Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2003, 17:50
*Lady of Hope*
*Lady of Hope* is offline
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat me allemaal dwars zit, maar ik ga het hier toch even zo goed mogelijk proberen te beschrijven.

Ik heb nu 3 maanden een vriend. In het begin ging alles helemaal goed, en ik dacht dat ik ook echt verliefd op hem was.
Het stoorde me in het begin ook niet echt dat hij eigenlijk de hele dag bij me was. In de pauze op school rende hij gelijk naar me toe, en liet me ook niet meer los tot de bel weer ging. En zo ging dat eigenlijk steeds door.... Hij was zeg maar, dag en nacht bij me.

Op een gegeven moment dacht ik dat ik wel toe was een meer met hem... hij heeft me toen gevingerd en ik heb hem afgetrokken. Op het moment zelf, voelde het heel fijn. Maar nu, achteraf heb ik er ontzettend veel spijt van.

Ik vind het nu dan ook heel benauwend als we bij elkaar zijn. Het stoort me nu als hij op school aan me zit. Iedereen kan het dan zien.... en ik vind het gewoon niet fijn als we in het openbaar moeten zoenen en hij dan met z'n hand onder m'n truitje zit. Maar dat wil hij blijkbaar niet begrijpen....

Ook vind ik het nu bijvoorbeeld niet leuk meer als we samen thuis zijn ofzo... ik ben bang dat hij weer verder wil.... Terwijl hij eigenlijk altijd heel lief voor me is.

Toch voelt er iets nou heel raar.... iets benauwends. Alsof ik geen tijd meer voor mezelf heb, omdat hij de hele tijd bij me is. Dit geeft me zeg maar een beklemmend gevoel.

En ondertussen lijkt het ook nog alsof ik er niet logisch meer door kan nadenken.

Iemand hetzelfde gehad? En weet wat ik het beste kan doen?
En ook bedankt voor het lezen van het verhaal.... het is iets langer geworden dan ik dacht!
Oud 04-07-2003, 17:54
Verwijderd
Heb je over dit alles al eens met je vriend gepraat?

Ik vind het volkomen logisch dat jij je zo voelt hoor, dat zou ik ook precies zo hebben, daarom denk ik dat je het hem moet bespreken en wat meer afstand moet nemen.

Allereerst zou ik het vooral ook hebben over het verder gaan met hem, wanneer jij je ongemakkelijk voelt uit angst dat hij het weer wil is er iets mis. Bespreek met hem dat je achteraf toch wel spijt hebt van wat jullie hebben gedaan en dat je er nog niet aan toe bent en dus het niet nog eens wil. In ieder geval nu niet.

Dan ten tweede zou ik wat meer afstand nemen. Zeg hem dat je hem om de dag wil zien en ga in de pauze met vriendinnen een stukje lopen.

Maak hem in ieder geval heel goed duidelijk wat jij wil en hoe jij je voelt. Wat jij wil is niet onredelijk en dus denk ik dat hij het wel zal begrijpen, zo niet, moet je je toch maar eens afvragen of hij wel zo goed bij je past.

Sterkte
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 18:17
elledc
elledc is offline
Dit heb ik ook gehad, en zelfs nu nog af en toe.
Ik zie mijn vriend de laatste tijd dag en nachts bijna voortdurend (we zijn 8 mndn samen), we doen alles samen.
Maar soms wordt het me teveel omdat ik merk dat ik dan niet vrij ben in mijn denken, ik minder wil doen, en me minder 'sterk' voel met hem.
Dit lijkt me allemaal logisch, aangezien je ook rekening moet houden met iemand anders en niet alleen met jezelf.
Ik heb het erover gehad met hem, hij begrijpt het maar toch merkte ik dat hij moeilijkheden had tot me door te dringen omdat hij het niet zo ervaart.

Je moet er alvast over praten, als hij je graag ziet, begrijpt hij het.
Ik vind het ook vreselijk als mijn vriend constant klef doet, dat weet hij best genoeg.
In een relatie moet je praten over de dingen die je vervelend vindt en over de dingen die je beter vindt, dat is het belangrijkste

Maar je beweert niet echt verliefd te zijn, of enkel in het begin? Neem wat afstand en denk er eens over na, mss is hij niet degene met wie je verder wil gaan... ?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 18:25
Mark
Mark is offline
Ik denk dat jullie je allebei goed moeten realiseren (en vooral hij), dat je naast jullie leven samen allebei ook nog je eigen leven moet hebben. Hij moet ook gewoon met z'n vrienden blijven omgaan en jij met je vriendinnen cq vrienden. Hoe vaak hoor je niet dat als een relatie overgaat dat mensen dan in een sociaal gat vallen, gewoonweg omdat ze hun eigen leven helemaal hadden laten lopen voor de tijd met hun partner.

Ik denk dat het sowieso beter is om niet altijd bij elkaar te zijn, dat zorgt op den duur voor spanningen en irritaties. Zelfs mensen die al jaren getrouwd zijn, doen niet alles samen. Dat is zelfs heel gezond in een relatie als je het mij vraagt.

Mark (die adviseert om even iets minder samen te doen)
Oud 04-07-2003, 18:56
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Hmz,

Je kan er toch over praten met je vriend? Het lijkt mij niet goed voor je relatie om echt altijd bij elkaar te zijn. En als jij dat ook niet wil moet je hem dat gewoon vertellen.
En als jij er niet van houdt om te zoenen etc. in het openbaar zou ik dat ook vertellen, heb ik ook tgen mijn vriend gezegd en daar houd hij wel rekening mee.

Maar als je niet zeker weet of je wel echt verliefd op hem bent zou ik proberen daar eerst achter te komen. Neem even een tijdje afstand van hem. Dan merk je vanzelf wel wat hij voor je betekent en of je bij hem wil zijn.
En over dat verdergaan, als je je er nu al niet goed over voelt moet je dat tegen hem zeggen, je moet niks tegen je zin in doen. Lijkt me voor hem ook niet echt fijn natuurlijk.
Succes ermee iig
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 19:40
Verwijderd
Zoals ookal boven gezegd; praat er met je vriendje over, dat lijkt me de beste oplossing voor sommige dingen.

Over zoenen, en andere dingen die jij liever niet in het openbaar wil doen, daar kan je met hem over praten. Ik doe het ook wel eens met mijn vriendje. Soms heb ik gewoon echt geen zin om midden op straat uitgebreid te zoenen, nou ja dan zeg ik dat gewoon tegen hem hoor!

En bedenk je ook goed wat je precies met hem wilt. Je wilt (nog) niet met hem verder? Het lijkt me jammer als je daardoor niet meer alleen met hem thuis durft te zijn. Mss zou je dit onderwerp ook eens kunnen aankaarten bij hem. Ik bedoel als hij weet dat je je minder prettig voelt bij het idee dat hij mss wel verder wil, dan kan hij daar rekening mee houden. Het is wel een beetje lastig onderwerp, maar ik denk dat het ook niet nodig is om je daar zorgen over te maken!

En ook voor je vrijheid daar kan je het ook over hebben met hem, dat jullie elkaar wat minder vaak zien. Mss vindt hij dat (uiteindelijk) ook wel fijn!

Nou ja suc6 ermee iig!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten