Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
dus y+1=sqrt(x+1), dus y=sqrt(x+1)-1, waarmee de inverse functie is gevonden.
Laatst gewijzigd op 06-09-2003 om 11:11. |
![]() |
|
Kan je ergens een kant en klaar iets vinden van LaTeX? Het lijkt me wel aardig om te gebruiken, dan hoef ik niet de hele tijd te schuiven met allerlei dingen in wØrd.
Maar eerst moest ik een of ander heel obscure versie van TeX installeren, en dan iets overheen zodat het LaTeX werd. Ben niet verder gekomen dan het eerste deel..
|
![]() |
Misschien is het verstandig om over LaTeX apart een topic te openen...
![]() Ik gebruik zelf MikTeX, te halen bij http://www.miktex.org/ Allereerst moet je een editor installeren. bijvoorbeeld WinEdt: http://www.winedt.com/ Na installatie hiervan (tis wel een trial, dus een crack zou handig zijn ![]() Vergeet niet na het downloaden de setup opnieuw te starten, om het geheel vervolgens 'echt' te installeren. ![]() In WinEdt zitten nu ook een paar knoppen, waarmee je bestanden snel kan "LaTeX-en", DVI-, PS- of PDF-previewen etc.
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Nee, even serieus: de afkorting sqrt kwam al in de allereerste Basic versies en ook in Pascal voor, talen waarmee ik overigens wel gewerkt heb. Ik ken Mathematica en LaTeX (een aparte versie van TeX) alleen maar van naam. Overigens is er ook AMSTeX, waarmee je tekst kunt opmaken zoals die ook verschijnt in sommige tijdschriften van de American Mathematical Society. Ik kwam zelf het een en ander over deze en andere versies van TeX tegen in A Primer of Mathematical Writing van Steven G. Krantz, een absolute aanrader voor iedereen die geïnteresseerd is in het schrijven van wiskundige teksten.
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
bijv. de functie f(x)=2x+3, deze komt tot stand door x te nemen deze te vermenigvuldigen door 2 en daarna 3 bij op te tellen, schematisch is dat zo:
x==*2====>2x===>+3===>2x+3 als je de inverse hiervan moet weten (want inverse is de spiegeling tov de lijn y=x), begin je cvan recht en doe je alles het tegengestelde dus: 0.5x-1.5<====/2====x-3<====-3<=====x en dan heb je als inverse dus: 0.5x-0.5
|
LaTeX is inderdaad erg fijn om mee te werken. Er zijn een aantal goede handleidingen te vinden op Internet. Als iemand echt geïnteresseerd is in e.e.a. over LaTeX dan moet die maar even een nieuw topic openen en dan kunnen we daar alles over LaTeX in mikken.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] Diverse vragen Roykee | 3 | 18-03-2008 18:19 | |
VWO |
Wiskunde B1 - welke onderwerpen? Rizz0 | 53 | 30-05-2006 19:52 | |
√x [1,4] = x2 [1,2] ? Calcus | 7 | 13-03-2004 17:36 | |
samengestelde trillingen, vervormen Barbietjuh | 3 | 22-11-2003 20:45 | |
Eindexamens 2003 |
[Natuurkunde, HAVO] Stel hier al je vragen en vertel hoe het ging! Snufje | 52 | 27-05-2003 08:52 |