Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2003, 20:08
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
oi oi!

mm,de laatste tijd heb ik iets raar:
ik ben nooit een grote drinker geweest, ik drink echt heel weinig (alleen als ik dorst heb niet natuurlijk,dan drink ik wel eens iets) en ik drink uit gewoonte ook wel smorgends een tas chocomelk ofzo, maar voor de rest heb ik dus nooit snel dorst.

maar nu heb ik dat dus soms, dat ik ineens,van de ene op de andere moment,heel veel dorst heb, echt verlang naar drinken! (en liefst drinken met smaak)
dan kan ik dus een halve bus leegdrinken ,met als gevolg dat ik de volgende nacht om het kwartier naar de toilet moet ...

toch geen suikerziekte-syndroom ofzo?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 20:10
Gatara
Gatara is offline
Erm... t zou natuurlijk ook gewoon kunnen dat je in het algemeen te weinig drinkt en je lichaam zo extreem reageert (zeker met deze warmte) omdat t domweg vocht nodig heeft.

We bestaan 80% uit water en dat moet op peil gehouden worden.

Zorg er dus voor dat je regelmatig en voldoende (ong. 2 liter per dag) drinkt.
Oud 11-06-2003, 20:12
Verwijderd
Een tas, een bus...rare dingen waar jij uit drinkt.

Ik weet niet wat voor jou doen extreem veel drinken is, maar een liter of 2 drinken op een dag is heel normaal, zoveel moet je op een dag ook ongeveer drinken. Dat je veel drinkt kan idd bv door de warmte komen...maar als je twijfelt kun je het beste eens langs de huisarts gaan, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 20:14
Verwijderd
Ik heb dat altijd wanneer het erg warm is...

Bij gewone temperatuur drink ik twee of drie glazen op een dag (meestal een glas melk, tas thee en iets van fris).
Nu echter drink ik zo een heel pak sinaasappelsap op, drie tassen thee (dat is me nog nooit gelukt) en ook nog super veel water.

Door de warmte heeft je lichaam veel vocht nodig.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 20:15
M@rco
M@rco is offline
Een "tas" thee?
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 11-06-2003 @ 21:12:
Een tas, een bus...rare dingen waar jij uit drinkt.
He shit, ik gebruik het ook al Limburg he, allemaal platpratende mensen om me heen, dan neem je dat over
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 11-06-2003 @ 21:15:
Een "tas" thee?
Kop thee....
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 20:22
Verwijderd
Eine Ta(s?)sche Kaffee...

Maar zal idd wel dialect zijn dan.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 20:28
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
een tas is dus belgisch voor een kop
en een bus fruitsap bv!

maar als ik veel drink op een dag (tegen mijn niet-dorst in dan,ik heb er echt geen behoefte aan precies) moet ik extreem veel naar de wc.. da's toch ook het teken dat ik teveel drink dan?

als ik zo ineens heel veel dorst heb, dan spurt ik echt naar beneden omdat ik er zo naar verlang!
en dan drink ik (veel!) in één keer, en 10 minuten later heb ik soms wéér zoveel dorst!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 20:48
Verwijderd
volgens mij is het bij diabetes zo dat je constant dorst hebt, niet in 'aanvallen' (maar ik kan het verkeerd hebben)
't zou natuurlijk heel goed door het warme weer kunnen komen, maar als je ongerust bent schijnt de huisarts met één prikje je bloedsuiker al te kunnen bepalen

dan heb ik nog een aanverwant vraagje:
volgens mij heb ik over het algemeen niet veel dorst en hoef ik ook niet extreem vaak te plassen, maar soms heb ik vanaf ongeveer een uur na het avondeten dat ik opeens iedere 30 minuten ofzo (heel vaak iig) moet plassen (en ook veel dan), en dat dan een keer of 4-5.
wat kan dat zijn?!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 21:15
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Heb ik ook wel eens.

Soms drink ik zo 1 liter of meer. Soms wel 2 liter...
Limonade...

Of ook wel water, maar van water heb ik sneller genoeg dan van limonade.

Laatst gewijzigd op 11-06-2003 om 21:32.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 23:33
Snellius
Snellius is offline
Voor mijn gevoel ben ik 's ochtends helemaal uitgedroogd,
ook als ik niet gedronken heb de avond ervoor
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 13:15
Verwijderd
Citaat:
fruitvliegje schreef op 11-06-2003 @ 21:28:
een tas is dus belgisch voor een kop
en een bus fruitsap bv!

maar als ik veel drink op een dag (tegen mijn niet-dorst in dan,ik heb er echt geen behoefte aan precies) moet ik extreem veel naar de wc.. da's toch ook het teken dat ik teveel drink dan?

als ik zo ineens heel veel dorst heb, dan spurt ik echt naar beneden omdat ik er zo naar verlang!
en dan drink ik (veel!) in één keer, en 10 minuten later heb ik soms wéér zoveel dorst!
Hoeveel drink je dan precies op een dag? Als je dat bijhoudt kun je op een gegeven moment wel bepalen of je normale hoeveelheden drinkt of niet.

Je kunt ook bij de apotheek van die strips halen waarmee je kunt bepalen of je suiker in je urine hebt.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 14:46
Maddan
Maddan is offline
ik drink volgens mij echt walchelijk veel als ik het vergelijk met de meeste mensen hier
Oud 12-06-2003, 17:12
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-06-2003 @ 21:15:
Kop thee....
Aha... oké, dat is tenminste duidelijk
Oud 12-06-2003, 18:14
poesiefox
poesiefox is offline
Je moet zoveel drinken dat je lichtgele urine plast. Dat is een redelijke aanwijzing over de vochtbalans in je lichaam. Op het moment dat die verkeerd is, krijg je een seintje dat er vocht bij moet: een dorstaanval. Dan heb je dus de hele dag te weinig gedronken.

Ter vergelijking: ik begin de dag met een beker water, en ik neem er ook een voor ik ga slapen, dorst of geen dorst. Tussendoor gaat er heel wat drinken doorheen. Ik heb dus nooit dorst. Ik drink genoeg.

Drinken doe je om je nieren de kans te geven om je bloed schoon te spoelen. Moet er wel iets zijn om mee te spoelen.
Oud 12-06-2003, 19:23
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 12-06-2003 @ 19:14:
Je moet zoveel drinken dat je lichtgele urine plast. Dat is een redelijke aanwijzing over de vochtbalans in je lichaam. Op het moment dat die verkeerd is, krijg je een seintje dat er vocht bij moet: een dorstaanval. Dan heb je dus de hele dag te weinig gedronken.
En wat als je urine gewoon de kleur van water heeft, zeg maar? Drink je dan teveel ofzo?

Ik heb nl. wel eens van die dagen dat ik echt elk uur naar de wc moet, en dan is 't net of ik gewoon water sta te pissen...
Oud 12-06-2003, 23:04
ekki
ekki is offline
Citaat:
M@rco schreef op 12-06-2003 @ 20:23:
En wat als je urine gewoon de kleur van water heeft, zeg maar? Drink je dan teveel ofzo?

Ik heb nl. wel eens van die dagen dat ik echt elk uur naar de wc moet, en dan is 't net of ik gewoon water sta te pissen...
dan drink je gewoon veel . te veel is het pas na 2,5 liter een paar dagen lang (één dag kan wel, maar niet te vaak).
Oud 13-06-2003, 12:32
von Carrstein
von Carrstein is offline
Citaat:
M@rco schreef op 12-06-2003 @ 20:23:

Ik heb dat bij 't uitgaan, als ik veel drink
Oud 13-06-2003, 14:38
Big Brother
Big Brother is offline
als je urine gewoon kleurloos is heb je veel gedronken die dag weinig afvalstoffen enzo
Oud 13-06-2003, 22:01
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
ekki schreef op 13-06-2003 @ 00:04:
dan drink je gewoon veel . te veel is het pas na 2,5 liter een paar dagen lang (één dag kan wel, maar niet te vaak).
maar ik drink dus weinig en moet ook vaak plassen
als ik dan veel drink,nog meer *zucht*
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 10:31
shiver inside
shiver inside is offline
Je moet gewoon gelijkmatig over de dag water drinken en bijvoorbeeld na het avond eten nog maar een klein beetje. Zorg dan dat je rond de 1,5 tot 2 liter per dag komt. Dorst is een teken dat je te weinig gedronken hebt, dus probeer door gelijkmatig over een dag te drinken dit te voorkomen.
Oud 17-06-2003, 00:09
Verwijderd
ik heb wel dorstaanvallen, maar hoef niet vaak naar de wc en zeker niet 's nachts. Ik drink soms wel 2 liter in een kwartier als het warm is of als ik heb gesport, maar soms ook een halve liter per dag. Maja, misschien moet je dokter zien ofzo?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 10:33
Brown eye
Brown eye is offline
volgens is het niet egt iets waar je je zorgen over hoeft te maken..zoals hierboven al is gezegd heb je nij diabetes altijd dorst. kan owk gwoon aan het warme weer liggen! en ik heb owk de ene keer dak bijna niets drink op een dag en de andere keer super veel!

Regels voor berichten