Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2003, 15:20
Verwijderd
gewoon ff een vraagje maar zijn er hier nog anderen die over vaak over zelfmoord nadenken en misschien ook wel een poginkje gedaan hebben?

ik zal wel met mezelf beginnen, ik denk er bijna dagelijks over. ook heb ik het al een keertje geprobeerd.

Laatst gewijzigd op 29-06-2003 om 19:05.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2003, 15:22
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
yep, k denk dr ook vaak aan, maar heb geen zin om nu te vertellen waarom enz... maar je bent vast niet de enige...

*vraagt zich af* mag dit topic wel?????

kuzzies
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 15:24
rare kwast
rare kwast is offline
jah denk er veel aan en heb meerdere pogingen ondernomen en zoals er al gezegt werd, geen zin in de waarometjes
Oud 29-06-2003, 15:28
Verwijderd
mjah, ik denk daar regelmatig overna, niet echt een poging gedaan ofzo, geen zin om er verder op in te gaan..
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 15:43
Verwijderd
Jup [ kort maar krachtig ]
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 15:50
Verwijderd
Citaat:
mir_1986 schreef op 29-06-2003 @ 16:22:
*vraagt zich af* mag dit topic wel?????
Uit het announcement:
Citaat:

Wat is niet de bedoeling?

Zelfmoordaankondigingen. Praten over mag overigens wel
Snij en zelfmoord'tips' ('zo moet je het doen')
Zaken die aanzetten tot (bijvoorbeeld) zelfbeschadiging
Voorlopig mag het dus wel. Ik zal de topic een beetje in de gaten houden, de overige forumbazen hopelijk ook.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 15:50
dromerig elfje
dromerig elfje is offline
Ik denk er wel eens aan,
maar ik ben nooit serieus van plan geweest om het te doen...
Soms zou ik heel graag wegwillen uit deze wereld, maar ik vind de dood geen goede oplossing.

* Weet niet of dit topic wel heel erg mag *
Oud 29-06-2003, 15:59
Sysy
Sysy is offline
Tja vroeger dacht ik er wel meer over na dan nu... hoewel ik de laatste tijd ook wel is heb van.. ik laat me gewoon van de trap vallen dan is alle ellende voorbij... Maar ik denk niet dat ik in staat ben het werkelijk te doen..
Oud 29-06-2003, 16:10
Juliah
Juliah is offline
Ik heb die buien zeker gehad...gelukkig is het nu een heel stuk minder. Vroeger maakte ik hele plannen ed en zocht plaatsen uit ed...ziek, ik weet het, maar goed. Ik was ook enorm bang van bepaalde dingen om die reden. Nu wil ik liever leven, ik ben benieuwd naar de toekomst. Tuurlijk zie ik het soms nog wel niet zitten, maar toch wil ik ook dan wel leven. Tijdens mijn eerste migraine-aanval (dan denk je echt dat je dood gaat, als het erg genoeg is (je kunt niet meer staan, 't wordt zwart, alles tintelt, je voelt je ongelooflijk eng, enz. (en daarna natuurlijk hoofdpijn ed)) besefte ik dat ik helemaal niet dood wilde. En dat gevoel bleef bij me. Mijn leven is nu ook een stuk leuker ed (ik heb een ontzettend lieve vriend en katten (twee dingen die ik altijd al wilde)), in andere opzichten gaat het minder, maar ik weet nu dat ik niet dood wil en ik weet ook dat ik wil leven (zeker ivm vriend en de katten).

Als je er niet alleen uit kunt komen, zoek dan hulp.
Oud 29-06-2003, 16:28
diane
diane is offline
Ik denk er dagelijks overna
Ik heb ook al diverse pogingen ondernomen
Oud 29-06-2003, 17:27
AlopiA
AlopiA is offline
ik denk er vaak over na ja,
vroeger wilde ik ook altijd al pogingen ondernemen, maar daar was ik altijd te bang voor. Ik wist niet wat het minste pijn zou doen en wat tegelijkertijd snel zou gaan.
Oud 29-06-2003, 17:59
Nolita
Nolita is offline
Ik denk er ook wel veel over na en ik heb het een keer geprobeerd.
Oud 29-06-2003, 18:23
vievo
vievo is offline
denk er wel eens over na, maar een vriendin van mij heeft het gedaan, dus ik heb gezien hoe erg het voor de omgeving is en hoe schuldig de nabestaanden zich gaan voelen. ik denk niet dat ik dat iemand kan aandoen, maar ja, je weet maar nooit
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 19:06
Verwijderd
ik wil ook helemaal niet dat er ingegaan word over de WAAROM en HOE vragen.
kvoeg me gewoon af of ik niet de enige was!

sorry als dit topic niet mocht.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Whaag schreef op 29-06-2003 @ 20:06:
sorry als dit topic niet mocht.
Ik geloof dat ik daar al op gereageerd had.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 19:39
Fade of Light
Fade of Light is offline
volgens mij is je denpatroon al helemaal gefixeerd op hetgeen het juist niet gefixeerd moet zijn: wil ik dood?

Voor iedereen in Nederland is er een mogelijkheid een degelijk bestaan te leiden, waarin de gedachte zelfmoord niet eens hoeft voor te komen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 19:51
Verwijderd
ik denk dat er zat mensen zijn die erover nadenken. ik vraag me wel eens af hoe alles doorgaat als ik er niet meer bij zou zijn, en helemaal als ik zelfmoord gepleegd zou hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 19:55
Verwijderd
Citaat:
WooF schreef op 29-06-2003 @ 20:51:
ik denk dat er zat mensen zijn die erover nadenken. ik vraag me wel eens af hoe alles doorgaat als ik er niet meer bij zou zijn, en helemaal als ik zelfmoord gepleegd zou hebben.

ja, daar denk ik ook nou vaak over na
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 21:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het gaat niet altijd even goed met me maar ik heb nog nooit serieus over zelfmoord nagedacht en al helemaal nog nooit een poging gedaan. Ik vind het leven nog veel te mooi en ik ben nog nooit zo depressief geweest dat ik de mooie kanten van het leven niet meer in zag. Gelukkig, op zich wel.
Oud 29-06-2003, 21:20
Verwijderd
Citaat:
WooF schreef op 29-06-2003 @ 20:51:
mjah idd
*oh wee, wanneer je het doet*
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 22:09
Megalomaniace
Megalomaniace is offline
Ik heb er een hele tijd over nagedacht en zelfs vanalles gepland enzo, maar die tijd is nu voorbij, gelukkig.
Oud 30-06-2003, 00:07
Snellius
Snellius is offline
Ik denk er nog wel eens over na, maar niet meer zo veel als vroeger, wat mij een positieve ontwikkeling lijkt.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 08:05
Verwijderd
ik denk er best wel eens over na, maar ik zou het nooit doen. daar is mijn leven me te kostbaar voor en ik vind het bovendien zwak om eraan toe te geven.
zelfmoord fascineerd me wel, ik denk dat ik er daardoor juist vaak overnadenk

All I want to do is live, no matter how miserable it is
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 09:19
Nona
Nona is offline
Ik heb er toen ik een jaar of veertien was heel veel over nagedacht. Maar ik heb er nooit het lef voor gehad, of misschien wilde ik helemaal niet echt zelfmoord plegen. Nu denk ik er niet zo veel meer over en ik wil in ieder geval geen zelfmoord plegen. Maar ik sta er nog wel bij stil, vooral als ik iets hoor dat echt over die gevoelens gaat. Dan denk ik vaak niet aan hoe ik was, maar aan een jongen die anderhalf jaar geleden zelfmoord heeft gepleegd. Dat kan me nog steeds wel raken.
Oud 30-06-2003, 10:22
Sysy
Sysy is offline
Tja het is eigenlijk voor pubers vrij "normaal" om over zelfmoord na te denken. Het komt iig vaak voor, vanwege alle veranderingen enzo die vaak niet echt soepel gaan.. En ik ben nu weer helemaal happy... dus wil geen zelfmoord plegen...
Oud 30-06-2003, 13:27
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Sysy schreef op 30-06-2003 @ 11:22:
Tja het is eigenlijk voor pubers vrij "normaal" om over zelfmoord na te denken.
nooouuuu, dat vind ik wel een erg gewaagde stelling
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 13:47
Eend
Eend is offline
Ik was zo, maar ik ben de levende hoop voor anderen, dat het serieus weg kan gaan als je dr maar aan werkt
Oud 30-06-2003, 13:48
Eend
Eend is offline
Citaat:
Tja het is eigenlijk voor pubers vrij "normaal" om over zelfmoord na te denken. Het komt iig vaak voor, vanwege alle veranderingen enzo die vaak niet echt soepel gaan.. En ik ben nu weer helemaal happy... dus wil geen zelfmoord plegen...
heb ik inderdaad ook van gehoord ja En ik denk ook zeker dat het deels waar zal zijn, maar jah...NIET iedereen hoeft er dan were last van te hebben.
Oud 30-06-2003, 15:37
Sysy
Sysy is offline
Citaat:
Eend schreef op 30-06-2003 @ 14:48:
heb ik inderdaad ook van gehoord ja En ik denk ook zeker dat het deels waar zal zijn, maar jah...NIET iedereen hoeft er dan were last van te hebben.
Nee niet iedereen, maar je behoort niet tot de uitzondering als je het wel doet..
Oud 30-06-2003, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Whaag schreef op 29-06-2003 @ 16:20:
gewoon ff een vraagje maar zijn er hier nog anderen die over vaak over zelfmoord nadenken en misschien ook wel een poginkje gedaan hebben?

ik zal wel met mezelf beginnen, ik denk er bijna dagelijks over. ook heb ik het al een keertje geprobeerd.
ut lijkt me super aleen dan ben ik zo dood.. ja dan zijn alle dingen die leuk zijn er ook niet meer..
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 16:05
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Sysy schreef op 30-06-2003 @ 16:37:
Nee niet iedereen, maar je behoort niet tot de uitzondering als je het wel doet..
ah, das al heel wat anders dan "vrij normaal"
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 19:08
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 30-06-2003 @ 17:05:
ah, das al heel wat anders dan "vrij normaal"
Merk wel even op dat Sysy het woord normaal tussen aanhalingstekens had gezet om aan te geven dat het niet letterlijk moest worden opgevat. Laten we haar uitspraak maar wijzigen in: het lijkt voor pubers vrij "normaal" om over zelfmoord na te denken.
Oud 30-06-2003, 19:16
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 30-06-2003 @ 20:08:
Merk wel even op dat Sysy het woord normaal tussen aanhalingstekens had gezet om aan te geven dat het niet letterlijk moest worden opgevat. Laten we haar uitspraak maar wijzigen in: het lijkt voor pubers vrij "normaal" om over zelfmoord na te denken.
Ook dat trek ik in twijfel. Ik denk dat de hele breezercultuur die haast niet op internet zit en toch wel zo'n 50% van de jongeren beslaat, nauwelijks in contact komt met de gedachte om zelfmoord te plegen.

De definitie van " " om een woord heen kan nogal sterk verschillen. Bij mij kwam het over als "meer dan de helft" of veel mensen. Dat is heel wat anders dan "geen uitzondering zijn", wat ik persoonlijk zou gebruiken bij toch een grote minderheid, maar niet een te geringe groep.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 19:18
Fantôme
Fantôme is offline
eyy,

ik heb niet alles (eig. bijna niks) van de reacties gelezen.
maar er was al een soortgelijk topic van, misschien dat je die eens zou kunnen lezen...

btw... er zijn zeker meer mensen, ook hier op het forum, die erover nadenken. ikzelf niet echt zo... vroeger wel. nu alleen nog maar aan am.

liefs, wendy
Oud 30-06-2003, 19:22
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 30-06-2003 @ 20:16:
Ook dat trek ik in twijfel. Ik denk dat de hele breezercultuur die haast niet op internet zit en toch wel zo'n 50% van de jongeren beslaat, nauwelijks in contact komt met de gedachte om zelfmoord te plegen.
Ik zei ook dat het alleen maar lijkt alsof het zo is, niet dat het daadwerkelijk zo is.

Citaat:
Fade of Light schreef op 30-06-2003 @ 20:16:
De definitie van " " om een woord heen kan nogal sterk verschillen. Bij mij kwam het over als "meer dan de helft" of veel mensen. Dat is heel wat anders dan "geen uitzondering zijn", wat ik persoonlijk zou gebruiken bij toch een grote minderheid, maar niet een te geringe groep.
Dat is dan een verschil in definitiehantering tussen jou en mij, maar misschien kan Sysy vertellen welke definitie zij precies in gedachte had.
Oud 30-06-2003, 22:18
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 30-06-2003 @ 20:22:
Ik zei ook dat het alleen maar lijkt alsof het zo is, niet dat het daadwerkelijk zo is.
de vraag is dan hoeveel je opschiet met een stelling waarin "lijkt" voorkomt ipv "is". Maargoed, laten we inderdaad even wachten op het antwoord van Sysy als ze nog in dit topic komt :/
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 12:29
dark_poetry
dark_poetry is offline
ik heb er veel over gedacht enso,de laatste tijd minder suicidaal geworden.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 18:28
Marloes_temp2
Marloes_temp2 is offline
hey,
heb er al veel over nagedacht. Meestal echt in tijden van diepe depressie, maar ook wel gewoon nuchter. Dan kom ik er altijd weer achter hoe graag ik wil blijven leven .
Groetjes, Marloes.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 20:47
Choke
Choke is offline
weet je wat angsaanjagend is???bijna alle meiden denken er wel eens aan of hebben het zelfs al eens geprobeerd!
Oud 01-07-2003, 21:32
Ik > Jij
Ik > Jij is offline
Wat ik angstaanjagend, of eigenlijk wonderbaarlijk vind is dat er zoveel mensen op dit topic kunnen antwoorden.. ( ik ook )
Ik vind het al zonde wanneer er 1 persoon is die hier positief op kan antwoorden..
Oud 01-07-2003, 21:39
horsepills
horsepills is offline
ik heb een vriend die zichzelf van kant gemaakt heeft. Het is misschien wel heel stoer om erover te praten met z'n allen, maar als je het meemaakt is het toch erger dan je van tevoren hebt. Het is geen oplossing, maar een laffe manier van weglopen voor je eigen problemen...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 18:49
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
hoezo generaliseren..?

Joyce (Noemt zichzelf liever 'pre-adolecent' dan 'puber', dit ter zake overigens)
Oud 03-07-2003, 18:55
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 03-07-2003 @ 19:49:
(Noemt zichzelf liever 'pre-adolecent' dan 'puber', dit ter zake overigens)
Gebruik woorden die je kunt schrijven.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 19:02
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-07-2003 @ 19:55:
Gebruik woorden die je kunt schrijven.
correctie -> PREADOLESCENT.

Sinds wanneer fungeert een Forumbaas als spellings-check?

Get a life

Doehoej, Joyce
Oud 03-07-2003, 19:05
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 03-07-2003 @ 20:02:
Sinds wanneer fungeert een Forumbaas als spellings-check?
Sinds ze Leonoor heten.

[edit](Waarom moet dat 'forumbaas' er nou ook weer bij...in dat op zicht ben ik niks meer dan welk lid dan ook. En als een lid zo'n opmerking maakt wordt er toch ook niet gezegd: 'Sinds wanneer fungeert een lid als spellings-check?'? Ik vraag me gewoon af waarom mensen woorden gebruiken die ze niet foutloos kunnen schrijven.)[/edit]

Citaat:
Get a life
't is dat ik de nooit gebruik...

Laatst gewijzigd op 03-07-2003 om 19:08.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 20:31
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-07-2003 @ 20:05:
Sinds ze Leonoor heten.

[edit](Waarom moet dat 'forumbaas' er nou ook weer bij...in dat op zicht ben ik niks meer dan welk lid dan ook. En als een lid zo'n opmerking maakt wordt er toch ook niet gezegd: 'Sinds wanneer fungeert een lid als spellings-check?'?

Ik vraag me gewoon af waarom mensen woorden gebruiken die ze niet foutloos kunnen schrijven.)[/edit]

In de haast heb ik inderdaad een letter 'vergeten'.... De manier waarop je het schrijft, zit er in een zekere mate een ondertoon van sarcasme in.. (= mijn interpretatie)
Wanneer er echter in zogeheten 'paralanguage' geschreven wordt, hoor ik er nooit iemand over...
Enne, meis, ik val jou toch ook niet persoonlijk aan op grammaticale fouten oid? (ontbrekende/ vergeten interpunctie... opzicht i.p.v. op zicht)

In het kader van 'het wordt nu wel erg offtopic en zeurderig', zal ik er niet verder op in gaan.

't is dat ik de nooit gebruik...
Joyce...

peace?¿!
Oud 04-07-2003, 11:47
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 03-07-2003 @ 21:31:
In de haast heb ik inderdaad een letter 'vergeten'.... De manier waarop je het schrijft, zit er in een zekere mate een ondertoon van sarcasme in.. (= mijn interpretatie)
Wanneer er echter in zogeheten 'paralanguage' geschreven wordt, hoor ik er nooit iemand over...
Enne, meis, ik val jou toch ook niet persoonlijk aan op grammaticale fouten oid? (ontbrekende/ vergeten interpunctie... opzicht i.p.v. op zicht)

In het kader van 'het wordt nu wel erg offtopic en zeurderig', zal ik er niet verder op in gaan.
Het is meer dat je onbegrijpelijke posts post, waar vervolgens een taalfout in zit. En of dat nou door de haast komt of wat dan ook, het staat raar. En ik val je niet persoonlijk aan, ik wijs je er op dat je iets fout schrijft en dat doe ik bij meer mensen. Misschien kun je je post in begrijpelijk Nederlands schrijven (bovenstaande post is redelijk te begrijpen), zodat simpele zielen als ik het ook kunnen begrijpen (vind ik vaak wel prettige ed) (ook rekening houdend met mensen die wat minder sterk zijn op taalgebied). En als je per se moeilijke woorden wilt gebruiken, schrijf ze dan goed.

[edit]P.S. Het was niet alleen een typfout, maar ook inhoudelijk niet correct. Je bent nl een adolescent. EN preadolescent komt in de Van Dale niet voor, iig niet in deze spelling (en op een aantal andere manieren gespeld ook niet).[/edit]

Laatst gewijzigd op 04-07-2003 om 12:21.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 12:07
Nona
Nona is offline
En toen gingen we weer met zijn allen braaf ontopic.
Citaat:
Xizang schreef op 01-07-2003 @ 22:39:
ik heb een vriend die zichzelf van kant gemaakt heeft. Het is misschien wel heel stoer om erover te praten met z'n allen, maar als je het meemaakt is het toch erger dan je van tevoren hebt. Het is geen oplossing, maar een laffe manier van weglopen voor je eigen problemen...
Ik denk niet dat iemand het stoer vindt om over zelfmoord te praten. Wel interessant, omdat het bij veel mensen toch invloed heeft op hun leven, maar stoer is het niet. Sterker nog, sommige mensen weten dit onderwerp heel 'stoer' belachelijk te maken. Ook een foute ingeving als je het mij vraagt.

Ik heb ook iemand gekend die zelfmoord heeft gepleegd. Ik vind het geen goede oplossing voor problemen, maar ik zou toch nooit op hem terug willen kijken als 'laf'. Ik zie dan ook liever de goede eigenschappen in een persoon.
Oud 05-07-2003, 16:29
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 03-07-2003 @ 21:31:
Even een opmerking: mogelijk wist je dit nog niet, maar Leonoor is dyslectisch, dus dat verklaart de "fouten" die je af en toe in haar replies tegenkomt. Nog even een tweede opmerking: de zin "De manier waarop je het schrijft, zit er in een zekere mate een ondertoon van sarcasme in.. (= mijn interpretatie)" klopt niet, tenzij je hem laat beginnen met "op". Lees hem maar eens aandachtig na, dan zul je het zien.
*maar goed, laten we verder maar ontopic blijven*

Laatst gewijzigd op 05-07-2003 om 16:31.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Xizang schreef op 01-07-2003 @ 22:39:
Het is geen oplossing, maar een laffe manier van weglopen voor je eigen problemen...
Ik vind het geen laffe manier, weglopen voor je eigen problemen? Klinkt alsof je alles aan jezelf te danken hebt, derpessieve mensen kúnnen vaak niet meer geloven in een oplossing, zelfmoord kan dan een oplossing zijn. Je moet leren om jezelf op te peppen, mét hulp, iets wat je niet alleen kan.
Ik zou diegene niet voor lafaard uitmaken, heb eerder medelijden met diegene, als je het zo moeilijk hebt dat je geen andere oplossing meer ziet. Dat is dieptriest.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten