Advertentie | |
|
![]() |
|
Mag ik vragen hoe jij erop reageert als ze het erin wrijft dat zij 'beter is' dan jou? Want misschien kan dat ook al een heel verschil maken. Je moet er gewoon niet op reageren, haar laten denken dat het je niks doet, dat jij niet zo kinderachtig bent om er mee te lopen pronken (teminste dat haal ik zo uit je verhaal, dat ze dat doet).
Maar jij kan misschien ook proberen om je er over heen te zetten, wie zegt dat je beter moet zijn dan haar? Of wie zegt dat zij beter is dan jou, ze is misschien beter is sport of school of zoiets, dat maakt je niet meteen een beter persoon, jij hebt toch ook je goede kanten? Maarja ik weet ook wel dat het makkelijk gezegd is om je er over heen te zetten, maar er is ook niet veel anders te doen.. |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Wat hier in het bovengenoemde stukje staat, iets gaan zoeken waar jij beter in bent, is niet de oplossing. Het jaloersige gevoel wegnemen, dat is wat gaat helpen. Klinkt misschien suffig, maar je moet het bij de kern aanpakken. En jou zus moet zeker ophouden met dat 'erin wrijven'. Realiseert ze zich wel dat jij dat erg vindt, of niet? Als dat niet zo is, kan je dat haar op een rustige manier uitleggen, of even lekker ruzie maken. ![]() ![]() Citaat:
![]() B Het klinkt misschien makkelijk gezegd van mij, maar maak je er niet zo druk over dat zij in dingen iets beter is dan jij. Wees blij dat jijzelf intelligent bent. En je gaat me echt niet vertellen dat er niets is dat jij kan wat zij niet kan. En wat je zegt, dat je gevoelig bent, anderen helpt enzo, moet je absoluut niet als negatief ervaren. Ik ben/heb dat zelf ook (ja ik ben een jongen ja ![]() ![]() Citaat:
veel succes ermee ![]() Michel |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik geloof niet dat mijn zusje zich echt realiseerd wat ze doet. Maar ik heb gisteren gemerkt dat mijn ouders dat wel doen, dus dat werkt wel in mijn voordeel ![]() ![]() Ja, ik zal wel uitgaan van mijn eigen kwaliteiten, zoals jij dat noemt, maar het is wel verdomde moeilijk voor een pessimiste als ik die is gewend zichzelf onderuit te halen... En ik wil ook geen aandachttrekker meer zijn, dat was verschrikkelijk en ik ben er niets mee opschoten. Hartstikke bedankt ![]()
||
Citaat:
enne, graag gedaan, en succes nog! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2 personen kun je niet vergelijken dat komt omdat we allemaal uniek zijn. Oh dan eens waarom je zusje niet beter is dan jij: *Ze wrijft het er steeds in en denkt dat ze beter is dan jij. Arrogantie ten top.
||
Citaat:
![]()
|
ik heb dat ook maar dan met m'n broertje omdat ik 1 jaar ben blijven zit hij zelfde leerjaar. Nu gaat ie ook nog dezelfde opleiding doen als ik ( ik had het eerder gvd!) ICT dus ik ben al het enige meisje daar maarja dat maakt niet zoveel uit, ik vind het veel erger dat hij dat ook gaat doen. Hij was dus ook geslaagd dit jaar met allemaal 8ten en 2 7ens en ik had drie achten en de rest allemaal 7ens
hij had het beter gedaan dus, ze belde mij eerst dat ikg eslaagd was, me ouders vonden het kei goed waren helemaal blij enz. Later belde ze voor me broertje op, die had het veel beter gedaan, en toen hadden ze het vanaf dat moment ook nog alleen over hem. Bij kennisen enzo :"oh wat heeft ie het toch goed gedaan ja he, we zijn ook erg trots!" "En is je dochter ook geslaagd? uhmmz ja die ook ja die had het wel goed gedaan" gewoon elke keer de hele tidj over hem en wat ik ervan gebakke had maakte ze geen flikker meer uit. Het is altijd al zo. En onze zoon gaat nu ict doen! het 3e niveau en daarna het 4e niveau, jah dat kan ie best met zo'n cijferlijst. Tegen mij zit ze te zeuren dat ik heel goed me best moet doen omdat ik het anders niet haal, en dat ik anders maar aan ME BROERTJE MOET VRAGEN ! datlaatste vind ik zo fokkingg irritant ik ben ouder, hij is een stomme pukkele jongen met een kiddy-hoofd bijna geen vrienden. Zit de hele dag achter de pc en heeft een snor onder ze neus. zo dat moest er eff uit...... Vroeger zei ik het ook altijd : jullie trekken hem voor! maar dan kreeg ik weer te horen wat ik altijd te horen krijg: jaaa jij bent de oudste jij moet verstand hebben. Maar ik heb zoiets van... Ik ga "wraak" nemen in de zin van, ik ga het beter doen als jij, gelukkig zijn leuke baan enz. Op die manier ben ik al beter als hij, ik heb teminste een kei leuke vriend terwijl hij nooit buiten de deur komt behalve voor school ![]() Over een paar jaar zit me broertje daar nog steeds in ze uppie achter die ranzige pc van hem de hele dag te poste op een board waar andere stinkerds komen. en zit over een paar jaar nog steeds achter die kut pc van hem te gamen, ik weet het zeker. Hij komt ook nooit ergens tenzij die meegaat naar de bios of toevallig zwemme met nog een paar van die sukkels. Hij spreek ze "enige"vriend ook alleen op msn en op school, dan zitten ze samen te posten op van die ranzige forums. En elke dag bij te houden wanneer er weer een nieuw computerspelltje is, en waar ze het kunnen downloaden. pffffffff zooo komt wel wel chaggie over dit verhaal maarja zo is het. Ouders hebben het nooit in de gaten en zeiken alleen maar als je het er over hebt. Maar het voelt echt klote jaa! owja van wat ik hierboven las: mijn broertje wrijft het erook zo super in zo van : "haha ik ben beter laallalaa, ik heb een betere cijfers op school" Me ouders wrijven het er nog het diepst in
Laatst gewijzigd op 22-07-2003 om 14:58. |
![]() |
|
Hm... Ik kan me voorstellen dat jij (ook) echt jaloers bent, hoewel jij in ieder geval een veel geslaagder socialer leven hebt dan je broertje!!
Maar wel vervelend dat je ouders er ook zo in meewerken, mijn ouders doen dat gelukkig niet. Integendeel, ze krijgen steeds meer door hoe ik me voel en als mensen bij rapporten of zo alleen mijn zusje complimenteren zeggen ze juist van: "Maar Niemande heeft het ook hartstikke goed gedaan, we zijn echt kei trots op ze allebei." Al voel ik me daardoor nog rottiger omdat ze dat dan juist zo moeten benadrukken omdat die mensen dat eerst helemaal niet zeggen...
|
mijn ouders hebben het gewoon niet door denk ik, ik bedoel dat het zo aankomt en ze denken dat me aanstel ofzo. Mijn moeder vooral doet het erg, mijn broertje lijkt veel op me moeder ook met leren enzo. Ik lijk meer op me pa, maar bij mijn pa is het zo vader zo zoon, kweeniet hoet ik het moet zeggen.
Maar ik heb ook het idee dat me vader doller is op m'n broertje omdat het z'n zoon is ofzo. En me moeder ook omdat me broertje veel op haar lijkt, zoiets klinkt wel vaag maarja. Ik denk gewoon aan alles wat ik WEL heb en beter kan als me broertje en probeer niet te denken aan wat hij heeft. Snappie? er zijn vast ook dingen waarin jij veel beter bent als je zusje. Als je zusje zo opschept over wat ze allemaal zo goed kan is dat natuurlijk ook niet leuk, en beseft ze niet wat ze waarschijnlijk voor emoties los maakt bij jou. Het ergste wat me ouders weleens zeggen vind ik :'Als je iets niet snapt op die school vraag je het toch aan je broertje? " dat is zoo lomp ik ben ouder, dus hoor verstandiger te zijn maar dat doet niet terzake nu. Het gaat gewoon om het idee dat ze dus wééér denken dat me broertje het heel goed zal doen en ik dus weer niet. Ik reageer dan ook echt pissed off maar daar schijnen ze nooit op te reageren althans me moeder niet. Me pa zegt dan vaak jij kunt vast ook veel dingen beter als roy. En dan is dan toch weer lief, maar me ma arghhhhhhh ![]()
|
![]() |
Ik zou je zusje eens goed de waarheid vertellen. Zeg haar dat het nou maar eens afgelopen moet zijn met dat inwrijven van het 'ik ben beter dan jij' verhaal. Dat je blij voor haar bent dat ze overal zo goed in is en dat je trots bent op je kleine zusje (dat werkt meestal wel), maar dat ze daardoor niet hoeft te doen alsof ze beter is dan jij.
|
![]() |
||
Citaat:
Ik denk niet dat ik dat kan, eerlijk gezegd. Daar ben ik veels te bang voor dat ik haar ermee kwets, dat ik haar pijn doe en dat wil ik niet.
|
![]() |
Ik begrijp heel goed hoe je je voelt. Ik heb namelijk de vervelende behoefte (onbewust) me met íedereen te vergelijken, en met name (sommige van) mijn vrienden die het 'r nog wel 's (bewust of onbewust) in peperen. Ik voel me dan altijd te min, omdat zij zelfverzekerder, grappiger, socialer etc. zijn. Natuurlijk heb ik ook positieve kanten, iedereen heeft positieve kanten, jij OOK! Maar het is gewoon inderdaad heel vervelend als er mensen om je heen zijn die het (in jouw ogen) áltijd beter schijnen te doen. Dan zie je alleen de dingen die zij wel hebben en jij niet.
Het enige wat ik je kan aanraden is; stop vergelijken. Richt je alleen op jezelf. Makkelijk gezegd en mij lukt het ook niet echt, maar tis de enige oplossing. Goede vrienden bij wie je je helemaal thuis voelt willen ook nog wel es helpen, dus als je 'r nog niet zoveel hebt, zou 'k zeggen: ga op zoek. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
wedstrijdje: om ter meeste problemen Fainne | 22 | 26-01-2005 21:39 | |
Liefde & Relatie |
Jaloerse vriend(in)?? mystery86 | 25 | 30-12-2004 13:07 | |
Verhalen & Gedichten |
De jaloerse kip HipHopSter | 6 | 28-09-2004 19:13 | |
Liefde & Relatie |
Wie vind zichzelf Te Jaloers? Bounce | 58 | 26-03-2003 17:55 | |
Liefde & Relatie |
Hij is Jaloers! towngeek | 2 | 18-02-2003 13:55 | |
Liefde & Relatie |
is het beter dat ik hem nu kwijt ben..wat denken jullie (lees asjeblieft) **~yvie~** | 17 | 11-10-2002 19:22 |