen levenslust meer voelt. Anyway, TS je zegt zelf dat het misschien door liefdesverdriet komt dat je moeder een beetje depressief is. Dit betekent dat het nog niet zo lang duurt en dat de tijd haar weer bovenop kan helpen. Belangrijk is wel dat jij (en eventueel broer/zus) er bent voor haar. Motiveer haar om eens weg te gaan, alleen zijn en zitten piekeren kan nooit goed zijn. Hopelijk komt alles goed, veel succes iig! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Trouwens aan je 10e (zijn broer) is het belangrijk nog een volwaardige opvoeding te krijgen, voor de TS identiek. Het lijkt me dus de taak van de moeder (en vader) die verantwoordelijkheid op zich te nemen en zich te herstellen van een liefdesverdriet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben het met je eens dat hij een goede opvoeding verdient maar dat is niet waarmee wij hem kunnen helpen omdat hij daar zelf niets aan kan doen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
nergens meer zin in, depressief Anoniiem | 3 | 03-01-2012 12:34 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Internetverslaafde jongeren vaker depressief Supreme Dutch | 80 | 16-03-2006 20:37 | |
Psychologie |
manisch-depressief nescio | 13 | 20-12-2003 14:39 | |
Psychologie |
Depressieve mensen moeten juist WEL streng voor zichzelf zijn? Eend | 46 | 21-09-2003 12:39 | |
Psychologie |
Dood willen = depressief zijn? MazeMouse | 31 | 01-04-2003 17:40 | |
Psychologie |
Manisch Depressief (MDS - Borderline) Genesis | 25 | 25-03-2002 18:08 |