Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2002, 08:44
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Heb er redelijk vaak last van. Weet iemand waar het vandaan komt?
Oud 04-04-2002, 20:12
[DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
ik heb het ook,heel vervelend.

(heeft het ongeveer 3 keer in haar slaap )

is gewoon als je een verkeerde beweging maakt in je slaap of verkeerd hebt gelegen, niet gaav
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 03:13
miep
miep is offline
en ook hier had ik laatst op geantwoord maar alles is blijkbaar gewist. *G*DD*MMT*
maareh ja ik ken 't.....
reden d'r voor ken ik niet.....
Oud 05-04-2002, 06:55
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Ik had hier ook al op geantwoord . Maar ik heb het dus in m'n voet en dat doet ook gigahantisch pijn
Oud 05-04-2002, 12:10
ekki
ekki is offline
komt door de groei volgens mij.
wat je moet doen: ff naast je bed gaan staan ofzo en dan je been helemaal strekken en je teen naar je neus toe (omhoog dus). dus dat je alle spieren spant. doet wel ongelooflijk zeer, maar dan is het wel zo weg en heb je er het minst lang last van.
Oud 05-04-2002, 12:16
Verwijderd
Had ik vroeger ook .. idd ff goed strekken *pijnlijk*

Ging vanzelf weg toen ik ouder werd. Zal wel door de groei komen..
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 21:45
20marianne12
20marianne12 is offline
Ik krijg altijd van die kuitkrampen vlak voordat ik ongesteld word, dacht ook dat het daar aan lag maar als jongens er ook last van hebben . Weet je wat bij mij helt, je tenen omhoog trekken...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 22:03
miep
miep is offline
Citaat:
******** schreef:
Had ik vroeger ook .. idd ff goed strekken *pijnlijk*

Ging vanzelf weg toen ik ouder werd. Zal wel door de groei komen..
ik heb het al heel lang en nu afentoe nogsteeds ik denk nkiet dat 't groeipijn is want ik groei niet meer...
Oud 05-04-2002, 22:05
punkyfish
punkyfish is offline
bah, ik heb dat ook, meestal alleen snachts, dan word ik zo rond een uur of 4 wakker en dan heb ik dus ongelooflijke kramp, maar vandaag ook gewoon toen ik net bij mijn vriend was

maarja. bij mij doet het dan zoveel pijn dat ik me echt niet meer kan bewegen, ik ga dan altijd in mn deken bijten mijn bovenlijf voelt dan aan alsof het verlamd is, echt een heel erg vaag gevoel.

mijn moeder zei net dat ik met een stuk zeep in mijn bed moest gaan slapen ik vraag me af of het helpt, lijkt mij van niet, maarja.
Oud 06-04-2002, 00:06
Verwijderd
Ja ohw vreselijk,ik heb het ook wel eens gehad...en dan ook inderdaad sóchtends of sávonds..lig je na een dag werken nog even te chillen ,en breekte hel los..

Sóchtends is nog erger,het is wel eens zo erg geweest dat ik met m'n tanden in m'n kussen lag je bijten ahhhh
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 07:46
Verwijderd
Citaat:
telief.com schreef:
Ja ohw vreselijk,ik heb het ook wel eens gehad...en dan ook inderdaad sóchtends of sávonds..lig je na een dag werken nog even te chillen ,en breekte hel los..

Sóchtends is nog erger,het is wel eens zo erg geweest dat ik met m'n tanden in m'n kussen lag je bijten ahhhh
Ja precies 's ochtends was het veel erger
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 10:21
Verwijderd
Toevall;ig had ik gisteren op TV gezien dat vrowuen die aan de pil zijn pjin aan hun kuiten kunnen krijgen als ze lang stijl zitten of liggen...

Ikw eet niet meer hoe dat heet, maar schijnt wel irritant te zijn en er is d8 ik ook een oplossing voor...

Ik geloof niet dat het ernstig was..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 12:11
Remqo
Remqo is offline
mja, ik heb vaak kramp in m'n kuit als ik aan het zwemmen ben (ik ben al uitgegroeid)
Maar als ik ga slapen heb ik er nooit last van

Mja, maar ik ben geboren met iets te korte kuitspieren, dus dat verklaart bij mij al een hoop.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 17:14
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Ja,dat is zoooo fucked up .

Dan leeg je lekker te slapen en heb je even je ogen open ergens in de midden van de nacht en dan draai je even ofzoiets en dan voel je dat of je ligt te slapen en je raakt wakker door die pijn
Zwaaaaar fucked up wat ik dan ga doen omdat ik boos ben sla ik me kuit met me vuist zo hard mogelijk
Maar gelukkig daarna lukt het me weer op verder te snurken.

Ik heb trouwens best wel kleine kuiten niet echt dikke kuiten dat vind ik wel jammer weten jullie misschien een goede oefening voor je kuiten te laten motiveren?

Vriendlijke Mazzels
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 13:38
Gatara
Gatara is offline
Het heeft iets te maken met de aansluiting van de spieren aan het bot. Als de spier te kort is en je maakt het nog korter, dan komt er een knoop in: kramp.

Althans dat is zo bij mijn voet: een spier die mijn tweede teen ook krom trekt als ik daarin een kramp krijg.
Dit gaat soms door naar mijn kuit.

Oefeningen hiertegen zijn:

Ga met je tenen en voorste kussentjes van je voetzool op een drempel staan. Zet je hielen op de grond (je kuit wordt nu gestrekt). Trek je hielen weer omhoog (kuit in normale stand) en zet je hielen weer op de grond, etc..

En andere oefening: rol met je voet over een balletje heen.

Weer een andere oefening: laat iemand anders je voet krom buigen (tenen krom) en omhoog duwen (staande positie, maar iets overdrevener).

Gatara
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 14:45
^AmArU^
^AmArU^ is offline
hmm klopt
maar ook oudere mensen hebben dit wel volgens mij
ik denk niet dat men weet waar het vandaan komt maar goed
heel soms heb ik het
ontzettend pijnlijk
echt vrezselijk
maar goed
ik wacht altijd 1 minuut tot het weer over is, en dan kan ik 1 dag niet lopen ofz o
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 15:05
eden6
eden6 is offline
Ik heb dat een paar keer gehad. Als ik wakker word en mn been in 1x strek voel ik soms wel kramp opkomen, maar meestal kan ik het voorkomen door te "strekken".

Doet heel veel pijn als het doorzet!

Ik heb het tijdens sporten wel eens in mn voet, maar de laatste tijd gelukkig ook zelden...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 16:11
Gwenniej
Gwenniej is offline
jah ik wordt snachts ook vaak wakker van kramp in de kuit. doet egt zoooo veel pijn!

maar uhh alsk dat heb dan gil ik egt ook al ist snachts en meestal trekt t na 30 sec weg ofzo en daarna loop ik 2 dagen mank ( net ofk hele erge spierpijn heb)

me ma zei dat op een koude vloer gaan staan met je blote voeten kon helpen, keb t 1 x gedaan ( ben nog nooit zo snel me bed uit gekomen ) en t hielp toen wel.

toenk laatst toch bij de dokter was hak ook gelijk gevraagt waar die kramp vandaan kwam etc etc, het had een moeilijke naam en je kon er verder nix aan doen, behalve roken en veel koffie is er slecht voor.

soms als je daar mee stopt dan kan die kramp ook weg gaan maar goed ik rook nie en drink nooit koffie.

kortom tis gewoon irri en dr valt nix aan te doen

een groei speurt is het niet want ik ben al 4 jaar nie meer gegroeid.
Oud 08-04-2002, 21:12
Verwijderd
het schijnt dat je een grote vijl onder je matras moet leggen en dat dan de magnetische velden weg worden getrokken ofzo en dat je daardoor geen kramp meer krijgt.... dat is ooit tegen een vriendin van me gezegd en het heeft bij haar geholpen... maybe hebben jullie er iets aan
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 23:57
Verwijderd
dat klopt magneten helpen jah, maar het hoeft geen vijl te zijn haha niet iedereen heeft dat, als het maar magnetisch is
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 17:54
nijntje-het-konijntj
nijntje-het-konijntj is offline
ik heb het ook 1x gehad, dat ik midden in de nacht wakker werd met kramp in mn kuiten... Ik ging er heel hard op slaan (ik weet eigenlijk ook niet waarom maar als je kramp in je bovenbeen hebt schijnt dat ook te helpen zei mn gymleraar) en toen ging het wel over na een tijdje
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 10:16
Roosa
Roosa is offline
Ik had het ook vaak in mn kuit, maar als je dan je tenen naar je toetrekt zeg maar, dan is het als het goed is meteen weg..
en bij je voet kan dat ook, ik hebhet ook wel een in m'n boven been of bij mn bil maar dat is meestal snel weg
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten