Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2003, 10:09
LegallyBrunette
LegallyBrunette is offline
Ik heb meestal eens in de 2 maanden wel last van keelonsteking. IK ben dan meestal een weekje ziek maar d epijn bij het slikkken/eten en dergelijke houd nog wel 2 weken aan.
Meestal leit ik het gewooon overgaan en dan was het ook na een week weg maar de vorige keer duurde het al 3 weken en toen ben ik naar de dokter gegaan en kreeg ik antibiotica. Wat goed hielp.

Maar nu heb ik het weer. En de shit is dat ik as. zaterdag op vakantie ga en geen keelontsteking wil hebben. De dokter is ook op vakantie kan ik dus niet naartoe. Maar weet iemand nog goede middeltjes die een beetje verzachten en helpen ed. Die je gewooon bij de apotheek ofzo kan halen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 10:13
Verwijderd
Als de dokter op vakantie is ga je naar een vervanger, die is er altijd.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 10:28
Verwijderd
Er zijn idd altijd nog vervangers die de diensten van je vaste huisarts overnemen. Er zijn ook zelf-hulp-medicijen bv: "Strepsils" , die kan je bij de apotheek geloof ik zonder recept krijgen en die hebben een verzachtende werking op de pijn.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 10:28
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 23-07-2003 @ 11:13:
Als de dokter op vakantie is ga je naar een vervanger, die is er altijd.
Hibitane (zuigtabletjes) verzacht de keelpijn iets, maar over gaat het er niet van. Ik zou ook naar de vervangende huisarts gaan. Onthoud alleen wel dat steed antibiotica ook niet goed is, je kunt er imuun voor worden (of iig zo dat het niet meer werkt). Dat je steeds keelontsteking hebt, is ook wel een teken dat er iets niet goed zit, misschien moeten ze daar eens naar kijken.

Ik had het 'vroeger' btw ook. Bij mij heeft echinea force (van Vogel - werkt weerstand verhogend) erg geholpen. Ik heb dat een hele tijd (= een paar jaar) gebruikt en vanaf toen heb ik er veel minder last van.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 17:15
ekki
ekki is offline
weet wel dat antibiotica je lichaam min of meer afbreekt. vooral voor je darmen is het heel slecht.

verder is er inderdaad wel een vervanger voor je huisarts.

saliethee gorgelen helpt wel goed, vond ik. dus gewoon saliethee zetten en wat laten afkoelen en dan een aantal keer goed gorgelen. het helpt verzachtend en ontsmet je keel een beetje. is overigens volgens mij slechts verkrijgbaar in natuurvoedingswinkel.

sterkte!
Oud 24-07-2003, 19:05
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Hoeveel anti biotica slik je dan wel niet? Op den duur is je lichaam immuun voor anti biotica. Weet je misschien waar het aan ligt, dan moet je dat veranderen. Rook je veel? Kleed je je niet goed, zit je vaak in de tocht?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 22:09
ekki
ekki is offline
Citaat:
[Het Engeltje] schreef op 24-07-2003 @ 20:05:
Hoeveel anti biotica slik je dan wel niet? Op den duur is je lichaam immuun voor anti biotica. Weet je misschien waar het aan ligt, dan moet je dat veranderen. Rook je veel? Kleed je je niet goed, zit je vaak in de tocht?
Aan wie vraag je dit? Aan de topicstarter neem ik aan?
Oud 24-07-2003, 22:13
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 24-07-2003 @ 18:15:
saliethee gorgelen helpt wel goed, vond ik. dus gewoon saliethee zetten en wat laten afkoelen en dan een aantal keer goed gorgelen. het helpt verzachtend en ontsmet je keel een beetje. is overigens volgens mij slechts verkrijgbaar in natuurvoedingswinkel.
Kamillethee helpt ook...volgens mij is dat ook in de supermarkt verkrijgbaar (bv. bij de AH bij het Zonnatura-vak).
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten