![]() |
|
Verwijderd
|
AH-medewerkers in cel na overmeesteren van winkeldief
AMSTERDAM - De twee medewerkers van het Albert Heijn-filiaal in de 1e van Swindenstraat in Amsterdam die vorig jaar met geweld een winkeldief overmeesterden, hebben hun actie donderdag herhaald. De twee grepen opnieuw een winkeldief en droegen de man over aan de politie. De dief bleek letsel te hebben opgelopen en deed daarvan aangifte. De politie arresteerde de AH-ers donderdagavond. Groeten, the marshall bron: www.nu.nl |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() maarre, volgens mij gaat die prins Bernard zich op een gegeven moment nog voor schamen dattie die schadevergoeding had betaald. ben benieuwd of ze egt zo agressief zijn of dat die dieven nu gewoon misbruik van dat eerdere nieuws maken. |
![]() |
|
Knuppelen
![]() Aanpakken die zooi. Als die dief niks had gejat was er ook geen aanleiding voor zoiets geweest en was het niet gebeurd. En dan wil de rechter mensen een boete geven die in feite alleen iets doen wat hun goed recht is. Maja het rechtssysteem is hier toch al zo lek als een mandje..
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik ben er ook voorstander van dat ze m achterna mogen lopen en mogen oppakken, om de dief vervolgens aan de politie over te dragen. Maar volgens mij gebruiken deze 2 medewerkers onnodig geweld, want ze worden verdacht van ZWARE mishandeling. Als t nou een paar klappen was, dan zou t nog kunnen, maar deze 2 gasten, net zoals die dief, zijn niet goed in hun hoofd.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
''Op het politiebureau bleek dat de dief, ook voor de agenten duidelijk zichtbaar, letsel had opgelopen bij de schermutseling. Over de aard van de verwondingen wilde de politiewoordvoerder donderdagavond verder geen mededelingen doen. '' |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De mensen hier met een ietwat genuanceerde mening weten toch wel hoe de vork hier in de strafrechtelijke steel steekt. |
![]() |
|
![]() |
Ergens las ik dat deze mensen ook nogal een strafrechtelijk verleden hebben en het dus niet onwaarschijnlijk is dat ze zich deze keer weer niet hebben kunnen beheersen. Ook vraag ik me af of ze nu echt niets van de vorige keer hebben geleerd
![]() Hopelijk blijft Bernhard deze week gewoon doen waar hij goed in is: chillen in zijn Ferrari en neushoorns rijden in Afrika, en gaat hij het niet weer opnemen voor criminelen.
||
Citaat:
![]() Wat die medewerkers doen is gewoon fout, ze mogen de dief natuurlijk aanhouden, maar volgens mij hebben die medewerkers een slechte jeugd gehad ofzo dat ze het nu zo agressief uiten.
||
![]() |
Citaat:
Mij lijkt niet dat Nederland er veiliger op wordt wanneer iedereen eigen rechter gaat spelen.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Alhoewel ik niks weet van de aard van de verwondingen en het geweld dat gepleegd is door die AH-medewerkers, vind ik een celstraf lichtelijk overdreven...Een boete was een beter idee geweest.
Maar het is wel zo dat het eigen rechtertje spelen ook niet hoort te kunnen. Zo kunnen situaties aardig uit de hand lopen, en dat is ook niet de bedoeling... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar goed, dat hoort hier niet thuis. Zelf moest ik lachen toen ik het bericht (in de Trouw) las. Ik dacht: Simon en Lucas, jullie leren het nooit. Onder die twee mensen heb ik nog gewerkt, dus ik vind het wel vermakelijk. Ze zijn wederom de fout ingegaan. Met z'n tweeën een dief overmeesteren zou toch redelijk goed te doen moeten zijn zonder te veel geweld. Natuurlijk is de grens tussen buitensporig en niet-buitensporig geweld nogal vaag (hoe wordt die juridisch getrokken, eigenlijk? Weten de rechtenstudenten daar misschien iets van af?), maar je hoeft bij het pakken van een dief hem niet in elkaar te slaan.
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder juich ik dit soort ontwikkelingen toe. Juist in dit soort gevallen, waar de wettelijke regeling niet erg duidelijk is (en dat naar zijn aard ook niet kan zijn) is het belangrijk dat er veel gevallen zijn waarover geoordeeld wordt. De grenzen zijn namelijk niet duidelijk te trekken. Wanneer is het geweld tegen een overvaller nog proportioneel en wanneer niet meer? Dat valt niet vast te leggen in een wettelijke regeling, dat moet aan de hand van de omstandigheden van het geval beoordeeld worden door de rechter. Daarom is het goed dat dit soort gevallen worden berecht omdat de gewone burger (of winkeleigenaar) die geconfronteerd wordt met een overvaller anders helemaal niet weet waar hij aan toe is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Verder ben ik het ermee eens dat niet meer geweld dan nodig mag worden gebruikt. En ja, natuurlijk moet dit soort 'voor-eigen-rechter-speel'-praktijken bestraft worden, mits dat geen noodweer betreft. Maar toch, doe dan slechts een geldboete om het 'af te leren'. Ik ben dan ook blij dat ze weer op vrije voeten zijn, en ze over twee weken dan misschien wel te horen krijgen dat ze een boete moeten betalen. |
![]() |
|
![]() |
ik vind dat dit bij het beroepsrisico van het 'vak' dief hoort. Er is een kans dat je tegen de lamp loopt en dat je een klap krijgt. That's life.
Maar ik vraag me inderdaad ook wel af wat de politie onder zware mishandeling verstaat....
|
logisch toch en bovenal terecht moet die dief maar met zijn gore poten van de spullen van iemand anders afblijven als ik het had gezien had ik meegeholpen hem hardhandig af te leren dat je niet moet stelen.voor 110% achter de AH medewerkers.
Is toch logisch lijkt mij je hebt niet te stelen en als je een blikje bier steelt dan laat de politie je gaan omdat ze het te druk hebben met mensen oppakken die scheef op hun zadel zitten! Als ik zie dat iemand mij fiets wil stelen moet hij: -heel erg breed of gewapend zijn. -een groep van 10 man achter zich hebben staan. -heel snel mijn fiets teruggeven. -heel erg snel kunnen rennen anders krijgt hij zo'n pak slaag dat hij het over tien jaar nog herrinert. Je mag tot op bepaalde hoogte zelf rechter spelen anders gebeurt er toch niks met je aangifte,en een blik bier stelen nou dat is niet je eerste levensbehoefte.
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Tenzij de dief een arme is die niet in zijn eigen levensonderhoud kan voorzien en daarom wat eten steelt, bestaat er zelden zoiets als buitensporig geweld. oftewel ![]() Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Vage normen (zoals in het arrest Onbehoorlijk gedrag, waarin in een spoorwegenverordening stond dat het verboden was zich 'onbehoorlijk' te gedragen) zijn in het strafrecht niet toegestaan vanwege het legaliteitsbeginsel. De strafbaarheid van bepaalde handelingen moet vantevoren kenbaar zijn. Mishandeling is geen vage norm. Er heerst wel consensus over wanneer iemand mishandeld is en wanneer niet. Het probleem is echter het feitencomplex: wanneer is het noodweer en wanneer niet? Dat is een vraag die niet voor elk geval in een wet beantwoord kan worden. Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, maar dat zijn ook niet echt eerlijke partijen he.
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Verder ben ik het helemaal met Nare Man eens, gewoon om jou te pesten ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
moslims in Nederland Sanneke16 | 64 | 08-11-2002 20:54 |