Advertentie | |
|
![]() |
|
Verkoudheid is een virus, iets wat mensen gauw lijken te vergeten of gewoon niet weten. Men denkt dat je door een lage weerstand eerder kans hebt op een virus, maar dit is zelfs nog nooit bewezen...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat je er aan kan doen weet ik niet, hoestdrankje nemen? Ik smeer mijn benen dan gewoon iets meer in. Ook niet te veel proberen te stressen en ontspan je op tijd. |
![]() |
||
Citaat:
als het dus geestelijk niet goed gaat (spanning), kan het lichamelijk ook minder (verkoudheid) gaan. Ik heb er zelf ook last van, met spanning ed krijg ik ook meer last van eczeem, hoofdpijn ed. En reageer ik heftiger op allergieën dan anders. (soms)
|
Verwijderd
|
Ik ken het verschijnsel ookwel, als ik last heb van spanningen krijg ik ook last van huidirritaties. Medicijnen kunnen het wel een beetje minder erg laten worden, maar uiteindelijk krijg je het toch in meer of mindere mate. Er valt dus niets tegen te doen, maar je kunt de verschijnselen in zekere mate iets onderdrukken.
Maar het blijft elke keer weer komen. Weestand opbouwen zal dus niets helpen tegen de verkoudheid, iets nemen op het moment dat het opkomt kan wel helpen. |
![]() |
|
Is het zo dat als je gespannen bent dat je dan minder goed eet ofzo waardoor je weerstand daalt en dus verkouden wordt? Als dat zo is zou je op je eetpatroon kunnen gaan letten. Als het niet zo is is het misschien een goed idee om vitamine C pilletjes of een multivitaminepreparaat te gaan slikken als je gespannen of gestresst bent. Je kan natuurlijk ook meer verse groente en vers fruit eten ipv pilletjes als je maar zorgt dat je vitamine C binnenkrijgt. Dat werkt bij mij altijd goed tegen verkoudheden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar goed, zodra ik dus bespreek wat me dwars zit en het opgelost wordt, gaat ook mijn verkoudheid weer heel snel weg. 2 dagen geleden had ik keelpijn, hoofdpijn en weet ik het wat, nu is het probleem bijna helemaal opgelost en de keelpijn en hoofdpijn zijn weg. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Tinder: mijn eerste keer seks & hoe slecht het wel niet was Verwijderd | 17 | 13-03-2022 22:41 | |
Psychologie |
Misselijkheid zit helemaal in me Verwijderd | 9 | 20-11-2014 01:15 | |
Psychologie |
Licht in het hoofd, angst, stress. OnderkofferMe | 5 | 06-10-2013 17:03 | |
Lichaam & Gezondheid |
Stress of ...? Tonsillitis | 7 | 05-11-2006 21:59 | |
Eindexamens 2003 |
Hoe uit de stress zich bij jullie? stout! | 45 | 21-05-2003 10:55 | |
Psychologie |
Vage vorm van depressie??? DeathKnight | 7 | 03-05-2002 17:28 |