Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2002, 12:50
Energy!
Energy! is offline
FF een vraagje daarover,

ik moet dat binnekort waarschijnlijk laten doen,
maar ik wil ff weten van mensen die het al hebben laten doen of het pijnlijk is ofzo, of krijg je een verdoving/narcose?
en moet je in het ziekenhuis blijven ?!!?

Bedankt alvast!
Greetzzz
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 13:37
Wuzzelez
Wuzzelez is offline
Bij mij hebben ze de amandelen al op 1,5 jarige leeftijd geknipt(was veel verkouden en ziek). Het is een vrij snelle operatie van minuut of 15-20 welke onder narcose wordt gedaan. Je mag vrijwel altijd nog dezelfde dag het ziekenhuis verlaten. Is niets om bang voor te wezen, ik leef ook nog steeds!

Dennis
Oud 30-06-2002, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Wuzzelez schreef:
Bij mij hebben ze de amandelen al op 1,5 jarige leeftijd geknipt(was veel verkouden en ziek). Het is een vrij snelle operatie van minuut of 15-20 welke onder narcose wordt gedaan. Je mag vrijwel altijd nog dezelfde dag het ziekenhuis verlaten. Is niets om bang voor te wezen, ik leef ook nog steeds!

Dennis
Ik heb gehoord dat het bij wat oudere mensen toch gevaarlijker en pijnlijker is Heb het zelf ook op me 5/6de gehad. Het was niet fijn en ik moest perse ijsjes eten, maar dat lukte niet super. Kon met moeite een halve raket aflebberen. Tsja, het is wat pijnlijk, maar sindsdien ben ik bijna nooit meer ziek. Nooit eigenlijk Ouderen moeten soms ook wel meerdere nachtjes blijven...
Succes!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 14:55
Markiex
Markiex is offline
Heb het laten doen op mijn 17e, vrij laat dus. Operatie is idd een kort iets en ik had eigenlijk geen pijn na de ingreep. Het drinken en vnl. eten is wat gevoelig en vreemd maar dat gaat na paar dagen wel over. Viel mij dus 100% mee, maar het hoeft niet altijd zo te gaan natuurlijk.
Oud 30-06-2002, 15:00
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
Markiex schreef:
Heb het laten doen op mijn 17e, vrij laat dus. Operatie is idd een kort iets en ik had eigenlijk geen pijn na de ingreep. Het drinken en vnl. eten is wat gevoelig en vreemd maar dat gaat na paar dagen wel over. Viel mij dus 100% mee, maar het hoeft niet altijd zo te gaan natuurlijk.
ok ff minder lekker verhaal.. heb t op mn 18de laten doen.. ik had chronische keelontsteking dus t was maar afw8en hoe groot de wonden in mn keel zouden worden.. viel tegen en ik moest 2 dagen in t ziekenhuis blijven = heel ongewoon voor zo'n simpele ingreep maar ok. Het is allemaal goedgekomen ,heb wel de sterkste anti biotica geslikt die buiten t ziekenhuis voorgeschrevenkunnen worden.. in ieder geval sterkte
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 15:17
Markiex
Markiex is offline
zoals ik al zei, verloop na de ingreep kan per persoon verschillen.
Probeer er gewoon beetje positief tegen aan te kijken en in je achterhoofd te houden dat deze ingreep je later weer veel ellende kan schelen (zoals keelontstekingen enzo.)
Oud 30-06-2002, 15:59
Energy!
Energy! is offline
ik heb nu dus avtem ofzo, (weet niet hoe je het schrijft)
van die witte plekjes (onstekingen) op me amandellen en ze zijn heel groot, en kan niet lekker slikken, alleen met pijn,

heb nu zuigtabletten, als het niet overgaat ga ik naar de dokter, en als hij niks anders heeft dan laat ik ze knippen.

maar ben nu 16, maar onder narcose wordt het toch gedaan?
ben niet zo bang voor wat er na komt, maar de operatie zelf, maar met narcose merk je niks..

thanx voor de reacties alvast!

greetingz
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 16:27
french kiss
french kiss is offline
de mijn zijn weg van toen ik nog in de kleuterklas zat
ik weende naar het schijnt wel,maar mocht veel ijs eten
Oud 30-06-2002, 16:34
Balance
Balance is offline
je merkt idd niks met narcose. ik was 4 en kreeg zo'n stom kapje voor m'n mond, terwijl ik graag een prik wou ( raar kind was ik...) haha.

maar iig, t deed geen pijn, daarna veel ijsjes gegeten

het enige verschil: bij mij zijn ze niet geknipt, maar gepeld... dat was toen een of andere test of dat ook werkte ofzo... tien jaar later nog over teruggebeld: uitslag van de test was, dat het bij sommige mensen best wel had gewerkt, maar bij heel veel kinderen ook totaal niet..

ik behoor tot de laatste heb nog steeds heel vaak keelontsteking en inmiddels zijn m'n amandelen weer helemaal 'aangegroeid'. misschien alsnog maar een keertje laten knippen....
Oud 30-06-2002, 17:09
Sommetje
Sommetje is offline
Ik heb het zelf (gelukkig) niet meegemaakt. Dus ik kan er niet zoveel over zeggen.
Oud 30-06-2002, 19:59
Wuzzelez
Wuzzelez is offline
Citaat:
Energy! schreef:
ik heb nu dus avtem ofzo, (weet niet hoe je het schrijft)
van die witte plekjes (onstekingen) op me amandellen en ze zijn heel groot, en kan niet lekker slikken, alleen met pijn,

heb nu zuigtabletten, als het niet overgaat ga ik naar de dokter, en als hij niks anders heeft dan laat ik ze knippen.

maar ben nu 16, maar onder narcose wordt het toch gedaan?
ben niet zo bang voor wat er na komt, maar de operatie zelf, maar met narcose merk je niks..

thanx voor de reacties alvast!

greetingz
Wat jij hebt is denk ik een keelonsteking, wanneer je naar de dokter gaat zul je eerst een antibiotica-kuur krijgen welke je moet afmaken(Alleen als het voor DEZE keelonsteking de eerste keer is dat je de dokter gaat) Meestal een kur van 8 to 10 dagen
Oud 01-07-2002, 12:09
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Bij mij zijn ze geknipt toen ik 2 was geloof ik. De operatie wordt idd onder narcose gedaan. Echt pijnlijk was 't niet echt volgens mij, maar over 't algemeen is 't bij oudere mensen pijnlijker. Ik moest 1 dagje in het ziekenhuis blijven en veel waterijsjes eten
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 19:30
miss Elise
miss Elise is offline
toen ikke 6 ofzo was werden mn neusamandelen geknipt. toen moest ikke idd onder narcose, maar ikke hoefde nie in het ziekenhuis te blijven alleen die dag zelf
ik was daarna nog wel misselijk van de narcose maar dat was de volgende dag weer weg.
ik heb dr verder geen pijn aan gehad, geloof ikke
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 21:33
Verwijderd
Bij mij zijn ze eruit gehaald toen ik ongeveer 12 jr was..

Ik moest een nachtje van tevoren naar het ziekenhuis komen, mocht toen niets meer eten. Mn moeder is toen in het ziekenhuis blijven slapen..

De volgende ochtend ben ik onder narcose gebracht en zijn ze eriut gehaald. Toen ik wakker werd deed mn keel heel erg pijn, en werd ik heel boos op mn moeder, maar zoiets is normaal als je net uit de narcose komt. Ik mocht toen die dag weer naar huis, moest in het begin heel veel ijsjes eten en mocht alleen vla eten enzow. Het deed wel veel pijn, maar ja, dat hoort er nu eenmaal bij. En na 2 weken kon ik weer normaal eten geloof ik..

Dit was trouwens keelamandelen..

neusamandelen zijn er al uitgehaald toen ik baby was, daarvan heb ik dus geen idee hoe dat is, is geloof ik wel minder erg..

Het is trouwens idd wel zo dat hoe ouder je bent hoe gevaarlijker het is, waardoor jij de kans hebt wel nog een nachtje te moeten blijven na de operatie, maar eigenlijk zou ik dit alles even aan je dokter vragen, die kan het je precies vertellen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 07:34
Marshall
Marshall is offline
moi kon door de wonden in mn keel streek een week geen vaste voeding eten, dus alleen yoghurts en drinkmaaltijden. Na deze week was ik wel 10kg afgevallen
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 16:06
bonsai
bonsai is offline
ja, ik was een jaar of 3 schat ik, en je krijgt een narcose, het gebeurd heel snel: er zou een oppas komen voor mijn zusje en mijn vader en ik waren al naar het ziekenhuis, mijn moeder moest nog even op de oppas wachten, en toen ze in het ziekenhuis kwam was ik alweer terug van de OK, het doet daarna niet echt pijn, maar een lekker gevoel is het ook niet. oja, je moet daarna ook veel waterijsjes eten *jum*
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten