Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2003, 09:18
Pasboy
Pasboy is offline
Wie weet waar je Linux kunt downloaden of de broncode kunt krijgen !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2003, 09:21
Martin
Martin is offline
Je hebt vast zelf nog niet gezocht:

http://www.linux.org/
http://linux.pagina.nl
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 09:32
Enlightenment
Enlightenment is offline
Op de site van de betreffende Linux distributie kijken.

Als je Debian wilt ga je naar www.debian.org
Als je Redhat wilt ga je naar www.redhat.com
Als je Slackware wilt ga je naar www.slackware.org

Wat is het leven toch simpel..

Laatst gewijzigd op 10-07-2003 om 09:37.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 10:30
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Nog veeeeeel simpeler:

http://www.linuxiso.org

Da's echt de perfecte site

En als je het over Linux zelf heb (de kernel dus) moet je maar even een kijkje nemen op www.kernel.org
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 10:41
Chimera
Chimera is offline
Als het vinden van 'linux' voor je al een probleem is zou ik 't mooi bij Windows houden.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 11:15
pimomes1987
pimomes1987 is offline
Ik zou suSE linux ns proberen als je persé linux moet... Komt nog t meest in de buurt van Win XP en Mac OS X qua gebruikersgemak.
Oud 10-07-2003, 11:38
Enlightenment
Enlightenment is offline
SuSE is goede dist, Mandrake en Redhat ook, voor beginners.
Oud 10-07-2003, 11:44
zazzie
zazzie is offline
ftp.nluug.nl is een snelle mirror ftp, hier kan je de meest gangbare distro's downloaden op hoge snelheid.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 10-07-2003 @ 11:41:
Als het vinden van 'linux' voor je al een probleem is zou ik 't mooi bij Windows houden.
En je internet abbonement opzeggen..
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 18:19
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 10-07-2003 @ 12:38:
SuSE is goede dist, Mandrake en Redhat ook, voor beginners.
Knoppix. Hoef je niet te installeren kun je rebooten, CD erin, en je pc start Knoppix ook (is ook een distributed versie van kun je clusteren en met client/server constructies maken). Dus, daarmee kun je een GNU/Linux distributie aka GNU/Linux met opensource progs zelf uittesten zonder partitioneren. Het is op Debian gebaseerd en je kunt het natuurlijk ook installeren op HDD net als met Mandrake/SuSE/RedHat. De CD heeft wel een nadeel: wat trager dan van HDD en instellingen gaan verloren na reboot.
Oud 10-07-2003, 18:24
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
dystopia schreef op 10-07-2003 @ 19:19:
Knoppix. Hoef je niet te installeren kun je rebooten, CD erin, en je pc start Knoppix ook (is ook een distributed versie van kun je clusteren en met client/server constructies maken). Dus, daarmee kun je een GNU/Linux distributie aka GNU/Linux met opensource progs zelf uittesten zonder partitioneren. Het is op Debian gebaseerd en je kunt het natuurlijk ook installeren op HDD net als met Mandrake/SuSE/RedHat. De CD heeft wel een nadeel: wat trager dan van HDD en instellingen gaan verloren na reboot.
maar knoppix vind ik ook niet echt alles eerlijk gezegt ook de versies van bijv. suse de live version wat ongeveer het zelfde is vind ik lang niet zo goed als het orginele pakket.
En instaleren van linux zul je toch moeten leren + zo moeilijk is het ook allang niet meer.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 08:27
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
unpopular schreef op 10-07-2003 @ 19:24:
maar knoppix vind ik ook niet echt alles eerlijk gezegt
Waarom niet?
Oud 12-07-2003, 10:32
Verwijderd
Ik vind knoppix fijn werken.
Vind het erg handig om een OS van cd te draaien
Geen irritante boot menu's etc

Ik had alleen het probleem dat ik niks op de hdd's kon schrijven :/
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 22:33
Agent-Smith
Agent-Smith is offline
Citaat:
McLaren schreef op 12-07-2003 @ 11:32:
Ik vind knoppix fijn werken.
Vind het erg handig om een OS van cd te draaien
Geen irritante boot menu's etc

Ik had alleen het probleem dat ik niks op de hdd's kon schrijven :/
Tegenwoordig is dat ook opgelost, en je kan knoppix trouwens ook nog eens installeren met het volgende commando om je een beetje op weg te helpen als je het wilt gebruiken.
sudo /usr/local/bin/knx-hdinstall

Have fun with Linux.
Oud 13-07-2003, 22:52
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
dystopia schreef op 12-07-2003 @ 09:27:
Waarom niet?
(zag je reply vandaag pas)

bijv. netwerk opstellen is moeilijker dan gewoon.
As je instellingen doet met je weer op een ander medium de wijzigingen plaatsen.
Alle dingen die geinstalleerd staan zijn leuk maar de dingen die je dan net nodig hebt staan niet geinstalleerd.
Boottime is langer.

Maar het is wel makkelijk als je even snel iets moet doen op een gecrashed systeem. Maar daar kun je ook oudje dos (met nc )gebruiken. Als is het dan niet grafisch.

Ik vond het grappig om er mee te spelen maar als echt werkend systeem vind ik een gewone installatie toch echt beter.
(is ook een gevoels kwestie denk ik zo.)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 10:09
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
unpopular schreef op 13-07-2003 @ 23:52:
bijv. netwerk opstellen is moeilijker dan gewoon.
As je instellingen doet met je weer op een ander medium de wijzigingen plaatsen.
Alle dingen die geinstalleerd staan zijn leuk maar de dingen die je dan net nodig hebt staan niet geinstalleerd.
Boottime is langer.

Maar het is wel makkelijk als je even snel iets moet doen op een gecrashed systeem. Maar daar kun je ook oudje dos (met nc )gebruiken. Als is het dan niet grafisch.
Dit heeft (bijna) allemaal betrekking op het het livecd principe. Er zijn wel meer distro's die livecd aanbieden.

Ik ga ook niet zeggen dat Gentoo zuigt omdat de beperkingen van de livecd niet cool zijn, huh Knoppix is meer dan een livecd.

Citaat:
Ik vond het grappig om er mee te spelen maar als echt werkend systeem vind ik een gewone installatie toch echt beter.
FYI: dat kan ook met Knoppix.
Oud 14-07-2003, 10:20
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
dystopia schreef op 14-07-2003 @ 11:09:
Knoppix is meer dan een livecd.
Maar dat noemt iedereen juist het sterke punt.
Sinds dat het daarom juist zo bijzonder was/is.

Citaat:
KNOPPIX is a bootable CD with a collection of GNU/Linux software, automatic hardware detection, and support for many graphics cards, sound cards, SCSI and USB devices and other peripherals
source http://www.knoppix.com/

volgens knoppix zelf gaat het toch echt om een os dat vanaf een cdrom optestarten en te draaien is, waar ik uitleid dat het voor hun het hoofddoel betreft.
En dat het idd ook als gewoon os gebruikt kan worden is een 2de maar daar om noemde ik ook LIve van Suse waarmee ik doelde op os op cdroms in het algemeen.

Laatst gewijzigd op 14-07-2003 om 11:27.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 19:06
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
dystopia schreef op 10-07-2003 @ 19:19:
De CD heeft wel een nadeel: wat trager dan van HDD en instellingen gaan verloren na reboot.
het is idd langzamer, maar de instelling gaan zeker niet verloren, je kan die opslaan op je hd of op een floppy. ik heb ze nu op mnt/hdc1/ .
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 16:08
dystopia
dystopia is offline
Het draait ook vanaf HDD en daarmee is dat snelheidsverlies geen argument. Dat is het kenmerk van een livecd. Het is op Debian gebaseerd. Dat is wel uniek aan de livecd.

Je kunt beargumenteren dat SuSE, RedHat, Mandrake allemaal niet uniek zijn omdat Slackware er al eerder was. Of dat Mandrake overbodig is omdat RedHat er al was...
Oud 16-07-2003, 17:26
niemand
niemand is offline
Citaat:
dystopia schreef op 16-07-2003 @ 17:08:
Je kunt beargumenteren dat SuSE, RedHat, Mandrake allemaal niet uniek zijn omdat Slackware er al eerder was. Of dat Mandrake overbodig is omdat RedHat er al was...
Het lijkt me dat elke distro die anders is dan de anderen nut heeft. Zet maar eens aan linux n00b aan het werk met slackware
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 13:41
thisisfun
thisisfun is offline
Redhat is goed maar het kan volgens mij ook via Kazaa alleen dat zou ik niet doen. Toen ik het downloade kreeg ik een virus!
Oud 17-07-2003, 15:22
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
thisisfun schreef op 17-07-2003 @ 14:41:
Redhat is goed maar het kan volgens mij ook via Kazaa alleen dat zou ik niet doen. Toen ik het downloade kreeg ik een virus!
wie download er ook gratis software van kazaa . Het is sowieso stom om software en andere grote bestanden van kazaa te downen
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 17:12
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
niemand schreef op 16-07-2003 @ 18:26:
Het lijkt me dat elke distro die anders is dan de anderen nut heeft. Zet maar eens aan linux n00b aan het werk met slackware
Precies, mee eens anders is er nog altijd het argument dat concurrentie goed is voor innovatie.
Oud 17-07-2003, 17:34
Violence Fetishist
Violence Fetishist is offline
Citaat:
McLaren schreef op 10-07-2003 @ 14:20:
En je internet abbonement opzeggen..

Enlightenment:
Dergelijke reakties worden niet gewaardeerd, check je privéberichten.

Laatst gewijzigd op 17-07-2003 om 20:07.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten